ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 січня 2022 року м. Київ № 640/21618/20
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Шевченко Н.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до Комунального підприємства Центр правової допомоги та реєстрації , третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю ПАВЕР ПАК про скасування реєстраційної дії,
У С Т А Н О В И В :
Головне управління ДПС у Донецькій області (надалі по тексту також - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства Центр правової допомоги та реєстрації (надалі по тексту також - відповідач), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю ПАВЕР ПАК , в якому просить скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме - зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАВЕР ПАК" (код ЄДРПОУ 39269629) від 01.11.2019 №10681050008036513 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що запис, відповідно до якого внесені зміни до установчих документів в частині зміни місцезнаходження підприємства, не відповідає дійсності та є недостовірним, оскільки фактично товариства за зазначеною адресою немає та, крім цього, така адреса взагалі не існує.
Представник відповідача не виклав своєї позиції щодо заявлених позовних вимог. На виконання вимог ухвали суду надані завірені копії матеріалів виконавчого провадження.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд зазначає наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю ПАВЕР ПАК (ЄДРПОУ 39269629) (далі - ТОВ ПАВЕР ПАК ) є юридичною особою, запис про державну реєстрацію у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 24.06.2014 №10681020000036513). Юридична адреса ТОВ ПАВЕР ПАК : 85001, Донецька область, м.
Добропілля, проспект Шевченка, будинок 29.
Зазначене підприємство перебуває на податковому обліку у ГУ ДПС у Донецькій області (Покровсько-Добропільське управління, Добропільська ДПІ (м. Добропілля) з 01.01.2020, як платник податків за основним місцем обліку. Попереднє місце обліку: ТУ ДПС у м. Києві (ДПІ Голосіївському районі (Голосіївський район м. Києва).
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) (дата та номер витягу : від 27.07.2020 №1006948706), до ЄДР внесено запис від 01.11.2019 №10681050008036513, відповідно до якого внесені зміни до установчих документів ТОВ ПАВЕР ПАК , які стосуються зміни місцезнаходження підприємства (адреса: Україна, 85001, Донецька обл., м. Добропілля, пр-т Шевченка, буд. 29).
Податковим органом здійснено вихід за адресою ТОВ ПАВЕР ПАК Україна, 85001, Донецька обл., м. Добропілля, проспект Шевченка, буд. 29 та встановлено що вищевказаного дому не існує, місцезнаходження вказаного платника встановити не надалось можливим, про що складено акт від 28.05.2020 №2/05-99-53-12/3926962.
На адресу Добропільського міського голови направлено лист від 05.08.2020 №62484/10/05/99-53-13 щодо підтвердження наявності (відсутності) адреси: 85001, Донецька обл., м. Добропілля, проспект Шевченка, буд. 29.
Згідно з листа Відділу містобудування та архітектури Добропільської міської ради від
06.08.2020 № 03/2582-09/01/02 поштова адреса: Донецька область, м. Добропілля, пр-т. Шевченка, буд. 29 не існує.
На адресу Головного управління ДФС у Донецькій області направлено запит від 29.05.2020 № 5363/7/05-99-53-42 про встановлення місцезнаходження платника податків за податковою адресою.
Згідно з листа Головного управління ДФС у Донецькій області від 25.06.2020 №3931/7/05- 97-03-14 убачається, що за результатами вжитих оперативним управлінням заходів зі встановлення місцезнаходження та опитування посадових осіб ТОВ ПАВЕР ПАК встановлено, що за вказаною адресою (Донецька область, м. Добропілля, пр-т. Шевченка, буд. 29) вищевказаного дому не існує. ТОВ ПАВЕР ПАК за вказаною адресою не встановлено, посадові особі відсутні, директор суб`єкта господарювання ОСОБА_1 за вказаною адресою не знаходилась.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 №755-IV (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до частини першої статті 17 цього Закону відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Статтею 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Згідно з абзацом першим частини першої статті 31 зазначеного Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" в разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його юридичній особі-відповідачу для вжиття заходів до приведення установчих документів у відповідність із прийнятим судовим рішенням, а також державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
При цьому, позивачем не надано жодних належних та допустимих доказів існування законодавчо визначених підстав, які б вказували на порушення, допущені відповідачем під час реєстрації змін до установчих документів третьої особи щодо місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Зазначена законодавча норма встановлює повноваження органу доходів і зборів звертатись до суду з позовами про припинення юридичної особи, відміну державної реєстрації юридичної особи (фізичної особи-підприємця), скасування державної реєстрації змін до установчих документів саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків.
У такому разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи відповідача за місцезнаходженням може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не мотивом для скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження, на чому наполягає позивач, оскільки саме припинення юридичної особи ТОВ ПАВЕР ПАК є належним засобом податкового контролю.
Більше того, позивачем не доведено факт порушення його прав та неможливості реалізації визначених законодавством функцій (до яких не віднесено контроль за внесенням до Реєстру достовірних відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи) у зв`язку зі зміною місцезнаходження платника податків. Сам факт державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних зі зміною місцезнаходження юридичної особи, не створює перешкод для здійснення позивачем своїх повноважень.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 12.04.2019 у справі № 802/69/17-а, від 24.01.2020 у справі № 802/68/17-а, від 27.03.2020 у справі № 802/75/17-а.
Таким чином, ураховуючи, що реєстраційна дія, вчинена державним реєстратором, щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу є такою, що не пов`язана зі змінами в установчих документах, а тому контролюючий орган не мав передбачених чинним податковим законодавством підстав для звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, а отже суд дійшов висновку про необґрунтованість вимог контролюючого органу про скасування державної реєстрації щодо змін до відомостей про юридичну особу.
Згідно із ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Підсумовуючи вищевикладене в сукупності, суд дійшов висновку про відмову в задоволення позову. Підстави для розподілу судових витрат на підставі ст.139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 77, 90, 139, 241-247, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В :
1. У задоволенні адміністративного позову Головного управління ДПС у Донецькій області відмовити.
2. Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Позивач: Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 43142826)
Відповідач: Комунальне підприємство Центр правової допомоги та реєстрації (02100, м. Київ, б-р Праці, 5)
Третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю ПАВЕР ПАК (85001, Донецька обл., м. Добропілля, пр-т Шевченка, 29, код ЄДРПОУ 39269629)
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295- 297 КАС України.
Суддя Н.М. Шевченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103397261 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шевченко Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні