ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
21 січня 2022 року м. Київ № 826/14040/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Шевченко Н. М., розглянувши в письмовому порядку заяву представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальність УКРАЇНА-КЛВ до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
У С Т А Н О В И В :
У провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебуває адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальність УКРАЇНА-КЛВ до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням суду від 28.01.2019 позовні вимоги задоволено повністю, ухвалено зобов`язати Головне управління Державної фіскальної служби в Київській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальність УКРАЇНА-КЛВ № 4 від 20.05.2018 датою її подання (п. 3 резолютивної частини рішення).
Через канцелярію суду надійшло клопотання представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження у виконавчому листі, виданого Окружним адміністративним судом м. Києва від 11.03.2020 у справі № 826/14040/18, який передбачає заходи примусового виконання: зобов`язання ГУ ДФС (ДПС) у Київській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ Україна - КЛВ від 20.05.2018 № 4 датою її подання, а саме: Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 44096797, адреса місцезнаходження: 06151, м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5-А), правонаступником - Державною податковою службою України (код за ЄДРПОУ 43005393, адреса місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа 8).
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
У судове засідання учасники справи та заінтересовані особи не з`явились, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце розгляду заяви, що не перешкоджає її розгляду.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 296 Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів служби. Так, Вишгородську ОДПІ ГУ ДФС у Київській області реорганізовано в Головне управління ДФС у Київській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установивши, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, реорганізувавши деякі органи Державної фіскальної служби, зокрема Головне управління ДФС у Київській області, приєднавши до Головного управління ДПС у Київській області.
З метою завершення здійснення зазначених заходів Урядом прийнято розпорядження від 21 серпня 2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893 Про деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Київській області.
Наказом Державної податкової служби України від 30 вересня 2020 року № 529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України Про центральні органи виконавчої влади та Положення про Державну податкову службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України Головне управління ДПС у Київській області, тобто без статусу юридичної особи.
За правилами пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України у резолютивній частині рішення зазначаються повне найменування сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.
В той же час, частинами першою, третьою статті 373 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції. Виконавчий лист, а у випадках, встановлених цим Кодексом, - ухвала суду є виконавчими документами. Виконавчий лист, ухвала мають відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом.
Згідно з пунктами 3, 4 частини першої статті 4 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404-VIII) у виконавчому документі зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника-фізичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності).
Відповідно до частин першої, другої статті 15 Закону № 1404-VIII сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Тобто, відповідачем за позовом/боржником за виконавчим документом можуть бути фізичні або юридичні особи, а також держава.
Відповідно до частини першої статті 80 Цивільного кодексу України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.
Натомість за правилами частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно з частинами другою, четвертою статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Суб`єктом владних повноважень відповідно до пункту 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України є орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Аналіз наведених законодавчих положень дає підстави для висновку, що основним для визнання відповідача за позовом в адміністративному судочинстві є виконання в правовідносинах, щодо яких виник спір, певних публічно-владних управлінських функцій органом державної влади, що створений у встановленому законодавством порядку як юридична особа публічного права.
У виключних випадках відповідачем за позовом в адміністративному судочинстві може бути орган державної влади без статусу юридичної особи, але лише в разі встановлення законодавством, що саме такий орган створюється без статусу юридичної особи, тобто має спеціальний правовий статус і такий статус жодним чином не може зашкодити належному виконанню судового рішення.
В той же час, приписами процесуального закону передбачено обов`язок суду зазначати в резолютивній частині рішення та у виконавчому документі реквізити учасників справи такі, як повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.
А відтак, правонаступником відповідача - територіального органу ДПС України, створеного без статусу юридичної особи, є Державна податкова служба України, оскільки остання є єдиним органом, що здійснює публічно-владні управлінські функції в спірних правовідносинах і може бути відповідачем у справі та боржником за виконавчим документом.
За правилами частини першої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
У рішенні Європейського суду з прав людини від 12 березня 2009 року у справі Матківська проти України (заява № 38683/04) зазначено, що судовий розгляд і виконавче провадження - це перша та друга стадії загального провадження, які стосуються тривалості провадження; виконання рішення є другим етапом судового провадження, а також що реалізоване право знаходить свою ефективну реалізацію саме у момент виконання.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що правонаступником відповідача, територіального органу ДФС України зареєстрованого, як юридична особа є Державна податкова служба України, оскільки остання є єдиним органом, що здійснює публічно-владних управлінських функцій у спірних правовідносинах та може бути відповідачем у справі та боржником за виконавчим документом.
Таким чином, оскільки Головне управління ДПС у Київській області створено без статусу юридичної особи, суд, дійшов висновку про неможливість задоволення клопотання та заміни відповідача на відокремлений структурний підрозділ Державної податкової служби України.
В той же час, оскільки відповідачем припинено виконання у спірних правовідносинах відповідних функцій, проте такі функції виконує інший орган виконавчої влади, суд вважає за необхідне замінити Головне управління ДФС у Київській області на правонаступника Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Аналогічна позиція викладена Верховним Судом с постанові від 22.09.2021 у справі № 810/881/17.
Таким чином, клопотання позивача про заміну боржника у виконавчому листі є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 256, 293- 297, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В :
1. Заяву представника Головного управління ДПС у Київській області про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити .
2. Здійснити заміну відповідача у виконавчому листі Окружного адміністративного м. Києва від 11.03.2020 у справі № 826/14040/18 Головне управління ДФС у Київській області на його правонаступника - Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Ухвала набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 256 КАС України та може бути оскаржена за правилами, встановленими ст. ст. 293- 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Шевченко Н.М.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2022 |
Оприлюднено | 21.02.2022 |
Номер документу | 103428572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шевченко Н.М.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні