ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
26 січня 2022 року м. Дніпросправа № 340/3862/21
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Щербака А.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Дмитрівської сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2021 року (суддя 1-ї інстанції Жук Р.В.) у справі №340/3862/21 за позовом ОСОБА_1 , в інтересах якого діє ОСОБА_2 до Дмитрівської сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
У липні 2021р. з позовом до суду звернулась ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_1 , до Дмитрівської сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області про визнаня протиправним та скасування рішення Дмитрівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 26.02.2021 року №217 в частині відмови ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки; зобов`язання Дмитрівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області затвердити проект землеустрою та передати ОСОБА_1 у приватну власність земельну ділянку площею 2,0000 га з кадастровим номером 3522281900:02:000:0277, яка знаходиться на території Іванковецької сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем протиправно відмовлено у затверджені проекту землеустрою та передачі у приватну власність земельну ділянку площею 2,0000 га з кадастровим номером 3522281900:02:000:0277, яка знаходиться на території Іванковецької сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області, оскільки відмова не грунтуєтьмя на нормах законодавства.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2021 року позов задоволено.
Відповідачем на вказане рішення суду подано апеляційну скаргу, в якій зазначає на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що суд першої інстанції не врахував доводи відповідача щодо підстав прийняття оскарженого рішення. Крім того, правові підстави для надання у власність земельної ділянки відсутні з підстав того, що така вже передана у власність іншій особі.
Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ст. 311 КАС України.
Перевіривши рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач, яка діє в інтересах сина звернулася до Іванковецької сільської ради з заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою.
Іванковецькою сільською радою прийняте рішення рід 20.10.2020 року №1706 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою , яким надано ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою.
На виконання вищевказаного рішення між позивачем та сертифікованим Інженером-землевпорядником укладено договір на розробку проекту землеустрою.
Розроблений проект землеустрою пройшов погодження згідно висновку експерта державної експертизи від 10.12.2020 року №27650/82-20.
06.01.2021 року, державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області за результатами розгляду проекту землеустрою видано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-6114048452021.
Згідно з витягу з Державного земельною кадастру, земельна ділянка має кадастровий номер 3522281900:02:000:0277.
Відповідно до п.п.1,2 рішення Дмитрівської сільської ради від 20.11.2020 року №14 Про початок реорганізації Іванковецької сільської ради шляхом приєднання до Дмитрівської сільської ради , почато процедуру реорганізації Іванковецької сільської ради (ЄДРПОУ 04365276) і Дмитрівська сільська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Іванковецької сільської ради.
У січні 2021 року Некрасова І.С., яка діє в інтересах ОСОБА_1 , звернулася подала до Дмитрівської сільської ради на затвердження погоджений проект землеустрою.
Рішенням Дмитрівської сільської ради від 26.02.2021 року № 217 Про розгляд клопотання Про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність відмовлено у затвердженні такого проекту землеустрою у зв`язку з невідповідністю проекту вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а саме Постанові Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 року № 266, якою затверджено Типовий договір про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Позивач, вважаючи, рішення відповідача протиправним, звернувся із вказаним позовом до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, виходив із того, що відповідач приймаючи оскаржене рішення неправомірно відмовив у затвердженні проекту землеустрою, з підстав невизначених нормами Земельного кодексу України, та оскільки відповідач використав свої повноваження щодо прийняття такого, зобов`язав прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою.
Колегія суддів суду апеляційної інстанції частково погоджується з такими висновками суду першої інстанції з наступних підстав.
Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Статтею 118 Земельного кодексу України визначено порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.
Згідно з частиною 7 зазначеної статті відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Судом встановлено, що позивач отримав дозвіл на розробку проекту землеустрою.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін (абзац 2 частини 7 статті 118 ЗК України).
Частинами 8-9 статті 118 ЗК України визначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Згідно зі статтею 25 Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.
Відповідність документації із землеустрою положенням нормативно-правових актів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується:
у паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою;
в електронній формі - електронним цифровим підписом сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, згідно із законодавством про використання електронного цифрового підпису.
Статтею 30 Закону визначено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.
Статтею 186-1 ЗК України передбачено повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Частиною 1 статті встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Частинами 4-6 вказаної статті Земельного кодексу України визначено, що розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.
Органи, зазначені в частинах першій-третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.
Зазначені норми законодавства встановлюють, що інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою норми Земельного кодексу України не містять.
Як свідчать встановлені обставини справи, позивачу рішенням Іванковецької сільської ради від 20.10.2020 року №1706 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою.
Розроблений проект землеустрою пройшов погодження згідно висновку експерта державної експертизи від 10.12.2020 року №27650/82-20.
06.01.2021 року, державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області за результатами розгляду проекту землеустрою видано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-6114048452021.
Згідно з витягу з Державного земельною кадастру, земельна ділянка має кадастровий номер 3522281900:02:000:0277.
У січні 2021 року ОСОБА_2 , яка діє в інтересах ОСОБА_1 , звернулася подала до Дмитрівської сільської ради на затвердження погоджений проект землеустрою.
Рішенням Дмитрівської сільської ради від 26.02.2021 року № 217 Про розгляд клопотання Про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність відмовлено у затвердженні такого проекту землеустрою у зв`язку з невідповідністю проекту вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а саме Постанові Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 року № 266, якою затверджено Типовий договір про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Таким чином підставою відмови у погодженні проекту землеустрою було недотримання норми Постанови Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 року № 266, якою затверджено Типовий договір про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Проте норми вказаної постанови регулюють питання щодо укладення договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Оскаржене рішення не містить посилань недотримання норм законодавства, що б давали право відмовити у затвердженні такого проекту.
Таким чином є вірними висновки суду першої інстанції, що рішення відповідачем прийнято не у відповідності до норм законодавства, а тому підлягає скасуванню.
Проте щодо задоволених позовних вимог про зобов`язання Дмитрівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області затвердити проект землеустрою та передати ОСОБА_1 у приватну власність земельну ділянку площею 2,0000 га з кадастровим номером 3522281900:02:000:0277, яка знаходиться на території Іванковецької сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно інформації Державного земельного кадастру, земельна ділянка площею 2,0000 га з кадастровим номером 3522281900:02:000:0277 вже знаходиться у приватній власності у громадянина ОСОБА_3 , а отже позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.
Враховуючи наведене, оскаржуване судове рішення підлягає частковому скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог про зобов`язання Дмитрівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області затвердити проект землеустрою та передати ОСОБА_1 у приватну власність земельну ділянку площею 2,0000 га з кадастровим номером 3522281900:02:000:0277, яка знаходиться на території Іванковецької сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області.
Розподіл судового збору не здійснюється у відповідності до норм ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 139, 311, 315, 317, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Дмитрівської сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області задовольнити частково.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2021 року у справі №340/3862/21 - скасувати в часині задоволених позовних вимог ОСОБА_1 , в інтересах якого діє ОСОБА_2 до Дмитрівської сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області про зобов`язання Дмитрівську сільську раду Кропивницького району Кіровоградської області затвердити проект землеустрою та передати ОСОБА_1 у приватну власність земельну ділянку площею 2,0000 га з кадастровим номером 3522281900:02:000:0277, яка знаходиться на території Іванковецької сільської ради Знам`янського району Кіровоградської області та в цій частині прийняти нове судове рішення.
У задоволенні позову в цій частині відмовити.
В іншій частині рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2021 року у справі №340/3862/21 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.
Головуючий - суддя Н.І. Малиш
суддя Н.П. Баранник
суддя А.А. Щербак
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2022 |
Оприлюднено | 15.02.2022 |
Номер документу | 103194639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні