ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
У Х В А Л А
08.02.2022 Справа № 905/1330/21
Господарський суд Донецької області у складі судді Бокової Ю.В.. , при секретарі судового засідання Мальованій О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" б/н від 27.01.2022 про зміну способу виконання рішення та додаткового рішення,
по справі за позовом: фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" (84420, Донецька обл., Лиманський р-н, село Рідкодуб, вулиця Шкільна, будинок 7; код ЄДРПОУ: 42842744)
до відповідача 1: Лиманської міської ради Донецької області ( 84406, Донецька обл., місто Лиман, вулиця Незалежності, будинок 46; код ЄДРПОУ:04053275)
до відповідача 2: Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (84313, Донецька обл., місто Краматорськ, бульвар Машинобудівників, будинок 16; код ЄДРПОУ: 39767332)
за участю у справі в якості третьої особи 1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 );
за участю у справі в якості третьої особи 2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_2 );
за участю у справі в якості третьої особи 3, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , ІПН НОМЕР_3 );
за участю у справі в якості третьої особи 4, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , ІПН НОМЕР_4 );
за участю у справі в якості третьої особи 5, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 , ІПН НОМЕР_5 );
за участю у справі в якості третьої особи 6, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 , ІПН НОМЕР_6 );
за участю у справі в якості третьої особи 7, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 , ІПН НОМЕР_7 );
за участю у справі в якості третьої особи 8, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_8 ( АДРЕСА_4 , ІПН НОМЕР_8 )
за участю у справі в якості третьої особи 9, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, ОСОБА_9 ( АДРЕСА_8 , ІПН НОМЕР_9 )
про скасування рішення Лиманської міської ради Донецької області №7/83-5867 від 20.08.2020; визнання незаконним та скасування державної реєстрації у Державному земельному кадастрі; припинення усіх речових прав на земельні ділянки за кадастровими номерами: 1423083200:12:000:0923; 1423083200:12:000:0924; 1423083200:12:000:0925; 1423083200:12:000:0926; 1423083200:12:000:0927; 1423083200:12:000:0928; 1423083200:12:000:0929; 1423083200:12:000:0930; 1423083200:12:000:0931; 1423083200:12:000:0932; 1423083200:12:000:0933; 1423083200:12:000:0934; 1423083200:12:000:0935; 1423083200:12:000:0936; 1423083200:12:000:0937; 1423083200:12:000:0938; 1423083200:12:000:0939; 1423083200:12:000:0940; 1423083200:12:000:0941; 1423083200:12:000:0942; 1423083200:12:000:0943; 1423083200:12:000:0944; 1423083200:12:000:0945; 1423083200:12:000:0946; 1423083200:12:000:0947; 1423083200:12:000:0948; 1423083200:12:000:0949; 1423083200:12:000:0950,-
за участю представників сторін:
від позивача: не з`явився
від відповідача 1: не з`явився
від відповідача 2: не з`явився
від третіх осіб : не з`явився
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Господарського суду Донецької області перебувала справа №905/1330/21 за позовом фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" до відповідача 1: Лиманської міської ради Донецької області, до відповідача 2: Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про скасування рішення Лиманської міської ради Донецької області №7/83-5867 від 20.08.2020; визнання незаконним та скасування державної реєстрації у Державному земельному кадастрі; припинення усіх речових прав на земельні ділянки за кадастровими номерами: 1423083200:12:000:0923; 1423083200:12:000:0924; 1423083200:12:000:0925; 1423083200:12:000:0926; 1423083200:12:000:0927; 1423083200:12:000:0928; 1423083200:12:000:0929; 1423083200:12:000:0930; 1423083200:12:000:0931; 1423083200:12:000:0932; 1423083200:12:000:0933; 1423083200:12:000:0934; 1423083200:12:000:0935; 1423083200:12:000:0936; 1423083200:12:000:0937; 1423083200:12:000:0938; 1423083200:12:000:0939; 1423083200:12:000:0940; 1423083200:12:000:0941; 1423083200:12:000:0942; 1423083200:12:000:0943; 1423083200:12:000:0944; 1423083200:12:000:0945; 1423083200:12:000:0946; 1423083200:12:000:0947; 1423083200:12:000:0948; 1423083200:12:000:0949; 1423083200:12:000:0950 .
Рішенням господарського суду від 29.11.2021 по справі № 905/1330/21 позовні вимоги задоволені частково.
Визнано незаконним та скасовано рішення Лиманської міської ради Донецької області №7/83-5867 від 20.08.2020 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам для ведення особистого селянського господарства на території Лиманської міської ради (колишньої Рідкодубівської сільської ради)» .
Стягнуто з Лиманської міської ради Донецької області на користь фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" судовий збір в сумі 2270,00 грн.
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Додатковим рішенням суду від 16.12.2021 стягнуто з Лиманської міської ради Донецької області на користь фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" витрати на професійну правничу допомогу в сумі 17 600,00 грн.
11.01.2022 на виконання рішення від 29.11.2021 та додаткового рішення Господарського суду Донецької області від 16.12.2021 було видано відповідні накази.
01.02.2022 на адресу суду від фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" надійшла заява б/н від 27.01.2022, в якому заявник просить суд змінити спосіб виконання рішення Господарського суду Донецької області від 29.11.2021 та додаткового рішення Господарського суду Донецької області від 16.12.2021 по справі №905/1330/21 в частині стягнення з боржника - Лиманської міської ради Донецької області - судового збору в розмірі 2270,00 грн. та витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 17 600,00 грн., а саме стягнути вказані кошти з розпорядника бюджетних коштів - Виконавчого комітету Лиманської міської ради Донецької області (84406, Донецька область, місто Лиман, вулиця Незалежності, 46, код ЄДРПОУ 38068238).
В обґрунтування означених вимог заявник посилався на те, що відповідно до п. 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011р. № 845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємства, установ, організацій). Проте, за твердженням заявника, Лиманська міська рада в управлінні Державної казначейської служби України у м. Лимані Донецької області не обслуговується, рахунки на її ім`я не відкрито. Разом із тим, згідно приписів ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчим органом боржника є Виконавчий комітет Лиманської міської ради (код ЄДРПОУ 38068238). Тому, рахунки на ім`я Лиманської міської ради (код ЄДРПОУ 04053275) в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Лимані Донецької області не відкриті та розрахункове-касове обслуговування не здійснюється.
Ухвалою суду від 02.02.2022 вищезазначену заяву призначено до розгляду на 08.02.2022.
Представники заявника, відповідача та третіх осіб в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.
Розглянувши зазначену заяву та додані до неї документи, господарським судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно статті 18 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону України "Про виконавче провадження" за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
Конституційним Судом України зазначено, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини рішення від 13.12.2012 № 18-рп/2012; невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини рішення від 25.04.2012 №1 1-рп/2012. Відповідно до мотивувальної частини рішення №16-рп/2009 від 30.06.2009 Конституційного Суду України виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової держави.
Згідно ст. 1 Конституції України Україна є правовою державою, виконання судових рішень є обов`язковою гарантією, дотримання якої є визначальним для утвердження авторитету України.
Відповідно до змісту рішення від 20.07.2004 Європейського суду з прав людини Шмалько проти України право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченого ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду (пункт 43).
Таким чином право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.
Згідно ст. 331 Господарського процесуального кодексу України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Отже, лише за наявності обставин та в порядку, передбачених вищевказаними нормами, сторони виконавчого провадження, а також державний виконавець за заявою сторони виконавчого провадження або з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Поняття "спосіб" і "порядок" виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні.
Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем.
Спосіб виконання судового рішення - це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, встановленого статтею 16 ЦК України.
Під зміною способу виконання рішення суду необхідно розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб.
Заміна способу виконання судового рішення не повинна включати дослідження фактів, які входять в новий предмет дослідження, зокрема, встановлювати вартість цього товару, тощо.
Інститут зміни способу виконання судового рішення є інститутом процесуального права та його застосування не може змінювати матеріально-правові відносини між сторонами.
Згідно приписів Постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» , зокрема п. 7.1.3. під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.
Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.
При розгляді заяви про зміну порядку та способу виконання судового рішення, суд має враховувати те, що принципом господарського судочинства є виконуваність рішення суду. Крім того, виконання рішення суду є елементом справедливого судового розгляду, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Відповідно до ч.3 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.
Згідно з ч.3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Статтею 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.
На підтвердження повноважень Виконавчого комітету Лиманської міської ради, як розпорядника коштами (видатками) місцевого бюджету, які встановлені наведеними вище нормами Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , заявником надано лист Управління Державної казначейської служби України у м. Лимані Донецької області №02-18-06/60 від 21.01.2022, відповідно до якого Лиманською міською радою рахунки у Державній казначейській службі України у м. Лимані Донецької області не відкриті.
Відповідно до приписів ст. 48 Закону України «Про виконавче провадження» , стягнення за виконавчими документами звертається в першу чергу на кошти боржника у національній та іноземній валютах, інші цінності, у тому числі на кошти на рахунках боржника у банках та інших фінансових установах.
Готівкові кошти, виявлені у боржника, вилучаються та зараховуються на відповідні рахунки органів державної виконавчої служби, приватного виконавця не пізніше наступного робочого дня після вилучення, про що складається акт.
На кошти та інші цінності боржника, що перебувають на рахунках та на зберіганні у банках чи інших фінансових установах, на рахунках у цінних паперах у депозитарних установах, накладається арешт не пізніше наступного робочого дня після їх виявлення. Арешт поширюється також на кошти на рахунках, відкритих після винесення постанови про накладення арешту.
Приймаючи до уваги вищевикладене, враховуючи встановлення судом факту неможливості виконання судового рішення внаслідок відсутності відкритих рахунків Лиманської міської ради у органах Державної казначейської служби, а також з огляду на наявність відповідних відкритих рахунків виконавчого органу Лиманської міської ради, суд дійшов висновку щодо можливості зміни порядку виконання рішення Господарського суду Донецької області від 29.11.2021 та додаткового рішення Господарського суду Донецької області від 16.12.2021 по справі №905/1330/21 шляхом стягнення з Лиманської міської ради судового збору в розмірі 2270,00 грн. та витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 17 600,00 грн. за рахунок коштів місцевого бюджету м. Лиману, розміщених на рахунках Виконавчого комітету Лиманської міської ради Донецької області, відкритих в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Лимані Донецької області на користь фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра".
Керуючись ст.ст. 232, 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
Заяву фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" б/н від 27.01.2022 про зміну способу виконання рішення та додаткового рішення - задовольнити.
Змінити порядок виконання рішення Господарського суду Донецької області від 29.11.2021 по справі №905/1330/21 шляхом стягнення з Лиманської міської ради Донецької області (84406, Донецька обл., місто Лиман, вулиця Незалежності, будинок 46; код ЄДРПОУ:04053275) судового збору в розмірі 2270,00 грн. за рахунок коштів місцевого бюджету м. Лиману, розміщених на рахунках Виконавчого комітету Лиманської міської ради Донецької області (84406, Донецька область, місто Лиман, вулиця Незалежності, 46, код ЄДРПОУ 38068238), відкритих в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Лимані Донецької області, на користь фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" (84420, Донецька обл., Лиманський р-н, село Рідкодуб, вулиця Шкільна, будинок 7; код ЄДРПОУ: 42842744).
Змінити порядок виконання додаткового рішення Господарського суду Донецької області від 16.12.2021 по справі №905/1330/21 шляхом стягнення з Лиманської міської ради Донецької області (84406, Донецька обл., місто Лиман, вулиця Незалежності, будинок 46; код ЄДРПОУ:04053275) витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 17 600,00 грн. за рахунок коштів місцевого бюджету м. Лиману, розміщених на рахунках Виконавчого комітету Лиманської міської ради Донецької області (84406, Донецька область, місто Лиман, вулиця Незалежності, 46, код ЄДРПОУ 38068238), відкритих в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Лимані Донецької області, на користь фермерського господарства "Олександрівська Рів`єра" (84420, Донецька обл., Лиманський р-н, село Рідкодуб, вулиця Шкільна, будинок 7; код ЄДРПОУ: 42842744).
Виконання рішення Господарського суду Донецької області від 29.11.2021 та додаткового рішення Господарського суду Донецької області від 16.12.2021 по справі №905/1330/21 здійснювати з урахуванням цієї ухвали.
У судовому засіданні 08.02.2022 проголошено та підписано вступну та резолютивну частину ухвали.
Повний текст ухвали складено та підписано 09.02.2022.
Ухвала набрала законної сили в день її винесення судом 08.02.2022.
Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені Главою 1 Розділу IV Господарського процесуального кодексу України (з урахуванням п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).
Повідомити учасників справи про можливість ознайомитись з електронною копією ухвали суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень за його веб-адресою: http://reyestr.court.gov.ua.
Суддя Ю.В. Бокова
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2022 |
Оприлюднено | 17.02.2022 |
Номер документу | 103275644 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Бокова Юлія Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні