Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
17 лютого 2022 року Справа №200/3680/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву приватного підприємства Восход про заміну сторони у справі за позовом приватного підприємства Восход до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.11.2018 року №0108104802 про застосування фінансових санкцій у розмірі 22047,99 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
У березні 2019 року приватне підприємство Восход (далі за текстом - позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Донецькій області (надалі - ГУ ДФС, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.11.2018 року №0108104802 про застосування фінансових санкцій у розмірі 22047,99 грн.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 20 травня 2019 року, яке набрало законної сили 18.07.2019 року, у даній справі позов приватного підприємства Восход до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.11.2018 року №0108104802 про застосування фінансових санкцій у розмірі 22047,99 грн. задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 30.11.2018 року №0108104802 про нарахування приватному підприємству Восход штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 22047,99 грн., стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028; місцезнаходження: 87526, Донецька область, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114) на користь приватного підприємства Восход (ЄДРПОУ 30417466, місцезнаходження - вулиця Центральна, будинок 6, село Федорівка, Нікольський район, Донецька область, 87024) понесені судові витрати з судового збору у розмірі 1 921,00 грн.
11 лютого 2022 року до суду надійшла заява приватного підприємства Восход про заміну сторони з Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028) на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826), та з Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826) на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187), яка мотивована тим, що Головне управління ДПС у Донецькій області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу ДПС України та є правонаступником майна, прав та обов`язків територіальних органів ДФС. В подальшому, Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826) було ліквідовано та утворено як відокремлені підрозділи ДПС України територіальні органи, в тому числі Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187).
На підставі наведеного заявник просить замінити сторону у справі №200/3680/19-а з Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028) на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826), та з Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826) на - Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187).
Розглянувши заяву про заміну сторони, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України (КМУ) №537 від 19.06.2019 року Головне управління ДФС у Донецькій області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Донецькій області, яке є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Донецькій області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 Про деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Донецькій області. Абзацом 3 п. 2 цієї постанови установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
В абзаці 4 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 закріплено, що права та обов`язки територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п. 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі України (та її територіальним органам.
Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Донецькій області (далі за текстом положення - Головне управління ДПС).
Відповідно абз. 3 п. 1 вищевказаного положення Головне управління ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826).
Водночас, абз. 1 п. 1 цього Положення закріплено, що Головне управління ДПС є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
У відомостях про юридичну особу Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань міститься інформація про її філії (відокремлені підрозділи), серед яких визначено і Головне управління ДПС у Донецькій області (код відокремленого підрозділу 44070187).
Згідно з п. 12 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією територіальних органів, орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.
Згідно ч.1 ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Отже, відбулося публічне правонаступництво (передання адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Донецькій області код (ЄДРПОУ 43142826) до іншого - Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187), останній з яких набув адміністративну компетенцію попереднього, ставши його правонаступником.
Відповідно до ст. 104 Цивільного Кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Згідно з ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Суд зазначає, що заміна сторони у відносинах, щодо яких виник спір (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 29.02.2020 року у справі № 815/1303/17.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про задоволення заяви приватного підприємства Восход про заміну сторони шляхом заміни відповідача в порядку процесуального правонаступництва, з Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028) на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187).
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 52, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
Заяву приватного підприємства Восход про заміну сторони у справі за позовом приватного підприємства Восход до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.11.2018 року №0108104802 про застосування фінансових санкцій у розмірі 22047,99 грн. - задовольнити.
Замінити відповідача у справі №200/3680/19-а - Головне управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028) в порядку процесуального правонаступництва на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187).
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя В.М. Чучко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103380924 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні