Справа № 686/1837/22
Провадження № 1-кс/686/1744/22
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2022 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 дізнавача ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання дізнавача СД Хмельницького районного управління поліції ГУНП України в Хмельницькій області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні №42022242260000002 від 12.01.2022 за ознаками кримінального проступку, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України,
ВСТАНОВИВ:
15.02.2022 року дізнавач СД Хмельницького районного управління поліції ГУНП України в Хмельницькій області ОСОБА_4 звернулася до слідчого судді з клопотанням, погодженим прокурором Окружної прокуратури міста Хмельницького ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки, із кадастровим номером №6825084200:04:018:0025, власник якої за інформацією з Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно відсутній.
За інформацією з публічної кадастрової карти тип власност, визначений, як державна власність, відповідно власником якої є Держава Україна в особі Хмельницької обласної державної адміністрації, код ЄРДПОУ:22985083, та огляду «обладнання, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки», які розташовані на території АЗС та використовуються для здійснення роздрібної торгівлі пальним, за участю спеціалістів ДСНС, Державної податкової служби у Хмельницькій області та Управління Держпраці у Хмельницькій області.
В обґрунтування клопотання дізнавач зазначає, що на території Хмельницької міської об`єднаної територіальної громади 6 об`єктів роздрібної торгівлі пальним здійснюють свою діяльність в порушення чинного законодавства.
В ході досудового розслідування було встановлено, що прокурором під час виконання доручення Хмельницької обласної прокуратури було опрацьовано Інтернет портал perevirazs.info. В результаті чого, було встановлено, що на території Хмельницької міської об`єднаної територіальної громади нараховується 6 об`єктів роздрібної торгівлі пальним, які мають ознаки порушення законодавства, у тому числі, об`єкт який знаходиться неподалік с.Мацьківці, на відрізку автошляху М-12 Хмельницька область, поблизу шиномонтажу.
Під час візуального огляду даної ділянки було виявлено, цистерну білого кольору, поруч із якою знаходиться заправна колонка разом із пістолетом для заправки та цифровий циферблат, на якому розміщено назви пального та ціни, також наявні відповідні надписи «DieselEuro 5».
Згідно з інформацією, яка міститься у відкритому доступі на ресурсі «Googlemaps», дані якого було співставленні із даними публічної кадастрової картки, щодо зареєстрованих земельних ділянок, встановлено, що об`єкт роздрібної торгівлі розташовується на земельній ділянці із кадастровим номерами №6825084200:04:018:0025, № 6825089600:04:006:0001 згідно інформації отриманої із Реєстру речових прав на нерухоме майне на земельній ділянці із кадастровим номером №6825084200:04:018:0025 власник відсутній, згідно до інформації, яка міститься у публічній кадастровій карті, тип власності, визначений, як державна власність, відповідно власником якої є Держава Україна в особі Хмельницької обласної державної адміністрації, код ЄРДПОУ:22985083, без визначення особи орендаря.
Дізнавач у клопотанні зазначає, що що внаслідок таких ризиків, виникає загроза загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків для працівників та осіб, оскільки вказана діяльність пов`язана з легкозаймистими та вибухонебезпечними речовинами, неналежне поводження з якими та порушеннями правил безпеки, можуть створити неконтрольовані процеси горіння, виникнення процесів детонації, підвищенні концентрації шкідливих газів в атмосфері, змінах у взаємному розташуванні важких предметів ( порушення їх стійкості) чи зменшенні міцності конструкцій, зростанні тиску газів в резервуарах чи трубопроводах, підведенні електричної напруги до об`єктів, які мають бути знеструмлені.
За позицією органу досудового розслідування, з метою встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення меж земельної ділянки, на якій здійснює свою господарську діяльність об`єкт роздробної торгівлі пальним, який знаходиться на земельній ділянці із кадастровим номерами №6825084200:04:018:0025, власник відсутній, згідно до інформації, яка міститься у публічній кадастровій карті, тип власності, визначений, як державна власність, відповідно власником якої є Держава Україна в особі Хмельницької обласної державної адміністрації, код ЄРДПОУ:22985083, та огляду «обладнання, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки», які розташовані на території АЗС та використовуються для здійснення роздрібної торгівлі пальним, дотримання вимог заходів безпеки.
Під час проведення огляду, може виникнути необхідність у отриманні допомоги, з питань, що потребують спеціальних знань, в області дотримання вимог протипожежного стану, та дотримання вимог праці, а тому необхідна участь працівників підрозділів ДСНС, Державної податкової служби у Хмельницькій області та Управління Держпраці у Хмельницькій області.
В судовому засіданні дізнавача в прокурор подане клопотання підтримала, просила його задовольнити.
Заслухавши пояснення дізнавача, прокурора, дослідивши додані до клопотання матеріали, слідчий суддя дійшов такого висновку.
Згідно із ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
В силу ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якої метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених ч.3 ст. 233 КПК України.
За змістом ч.1, 2 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.
Відповідно до змісту статті 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого суддімісцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.
Відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого суддімісцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування як юридична особа.
Частиною 3 ст.234 КПК України встановлено, що в клопотанні має міститись: найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер, короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; підстави для обшуку; житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання.
Відповідно до змісту частини 5 статті 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: було вчинено кримінальне правопорушення; відшукуванні речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуванних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукуванні речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Згідно із ч. 2 ст. 223 КПК України підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
З матеріалів, долучених до клопотання слідує, що кримінальне провадження розслідується за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.272 КК України.
У порушення зазначених вимог ст..234 КПК України дізнавач у клопотанні і в судовому засіданні не зазначила відомостей про власника (користувача) земельної ділянки, де планується проведення ініційованої слідчої дії із наданням документів, що це підтверджують.
Пояснення учасників провадження про те, що відомості із публічної кадастрової карти та відсутність у реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про власника за відсутності вжиття заходів та встановлення під час досудового розслідування особи, яка ним є, або володіє чи користується цією земельною ділянкою, не може бути підставою для задоволення клопотання.
Відсутнє у матеріалах клопотання і поясненнях дізнавача і прокурора в судовому засіданні обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.
Отже, дізнавач не довела, що потреби досудового розслідування виправдовують втручання у право недоторканості майна, факти, що можуть бути встановлені під час огляду,зокрема з метою встановлення перевірки індивідуальних ознак, мають значення для кримінального провадження і не застосування цих заходів забезпечення кримінального провадження не дасть змоги досягти дієвості цього кримінального провадження.
А тому підстав для задоволення клопотання немає.
Керуючись ст.ст.110, 234, 235 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання дізнавача СД Хмельницького районного управління поліції ГУНП України в Хмельницькій області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні №42022242260000002, відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2022 |
Оприлюднено | 19.01.2023 |
Номер документу | 103333917 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дзюбак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні