Ухвала
від 27.01.2022 по справі 560/1591/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1591/22

УХВАЛА

27 січня 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши заяву про забезпечення позову по адміністративній справі Державного підприємства "Нігинський кар`єр" до Гуменецької сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство "Нігинський кар`єр" 26 січня 2022 року звернулося до суду з позовом до Гуменецької сільської ради, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Гуменецької сільської ради від 27.08.2021 № 6 про включення до переліку земельних ділянок, право оренди яких пропонується для продажу на земельних торгах;

- визнати протиправним та скасувати рішення Гуменецької сільської ради від 12.11.2021 № 15 про проведення земельних торгів;

- визнати протиправним та скасувати рішення Гуменецької сільської ради від 12.11.2021 № 16 про проведення земельних торгів;

- визнати протиправним та скасувати електронний аукціон з продажу права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6822485400:04:002:0009, площею 23,5114 га, цільове призначення - 11.01 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами (для складування та переробки вапнякового щебеню фракцією 0-20 міліметрів), категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вид використання - для складування та переробки вапнякового щебеню фракції 0-20 міліметрів, результати якого оформлені протоколом про результати земельних торгів №LRE001-UA-20211209-56379;

- визнати протиправним та скасувати електронний аукціон з продажу права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6822485400:04:002:0010, площею 12,2632 га, цільове призначення: 11.01 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами (для складування та переробки вапнякового щебеню фракцією 0-20 міліметрів), категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вид використання - для складування та переробки вапнякового щебеню фракції 0-20 міліметрів, результати якого оформлені протоколом про результати земельних торгів №LRE001-UA-20211209-33581.

Разом з позовною заявою позивач подав суду заяву про забезпечення позову шляхом: заборони Гуменецькій сільській раді (ЄДРПОУ 04406880, 32325, Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, село Гуменці, вулиця Першотравнева, будинок 69) вчиняти будь-які дії, щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 6822485400:04:002:0009, 6822485400:04:002:0010, а саме: передавати зазначені земельні ділянки у власність або у користування, іншим чином розпоряджатися земельними ділянками, виставляти на земельні торги (аукціони), змінювати їх конфігурацію, межі, змінювати цільове призначення, змінювати склад угідь, змінювати кадастрові номери, вчиняти дії щодо поділу земельних ділянок, надавати дозволи на виготовлення технічної документації та проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та затверджувати третім особам розроблені технічні документації та проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також вчиняти інші дії, які можуть стати підставою для внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо зазначених земельних ділянок до набрання рішення по даній адміністративній справі законної сили.

Заява обґрунтована тим, що у Державного підприємства "Нігинський кар`єр" є дозвіл на розробку проекту щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 60,0 га в постійне користування за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язанні з користування надрами (розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 23.09.2015 № 449/2015-р), однак Гуменецькою сільською радою було проведено з порушенням норм чинного законодавства аукціон з продажу права оренди, через що стан земельних ділянок буде погіршений, тому позивач вважає, що у разі задоволення його позову неможливо буде поновити його порушене право щодо користування землею, оскільки переможець аукціону може розпочати свою діяльність по користуванню земельних ділянках.

Вирішуючи заяву Державного підприємства "Нігинський кар`єр" про забезпечення позову, суд зазначає наступне.

Згідно статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Ухвалу про забезпечення позову постановляє суд першої інстанції, а якщо розпочато апеляційне провадження, то таку ухвалу може постановити суд апеляційної інстанції.

Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Відповідно до частини першої статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Виходячи з системного тлумачення зазначених положень вбачається, що застосування заходів забезпечення позову можливо лише у разі наявності сукупності обставин, передбачених частиною другою статті 150 КАС України.

Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених КАС України заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.

За своєю суттю інститут забезпечення в адміністративному судочинстві є інститутом попереднього судового захисту. Метою його запровадження є гарантування виконання рішення суду у випадку задоволення позову за існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі, шляхом збереження існуючого до винесення оскаржуваного рішення положення. Доведення наявності зазначених підстав або принаймні однієї з них, з точки зору процесуального закону, є необхідною передумовою для вжиття судом заходів до забезпечення позову у разі їх вжиття за клопотанням позивача.

При розгляді заяви про забезпечення позову суд має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх доводів, пересвідчитись, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.

Отже, заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути співмірними з позовними вимогами.

Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Із вищенаведеного слідує висновок, що вирішуючи питання про вжиття заходів забезпечення позову, суд має пересвідчитись, що надані докази та доводи позивача на даному етапі переконливо свідчать про наявність підстав для забезпечення позову.

Заявник в заяві про забезпечення позову покладається на те, що у Державного підприємства "Нігинський кар`єр" є дозвіл на розробку проекту щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 60,0 га в постійне користування за рахунок земель державної власності (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язанні з користування надрами (розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації від 23.09.2015 № 449/2015-р), однак Гуменецькою сільською радою було проведено з порушенням норм чинного законодавства аукціон з продажу права оренди, через що стан земельних ділянок буде погіршений, тому позивач вважає, що у разі задоволення його позову неможливо буде поновити його порушене право щодо користування землею, оскільки переможець аукціону може розпочати свою діяльність по користуванню земельних ділянках.

З огляду на доводи заявника та з огляду на інститут забезпечення позову, регламентований главою 10 КАС України, суд приходить висновку про неспівмірність заходів забезпечення позову про які просить заявник, оскільки заборона Гуменецькій сільській раді вчиняти будь-які дії, щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 6822485400:04:002:0009, 6822485400:04:002:0010, а саме: передавати зазначені земельні ділянки у власність або у користування, іншим чином розпоряджатися земельними ділянками, виставляти на земельні торги (аукціони), змінювати їх конфігурацію, межі, змінювати цільове призначення, змінювати склад угідь, змінювати кадастрові номери, вчиняти дії щодо поділу земельних ділянок, надавати дозволи на виготовлення технічної документації та проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та затверджувати третім особам розроблені технічні документації та проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також вчиняти інші дії, які можуть стати підставою для внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо зазначених земельних ділянок, є втручання в дискреційні повноваження Гуменецької сільської ради, щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, повноваження на що передбачені як Земельним кодексом України так і статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Крім того, на стадії вирішення питання про забезпечення позову, суд не вбачає вагомих підстав вважати, що у разі скасування судом оскаржуваних рішень, позивач не зможе поновити порушеного, на думку заявника, права щодо користування землею.

Будь-яких ознак очевидної протиправності оскаржуваних рішень та електронного аукціону з продажу права оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 6822485400:04:002:0009, 6822485400:04:002:0010, а також очевидної протиправності дій Гуменецької сільської ради, спрямованих на виконання цих рішень суд не вбачає, у зв`язку з чим в задоволенні заяви Державного підприємства "Нігинський кар`єр" про забезпечення позову суд відмовляє.

Керуючись статтями 150-154, 248 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви Державного підприємства "Нігинський кар`єр" про забезпечення позову - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Головуючий суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2022
Оприлюднено15.02.2022
Номер документу103168467
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/1591/22

Рішення від 01.05.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні