Рішення
від 28.12.2021 по справі 160/18959/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2021 року Справа № 160/18959/21 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Юркова Е.О.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансбудмеханік" до Державної податкової служби України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

13 жовтня 2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансбудмеханік" до Державної податкової служби України з вимогами:

- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття надісланих ТОВ Трансбудмеханік для реєстрації: податкової накладної № 40 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 53 від 26 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 16 червня 2021 року; податкової накладної № 52 від 26 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 16 червня 2021 року; податкової накладної № 51 від 23 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року; податкової накладної № 50 від 23 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 49 від 21 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року; податкової накладної № 48 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 47 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 45 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 46 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 44 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року; податкової накладної № 43 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 42 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 41 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 39 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 38 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 37 від 18 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 38 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 37 від 18 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 36 від 18 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 35 від 17 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 34 від 17 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 33 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 03 червня 2021 року; податкової накладної № 32 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 29 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 28 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 27 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН липня 2021 року; податкової накладної № 26 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 25 від 15 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року; податкової накладної № 24 від 15 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року; податкової накладної № 23 від 08 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ Трансбудмеханік № 40 від 19 квітня 2021 року, № 53 від 26 квітня 2021 року, № 52 від 26 квітня 2021 року, № 51 від 23 квітня 2021 року, № 50 від 23 квітня 2021 року, № 49 від 21 квітня 2021 року, № 48 від 20 квітня 2021 року, № 47 від 20 квітня 2021 року, № 45 від 20 квітня 2021 року, № 46 від 20 квітня 2021 року, № 44 від 20 квітня 2021 року, № 43 від 19 квітня 2021 року, № 42 від 19 квітня 2021 року, № 41 від 19 квітня 2021 року, № 39 від 19 квітня 2021 року, № 38 від 19 квітня 2021 року, № 37 від 18 квітня 2021 року, № 36 від 18 квітня 2021 року, № 35 від 17 квітня 2021 року, № 34 від 17 квітня 2021 року, № 33 від 16 квітня 2021 року, № 32 від 16 квітня 2021 року, № 29 від 16 квітня 2021 року, № 28 від 16 квітня 2021 року, № 27 від 16 квітня 2021 року, № 26 від 16 квітня 2021 року, № 25 від 15 квітня 2021 року, № 24 від 15 квітня 2021 року, № 23 від 08 квітня 2021 року днем подання їх на реєстрацію.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що спірні дії вчинені відповідачем з порушенням норм чинного законодавства. Посилається на те, що підставами неприйняття податкових накладних визначено відсутність чинного на дату складання податкових накладних підпису керівника, проте між датами складання податкових накладних та датами подання їх на реєстрацію керівник змінився. Вказує, що станом на дату подання податкових накладних керівником була ОСОБА_1 , якою було у встановленому порядку підписано та направлено на реєстрацію податкові накладні. Отже відповідачем протиправно відмовлено у прийнятті на реєстрацію податкові накладні ТОВ "Трансбудмеханік".

Ухвалою суду від 27.10.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі № 160/18959/21, та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Відповідачем 10.12.2021 року надано письмовий відзив на позовну заяву (вх.. № 112590/21), в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що за інформацією, отриманою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з 27.04.2021 року Аблязова Олена Федорівна є керівником ТОВ Трансбудмеханік . ТОВ Трансбудмеханік набуто статусу суб`єкта електронного документообігу 28.04.2021 року, відповідно до першого надісланого електронного документа новим директором. Податкові накладні, надіслані на реєстрацію ТОВ Трансбудмеханік , складені з 08.04.2021 року по 26.04.2021 року до набуття права підпису ОСОБА_1 . Посилається на те, що позивач перед звільненням попереднього директора не подбало про реєстрацію накладних, обґрунтованих причин, які б заважали таким діям позивача, матеріали позову не містять. Також вказує, що позивач не був позбавлений права на розширення кола підписантів для реєстрації в ЄРПН податкових накладних, шляхом повідомлення про таку особу орган ДПС за основним місцем обліку відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557. Також вказано, що позивачем не було вжито вичерпних заходів щодо реєстрації виписаних податкових накладних, що свідчить про недбале ставлення до законодавчо встановленого обов`язку у спірних правовідносинах.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансбудмеханік" (ІК в ЄДРПОУ 42045630) зареєстровано 04.04.2018 року у встановленому законом порядку та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, є платником податку на додану вартість.

Судом встановлено, що ТОВ "Трансбудмеханік", як продавцем було складено податкові накладні: № 40 від 19 квітня 2021 року, № 53 від 26 квітня 2021 року, № 52 від 26 квітня 2021 року, № 51 від 23 квітня 2021 року, № 50 від 23 квітня 2021 року, № 49 від 21 квітня 2021 року, № 48 від 20 квітня 2021 року, № 47 від 20 квітня 2021 року, № 45 від 20 квітня 2021 року, № 46 від 20 квітня 2021 року, № 44 від 20 квітня 2021 року, № 43 від 19 квітня 2021 року, № 42 від 19 квітня 2021 року, № 41 від 19 квітня 2021 року, № 39 від 19 квітня 2021 року, № 38 від 19 квітня 2021 року, № 37 від 18 квітня 2021 року, № 36 від 18 квітня 2021 року, № 35 від 17 квітня 2021 року, № 34 від 17 квітня 2021 року, № 33 від 16 квітня 2021 року, № 32 від 16 квітня 2021 року, № 29 від 16 квітня 2021 року, № 28 від 16 квітня 2021 року, № 27 від 16 квітня 2021 року, № 26 від 16 квітня 2021 року, № 25 від 15 квітня 2021 року, № 24 від 15 квітня 2021 року, № 23 від 08 квітня 2021 року.

Рішенням єдиного учасника № 01/04 ТОВ "Трансбудмеханік" від 23.04.2021 року звільнено з посади директора Товариства ОСОБА_2 23.04.2021 року; призначено на посаду директора ОСОБА_1 з 26.04.2021 року з повноваженням згідно статуту та без обмежень. ОСОБА_1 призначено на посаду директора ТОВ "Трансбудмеханік" наказом № 28-к від 23.04.2021 року.

Відповідні зміни було відображено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджено випискою станом на 27.04.2021 року.

ТОВ "Трансбудмеханік" в особі ОСОБА_1 направлені на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) вказані податкові накладні, а саме:

податкова накладна № 40 від 19 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 53 від 26 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 16 червня 2021 року;

податкова накладна № 52 від 26 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 16 червня 2021 року;

податкова накладна № 51 від 23 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року;

податкова накладна № 50 від 23 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 49 від 21 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року;

податкова накладна № 48 від 20 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 47 від 20 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 45 від 20 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 46 від 20 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 44 від 20 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року;

податкова накладна № 43 від 19 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 42 від 19 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 41 від 19 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 39 від 19 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 38 від 19 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 37 від 18 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 38 від 19 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 37 від 18 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 36 від 18 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 35 від 17 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 34 від 17 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 33 від 16 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 03 червня 2021 року;

податкова накладна № 32 від 16 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 29 від 16 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 28 від 16 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 27 від 16 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 26 від 16 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року;

податкова накладна № 25 від 15 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року;

податкова накладна № 24 від 15 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року;

податкова накладна № 23 від 08 квітня 2021 року - доставлена для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року.

Вказані податкові накладні не прийняті Державною податковою службою України, що підтверджено квитанціями № 1. Судом встановлено, що підставою для не прийняття вказаних податкових накладних зазначено: порушено вимоги статті 6 Закону України Про електронні документи та електронний документообіг - кваліфікований електронний підпис особи 2917501960 ОСОБА_3 , яким засвідчено електронний документ, не є чинним на дату складання податкової накладної.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 10 Порядку № 1246 до Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;

кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем.

При цьому розрахунок коригування, що підлягає реєстрації отримувачем (покупцем), приймається до Реєстру, якщо він складений з накладенням постачальником (продавцем) та отримувачем (покупцем) кваліфікованого електронного підпису відповідно до абзаців першого - третього цього пункту.

Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку повідомляє про таку особу, в тому числі дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа зазначеної особи, орган ДПС за основним місцем обліку (за неосновним місцем обліку - для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку № 1246).

Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема: чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Так, згідно статті 6 Закону України Про електронні документи та електронний документообіг для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.

Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.

Судом встановлено, що станом на направлення ТОВ "Трансбудмеханік" на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних наведених податкових накладних керівником ТОВ "Трансбудмеханік" була ОСОБА_1 , якою з накладенням електронного підпису було направлено на реєстрацію до ЄРПН наведені податкові накладні. ОСОБА_1 була ідентифікована під час розгляду питання прийняття вказаних податкових накладних в графі Відправник , про що вказує квитанція № 1.

Отже, податкові накладні ТОВ "Трансбудмеханік" № 40 від 19 квітня 2021 року, № 53 від 26 квітня 2021 року, № 52 від 26 квітня 2021 року, № 51 від 23 квітня 2021 року, № 50 від 23 квітня 2021 року, № 49 від 21 квітня 2021 року, № 48 від 20 квітня 2021 року, № 47 від 20 квітня 2021 року, № 45 від 20 квітня 2021 року, № 46 від 20 квітня 2021 року, № 44 від 20 квітня 2021 року, № 43 від 19 квітня 2021 року, № 42 від 19 квітня 2021 року, № 41 від 19 квітня 2021 року, № 39 від 19 квітня 2021 року, № 38 від 19 квітня 2021 року, № 37 від 18 квітня 2021 року, № 36 від 18 квітня 2021 року, № 35 від 17 квітня 2021 року, № 34 від 17 квітня 2021 року, № 33 від 16 квітня 2021 року, № 32 від 16 квітня 2021 року, № 29 від 16 квітня 2021 року, № 28 від 16 квітня 2021 року, № 27 від 16 квітня 2021 року, № 26 від 16 квітня 2021 року, № 25 від 15 квітня 2021 року, № 24 від 15 квітня 2021 року, № 23 від 08 квітня 2021 року мали бути прийняті на реєстрацію як такі, що складені в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця) ТОВ "Трансбудмеханік".

Разом з тим, суд вказує, що чинним законодавством не передбачено обов`язкове складання та направлення на реєстрацію до ЄРПН податкових накладних однією особою, отже неможливості складання та подання на реєстрацію до ЄРПН з відповідним накладенням кваліфікованого електронного підпису різними керівниками постачальника (продавця).

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням наведеного, відповідачем не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних дій з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України прийняти на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні ТОВ "Трансбудмеханік" № 40 від 19 квітня 2021 року, № 53 від 26 квітня 2021 року, № 52 від 26 квітня 2021 року, № 51 від 23 квітня 2021 року, № 50 від 23 квітня 2021 року, № 49 від 21 квітня 2021 року, № 48 від 20 квітня 2021 року, № 47 від 20 квітня 2021 року, № 45 від 20 квітня 2021 року, № 46 від 20 квітня 2021 року, № 44 від 20 квітня 2021 року, № 43 від 19 квітня 2021 року, № 42 від 19 квітня 2021 року, № 41 від 19 квітня 2021 року, № 39 від 19 квітня 2021 року, № 38 від 19 квітня 2021 року, № 37 від 18 квітня 2021 року, № 36 від 18 квітня 2021 року, № 35 від 17 квітня 2021 року, № 34 від 17 квітня 2021 року, № 33 від 16 квітня 2021 року, № 32 від 16 квітня 2021 року, № 29 від 16 квітня 2021 року, № 28 від 16 квітня 2021 року, № 27 від 16 квітня 2021 року, № 26 від 16 квітня 2021 року, № 25 від 15 квітня 2021 року, № 24 від 15 квітня 2021 року, № 23 від 08 квітня 2021 року.

Разом з тим, вимоги в частині зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "Трансбудмеханік" задоволенню не підлягають, оскільки вказані податкові накладні не були перевірені на відповідність за всіма критеріями, згідно пункту 12 Порядку № 1246, зокрема на предмет: дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Окрім того, наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

Отже відповідне рішення про реєстрацію податкової накладної має прийняти комісія регіонального рівня, в даному випадку - комісія Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, суд зазначає, що законодавством передбачено певний порядок виконання податковими органами своїх функцій щодо податкового контролю, що в правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Зобов`язання ДПС України без проведення відповідної перевірки зареєструвати податкові накладні, подані позивачем, які не прийняті на реєстрацію, буде за межами повноважень суду, встановленого законом, у розумінні пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (рішення ЄСПЛ у справі Сокуренко і Стригун проти України ).

Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За сукупності викладених обставин позов ТОВ "Трансбудмеханік" підлягає частковому задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 65830,00 грн., що документально підтверджується платіжними дорученнями від 21.10.2021 року № 346 та № 289 від 11.10.2021 року.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 32915,00 грн. підлягає стягненню з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансбудмеханік" (пр.Дмитра Яворницького, буд.76а, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 42045630) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд.8, ІК в ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття надісланих ТОВ Трансбудмеханік для реєстрації: податкової накладної № 40 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 53 від 26 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 16 червня 2021 року; податкової накладної № 52 від 26 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 16 червня 2021 року; податкової накладної № 51 від 23 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року; податкової накладної № 50 від 23 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 49 від 21 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року; податкової накладної № 48 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 47 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 45 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 46 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 44 від 20 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 28 травня 2021 року; податкової накладної № 43 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 42 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 41 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 39 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 38 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 37 від 18 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 38 від 19 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 37 від 18 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 36 від 18 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 35 від 17 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 34 від 17 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 33 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 03 червня 2021 року; податкової накладної № 32 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 29 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 28 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 27 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН липня 2021 року; податкової накладної № 26 від 16 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 01 липня 2021 року; податкової накладної № 25 від 15 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року; податкової накладної № 24 від 15 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року; податкової накладної № 23 від 08 квітня 2021 року, яку було доставлено для реєстрації в ЄРПН 30 квітня 2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України прийняти на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні ТОВ "Трансбудмеханік" № 40 від 19 квітня 2021 року, № 53 від 26 квітня 2021 року, № 52 від 26 квітня 2021 року, № 51 від 23 квітня 2021 року, № 50 від 23 квітня 2021 року, № 49 від 21 квітня 2021 року, № 48 від 20 квітня 2021 року, № 47 від 20 квітня 2021 року, № 45 від 20 квітня 2021 року, № 46 від 20 квітня 2021 року, № 44 від 20 квітня 2021 року, № 43 від 19 квітня 2021 року, № 42 від 19 квітня 2021 року, № 41 від 19 квітня 2021 року, № 39 від 19 квітня 2021 року, № 38 від 19 квітня 2021 року, № 37 від 18 квітня 2021 року, № 36 від 18 квітня 2021 року, № 35 від 17 квітня 2021 року, № 34 від 17 квітня 2021 року, № 33 від 16 квітня 2021 року, № 32 від 16 квітня 2021 року, № 29 від 16 квітня 2021 року, № 28 від 16 квітня 2021 року, № 27 від 16 квітня 2021 року, № 26 від 16 квітня 2021 року, № 25 від 15 квітня 2021 року, № 24 від 15 квітня 2021 року, № 23 від 08 квітня 2021 року днем подання їх на реєстрацію.

В задоволенні іншої частини вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., б.8, ІК в ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансбудмеханік" (пр.Дмитра Яворницького, буд.76а, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 42045630) понесені позивачем судові витрати в сумі 32915,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 28 грудня 2021 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2021
Оприлюднено17.02.2022
Номер документу103286873
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/18959/21

Постанова від 04.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 21.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 10.08.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 10.08.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 06.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 28.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні