справа № 489/411/22
провадження №2/489/1149/22
УХВАЛА
16 лютого 2022 року м. Миколаїв
Ленінський районний суд міста Миколаєва у складі головуючого судді Коваленка І.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомленням учасників справи (в письмовому провадженні) цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської обласної державної адміністрації (далі Миколаївська ОДА), Комунального некомерційного підприємства Миколаївський обласний центр лікування інфекційних хвороб Миколаївської обласної ради (далі -Миколаївський обласний центр лікування інфекційних хвороб) про визнання незаконним та скасування розпорядження голови обласної державної адміністрації
встановив:
У січні 2022 року позивач ОСОБА_1 , через свого представника адвоката Тимошина В.В., звернулася до Ленінського районного суду міста Миколаєва з позовом про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Миколаївської ОДА від 30.12.2021 № 382-рк про призначення виконуючого обов`язки директора Миколаївського обласного центру лікування інфекційних хвороб Ярослави Студзинської, а також стягнення з Миколаївської ОДА судових витрат в сумі 60992,40 грн., з яких 60000,00 грн. витрати на правничу допомогу та 992,40 грн. судового збору.
Як на підставу позовних вимог вказано, що розпорядженням голови Миколаївської ОДА від 30.12.021 № 382-рк призначено виконуючого обов`язки директора Миколаївського обласного центру лікування інфекційних хвороб Студзинську Я.В. 04.01.2021 державним реєстратором ДНАП виконкому Миколаївської міської ради внесено відповідні зміни щодо керівника підприємства в Державний реєстр, запис № 1005221070002041930.
Розпорядження голови обласної державної адміністрації позивач вважає незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав.
На підставі рішення Миколаївської обласної ради № 12 від 21.12.2021, наказом Миколаївського обласного центру лікування інфекційних хвороб від 21.12.2021 № 501-к Про припинення трудового договору звільнено ОСОБА_2 з посади директора Миколаївського обласного центру лікування інфекційних хвороб на підставі пункту 1 частини першої статті 41 КЗпП України за одноразове грубе порушення трудових обов`язків.
30.12.2021 головою Миколаївської ОДА видано розпорядження № 382-рк про призначення виконуючим обов`язки директора Миколаївського обласного центру лікування інфекційних хвороб з 31.12.2021 по 28.02.2022 ОСОБА_3 , яка не була штатним працівником цього комунального закладу.
Відповідно до пункту 6 Порядку проведення конкурсу на заняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094, орган управління тимчасово (з дня виникнення вакантної посади до призначення керівника закладу за результатами конкурсу) покладає виконання обов`язків керівника закладу на особу з числа штатних працівників закладу або призначає виконуючого обов`язки з числа інших осіб на строк, що не перевищує два місяці. Особа, на яку покладається виконання обов`язків керівника закладу або яка призначається виконуючим обов`язки керівника закладу, повинна відповідати єдиним кваліфікаційним вимогам для керівника закладу охорони здоров`я.
Аналогічні положення щодо призначення виконуючого обов`язки керівника закладу охорони здоров`я передбачені Положенням про проведення конкурсного відбору на посади керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Миколаївської області, затвердженого рішенням Миколаївської обласної ради від 30.04.2020 № 5.
За змістом пункту 7.8 Статуту Миколаївського обласного центру лікування інфекційних хвороб, затвердженого рішенням Миколаївської обласної ради № 19 від 26.12.2019, у разі відсутності директора підприємства або неможливості виконання ним своїх обов`язків з інших причин його обов`язки виконує заступник або інша особа на підставі акту органу управління про виконання обов`язків.
Позивач ОСОБА_1 наказом директора Миколаївського обласного центру лікування інфекційних хвороб від 10.01.2020 № 3/1-к була призначена на посаду заступника директора комунального закладу з інфекційного контролю.
За посадовою інструкцією позивач, на час відсутності директора, виконує його обов`язки.
Таким чином призначення на посаду особи, яка за законом не може бути призначеною, а також призначення на посаду особою, яка не уповноважена на прийняття такого рішення, позбавило права позивача продовжувати виконувати функції виконуючого директора Миколаївського обласного центру лікування інфекційних хвороб, а за таке реалізувати нею своє право на кар`єрне зростання, що в свою чергу впливає і на грошове забезпечення та інші нематеріальні її права пов`язані із набуттям статусу виконуючого обов`язки керівника підприємства.
Пиляючись на наведені обставини, які на думку представника позивача, свідчать про порушення трудових прав ОСОБА_1 , представник останньої звернувся до суд з вказаним позовом.
Ухвалою Ленінського районного суду міста Миколаєва від 31.01.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
08.02.2022 від відповідача Миколаївської ОДА до суду найшло клопотання від 07.02.2022 про закриття провадження у справі, так як спір має ознаки публічно-правого спору, а тому з урахуванням предмету спору та суб`єктивного складу його учасників, вбачається, що спірні правовідносини повинні вирішуватися судом адміністративної юрисдикції.
Проте, з такими доводами відповідача суд погоджується не в повній мірі.
За вимогами пункту 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до частини першої статі 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Із позову вбачається, що його предметом є скасування розпорядження голови обласної державної адміністрації, який є суб`єктом владних повноважень. В той же час, на думку представника позивача, наведене розпорядження порушує трудові права позивача, зокрема на кар`єрний ріст та отримання підвищеного грошового забезпечення та інших нематеріальних прав, отримання яких можливо на посаді виконуючого обов`язки підприємства, перешкодою для зайняття якої позивачу є оспорюване розпорядження.
Оскільки для правильного визначення підсудності (юрисдикції), крім суб`єктивного складу учасників, має важливе значення характер спірних правовідносин, суд приходить до висновку про поширення на даний спір цивільного судочинства.
Керуючись статтею 19 КАС України, статями 19, 260, 353 ЦПК України, суд
ухвалив:
Відмовити відповідачу Миколаївської обласної державної адміністрації про закриття провадження у справі.
Копію ухвали направити учасникам справи до відома.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено 16.02.2022.
суддя І.В.Коваленко
Суд | Ленінський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2022 |
Оприлюднено | 17.02.2022 |
Номер документу | 103317421 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Ленінський районний суд м. Миколаєва
Коваленко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні