Постанова
від 21.02.2022 по справі 200/6861/21
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2022 року справа №200/6861/21

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Сіваченка І.В., суддів: Гаврищук Т.Г.., Блохіна А.А., секретар судового засідання Сізонов Є.С., за участі представника позивача Лиса А.І., представника відповідача Гаркуша Л.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Державної аудиторської служби України на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2021 року (повне судове рішення складено 01 жовтня 2021 року у м. Слов`янську) у справі № 200/6861/21 (суддя в І інстанції Христофоров А.Б.) за позовом Комунального некомерційного підприємства «Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут» до Державної аудиторської служби України, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Будремсервіс», про визнання протиправним та скасування висновку,

УСТАНОВИВ:

У червні 2021 року Комунальне некомерційне підприємство«Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут» (далі КНП «Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут») звернулось до суду з позовом до Державної аудиторської служби України, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Будремсервіс» (далі - ТОВ «Будремсервіс»), в якому просило суд визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України від 21.05.2021, складений за результатами моніторингу закупівлі № UA-2021-02-09-001757-a (ID UA-M-2021-04-23-000073).

В обґрунтування позову зазначено, що позивач є закладом охорони здоров`якомунальним унітарним некомерційним (неприбутковим) підприємством, що надає послуги вторинної/спеціалізованої медичної допомоги населенню України. Позивач здійснює некомерційну (неприбуткову) господарську діяльність, спрямовану на досягнення, збереження та зміцнення здоров`я населення без мети одержання прибутку.

Позивач проводив закупівлю за кодом ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція» «Реконструкція корпусу № 2 КЗОТ «Бахмутської центральної районної лікарні» за адресою: м. Бахмут, вул. Миру, 10». З метою виконання завдань позивачем було проведено закупівлю робіт: ДСТУ БД.1.1-1:2013 код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція» «Реконструкція корпусу № 2 КЗОТ «Бахмутської центральної лікарні» завищевказаною адресою.

За результатами проведеної закупівлі між позивачем та ТОВ «Будремсервіс» 19.03.2021 було укладено договір № 48 про закупівлю робіт.

На підставі доповідної записки директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель від 23.04.2021 № ДЗ-003100-33-2021 відповідач, наказом від 23.04.2021, розпочав моніторинг процедури закупівлі, який тривав в період з 23.04.2021 по 18.05.2021 та за результатами, якого відповідачем складено висновок «Про результати моніторингу процедури закупівлі» від 21.05.2021.

Так, у вказаному висновку, відповідачем, за результатами аналізу питань дотримання позивачем законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону; своєчасності надання роз`яснень щодо тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідачем порушень не встановлено.

Проте, за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будремсервіс» відповідачем установлено порушення вимог абзацу другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922-VIII, у редакції на момент виникненя спірних правовідносин) та зобов`язано позивача здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Позивач вважав спірний висновок відповідача необґрунтованим, протиправним та таким, що суперечить нормам чинного законодавства з тих підстав, що законодавством в сфері публічних закупівель обмежено підстави для прийняття рішення про початок моніторингу і серед них відсутня така підставі, як доповідна записка директора Департаменту контролю у сфері закупівель Державної аудиторської служби.

Крім того, позивач не погоджується із встановленими відповідачем порушеннями щодо того, що в складі тендерної пропозиції ТОВ «Будремсервіс» відсутні будь-які підтверджувальні документи на техніку, що зазначена у пунктах 20 та 22 Довідки, чим не дотримано вимог пункту 2 Додатку 2 тендерної документації, оскільки позивачем передбачено у пункті 2 Додатку 2 тендерної документації подання учасником закупівлі Довідки у довільній формі про наявність матеріально-технічної бази (власного та/або залученого парку машин і механізмів та інструментів, необхідних для виконання цієї закупівлі, із зазначенням їх переліку). Крім того, на виконання вказаних умов тендерної документації ТОВ «Будремсервіс» у складі тендерної пропозиції було надано довідку № 37/02 від 22.02.2021 у довільній формі, як передбачено у вказаному Додатку 2 до тендерної документації, та в якій мститься інформація про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, а також було завантажено підтверджуючи документи на приміщення, землю, транспорт, договори про надання послуг спеціальної техніки.

Позивач рахував, що Положення тендерної документації не містять вимоги щодо обов`язкової наявності у учасника конкретного переліку обладнання та механізмів, крім того тендерна документація не містила вимоги надавати підтверджуючи документи на всі, зазначені учасниками машини, механізми та інструменти. Також вважав, що надавати підтверджуючи документи на все обладнання, на всі інструменти, на всі механізми, які залучаються в процесі виконання будівельних робіт.

Також позивач не погоджується із встановленим відповідачем порушенням щодо відсутності в тендерній документації відомостей щодо надання дозволу на виконання робіт в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти», оскільки позивачем в пункті 12 Додатку 2 передбачив подання учасниками копії чинної ліцензії з усіма додатками на виконання робіт, передбачених предметом закупівлі, відповідно до вимог законодавства; копію дозволу учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки, а пропозиція ТОВ «Будремсервіс» містила дозволи на виконання необхідних робіт, в тому числі виконання пусконалагоджувальних робіт (зокрема електротехнічнихпристроїв); монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (зокрема електропостачання та електроосвітлення); монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (зокрема електропостачання та електроосвітлення); монтаж інженерних споруд.

Поряд з цим позивач також не погоджується з тим, що тендерна пропозиція ТОВ «Будремсервіс» не містить звітів про рух грошових коштів та/або довідки, яка б підтверджувала обґрунтування підстав не подання зазначеного документу, що не відповідає вимогам Додатку 2 та пункту І розділу ІІІ тендерної документації, оскільки позивач передбачив у тендерній документації, що учасник з метою підтвердження його відповідності визначеним замовником кваліфікаційних критеріям повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку про наявність матеріально-технічної бази (з обов`язковим зазначенням складського та/або офісного приміщення), довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, наявність фінансової спроможності, а тендерна пропозиціяТОВ «Будремсервіс» мала всю необхідну фінансову звітність за визначені в тендерній документації періоди, а також необхідна інформація з посиланнями містилась і в самих документах.

Поряд з цим позивач зазначив, що встановлення в оскаржуваному висновку вимоги вчинення позивачем дій щодо розірвання укладеного договору не віднесено до повноважень відповідача.

Підсумовуючи позивач зазначив, що в ході проведення моніторингу закупівель відповідачем не було встановлено порушення, яке має негативний вплив для бюджету, у спірному висновку не зазначено щодо неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів, не встановлено обставин, що створюють загрозу вчинення корупційних дій та зловживань з боку учасників торгів, відповідно до розірвання договору між позивачем та ТОВ «Будремсервіс» призведе до невиконання останнім договору, що відповідно спричинити порушення інтересів обох сторін та негативно відобразиться на виконанні своїх завдань позивачем.

Вказав, що оскаржуваний висновок «Про результати моніторингу процедури закупівлі» відповідачем був оприлюднений 21.05.2021, разом з тим, згідно умов договору, укладеного позивачем з ТОВ «Будремсервіс» відбулись вже оплати 03.04.2021 у сумі 5814 894 грн., 06.04.2021 у сумі 162 606, 08 грн., 28.05.2021 у сумі 2476 440,42 грн. та ТОВ «Будремсервіс» вже були виконані відповідні роботи.

Крім того відзначив, що спірний висновок підписаний КЕП на не захищеному носії, що не відповідає вимогам розділу І Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності».

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2021 року позов задоволено.

Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просив рішення місцевого суду скасувати та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що відповідно до технічного завдання (додаток 8 Тендерної документації) та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» (далі Порядок № 1107) учасник ТОВ «Будремсервіс» мав подати у складі тендерної пропозиції дозвіл на роботи підвищеної небезпеки, а саме роботи з монтажу трансформатора струму напругою до 10 кВ.

Тендерна документація містила конкретні вимоги до учасників торгів про надання учасником дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, до яких, зокрема, належать роботи з монтажу трансформатора струму напругою до 10 кВ, які учасник планує виконувати під час виконання договору.

На переконання відповідача довідка від № 52/02, ліцензія від 29.06.2017 № 27-Л, ліцензія від 05.08.2013, дозвіл № 0812.13.14 не містять відомостей про дозволи на виконання робіт в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, у зонах дії струму високої частоти.

Не надавши дозволу, на підставі якого буде виконувати роботи з монтажу трансформатора струму напругою до 10 кВ, учасник не дотримався вимог пункту 12 додатка 2 тендерної документації.

Проте, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII замовник не відхилив тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Будремсервіс» як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьоїстатті 22 цього Законувимогам до учасника відповідно до законодавства.

Крім цього, відповідач вказує, що вимогами пункту 5 додатка 2 Тендерної документації встановлено для підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» надати баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.

Відповідач звертає увагу суду, що вимогами пункту «а» Примітки до додатка 2 (до пунктів 1-19) Тендерної документації визначено, що документи, що не передбачені законодавством України для юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними в складі тендерної пропозиції, про що такий учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних законодавчих актів України.

Проте, вказує відповідач, тендерна пропозиція зазначеного учасника не містить звіти про рух грошових коштів та/або довідку, яка підтверджує обґрунтування причин неподання зазначеного документу, що не відповідає вимогам пункту 5 додатка 2 та пункту 1 розділу III Тендерної документації.

Отже, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII Замовник також не відхилив тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Будремсервіс» як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону № 922-VIII.

Щодо використання кваліфікованого електронного підпису відповідач зазначає, що Держаудитслужба у спірному висновку від 21.05.2021 зазначила виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами моніторингу процедури закупівлі.

Вказує, що за результатами перевірки електронного підпису, яким підписаний висновок від 21.05.2021, на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що «підпис створено та перевірено успішно. Цілісність даних підтверджено», «Сертифікат: Кваліфікований».

Позаяк підпис сформований на основі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, цілість даних підтверджено та не виявлено несанкціонованого доступу, тоді, на переконання відповідача, для підписання Висновку від 21.05.2021 достатньо того, що підпис сформований на основі кваліфікованого сертифіката.

Відповідач зазначив, що оскількиЗамовник уклав договір за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушеннями вимог Закону № 922-VIII, Держаудитслужба зобов`язала його здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського і Цивільного кодексів України, тобто відповідно до положень частини сьомої статті 8 Закону № 922-VIII та положень Наказу № 552 Держаудитслужба склала оскаржуваний висновок з описом тієї інформації, яку вимагають зазначені норми законодавства, а отже керуючись статтями 2 та 5 Закону України від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі Закон № 2939-XII), зобов`язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку.

Натомість, суд першої інстанції не дослідив надані відповідачем докази та пояснення, надав неналежну оцінку фактичним обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення спірних правовідносин.

У відзиві на апеляційну скаргу позивачем висловлено згоду з висновками місцевого суду та прохання залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, проти чого заперечував представник позивача. Представник третьої особи до апеляційного суду не прибув.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, виходячи з таких підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено наступне.

КНП «Бахмутська центральна районна лікарня», код ЄДРПОУ 01990217, місцезнаходження юридичної особи: 84511, Донецька область, м. Бахмут, вул. О. Сібірцева, буд. 15, є комунальною організацією (установою, закладом) (т.2 а.с. 172-173).

Відповідач - Державна аудиторська служба України, код ЄДРПОУ 40165856, місцезнаходження юридичної особи: 04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, буд. 4 (т.3 а.с.4-зв. біка.с.6).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ТОВ «Будремсервіс», код ЄДРПОУ 24157545, місцезнаходження юридичної особи: 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Трудова, 14 (т.3 а.с.179).

Відповідно до Закону № 922-VIII 09 лютого 2021 року КНП «Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут», з метою закупівлі робіт: ДСТУ БД.1.1-1:2013 код ДК 021:2015:45454000-4 «Реконструкція» «Реконструкція корпусу № 2 КЗОТ «Бахмутської центральної районної лікарні» за адресою: Донецька область, місто Бахмут, вул. Миру, 10 розмістило інформацію про предмет закупівлі за кодом КодДК021:45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» на електронній площадці PROZORRO у формі відкритих торгів. Номер процедури закупівлі UA-2021-02-09-001757-а. За результатами проведення торгів переможцем визнано ТОВ «Будремсервіс».

19 березня 2021 року між КНП«Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут» та ТОВ «Будремсервіс» укладено договір за № 48 про закупівлю робіт (т.2 а.с.133-144).

Відповідно до рахунку-фактурі від 06 квітня 2021 року № 2 та платіжному дорученню від 07 квітня 2021 року № 75 КНП «Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут» сплатила на користь ТОВ «Бедремсервіс» попередню оплату 30 % на придбання матеріалів, конструкцій, виробів для виконання робіт по об`єкту «Реконструкція корпусу № 2 КЗОТ «Бахмутської центральної районної лікарні за адресою: м. Бахмут, вул. миру, 10» (коригування) у загальному розмірі, з врахуванням ПДВ, 5814 894,00 грн. (т.1 а.с.25, 26).

Також відповідно до рахунку-фактурі № 3 від 06 квітня 2021 року та платіжному дорученню № 1096 від 06 квітня 2021 року Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмутсплатила на користь ТОВ «Бедремсервіс» попередню оплату 30 % на придбання матеріалів, конструкцій, виробів для виконання робіт по об`єкту «Реконструкція корпусу № 2 КЗОТ «Бахмутської центральної районної лікарні за адресою: м. Бахмут, вул. миру, 10» (коригування) у загальному розмірі, з врахуванням ПДВ, 162 606, 08 грн. (т. 1 а.с. 28,29).

Відповідно до платіжного доручення № 139 від 27 травня 2021 року КНП«Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут»сплатила на користь ТОВ «Будремсервіс» загальну суму у розмірі 2476 440,42 грн. з призначенням платежу «Реконструкція корпусу № 2 КЗОТ «Бахмутської центральної районної лікарні за адресою: м. Бахмут, вул. миру, 10» (коригування) (т.1 а.с.27).

Наказом Державної аудиторської служби України від 23 квітня 2021 року № 11 відповідно до частини другої статті 8 Закону № 922-VIII, пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою КМУ від 03 лютого 2016 року № 43, на підставі доповідної записки директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель від 23.04.2021 № ДЗ-003100-33-2021, вирішено розпочати моніторинг процедур закупівель, зокрема відносно оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу № UA-2021-02-09-001757-а, дата оприлюднення 09 лютого 2021 року (т.2 а.с.235, 236-242).

За результатами проведення моніторингу 21 травня 2021 року повідомлено про наявність порушення законодавства у сфері публічних закупівель та складено відповідний висновок № 538.

Висновком державної аудиторської служби щодо моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-09-001757-а, який опубліковано 21 травня 2021 року, встановлено не відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будремсервіс» вимогам тендерної документації.

Зазначено, про порушення пункту 2 Додатку 2 тендерної документації, оскільки в складі тендерної пропозиції ТОВ «Будремсервіс» наявна довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 22 лютого 2021 № 37/02, в якій зазначена інформація, зокрема про власні машини, механізми та інструменти, проте відсутні будь-які підтверджуючі документи на техніку, що зазначена у пунктах 20 та 22 Довідки.

Крім того, зазначено про порушення пункту 12 додатку 2 тендерної документації, оскільки ТОВ «Будремсервіс» не надано дозволу, на підставі якого будуть виконуватись роботи з монтажу трансформатора струму напругою до 10 кВ.

Поряд з цим, у висновку також вказано про порушення пункту 5 додатку 2 тендерної документації, оскільки тендерна пропозиція ТОВ «Будремсервіс» не містила звітів про рух грошових коштів та/або довідок, які підтверджують обґрунтування підстав неподання зазначених документів.

З огляду на встановлені Державною аудиторською службою у висновку порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями2та5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», зобов`язано позивача здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положеньГосподарського кодексу УкраїнитаЦивільного кодексу Українита протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів (т.1 а.с. 20-24, т. 2 а.с. 243-246).

Не погодившись із висновком Державної аудиторської служби України від 21 травня 2021 року, що складений за результатами моніторингу закупівлі № UA-2021-02-09-001757-а позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.

Правові та організаційні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон № 922-VIII.

Метою цьогоЗаконує забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (п. 14. ч. 1 ст. 1Закону).

Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю) (абз. 1 ч. 1ст. 8 вказаного Закону).

Порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель врегульованост. 8 Закону № 922-VIII.

Відповідно до ч.1 ст.8 вказаного Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.

Згідно з ч. 2 ст. 8 вказаного Закону рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав:

1) дані автоматичних індикаторів ризиків;

2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;

3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;

4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;

5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно достатті 7 цього Закону.

Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися:

інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель;

інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах;

інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Частинами 3 та 4 ст. 8 цього Закону визначено, що повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.

Повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.

Строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

Згідно з ч. 5 ст. 8 вказаного Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.

Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.

Відповідно до ч.ч.6 та 7ст.8 цього Закону за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником.

Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У висновку обов`язково зазначаються:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;

3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;

4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;

5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552 «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення» затверджено форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядок його заповнення.

Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону № 922-VIII у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.

Підставою для прийняття керівником органу державного фінансового контролю рішення про початок моніторингу процедури закупівлі стали виявлені органом державного контролю ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, що відповідало вимогам законодавства, і що зазначено в повідомленні про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі, яке органом державного фінансового контролю оприлюднено в електронній системі закупівель у встановлений цим Законом строк.

Отже, правильним є висновок місцевого суду, що є неприйнятними посилання позивача на те, що підставою для здійснення моніторингу закупівлі стала саме доповідна записка директора Департаменту контролю у сфері закупівель, оскільки в повідомленні про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі, підставою для здійснення моніторингу процедури закупівлі зазначено «виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Крім того, зазначена підстава також міститься перед повідомленням про прийняття рішення про початок моніторингу та у спірному оприлюдненому висновку від 21.05.2021 року.

Щодо встановлених в акті моніторингу порушень законодавства.

В Додатку 2 до тендерної документації КНП «БЛІЛ м. Бахмут» встановлений перелік документів, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції.

Пунктом цього додатку визначено подання довідки у довільній формі про наявність матеріально-технічної бази (власного та/або залученого парку машин і механізмів та інструментів, необхідних для виконання цієї закупівлі, із зазначенням їх переліку). До довідки додаються:

- завірені копії відповідних офіційних документів (технічних паспортів, інвентаризаційних відомостейтощо)на власні машини/механізми тощо;

- завірені копії відповідних договорів на залучені (орендовані) машини і механізми або такі, що планується залучити (орендувати) -на орендовані машини/механізми.

ТОВ «Будремсервіс» на виконання даного пункту тендерної документації подало довідку № 37/02 від 22.02.2021 про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази (а.с.182-183).

Саме відсутність підтвердних документів на транспортні засоби відповідач вказує як порушення тендерної документації.

Суд вважає виявлення відповідачем вказаного порушення надмірним формалізмом. Вочевидь зрозумілим є те, що вказана вимога тендерної документації покликана на підтвердження учасником торгів наявності в нього матеріально-технічної бази, яка дає можливість виконати зобов`язання перед замовником торгів у випадку перемоги. І в межах конкретного завдання є машини/механізми, без наявності яких неможливо його виконати.

Крім того, ТОВ «Будремсервіс» про наявність технічного обладнання (відповідної техніки, засобів) та кваліфікованих працівників також зазначило у довідці № 45/02 від 22 лютого 2021 року, відповідно до якої підприємство має достатньо технічного обладнання (відповідної техніки, засобів) та кваліфікованих працівників для самостійного виконання робіт, а також планує залучання субпідрядних організацій в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю (т.2 а.с.122, т.3 а.с.84)

Отже, місцевий суд дійшов правильного висновку, що є безпідставним висновок Держаудитслужби, що ТОВ «Будремсервіс» не дотримано вимог пункту 2 Додатку 2 тендерної документації.

Стосовно другого порушення слід зазначити таке.

Відповідно до частини 3статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за потрібне включити до тендерної документації.

Вимогами пункту 12 додатка 2 тендерної документації встановлено обов`язок до учасників торгів щодо надання, зокрема копії дозволу учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки.

Так, у технічному завданні (додаток 8 Тендерної документації) передбачено, зокрема виконання робіт з монтажу трансформатора струму напругою до 10 кВ.

Відповідно до додатка 2 до Порядку № 1107, встановлено перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (група А) серед яких, зокрема, роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, у зонах дії струму високої частоти (пункт 9).

Суд не приймає твердження відповідача з приводу того, що ТОВ «Будремсервіс» не надало дозволу, на підставі якого будуть виконуватись роботи з монтажу трансформатора струму напругою до 10 кВ, оскільки ТОВ «Будремсервіс» до тендерної пропозиції додало довідку № 52 від 22.02.2021 року про наявність ліцензій і дозволів (а.с. 98), а саме про наявність ліцензії, що видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, наказ № 27-Л від 29 червня 2017 року про господарську діяльність з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками Строк дії ліцензії 5 років) (а.с.99-100), наявність ліцензії серії АЕ № 271743, що видана Державною службою України з надзвичайних ситуацій 05 серпня 2013 року про надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та дозвіл № 0812.13.14 Держгірпромнагляду України на виконання робіт підвищеної небезпеки (роботи верхолазні, зварювальні, газополум`яні).

Слід зазначити, що на вимогу позивача ТОВ «Будремсервіс» надало ліцензії та дозволи на господарську діяльність з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками.

Крім того у переліку видів робіт, що наведені у Додатку до Ліцензії від 29 червня 2017 року № 27-Л Державної архітектурно-будівельної інспекції, наведені будівельні та монтажні роботи загального призначення, робот з будівництва об`єктів інженерної інфраструктури, у тому числі: виконання пусконаладжувальних робіт (зокрема електротехнічних пристроїв), монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (зокрема електропостачання та електроосвітдення), монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (зокрема електропостачання та електроосвітлення), монтаж інженерних споруд.

Крім того слід зазначити, що тендерною документацією не визначено прямо, які саме дозволи і на виконання яких саме робіт повинен був надати учасник.

Отже суд вважає безпідставним висновок Держаудитслужби що ТОВ «Будремсервіс» не дотримано вимог пункту 12 Додатку 2 тендерної документації.

Стосовно третього порушення суд дійшов наступного висновку.

Пунктом 4 Додатку 2 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій - наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами).

Фінансова спроможність учасника закупівлі: середньорічний оборот коштів за останні 4 (чотири) роки (середнє арифметичне значення річних оборотів) має бути не менше 100% від суми пропозиції.

Згідно пункту «а» Примітки до Додатку 2 встановлено: документи, що не передбачені законодавством України для юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними в складі тендерноїпропозиції, про що такий учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних законодавчих актів України.

Відповідач у висновку про результати моніторингу вказує, що тендерна пропозиція ТОВ «Будремсервіс» не містить звіти про рух грошових коштів та/або довідку, яка підтверджує обґрунтування причин неподання зазначеного документу.

Згідно абзацу другому та третьому пункту 1 частини 1статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:

1) учасник процедури закупівлі:

- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленимстаттею 16 цього Законута/або наявні підстави, встановлені частиною першою та другоюстатті 17 цього Закону;

- не відповідає встановленим абзацом першим частини третьоїстатті 22 цього Законувимогам до учасника відповідно до законодавства.

З цього приводу слід зазначити, що матеріали тендерної пропозиції ТОВ «Будремсервіс» містять довідку № 71/02 від 22 лютого 2021 року, відповідно до якої товариство надає фінансову звітність за попередні чотири роки, а також цією фінансовою звітністю підтверджує свою фінансову спроможність за останні чотири роки, де (середнє арифметичне значення річних оборотів) не менше 30 % від суми пропозиції, що відповідає вимогам тендерної документації (т.2 а.с.111, т.3 а.с.85).

Також третьою особою долучено фінансові звіти, з яких вбачається його статус як суб`єкта малого підприємництва.

Частина 3статті 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначає, що для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб`єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов`язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати.

Аналогічні приписи містить наказ Міністерства фінансів України Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» від 07.02.2013 № 73.

У пункті 2 розділу 2 цього Положення визначено, що для мікропідприємств, малих підприємств, які визнані такими відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», непідприємницьких товариств, представництв іноземних суб`єктів господарської діяльності та підприємств, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженимнаказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року № 39. Зазначені підприємства можуть самостійно визначати доцільність складання фінансової звітності за формами, наведеними у цьому Національному положенні (стандарті).

Отже, законодавство не визначає обов`язку ТОВ «Будремсервіс» як суб`єкта малого підприємництва подавати звіт про рух грошових коштів.

Відтак, колегія суддів погоджується з висновком місцевого суду, що ТОВ «Будремсервіс» надана вся необхідна фінансова звітність, в якій міститься в тому числі інформація, з якої вбачається відсутність обов`язку цього учасника на подання звіту про рух грошових коштів.

Крім того, слід вказати, що в своєму висновку відповідач вказує, що пунктом 1 Розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у випадку неподання учасником документа (-ів), передбаченого (-их) Додатком 2 тендерної документації, та листа-пояснення з належним обґрунтуванням причин неподання документа (-ів) у строки встановлені цією тендерною документацією.

Однак це не відповідає фактичним обставинам справи, оскільки пункт 1 Розділу ІІІ тендерної документації, який передбачає відхилення тендерної пропозиції, посилається на Додаток 1.

З огляду Додатків 1 і 2 є зрозумілим, що перелік документів, які подаються учасником, міститься саме в Додатку 2, тоді як Додаток 1це тендерна (цінова) пропозиція на закупівлю предмету.

Але ж допущена помилка (описка) в тендерній документації не надає можливості замовнику відхилити тендерну пропозицію з підстав ненадання документа (-ів), передбаченого (-их) Додатком 2.

Крім того, слід звернути увагу на визначений відповідачем шлях усунення виявлених порушеньрозірвання договору.

Статтею 8 Закону № 922-VIII визначений порядок здійснення моніторингу публічних закупівель:

6. За результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

7. У висновку обов`язково зазначаються:

1) найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг закупівлі, його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження;

2) найменування предмета закупівлі та його очікувана вартість;

3) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу;

4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі;

5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552 затверджено форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення.

Згідно розділу III Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.

Відповідач висунув КНП «Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут» зобов`язання здійснити заходи щодо усунення порушень шляхом розірвання договору, керуючись статтями 2, 5 Закону № 2939-XII, з дотриманням положень Господарського кодексу УкраїнитаЦивільного кодексу України.

Тобто, вимога відповідача усунути порушення шляхом розірвання договору не вмотивована ним з точки зору нормативно-правового обґрунтування цієї вимоги.

Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень.

Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства.

Зобов`язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов`язкового способу його усунення. Але відповідач не конкретизував які саме заходи має вжити позивач, не визначив, на підставі яких саме нормГосподарського кодексу УкраїнитаЦивільного кодексу Українипозивач має розірвати договір.

Вказані висновки відповідають позиції, викладеної в постановах Верховного Суду від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 11.06.2020 № 160/6502/19.

Слід наголосити, що зобов`язання у спірному висновку усунути порушення шляхом розірвання договору є не тільки не обґрунтованим законодавчо, а і не відповідає іншому принципу, визначеномустаттею 2 КАС України.

Прийняття рішення пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване ці рішення (дії), цей критерій відображає принцип пропорційності (адекватності). Метою дотримання цього принципу є досягнення розумного балансу між публічними інтересами, на забезпечення яких спрямовані рішення або дії суб`єкта владних повноважень, та інтересами конкретної особи.

Принцип пропорційності, зокрема, передбачає, що здійснення повноважень, як правило, не має спричиняти будь-яких негативних наслідків, що не відповідали б цілям, яких заплановано досягти; несприятливі наслідки для прав, свобод та інтересів особи внаслідок рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути значно меншими від тієї шкоди, яка могла б настати за відсутності такого рішення чи дії.

Відповідно до положеньст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Також, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

Згідно положеньст. 37 Закону № 922-VIII, Договір про закупівлю є нікчемним у разі:

- його укладення з порушенням вимог частини четвертоїстатті 36 цього Закону;

- його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно достатті 18 цього Закону;

- його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті32 та абзацом восьмим частини третьої статті35цьогоЗакону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв`язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно достатті 18 цього Закону.

Таким чином, з урахуванням наведеного вище, слід дійти висновку, що правові підстави для розірвання договору відсутні.

Необхідно зауважити, що а ні Закон № 922-VIII, а ні Закон № 2939-XII не визначає повноваження відповідача зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії по розірванню укладеного договору на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 2, 5 Закону № 2939-XII, на які є посилання в оскаржуваному висновку.

Також суд звертає увагу, що у висновку про результати моніторингу вказано, що за результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону; своєчасності надання роз`яснень щодо тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Закономпорушень не встановлено.

Крім того, вимога відповідача щодо розірвання укладеного за результатами закупівлі договору не узгоджується з цілями проведення моніторингу, оскільки під час проведення моніторингу не встановлено неефективного, незаконного, нецільового тощо використання бюджетних коштів.

Відповідно до ч. 1, 2ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За встановлених в цій справі обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин, оскільки в межах даної адміністративної справи основні (суттєві) аргументи позовної заяви є обґрунтованими, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної аудиторської служби України залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2021 року у справі № 200/6861/21 залишити без змін.

Повне судове рішення 22 лютого 2022 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. В. Сіваченко

Судді А. А. Блохін

Т. Г. Гаврищук

Дата ухвалення рішення21.02.2022
Оприлюднено24.02.2022
Номер документу103515915
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6861/21

Постанова від 14.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 12.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 11.07.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Постанова від 21.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 21.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 21.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні