УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
17.02.2022м. ДніпроСправа № Б15/192-09
за заявою Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (м. Дніпро)
про визнання банкрутом
Суддя Примак С.А.
при секретарі судового засідання Балійчук М.В.
За участі представників сторін:
від кредитора: не з`явився
від боржника: не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2 перебуває на стадії ліквідації.
04.02.2021 ухвалою господарського суду припинено повноваження арбітражного керуючого Козаченко В.М. Призначено ліквідатором Комунального житлового підприємства № 2 арбітражного керуючого Фоменко Мілену Сергіївну (свідоцтво № 2 від 08.02.2013; поштова адреса: АДРЕСА_1 ). Продовжено термін ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора Фоменко М.С. до 01.04.2021. Зобов`язано ліквідатора Фоменко М.С. надати до суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс до 01.04.2021.
02.04.2021 ухвалою господарського суду продовжено строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора Фоменко М.С. до 20.05.2021. Зобов`язано ліквідатора подати в строк до 20.05.2021 на затвердження до господарського суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
21.05.2021 ухвалою господарського суду строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора продовжено до 01.07.2021. Зобов`язано ліквідатора подати в строк до 01.07.2021 на затвердження до господарського суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
07.07.2021 ухвалою господарського суду продовжено термін ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора до 21.10.2021. Призначено розгляд справи на 21.10.2021 на 10:40. Зобов`язано ліквідатора надати до суду до 21.10.2021 звіт про хід ліквідаційної процедури боржника.
21.10.2021 ухвалою господарського суду продовжено строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора до 30.11.2021. Відкладено розгляд справи на 30.11.2021 на 11:00. Зобов`язано ліквідатора надати до суду до 30.11.2021 звіт про хід ліквідаційної процедури боржника.
У судове засідання 30.11.2021 ліквідатор не з`явилася, витребуваних ухвалою господарського суду від 21.10.2021 документів не надала.
30.11.2021 ухвалою господарського суду продовжено строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора Фоменко М.С. до 25.01.2022. Відкладено розгляд справи на 25.01.2022 на 10:20. Зобов`язано ліквідатора Фоменко М.С. надати до суду до 25.01.2022 звіт про хід ліквідаційної процедури боржника.
02.12.2021 від арбітражної керуючої Фоменко Мілени Сергіївни надійшла заява №02-08 від 10.08.2021, відповідно до якої ліквідатор просить суд звільнити її від виконання обов`язків ліквідатора по справі №Б15/192-09.
03.12.2021 ухвалою господарського суду заяву №02-08 від 10.08.2021 арбітражної керуючої Фоменко Мілени Сергіївни призначено до розгляду у судовому засіданні на 25.01.2022 на 10:20.
25.01.2022 ухвалою господарського суду продовжено строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора Фоменко М.С. до 17.02.2022. Відкладено розгляд заяви №02-08 від 10.08.2021 арбітражної керуючої Фоменко М.С. до розгляду у судовому засіданні на 17.02.2022. Зобов`язано кредиторів боржника надати до суду до 17.02.2022 кандидатуру арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора Комунального житлового підприємства № 2.
До господарського суду 17.02.2022 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшли наступні документи:
- клопотання на виконання вимог ухвали суду (вх. суду № 7905/22 від 17.02.2022);
- заява про заміну сторони (вх. суду №7907/22 від 17.02.2022).
Розглянувши Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони (вх. суду № 7907/22 від 17.02.2022), господарський суд встановив.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1200 від 18 грудня 2018 року утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу України шляхом поділу.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як юридичну особу публічного права Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015).
Наказом Державної податкової служби України №14 від 12 липня 2019 року "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" затверджено положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.
Згідно з пунктом 6 порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу.
Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №17 від 03 вересня 2019 року розпочато виконання Головним Управлінням ДПС у Дніпропетровській області покладених на нього положенням про Головні управління ДПС функцій і повноважень Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, що припиняються.
Відповідно до частини першої статті 41 Господарського процесуального кодексу України учасниками справи є сторони, треті особи. У справах про банкрутство склад учасників справи визначається Кодексом України з процедур банкрутства (частина п`ята статті 41 Господарського процесуального кодексу України).
Сторонами в судовому процесі є позивач-та відповідач (частина перша статті 45 Господарського процесуального кодексу України).
Положеннями статті 45 Господарського процесуального кодексу України визначено, що позивачами у справах є особи, які подали позов або в інтересах яких подано позов про захист порушеного, невизнаного чи охоронюваного законом інтересу. Відповідачами є особи, яким пред`явлено позовну вимогу.
З урахуванням статті 4 Господарського процесуального кодексу України позивачами і відповідачами можуть бути юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи та органи місцевого самоврядування.
Статтею 44 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що усі фізичні і юридичні особи здатні процесуальні права та обов`язки сторони, третьої особи, заявника, боржника (процес) правоздатність).
Згідно з частиною шостою статті 44 Господарського процесуального кодексу України юридична особа може прав та обов`язків здійснювати їх через своїх учасників у випадках, коли відповідно до закону або установчої о документа така юридична особа набуває та здійснює права, а також несе обов`язки через своїх учасників.
Одними із елементів системи центральних органів виконавчої влади є відповідні територіальні органи.
Так, згідно із положеннями частин другої-третьої статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України. Положення про такий територіальні: орган затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої вла. погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність відповідного центральної о і виконавчої влади.
За приписами частин першої та другої статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі припинення юридичні особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної
компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або
внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його
адміністративної компетенції.
Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41 статті 41 Податкового кодексу України (далі - ПТ України) контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влад реалізує державну податкову політику, його територіальні органи") - щодо дотри законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього п\н законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавчо контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чн його територіальні органи.
У свою чергу повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України (пункт 41.5 статті 41 ПК України).
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.
Поряд із цим установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпеч є здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язанії внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуті утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій (пункт 2 Постанови № 893).
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (п. 3 Постанови № 893).
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 "Про утворення і територіальних органів Державної податкової служби" утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком. Можливість з 01.01.2021 забезпечення здійснення новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, була передбачена відповідним наказом від 24.12.2020 № 755.
Крім цього регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується (наказ від 12.11.2020 № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС").
Отже, станом на теперішній час відбулося фактичне процесуальне правонаступництво, за яким здійснено передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
У свою чергу, територіальний орган ДПС як юридична особа публічного права втратив процесуальну правоздатність органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики.
Таким чином, для встановлення факту публічного правонаступництва суб`єкта владних повноважень визначальним є встановлення або припинення первісного суб`єкта або перехід повністю чи частково його функцій.
Відтак, враховуючи викладене, наявні правові підстави заміни як сторони у справі територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права на територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ.
Згідно статті 43 Кодексу з процедур банкрутства, у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає за необхідне задовольнити клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони (вх. суду № 7907/22 від 17.02.2022). замінити Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 39394856) на його правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015). та замінити Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015) на його правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код ВП 44118658).
Розглянувши заяву арбітражного керуючого Фоменко Мілени Сергіївни про звільнення від виконання обов`язків ліквідатора по справі №Б15/192-09, господарський суд встановив.
Арбітражного керуючого Фоменко Мілена Сергіївна (свідоцтво №2 від 08.02.2013) просить суд, звільнити її від виконання обов`язків ліквідатора по справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2, з огляду на наступне.
Рішенням Верховного суду у складі палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 18.11.2021 у справі №1-24-7-5/297-06-7817 про банкрутство ВАТ "Холдингова компанія "Краян" (ідентифікаційний код 05.0769299) постанову Одеського апеляційного господарського суду від 24.11.2020 скасовано, а повноваження арбітражного керуючого Фоменко Мілени Сергіївни поновлено. Вказана обставина ускладнює роботу арбітражного керуючого, як ліквідатора у справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2.
Відповідно до частини 4 статті 28 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий може бути відсторонений господарським судом від виконання повноважень розпорядника майна, керуючого реструктуризацією, керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реалізацією за його заявою.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає за необхідне задовольнити заяву арбітражного керуючого Фоменко Мілени Сергіївни про звільнення від виконання обов`язків ліквідатора по справі №Б15/192-09. Припинити повноваження арбітражного керуючого Фоменко Мілену Сергіївну (свідоцтво №2 від 08.02.2013), як ліквідатора у справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2.
Розглянувши клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про призначення ліквідатора, господарський суд встановив.
На виконання вимог ухвали господарського суду від 25.01.2022 у справі №Б15/192-09 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області надало згоду арбітражного керуючого Сидорчука Івана Сергійовича (свідоцтво № 2041 від 10.11.2021) на участь у справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2.
Згідно із частиною1 статті 28 Кодексу України з процедур банкрутства кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією визначається судом шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, за принципом випадкового вибору. Арбітражний керуючий для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, у разі відсторонення розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень, керуючий санацією, керуючий реалізацією та ліквідатор призначаються господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає за необхідне задовольнити клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про призначення ліквідатора. та призначити ліквідатора у справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2 арбітражного керуючого Сидорчука І.С. (свідоцтво № 2041 від 10.11.2021).
З огляду на припинення припинення повноважень арбітражного керуючого Фоменко Мілену Сергіївну (свідоцтво №2 від 08.02.2013), як ліквідатора у справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2 та призначення ліквідатором у справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2 арбітражного керуючого Сидорчука Івана Сергійовича (свідоцтво № 2041 від 10.11.2021), господарський суд вважає за необхідне зобов`язати арбітражного керуючого Фоменко Мілену Сергіївну (свідоцтво №2 від 08.02.2013), відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства в 10-ти денний строк передати ліквідатору - арбітражного керуючого Сидорчука Івана Сергійовича (свідоцтво № 2041 від 10.11.2021) бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута.
У зв`язку з викладеним та з огляду на обставини справи, господарський суд вважає за необхідне продовжити строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора Сидорчука Івана Сергійовича до 01.05.2022, зобов`язавши ліквідатора у строк до 01.05.2022 подати до господарського суду для затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
Керуючись статтями 119, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, статтями 28, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони (вх. суду № 7907/22 від 17.02.2022) - задовольнити.
Замінити Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 39394856) на його правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015).
Замінити Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015) на його правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код ВП 44118658).
Заяву арбітражного керуючого Фоменко Мілени Сергіївни про звільнення від виконання обов`язків ліквідатора по справі №Б15/192-09 - задовольнити.
Припинити повноваження арбітражного керуючого Фоменко Мілену Сергіївну (свідоцтво №2 від 08.02.2013), як ліквідатора у справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2.
Клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про призначення ліквідатора - задовольнити.
Призначити ліквідатора у справі №Б15/192-09 про банкрутство Комунального житлового підприємства № 2 арбітражного керуючого Сидорчука Івана Сергійовича (свідоцтво № 2041 від 10.11.2021).
Зобов`язати арбітражного керуючого Фоменко Мілену Сергіївну (свідоцтво №2 від 08.02.2013), відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства в 10-ти денний строк передати ліквідатору - арбітражного керуючого Сидорчука Івана Сергійовича (свідоцтво № 2041 від 10.11.2021) бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута.
Продовжити строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора Сидорчука Івана Сергійовича до 01.05.2022.
Зобов`язати ліквідатора у строк до 01.05.2022 подати до господарського суду для затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
Суддя С.А. Примак
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2022 |
Оприлюднено | 23.02.2022 |
Номер документу | 103464275 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні