Рішення
від 17.01.2022 по справі 640/11274/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 січня 2022 року м. Київ №640/11274/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомГригораш Катерини Михайлівни доГоловного управління Державної податкової служби у Київській області провизнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії встановив:

Григораш Катерина Михайлівна звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, у якому просила суд:

- зобов`язати Відповідача зняти з обліку Григораш Катерину Михайлівну , рнокпп НОМЕР_1 , як платника єдиного внеску та платника податків - фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність;

- визнати протиправною бездіяльність щодо списання нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 19 січня 2021 року в розмірі 3300 грн. та зобов`язати відповідача списати борг зі сплати єдиного внеску в сумі 3300 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з листопада 2017 позивач узята на облік як платник податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до ЄДР (самозайнята особа). 17 квітня 2018 року створено юридичну особу: адвокатське об`єднання Антеверіс , в якому позивач є найманим працівником. Відповідно, податки та ЄСВ від здійснення адвокатської діяльності сплачуються через адвокатське об`єднання.

З метою запобігти подвійного оподаткування в травні 2018 року позивач звернулась до відповідача із заявою про припинення реєстрації в якості самозайнятої особи у зв`язку із зміною організаційно-правової форми.

Проте, відповідного підтвердження зняття з обліку позивачем не отримано, в той же час, при зверненні в телефонному режимі до відповідача, повідомлено, що будь-які зауваження до обліку позивача відсутні.

Разом з тим, 24 лютого 2021 року з електронного кабінету платника податків позивач дізналась, що все ще перебуває на обліку як платник єдиного внеску та платник податків - фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, та останній нараховуються відповідні внески.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 квітня 2021 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Представник відповідача подав відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти задоволення позовних вимог, виходячи з того, що зняття з обліку платника єдиного внеску та платника податків - фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, передує певна процедура, яка позивачем не дотримана.

Стосовно наявної заборгованості представник відповідача наголосив на тому, що заборгованість у сумі 3300,00 грн. списана 01 червня 2021 року, що підтверджується роздруківкою з інтегрованої картки платника податків.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Григораш Катерина Михайлівна з 03 листопада 2017 року перебуває на обліку в Броварській ОДПІ (м. Бровари) ГУ ДФС у Київській області як платник податків, відомості про якого не підлягають включенню до ЄДР та платник єдиного внеску.

В подальшому, у зв`язку з прийняттям рішення про зміну форми здійснення адвокатської діяльності з індивідуальної на іншу, 17 квітня 2018 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було зареєстровано Адвокатське об`єднання Антеверіс (код ЄДРПОУ 42074279), учасником якого є позивач.

Також, 08 травня 2018 року позивачем отримано витяг з Єдиного реєстру адвокатів України, згідно якого підтверджується встановлена з 26 квітня 2018 року форма адвокатської діяльності адвоката Григораш К.М. - Адвокатське об`єднання Антеверіс та адреса робочого місця - м. Київ.

Крім того, наказом від 08 травня 2018 року №1-К позивача прийнято на роботу з 10 травня 2018 року на посаду адвоката АО Антеверіс на 0,2 ставки за сумісництвом.

У зв`язку з отриманням вказаних відомостей 18 травня 2018 року позивачем подано до Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області:

- заяву про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою №8-ОПП;

- заяву про зняття з обліку платника єдиного внеску за формою №7-ЄСВ;

- звітність.

Позивач, як стверджує, не отримала жодної відповіді від відповідача за поданими документами.

В подальшому, 24 лютого 2021 року позивач здійснила вхід до особистого електронного кабінету платника податків для перевірки даних щодо обліку та встановлено наступне:

- Григораш Катерина Михайлівна обліковується платником єдиного внеску та платником податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до ЄДР;

- відповідачем нараховується недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

При цьому, як наголошено позивачем, вона з 18 травня 2018 року не отримувала рішень про застосування штрафних санкцій або пені щодо сплати ЄСВ.

За таких обставин позивач звернулась до відповідача з заявою від 25 лютого 2021 року, в якій просила списати наявну недоїмку та зняти позивача з обліку платника єдиного внеску, у зв`язку з поданою заявою 18 травня 2018 року.

Відповіді на зазначену заяву, як зазначає позивачка, вона також не отримала.

Утім, з електронного кабінету позивачу стало відомо, що відповідачем вчиняються дії щодо списання наявної недоїмки.

Разом з тим, вважаючи бездіяльність відповідача протиправною щодо не зняття позивачки з обліку, остання звернулася з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам Окружний адміністративний суд міста Києва виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Згідно із Законом України від 05 липня 2012 року № 5076-VI Про адвокатуру та адвокатську діяльність ( Закон № 5076) адвокат може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро чи адвокатського об`єднання (організаційні форми адвокатської діяльності).

Законом №5076 визначено, що право на зайняття адвокатською діяльністю підтверджується свідоцтвом про право на заняття адвокатською діяльністю та посвідченням адвоката України, які видаються Радою адвокатів регіону.

З метою збирання, зберігання, обліку та надання достовірної інформації про чисельність і персональний склад адвокатів України, адвокатів іноземних держав, які відповідно до Закону №5076 набули права на заняття адвокатською діяльністю в Україні, про обрані адвокатами організаційні форми адвокатської діяльності Радою адвокатів України забезпечується ведення Єдиного реєстру адвокатів України.

Зняття з обліку фізичної особи, яка здійснювала незалежну професійну діяльність проводиться в порядку, встановленому пунктом 65.10. статті 65, статтею 67 Податкового кодексу України (далі також - ПК України) та у відповідності до розділу V Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 листопада 2014 року №1162 (далі також - Порядок № 1162) та розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588 (далі також - Порядок № 588).

Відповідно до підпункту 65.10.4. пункту 65.10 статті 65 Податкового кодексу України внесення до Державного реєстру запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється, зокрема, у разі реєстрації припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи у відповідному уповноваженому органі - з дати реєстрації.

Відповідно до підпункту 2 пункту 11.18 Порядку № 1588 фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після припинення такої незалежної діяльності, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного державного органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтво, дозвіл, сертифікат тощо), та поданої до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви за формою № 8-ОПП.

Підтвердженням припинення незалежної професійної діяльності є відомості (витяг) відповідного реєстру, до якого вноситься інформація про державну реєстрацію такої діяльності, щодо припинення, або зупинення, або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної індивідуальної на іншу.

Відповідно до статті 17 Закону №5076 адвокат протягом трьох днів з дня зміни відомостей про себе, що внесені або підлягають внесенню до Єдиного реєстру адвокатів України, письмово повідомляє про такі зміни Раду адвокатів регіону за адресою свого робочого місця, крім випадків, якщо ці зміни вносяться на підставі рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.

Пунктом 65.9. статті 65 ПК України визначено, що самозайняті особи зобов`язані подавати до контролюючих органів за місцем свого обліку відомості про зміну облікових даних протягом місяця з дня виникнення таких змін. Зміни до відомостей про самозайняту особу, які містяться у Державному реєстрі, набирають чинності з дня внесення відповідного запису до такого реєстру.

Позивачем подано до контролюючого органу відомості щодо зміни облікових даних, як того передбачає пункт 65.9 статті 65 ПК України.

Відповідно до абзацу другого пункту 65.10 статті 65 ПК України державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Державного реєстру запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов`язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов`язань та застосування санкцій за їх невиконання.

Відповідно до підпункту 5 пункту 11.18 Порядку №1588 врегулювання питань погашення грошових зобов`язань та/або податкового боргу у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи чи реєстрації у відповідному уповноваженому органі припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи (якщо така реєстрація була умовою ведення незалежної професійної діяльності) здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Згідно з пунктом 1 розділу V Порядку №1162 у разі прийняття особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, рішення про припинення такої діяльності, платник єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зобов`язаний у десятиденний строк з дня прийняття рішення подати до контролюючого органу заяву про зняття з обліку платника єдиного внеску за формою № 7-ЄСВ згідно з додатком 5 до Порядку №1162 та копію розпорядчого документа про припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи.

Після проведення остаточного розрахунку платником єдиного внеску контролюючий орган знімає його з обліку та вносить відповідні записи до реєстру страхувальників із зазначенням дати та підстави зняття з обліку. Датою зняття з обліку зазначених осіб є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Враховуючи викладене, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність (адвокат), може бути знята з обліку на підставі поданої до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про ліквідацію платника податків за формою № 8-ОПП та заяви про зняття з обліку платника єдиного внеску за формою № 7-ЄСВ за умови внесення до Єдиного реєстру адвокатів України записів про:

- зміну організаційної форми адвокатської діяльності;

- зупинення або припинення права на заняття адвокатською діяльністю.

За даними Єдиного реєстру адвокатів України Григораш Катерина Михайлівна займається індивідуальною адвокатською діяльністю за адресою: 03150, Київ, м. Київ, р-н Голосіївський, вул. Велика Васильківська, буд. 90, оф. 13, та здійснює діяльність в адвокатському об`єднанні Антеверіс .

Згідно з абзацом 2 частини другої статті 17 Закону №5076 адресою робочого місця адвоката є місцезнаходження обраної адвокатом організаційної форми адвокатської діяльності або адреса фактичного місця здійснення адвокатської діяльності, якщо вона є відмінною від місцезнаходження обраної адвокатом організаційної форми адвокатської діяльності. У разі наявності декількох адрес робочих місць адвоката до Єдиного реєстру адвокатів України вноситься лише одна адреса робочого місця адвоката.

Позивачем подано передбачений пакет документів для зняття з обліку у зв`язку із зміною форми адвокатської діяльності з індивідуальної на іншу, як того передбачає Порядок № 1588.

Враховуючи вищенаведене в сукупності, суд дійшов висновку що Головним управлінням Державної податкової служби у Київській області допущено протиправну бездіяльність щодо не зняття з обліку Григораш Катерину Михайлівну , рнокпп НОМЕР_1 , як платника єдиного внеску та платника податків - фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність на підставі поданої заяви від 18 травня 2018 року та пакету документів, передбаченого Порядком №1588.

Крім того, щодо посилань представника відповідача на певну процедуру зняття з обліку платників ЄСВ, суд зазначає, що дану процедуру не дотримано саме з вини відповідача, а позивач, в свою чергу, вчинив усі передбачені дії, які від нього залежали для зняття з обліку платників ЄСВ.

У зв`язку з чим, суд вважає за доцільне задовольнити позовну вимогу щодо зобов`язання відповідача зняти з обліку Григораш Катерину Михайлівну , рнокпп НОМЕР_1 , як платника єдиного внеску та платника податків - фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність.

Щодо наявності заборгованості у позивача зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування слід вказати наступне.

Представником відповідача у відзиві на позовну заяву зазначено та підтверджено належними доказами, що зазначений борг у сумі 3300,00 грн списаний 01 червня 2021 року, а тому позовна вимога щодо визнання протиправною бездіяльності щодо списання нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 19 січня 2021 року в розмірі 3300 грн. та зобов`язання відповідача списати борг зі сплати єдиного внеску в сумі 3300 грн. задоволенню не підлягає.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем правомірність своїх дій у цьому спорі доведена частково, а тому позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Григораш Катерини Михайлівни задовольнити частково.

2. Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Київській області зняти з обліку Григораш Катерину Михайлівну , рнокпп НОМЕР_1 , як платника єдиного внеску та платника податків - фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність.

3. В решті позовних вимог відмовити.

4. Стягнути на користь Григораш Катерини Михайлівни ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Київській області (03151, м. Київ, вулиця Народного Ополчення, 5А, код ЄДРПОУ 44096797) понесені судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 908,00 грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.І. Шейко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.01.2022
Оприлюднено21.02.2022
Номер документу103356907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/11274/21

Постанова від 31.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 01.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Степанюк Анатолій Германович

Рішення від 17.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 26.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні