П О С Т А Н О В А
іменем України
13 січня 2022 року справа 160/1273/21
Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:
головуючий суддя Суховаров А.В.
судді Головко О.В., Ясенова Т.І.,
при секретарі Замковій А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Три звезди на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.04.2021 (суддя Кучма К.С.) в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Три звезди до Павлоградської міської ради про скасування рішення та зобов`язання надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Три звезди 26.01.2021 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Павлоградської міської ради, в якому просить:
- визнати протиправним і скасувати рішення №2251-71-VII від 18.08.2020 про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0' 1670га на перетину вулиць Миру та Центральної для будівництва і обслуговування будівель торгівлі ;
- зобов`язати надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1670га на перетину вулиць Миру та Центральної для будівництва і обслуговування будівель торгівлі.
Вказує, що спірна земельна є дорогою шириною близько 4м по периметру земельної ділянки кадастровий номер 1212400000:02:06:0003 площею 0,3495га, яка належить товариству на праві власності. На земельній ділянці кадастровий номер 1212400000:02:06:0003 розташована недобудова, яка на генеральному плані позначена як торговий центр, а спірна земельна ділянка знаходиться навколо та фактично може використовуватись лише разом з їх земельною ділянкою (ас1,55) .
У відзиві на позовну заяву Павлоградська міська рада зазначила що відповідно до статей 134, 135 Земельного Кодексу України, право на земельні ділянки підлягає продажу на земельних торгах. Згідно генерального плану міста, територія, на якій розташована спірна земельна ділянка, призначена для будівництва торгового центру, а тому вона не може бути надана для розташування торгівельних павільйонів позивача (ас31-48) .
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.04.2021, прийнятому в спрощеному провадженні, в задоволенні позову відмовлено. Суд погодився з доводами відповідача що цільове використання земельної ділянки для будівництва і обслуговування будівель торгівлі не відповідає Генеральному плану м.Павлограда, де на спірній земельній ділянці передбачено розташування торгового центру. Суд першої інстанції зазначив що у Плані зонування м.Павлограда земельна ділянка призначена для розташування магазинів, торговельних комплексів, ринкових комплексів, готелів, підприємств громадського харчування, підприємств побутового обслуговування. Також окружний суд погодився з доводами міської ради що відповідно до статей 134, 135 Земельного Кодексу України, право на земельні ділянки підлягає продажу на земельних торгах (ас70) .
В апеляційній скарзі ТОВ Три звезди просить рішення суду скасувати та позовні вимоги задовольнити. Вказує, що суд першої інстанції залишив поза увагою, що міська рада надала згоду на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка знаходиться поруч, для обслуговування торгівельного павільйону (ас77) .
Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:
ТОВ Три звезди 23.04.2019 подало до Павлоградської міської ради заяву, в якій просили надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1670га на перетину вулиць Миру та Центральної в оренду на 25 років для ведення підприємницької діяльності (ас10) . До заяви додані: свідоцтво про державну реєстрацію підприємства (ас8) ; графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки, яку позивач просить надати в оренду (ас60,61) .
Листом №238 від 10.05.2019 за підписом міського голови повідомлено про відсутність підстав для розгляду заяви з посиланням на частину 1 статті 134 Земельного Кодексу України, відповідно до якої, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), в тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною 2 цієї статті (ас11) .
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного від 21.08.2019 у справі №160/4564/19 визнана протиправною відмова Павлоградської міської ради у наданні ТОВ Три звезди дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1670га на перетину вулиць Миру та Центральної, в оренду для ведення підприємницької діяльності, оформлена листом №238 від 10.05.2019; зобов`язано повторно розглянути заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою та прийняти рішення з урахуванням висновків суду. Рішення суд мотивовано тим, що заява позивача підлягає розгляду на сесії міської ради, за наслідком якого має бути прийнято рішення у відповідності до пункту 34 частини 1 статті 26, підпункту 9 пункту б частини 1 статті 33, частини 1 статті 46, частин 1, 2 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (ас15) .
Рішенням Павлоградської міської ради №2251-71-VII від 18.08.2020 відмовлено в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою. В рішенні вказано, що місце розташування земельної ділянки не відповідає Генеральному плану міста, затвердженому рішенням Павлоградської міської ради №532-20/VI від 03.04.2012 та Плану зонування території міста, затвердженого рішенням Павлоградської міської ради №1121-40/VI від 23.12.2013 в частині цільового використання для розміщення торгового центру (ас14) .
Відповідно до пунктів а , б частини 1 статті 12 Земельного Кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад в галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб.
Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 116 Земельного Кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до частини 2 статті 116 Земельного Кодексу України, набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного Кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або в користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до абзаців 1 - 6 частини 1 статті 123 Земельного Кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності в користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання в користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). В такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Відповідно до абзаців 1, 2 частини 2 статті 123 Земельного Кодексу України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. В клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (в разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 123 Земельного Кодексу України, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень в місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову в його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини 1 статті 124 Земельного Кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд першої інстанції правильно вказав, що згідно Генерального плану м.Павлограда на спірній земельній ділянці передбачено розташування торгового центру, а тому вона не може бути надана для розташування торгівельних павільйонів позивача.
Суд першої інстанції обгрунтовано визнав законним рішення Павлоградської міської ради №2251-71-VII від 18.08.2020 про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, таким що відповідає вимогам абзацу 1 частини 3 статті 123 Земельного Кодексу України в зв`язку з невідповідністю місця розташування земельної ділянки генеральному плану населеного пункту, іншій містобудівній документації, схемі землеустрою, проектам землеустрою щодо впорядкування території населеного пункту.
Також окружний суд обгрунтовано погодився з доводами міської ради що відповідно до статей 134, 135 Земельного Кодексу України, право на земельні ділянки, в тому числі право оренди, підлягає продажу на земельних торгах.
Колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги що міська рада надала згоду на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка знаходиться поруч, для обслуговування торгівельного павільйону. Законність рішення відповідача стосовно іншої земельної ділянки не є предметом даного спору.
З урахуванням доводів і заперечень сторін, наданих ними доказів, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 241-244, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Три звезди залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.04.2021 - без змін.
Постанова набирає законної сили з 13.01.2022 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови у випадках, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.
Головуючий суддя А.В. Суховаров
судді О.В. Головко
судді Т.І. Ясенова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2022 |
Оприлюднено | 17.02.2022 |
Номер документу | 103316148 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні