Ухвала
від 07.02.2022 по справі 480/4536/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у зміні способу і порядку виконання судового рішення

07 лютого 2022 року Справа № 480/4536/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

судді - Опімах Л.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми заяву відділу примусового виконання рішень управління забезпечення державної виконавчої служби у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації Сумської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до рішення Сумського окружного адміністративного суду від 12.07.2021 задоволені позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації. Визнано протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації щодо невиплати ОСОБА_1 разової грошової допомоги до 5 травня 2021 року відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком. Зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоотриману частину щорічної разової грошової допомоги до 5 травня 2021 року відповідно до статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", виходячи з розміру 5 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням фактично виплачених сум.

30.12.2021від державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління забезпечення державної виконавчої служби у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) до суду надійшла заява про зміну способу і порядку виконання рішення, в якій він просив встановити порядок виконання рішення суду по справі, відповідно до якого стягнути з Управління соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації на користь стягувача заборгованість у розмірі 7354,00 грн.

Заявник та сторони в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду заяви були повідомлені належним чином.

Позивача, він же стягувач, ОСОБА_1 10.01.2022 надіслав до суду пояснення, в яких просив відмовити в задоволенні заяви державного виконавця.

У відповідності до норм статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Тому суд вважає можливим розгляд заяви здійснювати у відсутності представника заявника та відповідача.

Дослідивши матеріали справи та доводи поданої заяви, суд вважає, що заява не підлягає задоволенню з таких підстав.

Згідно з частиною 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Тобто, передумовою для прийняття судом рішення про зміну способу або порядку виконання судового рішення, є наявність обставин, які унеможливлюють або ускладнюють виконання рішення у спосіб чи порядок, які первинно визначені в рішенні суду. Разом із тим, зміна, на підставі статті 378 КАС України, способу чи порядку виконання судового рішення не передбачає зміни обраного судом при ухваленні рішення способу відновлення порушеного права. Зміна способу чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення повинна узгоджуватися з тими обґрунтуваннями судового рішення, на які спираються висновки суду, що містяться в резолютивній частині судового рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не можуть змінювати рішення по суті та поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.

Отже, висновки судового рішення щодо способу і порядку його виконання чітко визначені та не можуть бути змінені іншим судовим рішенням без відповідного обґрунтування виняткової необхідності застосування такої зміни рішення.

Однак , рішення суду у даній справі є чітким, зрозумілим, додатково зміни способу і порядку виконання, відмінного від первинно визначеного у рішенні, не потребує.

Як встановлено в судовому засіданні, в межах виконавчого провадження з виконання виконавчого листа у справі № 480/4536/21 про зобов`язання Управління праці та соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоотриману частину щорічної разової грошової допомоги до 5 травня 2021 року відповідно до статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту відповідач листом повідомив про часткове виконання рішення суду.

Так, зокрема Управління праці та соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації на виконання рішення суду здійснило перерахунок грошової допомоги, проте виплата не проводиться у зв`язку з відсутністю фінансування.

Заявник, обґрунтовуючи необхідність зміни способу і порядку виконання рішення суду, посилається на відсутність можливості виконати рішення суду без участі боржника.

Суд зазанчає, що питання про застосування тих чи інших норм матеріального права до спірних правовідносин можуть бути вирішені тільки під час розгляду справи по суті, а не під час розгляду процесуальних питань, пов`язаних з виконанням судового рішення.

Як вбачається з досліджених доказів щодо виплати нарахованих позивачу коштів, відповідач не відмовляється від виконання рішення суду, а зазначає, що виплата таких сум буде здійснюватись при надходженні необхідного фінансування.

Однак такі обставини не вказують на неможливість виконання судового рішення у цій справі саме через спосіб захисту, застосований судом при його ухваленні, та не надають достатніх правових підстав для застосування процесуального інституту встановлення порядку і способу виконання судового рішення, регламентованого статтею 378 КАС України.

Отже, у контексті спірних правовідносин, обставини, якими обґрунтовується необхідність зміни способу і порядку виконання судового рішення, не можуть бути підставами для такої зміни, оскільки обраний позивачем спосіб захисту порушеного права не може бути змінений на стадії виконання судового рішення і поза межами судового розгляду позову по суті.

Враховуючи наведені вище обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви представника ВПВР УЗДВС у Сумській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення.

Керуючись ст. ст. 248, 256, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви відділу примусового виконання рішень управління забезпечення державної виконавчої служби у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) про зміну способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі № 480/4536/21 за позовом позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя Л.М. Опімах

Дата ухвалення рішення07.02.2022
Оприлюднено15.02.2022
Номер документу103173525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4536/21

Окрема ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Рішення від 12.07.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 02.06.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні