Справа № 420/5075/21
УХВАЛА
21 лютого 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в письмовому провадженні заяву Приватного підприємства Фалькон 9 про заміну сторони виконавчого провадження по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства Фалькон 9 до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування рішення про коригування митної вартості та картки відмови, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22.07.2021 року, позов Приватного підприємства Фалькон 9 до Одеської митниці Дермитслужби задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано Рішення про коригування митної вартості товарів №UA500490/2020/000033/1 від 23.11.2020 року.
Визнано протиправною та скасовано Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500490/2020/00116 від 23.11.2020 року.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці Дермитслужби (адреса: вул. Івана та Юрія Лип, 21А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 43333459) на користь Приватного підприємства Фалькон 9 (адреса: вул. Осипова, 37, офіс 550, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 42559401) судові витрати у розмірі 4540 грн. (чотири тисячі п`ятсот сорок гривень).
09.09.2021 року за заявою позивача судом видано виконавчий лист.
17.01.2022 року до суду надійшла заява Приватного підприємства Фалькон 9 про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.
Ухвалою від 27.01.2022 року визнано виконавчий лист Одеського окружного адміністративного суду від 09.09.2021 року по справі №420/5075/21 такими, що не підлягають виконанню.
10.02.2022 року до суду надійшла заява Приватного підприємства Фалькон 9 про заміну сторони виконавчого провадження, а саме: Одеську митницю Держмитслужби на її правонаступника Одеську митницю, як відокремлений підрозділ Державної митної служби.
Відповідно до ч.2 ст.379 КАС України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Повідомлені у встановленому законом порядку про дату, час та місце розгляду заяви учасники справи до судового засідання не з`явились.
Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про можливість розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження за відсутності осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду заяви, у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання технічними засобами, що передбачено ч.4 ст.229 КАС України.
Відповідно до частин 1, 2 статті 211 Закону України від 17.03.2011 №3166-VI «Про центральні органи виконавчої влади», територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.
Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України 30.09.2020 № 895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби» вирішено: Реорганізувати територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком шляхом їх приєднання до Державної митної служби, до якого, зокрема, включена Одеська митниця Держмитслужби.
Абзацом 3 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 895 установлено, що територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються. Таке рішення приймається Державною митною службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної митної служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структури, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
На виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.05.2020 № 569-р «Деякі питання реалізації концептуальних напрямів реформування системи органів, що реалізують державну митну політику» було прийнято наказ Державної митної служби України від 19.10.2020 №460 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів», яким визначено утворити територіальні органи як відокремлені підрозділи Державної митної служби України за переліком згідно з додатком, до якого, серед іншого, включена Одеська митниця.
03.12.2020 проведено державну реєстрацію створення Одеської митниці як відокремленого підрозділу юридичної особи - Державної митної служби України, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за № 1000741030010086387.
Наказом Державної митної служби України № 489 від 29.10.2020 затверджено Положення про територіальні органи Держмитслужби, у тому числі Положення про Одеську митницю.
Згідно п.1 Положення про Одеську митницю даний орган є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України як її відокремлений підрозділ.
Одеська митниця є правонаступником майна, прав та обов`язків Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459).
Таким чином, функції Одеської митниці Держмитслужби, в тому числі здійснення в межах повноважень контролю за порядком та умовами переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів тощо, перейшли до Одеської митниці як відокремленого підрозділу Державної митної служби України.
Згідно з наказом Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472 «Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи», Одеська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України, з 01.07.2021 розпочала здійснення функцій та повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.
Відповідно до п.6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Таким чином, з 01.07.2021 всі права та обов`язки Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459) перейшли до її правонаступника - Одеської митниці, утвореної на правах відокремленого підрозділу Державної митної служби України (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу: 44005631).
Таким чином, на теперішній час Одеська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби виконує функції та повноваження Одеської митниці Держмитслужби та є її правонаступником.
Відповідно до ч.5 ст.15 Закону України Про виконавче провадження, у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Тобто, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї зі сторін (стягувача або боржника), зокрема, внаслідок реорганізації юридичної особи. Заміна сторони полягає у вступі на її місце правонаступника. Правонаступництво допускається на будь-якій стадії судового процесу, в тому числі на стадії виконання судових рішень.
З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що заява Приватного підприємства Фалькон 9 про заміну сторони виконавчого провадження є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
При цьому, у задоволенні заяви Приватного підприємства Фалькон 9 в частині видачі нового виконавчого листа по справі №420/5075/21 належить відмовити, оскільки позивач не позбавлений права самостійно звернутися із заявою до суду про видачу виконавчого листа, і вирішення цього питання ухвалою суду КАС України не передбачає.
Керуючись ч.9 ст.205, ч.4 ст. 229, ст.ст. 248, 256, 293, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Приватного підприємства Фалькон 9 задовольнити частково.
Замінити сторону виконавчого провадження у справі №420/5075/21 за адміністративним позовом Приватного підприємства Фалькон 9 до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування рішення про коригування митної вартості та картки відмови, з Одеської митниці Держмитслужби на Одеську митницю, як відокремлений підрозділ Державної митної служби (адреса: вул. Івана та Юрія Лип, 21А, м. Одеса, 65078, код ВП 44005631).
У задоволенні решти заяви відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2022 |
Оприлюднено | 24.02.2022 |
Номер документу | 103500482 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні