Рішення
від 31.01.2022 по справі 640/23833/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2022 року м. Київ № 640/23833/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрянської Я.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 )

до: Антимонопольного комітету України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського 45, код ЄДРПОУ 00032767)

про: визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Антимонопольного комітету України (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.09.2020 №17459-р/пк-пз; зобов`язання відповідача прийняти рішення про відмову у задоволенні скарги ТОВ ТД Скайс №257 від 03.09.2020.

Ухвалою Окружного адміністративного суду від 12.10.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення сторін.

В обґрунтування позовних вимог зазначено про незгоду з оскаржуваним рішенням відповідача з огляду на його протиправність.

Згідно відзиву на позовну заяву, відповідач вказує, що оскаржуване рішення є законним та обґрунтованим, а підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

03.04.2020 Міністерством оборони України (Відділом підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ), як Замовником, на веб-порталі "Prozorro" оприлюднено інформацію про проведення відкритих торгів на закупівлю (предмет закупівлі): "ДК 021:2015:18920000-4: Сумки .

Протоколом засідання тендерного комітету Міністерства оборони України від 21.04.2020 № 75/151/6 затверджено Оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони №UA-2020-04-03-003021b (далі - Оголошення).

Тендерні пропозиції надано наступними учасниками: ФОП ОСОБА_1 , ТОВ "ЛЮКСФОРМТРЕЙД", ТОВ "ІСО ГРУП", ТОВ "ЕКСТРІМ-ТЕКС", ТОВ ХАРКІВСЬКИЙ НАУКОВО- ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ ТАКТИЧНОГО СПОРЯДЖЕННЯ , ТОВ "ПРОМ. СТАНДАРТ.", ТОВ ''ТОРНАДО", ТОВ ТД СКАЙС

Розкриття пропозицій відбулось 06.05.2020.

Відповідно до інформацїї, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, з підстав не усунення учасником недоліків у поданих ним документах протягом 24 годин з моменту ознайомлення учасника з недоліками під час переговорів, Замовник відхилив Пропозицію ФОП ОСОБА_1 , а також визначив ТОВ "ТД СКАЙС" переможцем Процедури закупівлі.

Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ТД СКАЙС" оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 10.07.2020.

Не погодившись з рішенням відповідача про відхилення тендерної пропозиції, ФОП ОСОБА_1 подано скаргу від 15.07.2020 № UA-2020-04-03-003021-b.c2 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі.

В ході розгляду зазначеної скарги встановлено, що на переговорній процедурі 14.05.2020 о 14.30 ФОП ОСОБА_1 було надано весь пакет документів, згідно з пунктом 12.4 Оголошення Замовника. Під час ознайомлення тендерного комітету Міністерства оборони України з документацією була озвучена наступна інформація - що учасником підтверджені вимоги щодо статті 17 Закону, але до наданого пакету документів є зауваження, а саме відсутні додатки до аналогічних договорів, необхідно виправити висновки Головного управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних сил України. Надано 24 години на усунення даних недоліків, що були виявлені підчас переговорів та оприлюднити цінову пропозицію за результатами переговорів і оприлюднити довідки на підтвердження вимог по статті 17. Але 14.05.2020 у системі "Прозорро" відбулося оновлення нового функціоналу, в результаті чого в учасника (постачальника), Пропозиція якого знаходиться у статусі "очікує рішення", у закупівлі за процедурою "переговорна процедура для потреб оборони", оголошеній до 19.04.2020, була відсутня технічна можливість додавати документи без попередньо опублікованого замовником повідомленням з вимогою про усунення невідповідностей. Водночас, у замовника не було можливості опублікувати таке повідомлення і це обумовлено технічними обмеженнями зі сторони центральної бази даних, за функціонування якої відповідає ДП "ПРОЗОРРО". ФОП ОСОБА_1 зверталась за технічною підтримкою на електронному майданчику ТОВ "ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА", про що свідчить лист від ТОВ "ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА" від 15.05.2020 №612/05. Але на той час на всіх електронних майданчиках була обмежена можливість Постачальникам в переговорній процедурі закупівлі для потреб оборони завантажувати виправлені документи протягом 24 годин ( про що свідчить наданий скрін з сайту ДП "ПРОЗОРРО" офіційні новини) і орієнтований час для виправлення ситуації був оголошений як день два. ФОП ОСОБА_1 зверталася також за підтримкою у вирішенні питань до Замовника, але останній не давав жодних пояснень у вирішенні питанні, і залишалося лише відслідковувати коли система знову запрацює. У зв`язку з цими форс мажорними обставинами ФОП ОСОБА_1 не мала змоги завантажити документи до електронного майданчика.

З посиланням на пункт 13 Оголошення Замовника, згідно якого перевірку зразків товару учасників на відповідність нормативним документам та зразку-еталону здійснює Головне управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України з наданням відповідного Висновку, відповідачем зауважено, що Замовник не зазначив, у чому саме полягає невідповідність умовам Оголошення висновків Головного управління розвитку та супроводження матеріального Забезпечення Збройних Сил України.

На підставі цього, відповідачем було вирішено, що пропозиція ФОП ОСОБА_1 була неправомірно відхилена.

За результатом розгляду скарги, рішенням Постійно діючою адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.08.2020 №14959-р/пк-пз зобов`язано Міністерство оборони України скасувати рішення про відхилення цінової пропозиції фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 та рішення про визначення ТОВ "ТД СКАЙС" переможцем процедури закупівлі - "ДК 021:2015: 18920000-4 - Сумки", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-04-03-003021-b за лотом №5. Зобов`язано Міністерство оборони України усунути порушення, за процедурою Закупівлі - "ДК 021 :2015: 18920000-4 - Сумки", оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-04-03-003021-b, що зазначено у пункті 2 мотивувальної частини цього рішення.

Витягом з Протоколу засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо розгляду пропозицій учасників відбору на закупівлю Сумки (18920000-4) (Сумка-підсумок, Сумка-укладка та Підсумок транспортний) від 13.08.2020 №75/151/23 скасовано рішення тендерного комітету від 01.06.2020 № 75/151/17 про відхилення цінової пропозиції ФОП ОСОБА_1 та рішення тендерного комітету від 17.06.2020 №7 5/151/21 про визнання ТОВ "ТД СКАЙС" переможцем процедури закупівлі.

Витягом з Протоколу засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо розгляду пропозицій учасників відбору на закупівлю Сумки (18920000-4) (Сумка-підсумок, Сумка-укладка та Підсумок транспортний) від 13.08.2020 №75/151/24 вирішено Тендерному комітету Міністерства оборони України провести о 09:10 18.08.2020 переговори з ФОП ОСОБА_1 щодо закупівлі Сумки (18920000-4) (Сумка-підсумок, Сумка-укладка та Підсумок транспортний) шість лотів за лотом 5.

Згідно Витягу з Протоколу засідання тендерного комітету Міністерства оборони України щодо прийняття рішення про намір укласти договір за переговорною процедурою закупівлі сумок ( 18920000-4) ( Сумка-підсумок, Сумка-укладка та Підсумок транспортний) від 28.08.2020 №7/151/26 визначено ФОП ОСОБА_1 переможцем переговорної процедури закупівлі щодо закупівлі сумок (18920000-4) (Сумка підсумок, Сумка-укладка та Підсумок транспортний) шість лотів за лотом 5.

Не погодившись з цим рішення, Товариством з обмеженою відповідальністю "ТД СКАЙС" через електронну систему закупівель до органу оскарження була подана скарга від 03.09.2020 № UА-2020-04-03-003021-b.а5 (надалі - Скарга) щодо порушення Міністерством оборони України (надалі - Замовник) порядку проведення процедури закупівлі за предметом - "ДК 021:2015: 18920000-4 - Сумки", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UА-2020-04-03-003021-b (надалі - Процедура закупівлі).

Згідно скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД СКАЙС", Переможцем було подано недостовірну інформацію стосовно відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), а також у складі Пропозиції Переможця відсутнє документальне підтвердження відповідності товару нормативним документам та зразку - еталону (Висновки), яке видане учаснику Процедури закупівель.

Також, скаржник зазначив, що ФОП ОСОБА_1 , мала завантажити підтвердження відповідності товару нормативним документам та зразку - еталону (Висновки) до 15.05.2020 до 15:00 год. Прикриваючись обставинами непереборної сили ФОП ОСОБА_1 намагалась виправдати свою недбалість і бездіяльність у підготовці документів визначених Законом, Законом про особливості та Оголошенням. Навіть враховуючи обставини непереборної сили, неможливо документи датовані та отримані 19.05.2020 завантажити і рахувати дійсними на кінцевий термін усунення недоліків 15:00 год. 15.05.2020.

16.09.2020 Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД СКАЙС" частково задоволено, прийнято оскаржуване рішення, яким зобов`язано Міністерство оборони України скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 переможцем процедури закупівлі - "ДК021:2015:18920000-4 - Сумки", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UА-2020-04-03-003021-b, за лотом №5.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням відповідача, позивач звернувся до адміністративного суду за захистом своїх прав.

Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши надані позивачем та відповідачем докази, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про публічні закупівлі (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин):

тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі);

тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;

тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Статтею 3 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Статтею 7 Закону України Про публічні закупівлі передбачено, що Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом.

Частиною 3 статті 8 Закону України Про публічні закупівлі визначено, що Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов`язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України.

Постійно діюча адміністративна колегія (колегії) Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель діє у складі трьох державних уповноважених Антимонопольного комітету України. Голова постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України повинен мати вищу освіту.

Член постійно діючої адміністративної колегії (колегій), який є пов`язаною особою із суб`єктом оскарження або замовником, не може брати участі в розгляді та прийнятті рішень щодо такої скарги і повинен бути замінений на час розгляду і прийняття рішення щодо такої скарги іншим державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, що визначається Головою Антимонопольного комітету України.

Порядок діяльності постійно діючої адміністративної колегії (колегій) встановлюється відповідно до Закону України "Про Антимонопольний комітет України", якщо інше не встановлено цим Законом.

Особливості здійснення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони в особливий період, у період проведення антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану регулюється Законом України Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони .

Цей Закон застосовується Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами (далі - замовники), які здійснюють закупівлю товарів, робіт і послуг (далі - товари, роботи і послуги) для гарантованого забезпечення потреб оборони в особливий період, у період проведення антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану, якщо вартість товарів і послуг дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.

Закупівля товарів, робіт і послуг замовниками, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Згідно з частиною першою статті 18 Закону України Про публічні закупівлі скарга до органу оскарження подається суб`єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону України Про публічні закупівлі електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.

Відповідно до статті 20 Закону України Про публічні закупівлі відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.

Згідно з частинами першою, другою статті 16 Закону України Про публічні закупівлі замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору; наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Відповідно до статті 22 Закону України Про публічні закупівлі , тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

У тендерній документації зазначаються такі відомості:

1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;

2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;

3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;

4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);

5) кількість товару та місце його поставки;

6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;

7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов;

9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;

10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.

У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;

11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;

12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;

13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;

14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;

15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);

16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);

17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками;

Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.

Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Частиною 1 статті 25 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.

У відповідності до частини 1 статті 30 Закону України Про публічні закупівлі , Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:

1) учасник:

не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;

не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

2) переможець:

відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;

не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;

3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;

4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов`язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п`ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.

З матеріалів справи слідує, що Товариством з обмеженою відповідальністю "ТД СКАЙС" подано скаргу до Антимонопольного комітету України у зв`язку з незгодою з рішенням Замовника щодо визначення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 переможцем процедури закупівлі.

Підставою для часткового задоволення скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД СКАЙС" та скасування рішення про визнання ФОП ОСОБА_1 переможцем процедури закупівлі стало те, що Переможець в термін, передбачений протоколом переговорів, не усунув невідповідності тендерної пропозиції.

Однак, суд вважає за необхідне зауважити, що питання несвоєчасного усунення невідповідностей тендерної пропозиції ФОП ОСОБА_1 вирішено відповідачем під час розгляду скарги від 15.07.2020 №UA-2020-04-03-003021-b.c2.

Рішенням Постійно діючою адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.08.2020 №14959-р/пк-пз зобов`язано Міністерство оборони України скасувати рішення про відхилення цінової пропозиції фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 та рішення про визначення ТОВ "ТД СКАЙС" переможцем процедури закупівлі - "ДК 021:2015: 18920000-4 - Сумки", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-04-03-003021-b за лотом №5.

Згідно абзацу 2 частини 12 статті 18 Закону України Про публічні закупівлі , рішення органу оскарження може бути оскаржене суб`єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.

Доказів оскарження Рішення Постійно діючою адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.08.2020 №14959-р/пк-пз в судовому порядку суду не надано.

Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України Про публічні закупівлі , орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, якщо, зокрема, суб`єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення.

В порушення вказаної норми, відповідачем скаргу ТОВ "ТД СКАЙС" прийнято до розгляду та прийнято за результатом її розгляду оскаржуване рішення від 16.09.2020 №17459-р/пк-пз.

Наведені обставини свідчать про обґрунтованість позовних вимог стосовно визнання протиправним та скасування рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.09.2020 №17459-р/пк-пз.

Натомість, позовна вимога про зобов`язання відповідача прийняти рішення про відмову у задоволенні скарги ТОВ ТД Скайс №257 від 03.09.2020 задоволенню не підлягає.

Згідно частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28.08.2018 (справа № 802/2236/17-а).

Беручи до уваги наведене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

З урахуванням часткового задоволення позовних вимог, стягненню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень на користь позивача підлягають витрати по сплаті судового збору понесені позивачем у розмірі 2102 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77,241-246, 250, 255 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Антимонопольного комітету України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського 45, код ЄДРПОУ 00032767) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.09.2020 №17459-р/пк-пз.

3. Стягнути на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Антимонопольного комітету України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського 45, код ЄДРПОУ 00032767).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

Дата ухвалення рішення31.01.2022
Оприлюднено23.02.2022
Номер документу103459618
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —640/23833/20

Ухвала від 03.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 27.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 13.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 18.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 31.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні