ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 лютого 2022 року м. Київ № 640/11592/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА КОМПАНІЯ
«ВАРТА СЕК`ЮРІТІ»
до Державної податкової служби України
Головного управління ДПС у Полтавській області
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов?язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» (далі також - позивач, ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ», Товариство) з позовом до Державної податкової служби України (далі також - відповідач 1, ДПС України) та Головного управління ДПС у Полтавській області (далі також - відповідач 2, ГУ ДПС у Полтавській області), в якому просило суд:
1) визнати протиправним і скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області, яка прийняла рішення №2374870/43133884 від 04.02.2021 про відмову реєстрації податкової накладної №67 від 31.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
2) визнати протиправним і скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області, яка прийняла рішення №2374869/43133884 від 04.02.2021 про відмову реєстрації податкової накладної №68 від 31.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
3) визнати протиправним і скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області, яка прийняла рішення №2374873/43133884 від 04.02.2021 про відмову реєстрації податкової накладної №69 від 31.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
4) визнати протиправним і скасувати рішення комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області, яка прийняла рішення №2374871/43133884 від 04.02.2021 про відмову реєстрації податкової накладної №70 від 31.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
5) визнати протиправним і скасувати рішення комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області, яка прийняла рішення №2374874/43133884 від 04.02.2021 про відмову реєстрації податкової накладної №71 від 31.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
6) визнати протиправним і скасувати рішення комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області, яка прийняла рішення №2374872/43133884 від 04.02.2021 про відмову реєстрації податкової накладної №72 від 31.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
7) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №67 від 31.12.2020, поданою ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» датою подання 12.01.2021;
8) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №68 від 31.12.2020, поданою ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» датою подання 12.01.2021;
9) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №69 від 31.12.2020, поданою ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» датою подання 12.01.2021;
10) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №70 від 31.12.2020, поданою ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» датою подання 12.01.2021;
11) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №71 від 31.12.2020, поданою ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» датою подання 12.01.2021.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» уклало з Підприємством із 100% іноземними інвестиціями «Білла-Україна» договір щодо надання охоронних послуг від 01.11.2019 №Б-019. За наслідком надання послуг ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» у відповідності до вимог п. 187.1 ст. 187, п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України склало і направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ряд податкових накладних, датованих 31.12.2020. Однак через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України контролюючий орган надіслав позивачу квитанції з відомостями про зупинення реєстрації податкових накладних у зв`язку з відповідністю Товариства п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. На виконання вимог п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивач надіслав ГУ ДПС у Полтавській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких було зупинено, разом з поясненнями та пакетами підтверджуючих первинних та інших документів. На переконання позивача таких поданих ним документів було цілком достатньо для усунення сумніву контролюючого органу в реальності здійснення господарських операцій, за наслідками яких виписані податкові накладні від 31.12.2020. Проте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних такі документи безпідставно не були враховані та натомість прийняте безпідставні та належним не мотивовані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження у справі №640/11592/21 та цю справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Від представника ГУ ДПС у Полтавській області та ДПС України через канцелярію суду надійшов єдиний відзив на позовну заяву, де відповідачі просили суд відмовити у задоволенні позову повністю. В обґрунтування своїх заперечень представник органів ДПС навів нормативне регулювання спірних правовідносин та зазначив, що зупинення реєстрації податкових накладних позивача відбулось у межах чинного законодавства. Також представник відповідачів зазначив, що оспорювані рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області від 04.02.2021 №2374870/43133884, №2374869/43133884, №2374873/43133884, №2374871/43133884, №2374874/43133884, №2374872/43133884 про відмову у реєстрації податкових накладних №№ 67, 68, 69, 70, 71 і №72 від 31.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення ДПС України за результатами розгляду скарги щодо рішень про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.03.2021 №12921/43133884/2, №12876/43133884/2, №12931/43133884/2, №12889/43133884/2, №12933/43133884/2, №12945/43133884/2 є правомірними. Зокрема, в ході опрацювання копій первинних документів, поданих ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» до податкових накладних №№ 67, 68, 69, 70, 71 і №72 від 31.12.2020 на надання послуг охорони встановлено невідповідність у наданих платником первинних документах, а саме обсяги виконаних робіт не відповідали кількості наявних трудових ресурсів (кількість найманих працівників відповідно до поданого звіту по єдиному внеску у грудні 2020 році становила 6 осіб). Крім того, по податковій накладній №69 від 31.12.2020 та акта наданих послуг №69 від 31.12.2020 змовником не була проведена оплата за послуги. З огляду на наведене рішеннями Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.02.2021 №2374870/43133884, №2374869/43133884, №2374873/43133884, №2374871/43133884, №2374874/43133884, №2374872/43133884 відмовлено у реєстрації податкових накладних №№ 67, 68, 69, 70, 71 і №72 від 31.12.2020 у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» подано скарги на вказані рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішеннями Комісії ДПС України від 24.03.2021 №12921/43133884/2, №12876/43133884/2, №12931/43133884/2, №12889/43133884/2, №12933/43133884/2, №12945/43133884/2 подані скарги позивача були залишені без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області про відмову в реєстрації податкових накладних - без змін. Підставою для відмови так само стало: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси; акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
Разом з відзивом на позов представник відповідача подав до суду копії документів (в т.ч. тих, що надійшли від товариства разом із області повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких було зупинено, витяги з протоколів засідань Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.12.2020, 04.02.2021, 11.02.2021 та від 22.02.2021).
Крім представник відповідачів подав до суду письмові додаткові пояснення (вих. №9758/5/16-31-20-03 від 22.06.2021), де пояснив суду, що 18.12.2020 Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення №260 про включення ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» до переліку ризикових платників податку на додану вартість. До таких висновків Комісія регіонального рівня дійшла за результатами дослідження господарської діяльності Товариства та вирішила, що ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» податковий кредит сформовано за рахунок послуг з охорони, які не можливо підтвердити по ланцюгах з підприємствами-контрагентами, а також те, що підприємство придбає пальне в значних об`ємах, при цьому ліцензія на зберігання пального у нього відсутня. 28.12.2020 платника включено за п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку як учасник схеми формування, використання та розповсюдження ризикового податкового кредиту. ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» подало повідомлення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 02.02.2021 року. За підсумком відкритого голосування Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 11.02.2021 № 28 про те, що інформація щодо участі у схемі формування, використання та розповсюдження сум ймовірно ризикового податкового кредиту - не спростована, тобто, що ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості. В подальшому ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» подало повідомлення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 12.02.2021. За результатами проведеного аналізу згідно інформаційних баз даних ДПС України та за наданими первинними документами до повідомлення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» відсутня інформація щодо здійснення платником ризикових фінансово-господарських операцій. За підсумком відкритого голосування Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 22.02.2021 №36 про не відповідність критеріям ризиковості Товариства.
У свою чергу представник позивача подав до суду відповідь на відзив та додаткові пояснення. У текстах зазначених процесуальних документів позивач, зокрема висловив свою позицію про те, що включення ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» до переліку ризикових платників податку та подальше блокування реєстрації податкових накладних від 30.12.2020 з причини невідповідності наявної кількості трудових ресурсів обсягам наданих послуг є нічим іншим як перевищенням Комісією ГУ ДПС у Полтавській області своїх повноважень. Оскільки у наведених випадках комісія регіонального рівня фактично діяла як під час проведення документальної перевірки платника податків.
Крім того, представник позивача подав до суду заперечення проти поданих відповідачами разом відзивом документів, та просив суд не брати їх до уваги під час розгляду цієї справи. Стосовно цього суд зазначає, що за змістом ч. 3 ст. 180 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що якщо доданий до справи або наданий суду учасником справи для ознайомлення документ або інший доказ викликає обґрунтований сумнів у його достовірності, учасник справи може просити суд виключити його з числа доказів і вирішувати справу на підставі інших доказів або вимагати проведення експертизи.
Наведена процесуальна норма застосовується судом у випадку призначення у справі підготовчого засідання, що вбачається безпосередньо із назви статті 180 Кодексу. В даному випадку оскільки суд згідно своєї ухвали від 07.04.2021 вирішив розглядати цю справу за правилами спрощеного позовного провадження та відповідно без проведення підготовчого засідання у справі, то правила ч. 3 ст. 180 КАС України судом при вирішенні цієї справи не підлягають застосуванню.
Поряд з цим, суд звертає увагу сторін на те, що у силу норм ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Таким чином, оцінка поданим позивачем копіям первинних та інших документів по взаємовідносинам із контрагентами як доказам буде дана при ухваленні рішення суду.
Розглянувши подані представниками сторін документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Як вбачається з тексту позовної заяви та поданих представником позивача до матеріалів справи документів, 01.11.2019 між ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» (як виконавцем) і Підприємством із 100% іноземними інвестиціями «Білла-Україна» (як замовником) був укладений договір №Б-019 про надання охоронних послуг. За умовами цього договору замовник, в порядку та на умовах, визначених договором, доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату послуги по охороні об`єктів замовника, зазначених у додатку №6. Вид охорони визначається як фізична охорона. Вартість послуг (із зазначенням об`єктів, постів охорони) за цим договором визначається в додатку №6. Вид постів охорони (рухомий чи стаціонарний), режим надання охоронних послуг кожним з постів охорони, місцезнаходження та завдання поста охорони, порядок надання охоронних послуг, права та обов`язки охоронців в межах надання охоронних послуг за цим договором визначаються згідно положень цього договору та у відповідності до Інструкції по охороні об`єкта (Додаток №3 до цього договору). План-схема об`єкта визначена у додатку 4 до договору. Датою підписання та скріплення печатками акта прийому-передачі кожного окремо об`єкта під охорону (оформленого відповідно до форми, затвердженої додатком 5 до цього договору), сторони підтверджують дату початку виконання виконавцем зобов`язань з охорони об`єкта. Плата за надані послуги починає нараховуватися та сплачуватися починаючи з дати приймання об`єкту під охорону, що підтверджується актом прийому-передачі об`єкта під охорону. Плата за неповні місяці розраховується пропорційно до кількості днів у такому місці. Оплата за надані виконавцем послуги у відповідному звітному періоді здійснюється у відповідності до отриманих замовником рахунків виконавця, платіжним дорученням замовника на банківський рахунок виконавця протягом 30 календарних днів з моменту підписання сторонами актів наданих послуг (виконаних робіт) та реєстрацію рахунків замовника.
За наслідками передачі-прийняття об`єктів під охорону, розташованих у містах Києві, Борисполі та місті Житомир, представники названих сторін підписали відповідні акти від 01.11.2019, що є додатком 5 до договору №Б-019 про надання охоронних послуг від 01.11.2019.
Крім того, відповідно до умов зазначеного договору ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» за результатами наданих послуг виставило на адресу Підприємства із 100% іноземними інвестиціями «Білла-Україна» рахунки на оплату (а саме: рахунки від 31.12.2020 №59, від 31.12.2020 №60, від 31.12.2020 №61, від 31.12.2020 №62, від 31.12.2021 №63, від 31.12.2020 №64), та представники сторін склали та підписали акти про надання послуг від 31.12.2020 №68 на суму 228 114,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 38 019,00 грн.), від 31.12.2020 №64 на суму 78 058,33 грн. (в т.ч. ПДВ - 15 611,67 грн.), від 31.12.2020 №69 на суму 215 498,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 35 916,33 грн.), від 31.12.2020 №66 на суму 192 130,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 32 021,66 грн.), від 31.12.2020 №67 на суму 241 756,04 грн., (в т.ч. ПДВ - 40 292,67 грн.), від 31.12.2020 №70 на суму 235 904,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 39 317,33 грн.).
У свою чергу Підприємство із 100% іноземними інвестиціями «Білла-Україна» в січні 2021 перерахувало на користь ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» безготівкові кошти у сумах 991 574,04 грн. (в т.ч. ПДВ) в якості оплати за надані послуги охорони. Наведені обставини підтверджується поданими представником позивача до суду копіями електронних платіжних доручень №611 від 14.01.2021
Керуючись приписами п. 187.1 ст. 187, п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України (щодо правила «першої події»), ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» виписало на адресу Підприємства із 100% іноземними інвестиціями «Білла-Україна» (отримувача) наступні електронні податкові накладні: від 31.12.2020 №67 на суму 228 114,00 грн. (в т.ч. ПДВ 38 019,00 грн.), від 31.12.2020 №68 на суму 93 670 грн. (в т.ч. ПДВ - 15 611,67 грн.), від 31.12.2020 №69 на суму 215 498,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 35 916,33 грн.), від 31.12.2020 №70 на суму 192 130,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 32 021,66 грн.), від 31.12.2020 №71 на суму 241 756,04 грн. (в т.ч. ПДВ 40 292,67 грн.), від 31.12.2020 №72 на суму 235 904,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 39 317,33 грн.) з номенклатурою послуг - «охоронні послуги» за відповідний місяць, код послуги згідно ДКПП « 80.10.19». За наслідками надіслання до ДПС України перелічених податкових накладних позивач отримав електронні квитанції про те, що зазначені документи прийняті, проте їх реєстрацію зупинено. Зі змісту роздруківок електронних квитанцій від 12.01.2021 вбачається, що підставою для зупинення реєстрації таких податкових накладних позивача стала наступна: «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». У зв?язку з чим платнику було запропоновано подати пояснення та/або копії документів (без наведення переліку таких документів), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як свідчать наявні у справі матеріали, 29.01.2021 ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» направило до ГУ ДПС у м. Києві електронні повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (далі - Повідомлення). Разом з цими Повідомленнями позивач подав також контролюючому органу детальні письмові пояснення по суті господарських операцій, за наслідками яких були виписані зупинені податкові накладні, пояснення напрямку здійснюваної Товариством виду господарської діяльності та наявних у Товариства щодо адміністративно-технічних можливостей для ведення відповідної господарської діяльності, а також сканкопії наступних документів: договору суборенди нежилого приміщення №409.09062020/1 від 09.06.2020; штатних розписів Товариства станом на кінець вересня 2020 року та 1 лютого 2021 рік; копій форми 20-ОПП; фотозображень офісних приміщень; копії наказу Міністерства внутрішній справ України від 06.08.2019 №647 на підтвердження наявності ліцензії; довідки про оформлення ліцензії на здійснення охоронної діяльності в електронному вигляді; фотозображень в ході надання охоронних послуг; договору №Б-019 про надання охоронних послуг від 01.11.2019, разом з додатками; рахунків на оплату; актів наданих послуг; платіжних доручень замовника.
За результатами розгляду пакетів поданих платником документів Комісія ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія при ГУ ДПС у м. Києві, комісія регіонального рівня) прийняла наступні оспорювані рішення:
- рішення від 04.02.2021 за №2374870/43133884, яким відмовила ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 31.12.2020 №67 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В тексті цього рішення в якості підстави для прийняття такого зазначено наступну: «ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити). Поряд з цим, у графі «Додаткова інформація» зазначено, що: «Обсяги виконаних робіт не відповідають кількості наявних трудових ресурсів (кількість найманих працівників відповідного до поданого звіту по ЄВ у грудні 2020 - 6 осіб)»;
- рішення від 04.02.2021 за №2374869/43133884, яким відмовила ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 31.12.2020 №68 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В тексті цього рішення в якості підстави для прийняття такого зазначено наступну: «ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити). Поряд з цим, у графі «Додаткова інформація» зазначено, що: «Обсяги виконаних робіт не відповідають кількості наявних трудових ресурсів (кількість найманих працівників відповідного до поданого звіту по ЄВ у грудні 2020 - 6 осіб)»;
- рішення від 04.02.2021 за №2374873/43133884, яким відмовила ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 31.12.2020 №69 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В тексті цього рішення в якості підстави для прийняття такого зазначено наступну: «ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити). Поряд з цим, у графі «Додаткова інформація» зазначено, що: «Обсяги виконаних робіт не відповідають кількості наявних трудових ресурсів (кількість найманих працівників відповідного до поданого звіту по ЄВ у грудні 2020 - 6 осіб)»;
- рішення від 04.02.2021 за №2374871/43133884, яким відмовила ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 31.12.2020 №70 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В тексті цього рішення в якості підстави для прийняття такого зазначено наступну: «ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити). Поряд з цим, у графі «Додаткова інформація» зазначено, що: «Обсяги виконаних робіт не відповідають кількості наявних трудових ресурсів (кількість найманих працівників відповідного до поданого звіту по ЄВ у грудні 2020 - 6 осіб)»;
- рішення від 04.02.2021 за №2374874/43133884, яким відмовила ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 31.12.2020 №71 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В тексті цього рішення в якості підстави для прийняття такого зазначено наступну: «ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити). Поряд з цим, у графі «Додаткова інформація» зазначено, що: «Обсяги виконаних робіт не відповідають кількості наявних трудових ресурсів (кількість найманих працівників відповідного до поданого звіту по ЄВ у грудні 2020 - 6 осіб)»;
- рішення від 04.02.2021 за №2374872/43133884, яким відмовила ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 31.12.2020 №72 в Єдиному реєстрі податкових накладних. В тексті цього рішення в якості підстави для прийняття такого зазначено наступну: «ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити). Поряд з цим, у графі «Додаткова інформація» зазначено, що: «Обсяги виконаних робіт не відповідають кількості наявних трудових ресурсів (кількість найманих працівників відповідного до поданого звіту по ЄВ у грудні 2020 - 6 осіб)»;
Не погоджуючись із такими рішенням комісії регіонального рівня Товариство подало скарги на зазначені рішення. За результатами розгляду скарг платника Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (комісія центрального рівня) прийняла рішення від 24.03.2021 №12921/43133884/2, від 24.03.2021 №12876/43133884/2, від 24.03.2021 №12931/43133884/2, від 24.03.2021 №12889/43133884/2, від 24.03.2021 №12933/43133884/2, від 24.03.2021 №12945/43133884/2 про залишення такої скарги без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних - без змін.
Між тим, 22.02.2021 Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 12.02.2021 було прийнято рішення за №24038 про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Так, відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (далі - ПК України), у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У силу вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
При цьому, якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У силу положень пп. 201.1.16 п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п. 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
З 01 лютого 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок №1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпунктів «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпунктів «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу 1 пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
За змісту наведених положень Порядку зупинення №1165 слідує, що підставами для зупинення реєстрації як податкової накладної, так і розрахунку коригування є: або відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку або відповідність податкової накладної/розрахунку коригування критеріям ризиковості здійснення операції.
З текстів роздруківок електронних квитанцій від 12.01.2021, що були отримані Товариством за наслідком направлення для реєстрації податкових накладних від 31.12.2020 вбачається, що реєстрацію вказаних податкових накладних позивача було зупинено через відповідність ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Так, за змістом п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 як додаток 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, під таким критерієм розуміють наступне: «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування.».
У контексті з наведеним суд враховує, що згідно з п. 6 Порядку зупинення №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Аналіз наведених положень п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку свідчить про те, що для того, аби встановити відповідність платника податку на додану вартість критерію ризиковості мають існувати визначені цим пунктом передумови, а саме наявність певної визначеної податкової інформації, що вказує на ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної саме в поданих для реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування такого платника.
Також згідно з п. 6 Порядку зупинення №1165 зупиненню реєстрації податкової накладної платника з підстави відповідності такого платника п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку має передувати процедура розгляду такого питання комісією регіонального рівня та прийняття нею рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
За змістом поданих представником ГУ ДПС процесуальних документів (відзиву на позов, додаткові пояснення) передумовами для виникнення підстави для зупинення 12.01.2021 реєстрації податкових накладних позивача та в подальшому прийняття комісією регіонального рівня оспорюваних рішень від 04.02.2021 стали наступні обставини. 18.12.2020 на засіданні Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, результати якого оформлено протоколом за №260, було розглянуто питання про відповідність певних суб`єктів господарювання Критеріям ризиковості платника податку та службову записку управління правової роботи від 14.12.2020 №1964/16-32-05-05-06.
Відповідно до тексту витягу із зазначеного протоколу засідання Комісії від 18.12.2020 №260, за результатами дослідження господарської діяльності ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» було встановлено, що платник має стан «65», на даний час перебуває на обліку в ГУ ДПС у м. Києві, зареєстровано платником ПДВ 01.09.2019, кількість працюючих - 6 осіб. Відповідно до повідомлення форми 20-ОПП товариство використовує в господарській діяльності 2 офіси (у місті Києва та місті Полтава), склад (у місті Києві) та 9 автомобілів. Основний вид діяльності - діяльність приватних охоронних служб. Товариством податковий кредит сформовано за рахунок послуг з охорони, яких не можливо підтвердити по ланцюгах з підприємствами-контрагентами, а також підприємство придбає пальне в значних об`ємах, при цьому ліцензія на зберігання пального відсутня. За підсумками відкритого голосування Комісією прийнято рішення про включення ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» до переліку ризикових платників податку ПДВ.
Як стверджував представник відповідача 2 у тексті додаткових пояснень, 28.12.2020 платника включено за п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку як учасника схеми формування, використання та розповсюдження ризикового податкового кредиту.
В подальшому за змістом витягів із протоколів засідань Комісії ГУ ДПС (датованих 11.02.2021 та 22.02.2021) за результатами поданих ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» повідомлень про невідповідність критеріям ризиковості платника податку на додану вартість та копій документів Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на своїх засіданнях було вирішено наступне: 11.02.2021 - про те, що інформація щодо участі у схемі формування, використання та розповсюдження сум ймовірно ризикового податкового кредиту не спростована, та що Товариство відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку; 22.02.2021 - про те, що за результатами проведеного аналізу згідно з інформаційних баз даних ДПС та за наданими первинними документами до повідомлення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» відсутня інформація щодо здійснення платником ризикових фінансово-господарських операцій. У зв`язку з цим було прийнято рішення про невідповідність критеріям ризиковості ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ».
Дослідивши подані сторонами до матеріалів справи документи суд встановив відсутність у матеріалах справи рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника , оформленого станом на 12.01.2020 (тобто, на дату зупинення реєстрації податкових накладних) за формою передбаченою додатком до Наказу…
В той же час безпосередньо з тексту витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС від 18.12.2020 не вбачається за можливе встановити, що висновки Комісії щодо відповідності ТОВ критеріям ризиковості платника податку стосувались безпосередньо господарських операцій з контрагентом-замовником Підприємство, за наслідками яких Товариством були виписані податкові накладні від 31.12.2020.
Проаналізувавши зміст наявних у матеріалах справи витягу з протоколу засідання Камісії ГУ ДПС від 22.02.2021 №36, що підставою для прийняття 22.02.2021 рішення про невідповідність позивача критеріям ризиковості фактично стала інформація, що містилася в первинних та інших документах, які були подані Товариством 29.01.2021 разом із повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких була зупинена.
В силу приписів норм ст. 73, 76 і 77 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Більш того суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
В ході судового розгляду даної справи відповідач 2 всупереч наведених процесуальних вимог не подав до суду належні та достатні документальні докази в обгрунтування виникнення у контролюючого органу правових підстав для зупинення 12.01.2021 реєстрації поданих позивачем податкових накладних по господарським операціям із контрагентом Підприємством з 100% іноземними інвестиціями «Білла-Україна». З огляду на це суд дійшов висновку про не доведення ГУ ДПС у Полтавській області (як суб`єктом владних повноважень) наявність обставин, з якими ГУ ДПС у м. Києві пов`язує виникнення правових підстав для зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» податкових накладних від 31.12.2020 №67, №68, №69, №70, №71 і №72,
Крім того, відповідно до п. 10, 11 Порядку зупинення №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку зупинення №1165).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 - 4 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктами 9, 10 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (п. 13 цього Порядку).
Судом встановлено, що позивачем за наслідком зупинення 12.01.2021 реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних (перелік яких наведений вище по тексту цього рішення суду) були надані копії первинних та інших документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в зупинених податкових накладних, а також детальні письмові пояснення для розгляду питань про прийняття Комісією ГУ ДПС у Полтавській області рішень про реєстрацію кожної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Дослідивши та проаналізувавши зміст цих документів суд дійшов висновку про їх достатність для прийняття комісією регіонального рівня позитивних рішень про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» податкових накладних, виписаних по операціях із контрагентом Підприємством з 100% іноземними інвестиціями «Білла-Україна».
Разом з тим, як видно з текстів оскаржуваних рішень комісії регіонального рівня від 04.02.2021 про відмову у реєстрації податкових накладних позивача та витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС від 04.02.2021 за №23, зміст поданих платником (позивачем) контролюючому органу документів Комісією ГУ ДПС в дійсності не досліджувався та не аналізувався, як і специфіка господарських операцій, на оформлення яких такі документи були складені. Натомість Комісією ГУ ДПС було взято до уваги виключно інформацію про облікову кількість штатних працівників, зафіксовану у звіту Товариства про нарахування сум єдиного внеску за грудень 2020 року, значення якої як такої, що могла свідчити про відповідність критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, була 22.02.2021 спростована самим органом ДПС.
Наведені обставини у свою чергу свідчать про те, що зазначені рішення Комісії ГУ ДПС від 04.02.2021 всупереч вимог, встановлених чинним законодавством для індивідуального правового акта, не були належним чином обгрунтовані та вмотивовані.
Беручи до уваги все вищенаведене, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС у Полтавській області від 04.02.2021 №2374870/43133884, №2374869/43133884, №2374873/43133884, №2374871/43133884, №2374874/43133884, №2374872/43133884 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних №№ 67, 68, 69, 70, 71 і №72 від 31.12.2020 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.
Оскільки в ході розгляду даної справи суд дійшов висновку про протиправність рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації вказаної розрахунків податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, та відповідно про наявність підстав про задоволення позову в цій частині, то останнє тягне за собою необхідність зобов`язання ДПС України, як адміністратора Реєстру згідно пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України, вчинити дії з метою відновлення порушених прав позивача.
Відповідно до п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в останній чинній редакції), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (п. 20 Порядку №1246).
За таких обставин, суд вважає, що наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовної вимоги позивача, шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні від 31.12.2020 №№ 67, 68, 69, 70, 71 і №72 за датою їх отримання ДПС (тобто: 12.01.2021, що зафіксовано у квитанції щодо зупинення реєстрації зазначеної податкової накладної), що, водночас, з урахуванням наведеного, не є втручанням в дискреційні повноваження відповідача 1, а є належним та достатнім способом відновлення порушеного права позивача.
За змістом ст. 244 Кодексу адміністративного судочинства України, одним із питань, які вирішує суд при ухваленні рішення, є те, як розподілити між сторонами судові витрати (п. 5 ч. 1 ст. 244 зазначеного Кодексу).
Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з наявного у матеріалах справи платіжного доручення від 13.04.2021 №1, ТОВ «ОК «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» під час звернення до суду з цим адміністративним позовом сплатило судовий збір у розмірі 27 240,00 грн. Враховуючи те, що при звернення до адміністративного суду із цим позовом з вимогами до органів ДПС Товариство мало сплатити судовий збір у сумі всього 13 620,00 грн., та з огляду на обсяг задоволених за результатами цього позову вимог, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь позивача витрати по оплаті судового збору в сумі 13 620,00 грн. (в т.ч. по 6 810,00 грн. з кожного з відповідачів).
Керуючись статтями 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255, 257 - 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА КОМПАІЯ «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» (код ЄДРПОУ 43133884, адреса: 03056, м. Київ, вул. Нижньоключова, 14, оф. 9) до Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: м. Київ, Львівська площа, 8) та Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44057192, адреса: 36008, Полтавська обл., м. Полтава, вул. Європейська, 155) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.02.2021 №2374870/43133884, №2374869/43133884, №2374873/43133884, №2374871/43133884, №2374874/43133884, №2374872/43133884.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати складені Товариством з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА КОМПАІЯ «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» (код ЄДРПОУ 43133884) податкові накладну від 31.12.2020 №№ 67, 68, 69, 70, 71 і №72 датою їх отримання, а саме - 12.01.2021.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА КОМПАІЯ «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» (код ЄДРПОУ 43133884, адреса: 03056, м. Київ, вул. Нижньоключова, 14, оф. 9) понесені ним судові витрати по оплаті судового збору у розмірі 6 810,00 грн. (шість тисяч вісімсот десять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44057192, адреса: 36008, Полтавська обл., м. Полтава, вул. Європейська, 155).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА КОМПАІЯ «ВАРТА СЕК`ЮРІТІ» (код ЄДРПОУ 43133884, адреса: 03056, м. Київ, вул. Нижньоключова, 14, оф. 9) понесені ним судові витрати по оплаті судового збору у розмірі 6 810,00 грн. (шість тисяч вісімсот десять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2022 |
Оприлюднено | 25.02.2022 |
Номер документу | 103536233 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні