Рішення
від 13.06.2018 по справі 826/18844/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 червня 2018 року № 826/18844/14

Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П., суддів: Арсірія Р.О., Кузьменка В.А., при секретарі судового засідання Кириллові М.С. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомГромадської організації "Інститут розвитку регіональної преси" до Міністерства інфраструктури Українипрозобов`язання виконати дії,

представник позивача - Панкратова Людмила Леонідівна (довіреність від 12.04.2016 вих. № 1510)

представник відповідача - Сьомочкіна Ольга Сергіївна (довіреність від 05.04.2016 № 1600/15/14-16),

В С Т А Н О В И В:

Громадська організація "Інститут розвитку регіональної преси" звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Міністерства інфраструктури України про зобов`язання виконати дії, передбачені статтями 15, 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розмістивши на офіційному веб-сайті http://www.mtu.gov.ua/ систему обліку публічної інформації, яка включає наступні параметри: назву документа; дату створення документа; дату надходження документа; джерело інформації (автор, відповідний підрозділ); передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом; строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом; галузь; ключові слова; тип, носій (текстовий документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо); вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи); проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо); форму та місце зберігання документа.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.01.2015, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 02.04.2015, у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 10.02.2016 № К/800/20720/15 касаційну скаргу громадської організації "Інститут розвитку регіональної преси" задоволено частково, постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.01.2015 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02.04.2015 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

За результатом автоматичного розподілу судових справ для розгляду справи № 826/18844/14 було визначено суддю Огурцова О.П.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.02.2016 справу прийнято до провадження та призначено судове засідання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що створена Міністерством інфраструктури України система обліку публічної інформації не задовольняє потреб користувачів веб-сайту, зокрема і Громадської організації «Інститут розвитку регіональної преси», як суб`єкта відносин у сфері доступу до публічної інформації, оскільки суттєво знижує можливості пошуку та аналізу публічної інформації.

Представник позивача у судовому засіданні підтримала позовні вимоги.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечила проти позовних вимог, через канцелярію суду надала додаткові письмові пояснення по справі. Свої заперечення проти позову відповідач обґрунтовує тим, що на час вирішення даного спору в суді Міністерством інфраструктури України на офіційному веб-сайті (http://www.mtu.gov.ua/) розміщена база даних, яка містить інформацію про документи, які перебувають у суб`єкта владних повноважень, що узгоджується з вимогами чинного законодавства та Положенням про систему обліку публічної інформації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2011 №1277.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Відповідно до Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року N 581/2011, Міністерство інфраструктури України (Мінінфраструктури України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Мінінфраструктури України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сферах авіаційного, автомобільного, залізничного, морського і річкового, міського електричного транспорту та у сферах використання повітряного простору України, туризму, діяльності курортів, метрополітенів, дорожнього господарства, надання послуг поштового зв`язку, забезпечення підготовки та реалізації в Україні інфраструктурних проектів для виконання завдань і заходів з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, інших міжнародних спортивних подій, забезпечення безпеки руху, навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, торговельного мореплавства (центральний орган виконавчої влади у сфері транспорту, дорожнього господарства, туризму та інфраструктури).

Мінінфраструктури України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України, а також цим Положенням.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади» від 04.01.2002 №3 зобов`язано Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити розміщення і постійне оновлення інформації на офіційних веб-сайтах у мережі Інтернет відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою.

Офіційним веб-сайтом Міністерства інфраструктури України у мережі Інтернет є «http://www.mtu.gov.ua/».

Проте, враховуючи, що станом на грудень 2014 року Міністерством інфраструктури України вимоги законодавства щодо забезпечення створення функціонування та ведення системи обліку публічної інформації на офіційному сайті Міністерства не виконуються, Громадська організація "Інститут розвитку регіональної преси" звернулася до суду з даним позовом.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Пунктом 6 частини другої статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 №2939-VI, передбачено, що запитувач має право оскаржити невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону.

Відповідно до пунктів 2, 5 частини першої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати: нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності; інформацію про систему обліку, види інформації, яку зберігає розпорядник.

Згідно із пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2011 №1277, якою затверджено Положенням про систему обліку публічної інформації, встановлено, що Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям у тримісячний строк забезпечити: створення, функціонування та ведення системи обліку публічної інформації; доступ до системи обліку публічної інформації.

Частиною першою статті 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що для забезпечення збереження та доступу до публічної інформації документи, що знаходяться у суб`єктів владних повноважень, підлягають обов`язковій реєстрації в системі обліку, що має містити:

1) назву документа;

2) дату створення документа;

3) дату надходження документа;

4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ);

5) передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом;

6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом;

7) галузь;

8) ключові слова;

9) тип, носій (текстовий документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо);

10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи);

11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо);

12) форму та місце зберігання документа тощо.

Відповідно до частини другої статті 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до системи обліку, що містить інформацію про документ, що знаходиться у суб`єкта владних повноважень, забезпечується шляхом:

1) оприлюднення на офіційних веб-сайтах суб`єктів владних повноважень такої інформації, а в разі їх відсутності - в інший прийнятний спосіб;

2) надання доступу до системи за запитами.

Пунктами 2, 3, 4 Положення про систему обліку публічної інформації встановлено, що система обліку публічної інформації - це електронна база даних, що містить інформацію про документи, які перебувають у суб`єкта владних повноважень.

Адміністратором системи обліку є суб`єкт владних повноважень, що забезпечує її створення, функціонування та ведення в межах своїх повноважень.

Адміністратор системи обліку забезпечує: реєстрацію документів; стабільну роботу системи обліку; оприлюднення системи обліку на офіційному веб-сайті, а в разі його відсутності - в інший прийнятний спосіб; надання доступу до системи обліку за запитами; здійснення оновлення програмного забезпечення системи обліку; можливість пошуку, перегляду, отримання електронних копій шляхом копіювання інформації з системи обліку в цілому або її частин користувачами системи обліку; здійснення інших функцій відповідно до законодавства.

З аналізу наведених правових норм вбачається, що на відповідача, як на розпорядника інформації в розумінні Закону №2939-VI, покладено обов`язок оприлюднювати інформацію про систему обліку, реєструвати документи, що знаходяться у Міністерстві інфраструктури України в системі обліку на офіційному веб-сайті, а також забезпечувати отримання електронних копій шляхом копіювання інформації з системи обліку в цілому або її частин користувачами системи обліку.

При цьому, система обліку повинна містити: 1) назву документа; 2) дату створення документа; 3) дату надходження документа; 4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ); 5) передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом; 6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом; 7) галузь; 8) ключові слова; 9) тип, носій (текстовий документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо);10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи); 11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо); 12) форму та місце зберігання документа тощо.

Під час вирішення даного спору Міністерством інфраструктури України на офіційному веб-сайті розміщена база даних, яка, як стверджує відповідач, містить інформацію про документи, які перебувають у суб`єкта владних повноважень та в цілому становить систему обліку публічної інформації.

Колегія суддів в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 10.02.2016 №К/800/20720/15, направляючи справу № 826/18844/14 на новий судовий розгляд до Окружного адміністративного суду міста Києва зазначила, що «Разом з тим, у позовній заяві позивачем заявлено вимоги про зобов`язання відповідача розмістити на офіційному веб-сайті систему обліку, яка включає певні параметри, встановлені частиною 1 статті 18 Закону №2939-VI.

Вирішуючи спір, суди першої та апеляційної інстанцій не дослідили які параметри містить система обліку, розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України, та чи відповідають вони вимогам, встановленим частиною 1 статті 18 Закону №2939-VI та чи забезпечена суб`єктом владних повноважень можливість отримання електронних копій шляхом копіювання інформації з системи обліку в цілому або її частин користувачами системи обліку.».

Суд на виконання висновків і мотивів, викладених в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 10.02.2016 №К/800/20720/15, приймаючи справу до провадження, зобов`язав відповідача надати додаткові письмові пояснення та документи (докази) щодо обставин викладених у рішенні Вищого адміністративного суду України.

Відповідач у додаткових письмових поясненнях зазначає, що Міністерством інфраструктури України на офіційному веб-сайті (http://www.mtu.gov.ua/) розміщена база даних, яка містить інформацію про документи, які перебувають у суб`єкта владних повноважень, що узгоджується з вимогами чинного законодавства та Положенням про систему обліку публічної інформації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2011 №1277. Розміщена на офіційному веб-сайті (http://www.mtu.gov.ua/) електронна база даних містить відповідні параметри та доступний режим пошуку документів за номером, датами, ключовими словами, а також коротким змістом, що дає змогу віднайти необхідний документ за будь-якими критеріями пошуку, а також можливість отримання вмісту будь-якого документу (доступ до якого не обмежено) за запитами, на підтвердження чого були надані скріншоти з веб-порталу Міністерства інфраструктури України станом на 13.04.2016.

Крім того, у судовому засіданні 14.04.2014 суд зобов`язав відповідача надати копію технічного завдання та акту приймання - передачі, а також письмові пояснення щодо параметрів, які містить система обліку публічної інформації на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України (http://www.mtu.gov.ua/).

Відповідач у додаткових письмових поясненнях зазначив про те, що в Міністерстві інфраструктури України створена та функціонує система електронного документообігу ІТ-Епtеrprise, в якій під час реєстрації документа:

- в першій закладці реєстраційно-контрольної картки заповнюються такі реквізити: вхідний номер, тип звернення, форма отримання, ознака отримання, кому адресовано, результат розгляду, питання (галузь, Зміст питання, автор посилається на документ, позначка «паперовий оригінал»);

- в другій закладці реєстраційно-контрольної картки заповнюються наступні реквізити: суб`єкт звернення, категорія автора, стать автора, соціальний стан автора, організація, підписант, поштова адреса та розділ «Переадресовано» - організація, підписант, номер вихідного та дату вихідного листа;

- в третій закладці реєстраційно-контрольна картка містить коментар реєстратора до документу.

Крім того в зазначених письмових поясненнях відповідач зазначив про те, що на офіційному сайті Мінінфраструктури в розділі «Громадянам» є посилання на систему пошуку зареєстрованих в міністерстві документів за такими параметрами: номер документу, короткий зміст, дата реєстрації документа. Таблиця пошуку документів містить колонки: вхідний номер, дата, вихідний номер, дата, короткий зміст, відповідальний підрозділ.

Також відповідачем надано суду копії договору від 09.06.2015 № 9/2015 про надання послуг з розробки веб - порталу Міністерства інфраструктури України та додатку 3 до вказаного договору "Технічні вимоги на послуги з розробки веб - порталу Міністерства інфраструктури України", водночас з вказані документи містять лише загальні технічні вимоги до система електронного документообігу та з них є неможливим встановити, яким характеристикам відповідає кінцевий продукт виготовлений відповідно до вказаного договору. При цьому в зазначених документах не вказано про те, що система електронного документообігу має містити всі параметри визначені статтями 15 та 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації", зокрема, відсутні вимоги щодо наявності інформації відносно передбачених законом підстава віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом та строку обмеження доступу до інформації (у разі, якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом).

З аналізу розділу "система обліку публічної інформації" Офіційного веб-сайту Міністерства інфраструктури України у мережі Інтернет - «http://www.mtu.gov.ua/» та наданих відповідачем суду скріншотів судом не встановлено наявності в розміщеній системі обліку публічної інформації всіх параметрів визначених статтями 15 та 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації" зокрема, відсутні щодо наявності інформації відносно передбачених законом підстава віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом та строку обмеження доступу до інформації (у разі, якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом).

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, що розміщена відповідачем на офіційному веб - сайті система обліку публічної інформації не включає всіх параметрів, які передбачені статтями 15 та 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Позивач у позовній заяві просить суду зобов`язати відповідача виконати дії передбачені статтями 15 та 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розмістивши на офіційному веб - сайті «http://www.mtu.gov.ua/» систему обліку публічної інформації, яка включає наступні параметри: 1) назву документа; 2) дату створення документа; 3) дату надходження документа; 4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ); 5) передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом; 6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом; 7) галузь; 8) ключові слова; 9) тип, носій (текстовий документ, електронний документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо); 10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи); 11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо);12) форму та місце зберігання документа.

Враховуючи те, що як було встановлено судом, відповідачем на офіційному веб - сайті вже розміщена система обліку публічної інформації, яка водночас не містить всіх параметрів визначених статтями 15 та 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації" а також те, що у суду відсутні дані щодо можливості доповнення вже існуючої системи додатковими параметрами, суд дійшов висновку про те, що позовна вимога підлягає задоволенню шляхом зобов`язання відповідача виконати дії передбачені статтями 15 та 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розмістивши на офіційному веб - сайті «http://www.mtu.gov.ua/» систему обліку публічної інформації, яка б включала одночасно всі на ступні параметри: 1) назву документа; 2) дату створення документа; 3) дату надходження документа; 4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ); 5) передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом; 6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом; 7) галузь; 8) ключові слова; 9) тип, носій (текстовий документ, електронний документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо); 10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи); 11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо);12) форму та місце зберігання документа.

З огляду на зазначене, керуючись статтями 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Громадської організації "Інститут розвитку регіональної преси" (01030, м. Київ, провулок Георгіївський, буд. 7, поверх 4, офіс 408, код ЄДРПОУ 34531816) до Міністерства інфраструктури України (01135, м. Київ, пр. Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 37472062) про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

2. Зобов`язати Міністерство інфраструктури України виконати дії передбачені статтями 15 та 18 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розмістивши на офіційному веб - сайті «http://www.mtu.gov.ua/» систему обліку публічної інформації, яка б включала одночасно всі на ступні параметри: 1) назву документа; 2) дату створення документа; 3) дату надходження документа; 4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ); 5) передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом; 6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом; 7) галузь; 8) ключові слова; 9) тип, носій (текстовий документ, електронний документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо); 10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи); 11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо); 12) форму та місце зберігання документа.

3. Присудити на користь Громадської організації "Інститут розвитку регіональної преси" (01030, м. Київ, провулок Георгіївський, буд. 7, поверх 4, офіс 408, код ЄДРПОУ 34531816) за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства інфраструктури України (01135, м. Київ, пр. Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 37472062) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08 грн. (сімдесят три грн. грн. 08 коп.).

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О.П. Огурцов

Судді Р.О. Арсірій

В.А. Кузьменко

Дата ухвалення рішення13.06.2018
Оприлюднено23.02.2022
Номер документу103470569
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/18844/14

Рішення від 13.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Рішення від 14.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Постанова від 01.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

Постанова від 01.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

Ухвала від 12.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бутенко В.І.

Ухвала від 13.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бутенко В.І.

Ухвала від 20.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 02.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні