Рішення
від 20.01.2022 по справі 420/15974/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/15974/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - Вайдича О.В., відповідач та третя особа - не з`явилися, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Суворовська селищна рада Ізмаїльського району Одеської області, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області звернулося до суду з позовом до Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, третя особа без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Суворовська селищна рада Ізмаїльського району Одеської області, в якому просить: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, ЄДРПОУ: 26568502, юридична адреса: 68650, Одеська область, Ізмаїльський район, село Кирнички. вулиця Шкільна, 8: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльською району Одеської області, за адресою: 68650, Одеська область, Ізмаїльський район, село Кирнички, вулиця Шкільна, 8; шляхом відключення вищевказаних будівель від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок); обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в акті перевірки №13 від 22.06.2021, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених в акті перевірки №13 від 22.06.2021.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період 18-22 червня 2021 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №196 від 01.06.2021 «Про проведення позапланових перевірок» , на підставі посвідчення на проведення перевірки №30 від 15.06.2021, посадовими особами Ізмаїльського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області здійснено позапланову перевірку Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» , за адресою: Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Кирнички, вул. Шкільна, 8, під час якої перевірено будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №13 від 22.06.2021 року.

Актом №13 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм та правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Позивач вказав, що порушення за номерами 1-14 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

На думку позивача, подальша експлуатація Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Неусунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей.

Ухвалою від 07.09.2021 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.

Протокольною ухвалою від 07.10.2021 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.

Ухвалою від 09.11.2021 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 08.12.2021 року об 11.00 год.

У судовому засіданні 08.12.2021 року представники позивача та відповідача подали до суду клопотання про зупинення провадження у справі до 28.12.2021 року для проведення позапланової перевірки відповідно до письмової заяви суб`єкта господарювання щодо перевірки усунення порушень.

Ухвалою від 08.12.2021 року задоволено клопотання сторін про зупинення провадження у справі для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю). Провадження у справі зупинено до 28 грудня 2021 року.

У судове засідання, призначене на 10.01.2022 року на 11:30 годину, з`явився представник позивача.

Відповідач та третя особа до суду не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили.

Протокольною ухвалою від 10.01.2022 року суд поновив провадження у справі та ухвалив про розгляд справи за відсутності осіб, що не з`явилися.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Відповідач відзив на позовну заяву не подав.

Третя особа пояснень щодо позову чи відзиву не подала.

Заслухавши вступне слово представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Наказом т.в.о. начальника ГУ ДСНС України в Одеській області від 01.06.2021 року № 196 (з основної діяльності) "Про проведення позапланових перевірок у навчальних закладах" на виконання Кодексу цивільного захисту України (далі за текстом - КЦЗУ), статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , доручення Першого заступника Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій №В-168 від 26.05.2021 Про забезпечення пожежної безпеки у закладах освіти та з метою забезпечення безпеки життя і здоров`я дітей, захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, в тому числі пожеж, шляхом запобігання таким ситуаціям і здійснення державного нагляду (контролю) за станом виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Плану основних заходів Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2021 рік та інших законодавчих, нормативних і нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у закладах освіти і їх готовності до нового 2021/2022 навчального року, наказано здійснити позапланові заходи державного нагляду (контролю) у визначені терміни згідно додатку (а.с. 6).

15.06.2021 року на виконання наказу ГУ ДСНС України в Одеській області від 01.06.2021 року № 196 Ізмаїльським РВ ГУ ДСНС України в Одеській області видано посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) №30 на проведення позапланової перевірки Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, розташованого за адресою: Одеська обл., Ізмаїльський район, с. Кирнички, вул. Шкільна, буд.8 (а.с. 7).

За результатами проведення уповноваженою посадовою особою позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, відповідачем складено акт від 22.06.2021 року №13 (а.с. 8-16).

За результатами перевірки відповідача встановлено такі порушення, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей:

1) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.1 п.п.1.2, ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту , Розділ 1 п.1.1 Додаток Б, таблиця Б.1, пункт 4, пункт 4.1 - приміщення дошкільного закладу не обладнані системами протипожежного захисту (системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей);

2) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.1 п.п.1.2, ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту , Розділ 1 п.1.1 Додаток А, таблиця А.1, пункт 7.2, пункт 7.3 - приміщення дошкільного закладу, котельної не обладнані системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації);

3) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ IV п.1, п.п.1.16 - електрощити, групові електрощитки в приміщеннях дошкільного закладу не захищені автономними системами пожежогасіння та не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

4) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.2 п.п.2.1, ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі - територія дошкільного закладу не забезпечена необхідною кількість води для здійснення пожежогасіння (виходячи з вимог будівельних норм та інших нормативних документів);

5) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.3 п.п.3.11 - пожежні щити, розташовані на території дошкільного закладу не забезпечені первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності (вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу, розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.) на кожний щит;

6) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ ІІІ п.2 п.п.2.5 - дерев`яні конструкції горищних приміщень дошкільного закладу не оброблені вогнезахисним розчином;

7) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ IV п.1 п.п.1.21 - будівлі школи не захищені блискавкозахистом згідно вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;

8) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ IV п.1 п.п.1.6 - з`єднання, відгалужування та окінцювання жил проводів в приміщеннях дошкільного закладу не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо);

9) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ IV п.1 п.п.1.17 - електророзетки, вимикачі в приміщеннях дошкільного закладу встановлено на основи з горючих матеріалів;

10) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ ІІІ п.2 п.п.2.31 - коридори, та інші шляхи евакуації з приміщень дошкільного закладу не обладнані евакуаційним освітленням, згідно вимог ДБН В. 1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва ;

11) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ ІІ п.16 - директор, посадові особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки в порядку, установленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року №444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;

12) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ ІІ п.8 - приміщення та територія дошкільного закладу, не обладнані відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, кількість, а також місця їх встановлення не відповідають ДСТУ ISО 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

13) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.3 п.п.3.17 - наявні вогнегасники не направлено на технічне обслуговування;

14) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.3 п.п.3.6 - приміщення та територія, не в повному обсязі забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками).

У подальшому, під час розгляду справи в суді, позивачем повторно проведено перевірку Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області.

За результатами повторного проведення уповноваженою посадовою особою позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, відповідачем складено акт від 23.12.2021 року №209 (а.с. 162-177).

За результатами повторної перевірки відповідача залишилися не усунутими наступні порушення:

1) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.1 п.п.1.2, ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту , Розділ 1 п.1.1 Додаток Б, таблиця Б.1, пункт 4, пункт 4.1 - приміщення дошкільного закладу не обладнані системами протипожежного захисту (системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей);

2) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.1 п.п.1.2, ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту , Розділ 1 п.1.1 Додаток А, таблиця А.1, пункт 7.2, пункт 7.3 - приміщення дошкільного закладу, котельної не обладнані системами протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації);

3) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ IV п.1, п.п.1.16 - електрощити, групові електрощитки в приміщеннях дошкільного закладу не захищені автономними системами пожежогасіння та не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

4) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ V п.2 п.п.2.1, ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі - територія дошкільного закладу не забезпечена необхідною кількість води для здійснення пожежогасіння (виходячи з вимог будівельних норм та інших нормативних документів);

6) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ ІІІ п.2 п.п.2.5 - дерев`яні конструкції горищних приміщень дошкільного закладу не оброблені вогнезахисним розчином;

7) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ IV п.1 п.п.1.21 - будівлі школи не захищені блискавко захистом згідно вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ;

10) ст.20 КЦЗУ №5403-VІ, ППБУ Розділ ІІІ п.2 п.п.2.31 - коридори, та інші шляхи евакуації з приміщень дошкільного закладу не обладнані евакуаційним освітленням, згідно вимог ДБН В. 1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва .

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно абзаців 1, 4 ч.1 ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно з п.п.57 п.4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України №20/2013 від 16.01.2013 року «Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» , Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого наказом ДСНС України №175 від 13.04.2016 року, Головне управління ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до ч.1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України, до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: 1) забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; 2) забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; 3) розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; 4) організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; 5) створення об`єктових формувань цивільного захисту відповідно до цього Кодексу та інших законодавчих актів, необхідної для їх функціонування матеріально-технічної бази і забезпечення готовності таких формувань до дій за призначенням; 6) створення диспетчерських служб відповідно до цього Кодексу та інших законів, необхідних для забезпечення безпеки об`єктів підвищеної небезпеки; 7) проведення оцінки ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення заходів щодо неперевищення прийнятних рівнів таких ризиків; 8) здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; 9) декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки; 10) розроблення планів локалізації та ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки; 11) проведення об`єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту; 12) забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; 13) здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; 14) забезпечення безперешкодного доступу посадових осіб органів державного нагляду, працівників аварійно-рятувальних служб, з якими укладені угоди про аварійно-рятувальне обслуговування суб`єктів господарювання, для проведення обстежень на відповідність протиаварійних заходів планам локалізації і ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктах, сил цивільного захисту - для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій; 15) забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; 16) здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні); 17) дотримання протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режиму; 18) створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 19) розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; 20) розроблення і затвердження інструкцій та видання наказів з питань пожежної безпеки, здійснення постійного контролю за їх виконанням; 21) забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; 22) утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; 23) здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики; 24) своєчасне інформування відповідних органів та підрозділів цивільного захисту про несправність протипожежної техніки, систем протипожежного захисту, водопостачання, а також про закриття доріг і проїздів на відповідній території; 25) виконання інших завдань і заходів у сфері цивільного захисту, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Відповідно до ст.66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у т.ч. невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Згідно ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Як вбачається з матеріалів справи, повторною перевіркою відповідача відповідно до акту від 23 грудня 2021 року №209 встановлено, що залишилися неусунутими порушення, які в акті від 22 червня 2021 року №13 зазначені за №№ 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10 .

При цьому, порушення, визначені в акті перевірки від 22 червня 2021 року №13 за №№ 5, 8, 9, 11-14 відповідач усунув.

Суд погоджується з доводами позивача, що порушення, визначені в акті перевірки від 22 червня 2021 року №13 за №№ 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10 (відповідно до акту від 23 грудня 2021 року №209 - порушення за №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7), є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливість її ефективної ліквідації та рятування людей.

Суд зазначає, що за викладених обставин вихованці та працівники Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза їх життю та здоров`ю через невиконання відповідачем вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Положеннями ст.3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ГУ ДСНС України в Одеській області підлягають частковому задоволенню шляхом застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, ЄДРПОУ: 26568502, юридична адреса: 68650, Одеська область, Ізмаїльський район, село Кирнички, вулиця Шкільна, 8, у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, за адресою: 68650, Одеська область, Ізмаїльський район, село Кирнички, вулиця Шкільна, 8, шляхом відключення вищевказаних будівель від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, зазначених в акті перевірки №13 від 22.06.2021, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених в акті перевірки №13 від 22.06.2021 року за номерами: 1-4, 6, 7, 10.

Часткове задоволення позову полягає у тому, що заходи реагування застосовані судом до усунення саме тих порушень, які залишаються неусунутими (за актом перевірки №13 від 22.06.2021 року за номерами: 1-4, 6, 7, 10), а не усіх порушень, вказаних в цьому акті, оскільки решта порушень відповідачем усунута.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (адреса: вул. Прохорівська, буд.6, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 38643633) до Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області (адреса: вул. Шкільна, буд.8, с. Кирнички, Ізмаїльський район, Одеська область, 68650, код ЄДРПОУ 26568502), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Суворовська селищна рада Ізмаїльського району Одеської області (адреса: вул. Пушкіна, буд.47, смт. Суворове, Ізмаїльський район, Одеська область, 68640, код ЄДРПОУ 04379166) - задовольнити частково.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, ЄДРПОУ: 26568502, юридична адреса: 68650, Одеська область, Ізмаїльський район, село Кирнички, вулиця Шкільна, 8, у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Кирничанського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Журавлик» Суворовської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області, за адресою: 68650, Одеська область, Ізмаїльський район, село Кирнички, вулиця Шкільна, 8, шляхом відключення вищевказаних будівель від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, зазначених в акті перевірки №13 від 22.06.2021, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених в акті перевірки №13 від 22.06.2021 року за номерами: 1-4, 6, 7, 10.

У задоволенні решти позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 20 січня 2021 року.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2022
Оприлюднено17.02.2022
Номер документу103297878
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/15974/21

Постанова від 06.06.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 16.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 11.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 11.05.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 24.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 10.03.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 20.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 09.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 30.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні