П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 600/1144/21-а
Головуючий у 1-й інстанції: Анісімов Олег Валерійович
Суддя-доповідач: Сторчак В. Ю.
21 лютого 2022 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сторчака В. Ю.
суддів: Граб Л.С. Полотнянка Ю.П.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Заставнівської міської ради Чернівецької області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 вересня 2021 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Заставнівської міської ради Чернівецької області про визнання протиправними та нечинними рішень,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 звернулись до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Заставнівської міської ради Чернівецької області з наступними позовними вимогами:
- визнати протиправним та нечинним рішення Заставнівської міської ради Чернівецької області від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області ;
- протиправними та нечинними похідні рішення VII сесії VIII скликання Заставнівської міської ради Чернівецької області №117/7-2021 від 27 січня 2021 року Про внесення змін до рішення Заставнівської міської ради №62/5-2020 від 24 грудня 2020 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області ; рішення VIII сесії VIII скликання Заставнівської міської ради Чернівецької області №122/8-2021 від 03 березня 2021 року Про внесення змін до рішення Заставнівської міської ради №117/7-2021 від 27 січня 2021 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області ; рішення VIII сесії VIII скликання Заставнівської міської ради №144/8-2021 від 03 березня 2021 року Про створення юридичної особи - комунального закладу Заставнівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області та затвердження його Статуту .
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 вересня 2021 року адміністративний позов задоволено повністю, а саме, визнано протиправними та скасовано рішення Заставнівської міської ради Чернівецької області №62/5-2020 від 24 грудня 2020 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області ; №117/7-2021 від 27 січня 2021 року Про внесення змін до рішення Заставнівської міської ради №62/5-2020 від 24 грудня 2020 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області ; №122/8-2021 від 03 березня 2021 року Про внесення змін до рішення Заставнівської міської ради №117/7-2021 від 27 січня 2021 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області ; №144/8-2021 від 03 березня 2021 року Про створення юридичної особи - комунального закладу Заставнівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області та затвердження його Статуту .
Не погодившись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог позивачів в повному обсязі з підстав, викладених в апеляційній скарзі. Посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення. Наголошує на законності та правомірності оскаржуваних у даній справі рішень Заставнівської міської ради.
Представник позивачів направив на адресу апеляційного суду відзив на апеляційну скаргу Заставнівської міської ради, в якому просить залишити оскаржуване рішення суду першої інстанції без змін, а скаргу - без задоволення, оскільки вважає, що судом вірно встановлені обставини справи та надано їх належну правову оцінку.
В подальшому представником позивача подані додаткові письмові пояснення, які враховані колегією суддів при здійсненні апеляційного розгляду справи.
У відповідності до вимог ст. 311 КАС України, апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 24.12.2020 року, з метою оптимізації діяльності закладів дошкільної освіти Заставніської міської ради в умовах децентралізації у відповідності до освітніх потреб жителів громади, Заставнівською міською радою Чернівецької області прийнято рішення №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області , яким вирішено: реорганізувати шляхом злиття юридичні особи публічного права: - Комунальну організацію (установа, заклад) Заклад дошкільної освіти №1 (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області (Заставнівський ЗДО №1), код ЄДРПОУ 22850845; Комунальну організацію (установа, заклад) Заклад дошкільної освіти №2 (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області (Заставнівський ЗДО №2) код ЄДРПОУ 22850650; Комунальну організацію (установа, заклад) Заклад дошкільної освіти №3 (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області (Заставнівський ЗДО №3) код ЄДРПОУ 22850609; утворивши в результаті реорганізації юридичну особу публічного права Комунальну організацію (установу, заклад) Заклад дошкільної освіти Заставнівської територіальної громади (пункт 1 рішення). Створити комісію по реорганізації шляхом злиття вище перелічених юридичних осіб та затвердити її персональний склад, згідно з додатком (пункт 2 рішення).
Комісію по реорганізації шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області утворено у складі 27 осіб (1 голова та 26 членів).
В подальшому, рішеннями Заставніської міської ради №117/7-2021 від 27 січня 2021 року Про внесенню змін до рішення Заставнівської міської ради №62/5-2020 від 24 грудня 2020 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області було виведено зі складу комісії по реорганізації шляхом злиття дошкільних закладів освіти шість членів комісії, а рішенням №122/8-2021 від 03 березня 2021 року Про внесення змін до рішення Заставнівської міської ради № 117/7-2021 від 27 січня 2021 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області було виведено зі складу комісії одинадцять її членів та введено до складу комісії три особи.
Згідно відомостей, наявних на офіційному вебсайті Заставніської міської ради, встановлено, що оголошення про проведення 24 грудня 2020 року V сесії Заставнівської міської ради Чернівецької області було оприлюднено на сайті Заставнівської міської ради 16 грудня 2020 року (режим посилання: https://zmr.gov.ua/info/oholoshennia/item/1212-prosklykanniachetvertoisesii.html).
Порядок денний V сесії Заставнівської міської ради, втому числі і проект рішення Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області від 24 грудня 2020 року №62/5-2020, було оприлюднено на сайті Заставнівської міської ради 23 грудня 2020 року.
Рішенням VIII сесії VIII скликання Заставнівської міської ради №144/8-2021 від 03 березня 2021 року Про створення юридичної особи - комунального закладу Заставнівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області та затвердження його Статуту створено юридичну особу - комунального закладу Заставнівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області шляхом злиття комунальних організацій: Заклад дошкільної освіти №1 (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області, код ЄДРПОУ 22850845; Заклад дошкільної освіти №2 (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької, код ЄДРПОУ 22850650; Заклад дошкільної освіти №3 (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області (Заставнівський ЗДО №3) код ЄДРПОУ 22850609.
Згідно протоколу засідання Комісії по реорганізації шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області від 22.01.2021 року № 1, Комісією прийнято рішення про Погодження структури та штатної чисельність для юридичної особи - Закладу дошкільної освіти Заставнівської міської ради, яка утвориться в результаті злиття.
З даними рішеннями відповідача позивачі не погоджуються та вважають їх незаконними та необґрунтованими, а тому звернулись до суду з даним позовом.
Аргументами позивачів щодо наявності підстав для скасування згаданих рішень є те, що прийняття рішення Заставнівської міської ради Чернівецької області від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області відбулось з порушенням чинного законодавства, зокрема частини 11 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування , частини 3 статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації , Закону України Про дошкільну освіту та Регламент Заставнівської міської ради Чернівецької області VIII скликання, затвердженим рішенням II сесії ради від 15 грудня 2020 року №24/2-2020.
Зокрема, в порушення зазначених норм законодавства та Регламенту Заставнівської міської ради Чернівецької області VIII скликання оголошення про проведення 24 грудня 2020 року V сесії Заставнівської міської ради Чернівецької області було оприлюднено на сайті Заставнівської міської ради тільки 16 грудня 2020 року, тобто за 8 днів до дати проведення сесії. А порядок денний сесії був оприлюднений тільки ввечері 23 грудня 2020 року, тобто менше ніж за добу, що підтверджується відповідною відеофіксацією.
Також 23 грудня 2020 року на сайті Заставнівської міської ради Чернівецької області було оприлюднено проект рішення Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області . Однак на засіданні профільної комісії Заставнівської міської ради Чернівецької області з питань освіти та інших комісій цей проект рішення не обговорювався, тому відсутні висновки та рекомендації з даного питання порядку денного сесії, що позивачі також вважають порушенням.
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції дійшов висновку, що Заставнівська міська рада, приймаючи рішення від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області , діяла у відповідності до законодавства, в межах своїх повноважень, однак з порушенням процедури, що, в свою чергу призвело до позбавлення членів громади надати обґрунтовані зауваження до вказаного рішення.
При цьому, в даному випадку, судом першої інстанції враховано правову позицію Верховного Суду, яка викладена в постанові від 8 серпня 2019 року у справі №500/6108/16-а, згідно якої порушення вимог закону щодо оприлюднення проекту рішення відповідної ради є підставами для визнання рішення протиправним та його скасування.
За таких обставин суд першої інстанції переконаний, що рішення Заставнівської міської ради від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Щодо рішень Заставнівської міської ради №117/7-2021 від 27 січня 2021 року Про внесення змін до рішення Заставнівської міської ради №62/5-2020 від 24 грудня 2020 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області ; №122/8-2021 від 03 березня 2021 року Про внесення змін до рішення Заставнівської міської ради №117/7-2021 від 27 січня 2021 року Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області ; №144/8-2021 від 03 березня 2021 року Про створення юридичної особи - комунального закладу Заставнівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Заставнівської міської ради Чернівецької області та затвердження його Статуту , суд першої інстанції зауважив, що оскільки оскаржувані рішення, в силу нормативного урегулювання питань прийняття рішень органом місцевого самоврядування в частині реорганізації та утворення дошкільних закладів освіти, є взаємопов`язаними з рішенням від 24 грудня 2020 року №62/5-2020, вони також підлягають скасуванню, як похідні.
Колегія суддів, даючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, а також оскаржуваному рішенню суду першої інстанції, приходить до висновку про неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що у відповідності до вимог ч. 1 та 2 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, є підставою для його скасування.
Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у апеляційні скарзі, відзиві на апеляційну скаргу, додаткових поясненнях, правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила таке.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 140 Конституції України визначено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Відповідно до статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Частиною 1 статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Частиною 1 статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року №280/97-ВР передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Статтею 25 Закону № 280/97-ВР визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно часини 1 статті 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Частиною 4 статті 46 Закону № 280/97-ВР визначено, що наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.
Згідно частини 10 статті 46 Закону № 280/97-ВР рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
Згідно частини 15 статті 46 Закону № 280/97-ВР порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні
Як вірно встановлено судом першої інстанції, статтею 2 Регламенту Заставнівської міської ради VIII скликання, затвердженого рішенням ІІ сесії Заставнівської міської ради VIII скликання від 15 грудня 2020 року №24/2-2020 визначено, що порядок діяльності ради, її органів та посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про статус депутатів місцевих рад , Про добровільне об`єднання територіальних громад , іншими законодавчими актами України, цим регламентом та іншими нормативними актами.
Згідно статті 25 Регламенту Заставнівської міської ради рішення про скликання чергової сесії Ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням дати та часу скликання, місця проведення та питань, які передбачаються внести на розгляд Ради.
Згідно відомостей, наявних на офіційному вебсайті Заставніської міської ради, оголошення про проведення 24 грудня 2020 року V сесії Заставнівської міської ради Чернівецької області було оприлюднено на сайті Заставнівської міської ради 16 грудня 2020 року. Порядок денний та проекти рішень було оприлюднено за день до сесії - 23 грудня 2020 року.
Тобто, відповідачем, при прийнятті рішення про скликання чергової сесії Ради 24 грудня 2020 року та оприлюднення порядку денного та проектів рішень, було застосовано строки, визначені ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в України щодо порядку повідомлення та надання проектів рішень у виняткових випадках.
В даному випадку колегія суддів враховує доводи відповідача відносно того, що винятковість випадку в даній ситуації зумовлювалась необхідністю термінового прийняття рішень щодо функціонування громади в 2021 році з урахуванням запланованих суворих карантинних обмежень (враховуючи складну епідеміологічну обстановку в області та фактичну непередбачуваність ситуації із поширенням захворювання та детермінованим їм переліком обмежень). Зволікання із прийняттям рішень могло б призвести до неможливості належного забезпечення функціонування дошкільних навчальних закладів починаючи з 01.01.2021 р. та повним зупиненням виплат заробітних плат найманим працівникам.
Окрім того, відповідно до ч. 11 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Отже, колегія суддів вважає, що оскільки прийняття рішення Заставнівської міської ради Чернівецької області від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 здійснювалось в умовах складної епідеміологічної ситуації, що вимагало негайного реагування, зазначене є обгрунтованою підставою, що дозволяла оприлюднювати проекти рішення після їх підготовки не залежно від того, скільки часу залишилось до сесії.
Щодо порушення прийнятим рішенням прав позивачів як членів громади та працівників дошкільних закладів щодо прийняття участі в обговоренні проекту цих рішень, вносити до них свої пропозиції щодо доцільності та законності такої реорганізації, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку, що при прийнятті оскаржуваного рішення та похідних від нього, були допущені процедурні недоліки, які є підставою для визнання рішення незаконним, оскільки частина 10 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачає можливість доведення до відома депутатів і населення рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої, восьмої цієї статті у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
В даному випадку, інформація про скликання сесії та перелік питань, які передбачалося внести на розгляд ради була оприлюднена на офіційному вебсайті Заставнівської міської ради.
Правові приписи ч. 1 ст.5 КАС України передбачають, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
При цьому, неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб`єктивних прав та обов`язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку.
Якщо ж таке право не є порушеним, то, відповідно, воно не може бути захищеним (поновленим) судом, а тому відсутність порушеного права є підставою для відмови у задоволенні адміністративного позову.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень є такими, що порушують права і свободи особи в тому разі, якщо такі рішення прийняті суб`єктом владних повноважень поза межами визначеної законом компетенції, або ж оспорюванні рішення є юридично значимими, тобто такими, що мають безпосередній вплив на суб`єктивні права та обов`язки особи шляхом позбавлення можливості реалізувати належне цій особі право або шляхом покладення на цю особу будь-якого обов`язку.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 21.08.2018 у справі №295/14795/16-а, від 23.11.2018 у справі №296/10121/17, від 29.01.2019 у справі №826/10853/17, від 05.03.2019 у справі №360/2334/17.
Колегія суддів переконана, що прийняте Заставнівському міською радою рішення від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області не порушує прав та законних інтересів позивачів у спірних правовідносинах, оскільки не породжує, не змінює і не припиняє їх права та обов`язки у сфері публічно-правових відносин.
З огляду на наведене, рішення V сесії Заставнівської міської ради Чернівецької області VIII скликання від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області , а також похідні від нього рішення колегія суддів вважає такими, що прийняті в законний спосіб.
При цьому, рішенням V сесії Заставнівської міської ради Чернівецької області VIII скликання від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області з метою оптимізації закладів дошкільної освіти в умовах децентралізації, було створено комісію по реорганізації шляхом злиття ЗДО №1, ЗДО №2 і ЗДО №3 та затверджено її персональний склад, до якого було включено, в тому числі завідуючих ЗДО №1, ЗДО №2, ЗДО №3 та членів батьківського комітету зазначених закладів. Завідуючі ЗДО №1, ЗДО №2, ЗДО №3 та члени батьківського комітету, делеговані від кожного із зазначених закладів, брали участь у засіданнях комісії з питань реорганізації шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області, що підтверджується реєстраційними відомостями, протоколами комісій та приймали активну участь в обговоренні даного питання. Даний факт позивачами не спростовується, а тому не потребує доказування.
Отже, право членів територіальної громади та працівників дошкільних закладів приймати участь в обговоренні питання щодо реорганізації закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області та вносити до нього пропозиції щодо доцільності і законності колегія суддів вважає такими, що порушені не були.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 15.04.2020 року №818/294/18.
Окрім зазначеного вище, варто також зауважити наступне.
Суд першої інстанції, в оскаржуваному рішення дійшов висновку, що міська рада, приймаючи рішення від 24 грудня 2020 року №62/5-2020 Про реорганізацію шляхом злиття юридичних осіб публічного права - Закладів дошкільної освіти Заставнівської міської ради Чернівецької області , діяла у відповідності до законодавства, в межах своїх повноважень, однак з порушенням процедури. А тому суд вважає, що порушення процедури прийняття рішення V сесія VIII скликання Заставнівської міської ради від 24 грудня 2020 року №62/5-2020, має наслідком те, що таке рішення підлягає скасуванню.
В даному випадку суд врахував правову позицію Верховного Суду, яка викладена в постанові від 8 серпня 2019 року у справі №500/6108/16-а, згідно якої порушення вимог закону щодо оприлюднення проекту рішення відповідної ради є підставами для визнання рішення протиправним та його скасування.
Однак, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції помилково враховано висновки Верховного Суду у справі №500/6108/16-а, при прийнятті рішення у даній справі, оскільки спір, що виник у справі №500/6108/16-а, стосувався акту індивідуальної дії, зокрема рішення про дострокове припинення повноважень секретаря сільської ради, який є відмінним від спору, що виник у даній справі.
Колегія суддів зауважує, що саме по собі несвоєчасне оприлюднення проекту рішення, не може слугувати окремою, єдиною підставою для скасування оскаржуваного рішення за відсутності доказів його незаконності.
Аналогічний правовий висновок міститься у постанові Верховного Суду від 27 грудня 2019 року у справі № 200/13668/16-а.
Згідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи колегія суддів приходить до висновку, що відповідачем доведено суду правомірність прийняття оскаржуваних позивачами рішень, а тому позовні вимоги позивачів не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Згідно з ч.2 вказаної статті, законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з"ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи (ч.3 ст.242 КАСУ).
Зважаючи на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, приймаючи оскаржуване рішення неправильно застосував норми матеріального права, порушив норми процесуального права, у зв"язку з чим дійшов помилкового висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивачів.
Відповідно до вимог ч. 1 та 2 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю та ухвалення нового рішення є, зокрема, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи та неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається, крім іншого, неправильне тлумачення закону.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при вирішенні справи порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, тому, керуючись статтею 315 КАС України, рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні адміністративного позову.
Одночасно слід зазначити, що в контексті положень п.6 ч.6 ст.12 КАС України дана справа відноситься до категорій справ незначної складності, а тому відповідно до п.2 ч.5 ст.328 цього Кодексу судове рішення за результатами її розгляду судом апеляційної інстанції в касаційному порядку оскарженню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Заставнівської міської ради Чернівецької області задовольнити.
Рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 вересня 2021 року скасувати.
Ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Сторчак В. Ю. Судді Граб Л.С. Полотнянко Ю.П.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2022 |
Оприлюднено | 23.02.2022 |
Номер документу | 103463224 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сторчак В. Ю.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні