ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2022 року справа №200/10191/21
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Компанієць І.Д., Казначеєва Е.Г.,
секретар судового засідання Мирошниченко О.Л.,
за участю: представника відповідача Пономарьова А.О.,
діючого згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань,
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2021 року у справі № 200/10191/21 (головуючий І інстанції Смагар С.В., повний текст складений у м. Слов`янську Донецької області) за позовом Приватного акціонерного товариства «Великоанадольський вогнетривкий комбінат» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В :
Приватне акціонерне товариство «Великоанадольський вогнетривкий комбінат» (далі ПАТ «ВАВК», позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі ГУ ДПС у Донецькій області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 23 липня 2021 року № 8307/05-99-07-19.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 18.10.2021 року позов задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 23 липня 2021 року № 8307/05-99-07-19, яким ПАТ «ВАВК» збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість у загальній сумі 12544442 грн., з яких за податковим зобов`язанням в сумі 8362961 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 4181481 грн. (т. 7 а.с. 140-146).
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове про відмову у задоволенні позову, посилаючись на неповне з`ясування обставин, порушення норм матеріального, процесуального права. Апелянт вважає правомірним спірне податкове повідомлення-рішення, враховуючи висновки акту перевірки.
Представником позивача подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просив відмовити у її задоволенні.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги.
Інші учасники в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення відповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, відзиву, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для скасування рішення, виходячи з наступного.
ПАТ «ВАВК» зареєстроване як юридична особа, включене до ЄДРПОУ за номером 00191721, перебуває на податковому обліку у відповідача.
Відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача за період діяльності з 1 липня 2019 року по 31 жовтня 2019 року, з 1 квітня 2020 року по 31 серпня 2020 року, з 1 листопада 2020 року по 30 листопада 2020 року з питань достовірності формування та віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість по взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками: ТОВ «УКР АГРО ЛІМІТЕД» (код ЄДРПОУ 42566288) за липень - вересень 2019 року, ТОВ «НВП «УКРСПЕЦТЕХ» (код ЄДРПОУ 38664213) за вересень - жовтень 2019 року, ТОВ «АСТБУД» (код ЄДРПОУ 42934295) за квітень - липень 2020 року, ТОВ «СХІДЛІС» (код ЄДРПОУ 40333147) за серпень 2020 року, ТОВ «АРЕНТІС» (код ЄДРПОУ 42653794) за листопад 2020 року, за результатами якої прийнято акт від 22 червня 2021 року № 6311/05-99-07-19/00191721 (т. 1 а.с. 34-78).
За висновками акту встановлено порушення п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 85.2 ст. 85, пп. «а» п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 п. 200.1, п. 200.2, ст. 200 Податкового кодексу України (далі: ПК України), ст. 3, ст. 4, ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п. 1.2 ст. 1, п. 2.1, п. 2.4, п. 2.13 ст. 2 «Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 8362961 грн., у т. ч. за липень 2019 року 1190751 грн., за серпень 2019 року 1531826 грн., за вересень 2019 року 1637098 грн., за жовтень 2019 року 237707 грн., за квітень 2020 року 673500 грн., за травень 2020 року 1300040 грн., за червень 2020 року 889876 грн.. за липень 2020 року 600991 грн., за листопад 2020 року 301172 грн.
Позивач звернувся до ГУ ДПС у Донецькій області з запереченнями № 475 від 7 липня 2021 року на акт перевірки (т. 1 а.с. 79-83).
Листом ГУ ДПС у Донецькій області № 20870/6/05-99-07-19-19 від 21 липня 2021 року висновки акту перевірки від 22 червня 2021 року № 6311/05-99-07-19/00191721 залишено без змін (т. 1 а.с. 90-109).
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 23 липня 2021 року № 8307/05-99-07-19, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 12544442 грн., з яких за податковим зобов`язанням у сумі 8362961 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 4181481 грн. (т. 1 а.с. 28-29).
Між ТОВ «УКР АГРО ЛІМІТЕД» (постачальник) та позивачем (покупець) укладено договір поставки № 2705/19п від 27 травня 2019 року (т. 1 а.с. 114-116).
Відповідно до специфікації № 3 від 01.07.2019, № 4 від 01.08.2019, № 5 від 16.09.2019, № 6 від 27.09.2019 до договору позивачем було придбано пшеницю на суму 7065000 грн., у тому числі ПДВ 4710 грн., у сумі 9240000 грн., у тому числі ПДВ 4620 грн.,у сумі 4873560 грн., у тому числі ПДВ у сумі 13746 грн., кукурудзу на суму 4080000 грн., у тому числі ПДВ у сумі 4080 грн. Про факт виконання договору від 27 травня 2019 року свідчать видаткові накладні: від 15.07.2019 №№ 1507/005, 1507/006, 1507/007, 1507/008, 1507/009, 1507/010, 1507/011, 1507/012, 1507/013, 1507/014, 1507/015, 1507/016, 1507/017, 1507/018, 1507/019, від 02.08.2019 №№0208/001, 0208/002, 0208/003, 0208/004, 0208/005, від 03.08.2019 №№0308/001, 0308/002, 0308/003, 0308/004, 0308/005, 0308/006, від 04.08.2019 №№0408/001, 0408/002, 0408/003, 0408/004, 0408/005, від 05.08.2019 №№ 0508/001, 0508/002, 0508/003, 0508/004, 0508/005, від 16.09.2019 №№1609/001, 1609/002, 1609/003, від 17.09.2019 №1709/001, від 19.09.2019 №1909/001, від 20.09.2019 № 2009/001, від 23.09.2019 № 2309/001, від 24.09.2019 № 2409/001, від 25.09.2019 № 2509/001, від 26.09.2019 №№ 2609/001, 2609/002, від 27.09.2019 №№2709/001, 2709/002, від 28.09.2019 №№2809/014, 2809/015, 2809/016, 2809/017, від 30.09.2019 № 3009/012; податкові накладні: №№ 62,63,64,65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,76 від 15.07.2019, №№1,2,3,4,5 від 02.08.2019, №№ 6,7,8,9,10,11 від 03.08.2019, №№ 12,13,14,15,16 від 04.08.2019, №№ 17,18,19,20,21 від 05.08.2019, №№ 1,2,3 від 16.09.2019, № 4 від 17.09.2019, № 5 від 19.09.2021, № 6 від 20.09.2019, №7 від 23.09.2019, № 8 від 24.09.2019, № 9 від 25.09.2019, №№ 10,11 від 26.09.2019, №№ 12,13 від 27.09.2019, №№ 26,27,28,29 від 28.09.2019, № 55 від 30.09.2019; витяг з журналу реєстрації довіреностей (отримання товару за довіреностями № 4802 від 15.07.2019, №4861 від 02.08.2019, №4975 від 16.09.2019); документи щодо транспортування ТМЦ: товарно-транспортні накладні: від 15.07.2019 №№ 125-35521, 125-34347,717-13947, 125-35525, 125-35526, 125-35524, 125-35523, 125-35530, 125-35515, 125-35527, 125- 35528, 125-35531, 125-35529, 125-35532, 125-35536, 125-35537, 125-35547, 125-35548, 125-35519, 125-35539, 125-35511, 125-35560, 717-13949, 125-35546, 125-35572, 125-35568, 125-35577, 125-35594, 125- 35559, 125-35578, 125-35590, 125-35592, 125-35567, 125-35593, 125-35580, 125-35588, 125-35442, 125- 35504, 125-35506, 125-35507, 125-33994, 125-35513, 125-35518, 125-35508, 125-34346, від 02.08.2019 №№ 125-31449, 125-31451, 125-31466, 125-31455, 125-31452, 717-12210, 125-31462, 125-31456, 125-31489, 125-31493, 125-31457, 125-31461, 125-31459, 125-31458, 125-31464, 125-31467, від 03.08.2019 №№ 125- 31484, 125-31486, 125-31470, 717-12214, 717-12215, 717-12222, 125-31473, 125-31477, 125-31472, 125- 31478, 125-31479, 125-31494, 125-31498, 717-12231, 717-12235, 717-12237, 717-12243, 125-31507, від 04.08.2019№№ 717-12246, 125-31511, 717-12255, 717-12253, 717-12269, 125-31502, 717-12258, 125-31513, 717-12257, 717-12261, 717-12262, 125-31519, 717-12272, від 05.08.2019 №№ 717-12280, 717-12298, 125- 35190, 125-35191, 125-35188, 125-35189, 125-28217, 125-35197, 125-35193, 125-35196, 125-35181, 125- 35201, 125-35205, 125-35211, від 16.09.2019 №№ 125-35339, 125-36011, 125-36010, 717-12113, 125-36020, 125-36017, 125-36013, 125-36014, 125-36019, 125-36016, від 17.09.2019 №№ 125-36021, 125-36022, 717- 12116, 125-36026, від 19.09.2019 №№ 125-36031, 125-36029, від 20.09.2019 № 125-36033, від 23.09.2019 №№ 125-36038, 125-36039, від 24.09.2019 №№ 125-36040, 125-36041, 125-36042, 125-36044, 125-36045, від 25.09.2019№125-36049, від 26.09.2019 №№ 125-36048, 125-36050, 125-36047, 125-36051, 125-36046, від 27.09.2019 №№ 125-40262, 125-40244, 125-40258, 717-16983, 125-40253, 125-40254, 125-40252, 125-40243, 125-40259, 125-40249, від 28.09.2019 №№717-17007, 125-40206, 125-40245, 125-40237, 717-17001, 717- 16986, 717-17010, 125-40205, 717-17000, 717-17024, 125-40207, 717-17002, 125-40200, 717-17008, 717- 16988, 125-40217, 125-40212, 125-40213,717-17025, від 30.09.2019 №125-40993; документи щодо внутрішнього обліку та подальшої реалізації товару, а саме прибуткові ордери: №№ 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249 від 15.07.2019,№№ 250, 251, 252, 253, 254 від 02.08.2019, №№ 255, 256, 257, 258, 259, 260 від 03.08.2019, №№ 261, 262, 263, 264, 265 від 04.08.2019, №№ 266, 267, 268, 269, 270 від 05.08.2019, №№282, 283, 284 від 16.09.2019, № 286 від 17.09.2019, № 289 від 19.09.2019, № 291 від 20.09.2019, № 292 від 23.09.2019, № 293 від 24.09.2019, № 294 від 25.09.2019, №№ 295, 296 від 26.09.2019, №№ 297, 298 від 27.09.2019, №№ 299, 300, 301,302 від 28.09.2019, № 303 від 30.09.2019; договір комісії на реалізацію сільськогосподарської продукції № 06/09-К від 06.09.2018 р., специфікації: № 10ТУ від 01.07.2019, № ТУ від 01.08.2019 р., договору комісії на реалізацію сільськогосподарської продукції 06/09-К від 06.09.2018 із ТОВ «Терра Агро Ресурс»); акти прийому-передачі сільськогосподарської продукції на комісію: від 15.07.2019, 02.08.2019, 03.08.2019, 04.08.2019, 05.08.2019; договір комісії на реалізацію сільськогосподарської продукції № 16/09192-К від 16.09.2019 р., специфікації від 16/09/2019, від 25.09.2019 р., до договору комісії на реалізацію сільськогосподарської продукції № 16/09192-К від 16.09.2019 р. (ТОВ «Інтер Агро Холдінг»); акти прийому-передачі сільськогосподарської продукції на комісію: від 16.09.2019, 17.09.2019, 19.09.2019, 20.09.2019, 23.09.2019, 24.09.2019, 25.09.2019, 26.09.2019, 27.09.2019, 28.09.2019, 30.09.2019; контракт № 9/0918-INAT від 06.09.2018р., специфікації: від 01.07.2019, від 01.08.2019 р. до контракту, акти передачі права власності на товар згідно контракту: від 15.07.2019, 02.08.2019, 03.08.2019, 04.08.2019, 05.08.2019; контракт № 16/09192-IN від 16.09.2019, специфікація від 16.09.2019, № від 25.09.2019 р до контракту; акти передачі права власності на товар згідно контракту: від 16.09.2019, 17.09.2019, 19.09.2019, 20.09.2019,23.09.2019, 24.09.2019, 25.09.2019, 26.09.2019, 27.09.2019.,28.09.2019, 30.09.2019; митні декларації с перетином (т. 1 а.с. 117-250, т.2 а.с 1-250, т. 3 а.с. 1-207).
Позивачем здійснено повний розрахунок за отриманий за договором товар (згідно картки рахунку по контрагенту) шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок контрагента: платіжні доручення: №№ 659 від 07.02.2020, № 660 від 07.02.2020, № 696 від 07.02.2020, № 697 від 07.02.2020, №№ 698, 700 від 10.02.2020, № 913 від 14.02.2020, шляхом відступлення права вимоги згідно договорів: № 2907/В від 29.07.2019 р., № 2701/В від 27.01.2020 р., № 100321-В від 10.03.2021р., контокорентна картка (т. 3 а.с. 208-231).
Між ТОВ «НВП «УКРСПЕЦТЕХ» (постачальник) та позивачем (покупець) укладено договір поставки № Юр-339/13 від 12 вересня 2013 року (т. 3 а.с. 232-237).
Відповідно до специфікацій до договору № 41 від 15.08.2019, № 42 від 03.09.2019, № 44 від 06.09.2019, № 45 від 02.10.2019, № 45/1 від 10.10.2019, № 46 від 11.10.2019, № 47 від 23.10.2019 позивачем було придбано електрокорунд на суму 617040 грн., у тому числі ПДВ на суму 102840 грн., на суму 118800 грн., у тому числі ПДВ на суму 19800 грн., на суму 252000 грн., у тому числі ПДВ на суму 42000 грн., на суму 252000 грн., у тому числі ПДВ на суму 42000 грн., на суму 1002000 грн., у тому числі ПДВ на суму 167000 грн., на суму 205000 грн., у тому числі ПДВ на суму 34166 грн. 67 коп., на суму 312000 грн., у тому числі ПДВ на суму 52000 грн., на суму 187200 грн., у тому числі ПДВ на суму 31200 грн. (т. 3 а.с. 238-244).
Про факт виконання умов договору свідчать видаткові накладні: від 02.09.2019 № 38, 04.09.2019 №40, від 09.09.2019 № 43, від 16.09.2019 № 44, від 03.10.2019 № 46, від 04.10.2019 № 47, від 08.10.2019 № 49, від 18.10.2019 № 50, від 21.10.2019 № 52; податкові накладні: від 02.09.2019 № 1, від 04.09.2019 № 3, від 06.09.2019 № 6, від 10.09.2019 № 7, від 16.09.2019 № 8, від 02.10.2019 №2, від 03.10.2019 № 4, від 07.10.2019 № 5, від 17.10.2019 № 8, від 18.10.2019 №9, від 25.10.2019 №12; витяг з журналу реєстрації довіреностей (отримання товару за довіреностями № 4924 від 30.08.2019, № 4948 від 06.09.2019, № 4973 від 13.09.2019, № 5022 від 02.10.2019, №5052 від 15.10.2019); документи щодо транспортування ТМЦ: товарно-транспортні накладні: від 02.09.2019 № УСТ00000038, від 04.09.2019 № УСТ00000040, від 10.09.2019 № УСТ00000043, від 16.09.2019 № УСТ00000044, від 03.10.2019№ УСТ00000046, від 04.10.2019 № УСТ00000047, від 08.10.2019 № УСТ00000049, від 18.10.2019 № УСТ00000050, від 21.10.2019 № УСТ00000052, від 01.11.2019 № УСТ00000054; документи щодо якості товару (паспорти на товар): паспорти якості: № 190902 від 02.09.2019, № 190904 від 04.09.2019, № 190904 від 04.09.2019, № 191003 від 03.10.2019, № 191004 від 03.10.2019, № 191007 від 07.10.2019,№ 191009 від 09.10.2019, № 191018 від 18.10.2019, № 191021 від 21.10.2019, № 191021 від 21.10.2019; документи щодо внутрішнього обліку, а також щодо руху ТМЦ між структурними підрозділами підприємства та використання ними поставлених ТМЦ у виробничому процесі підприємства, прибуткові ордери: № 333 від 02.09.2019, № 334 від 05.09.2019, № 337 від 10.09.2019, № 339 від 18.09.2019,№ 367 від 03.10.2019, № 368 від 07.10.2019, № 369 від 09.10.2019, № 404 від 18.10.2019, № 405 від 21.10.2019; накладні-вимоги (на відпуск з матеріального складу): накладна-вимога за вересень 2019р., накладні-вимоги за жовтень 2019р. (т. 3 а.с. 245-250, т. 4 а.с. 1-71).
Підприємством здійснено повний розрахунок за отриманий за договором товар (згідно картки рахунку по контрагенту) шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок контрагента: платіжні доручення № 998 від 04.09.2019, № 902 від 02.09.2019, № 1235 від 16.09.2019, № 1098 від 06.09.2019, № 4567 від 10.09.2019, № 1662 від 02.10.2019, № 1801 від 07.10.2019, № 1707 від 03.10.2019, № 1980 від 17.10.2019, № 2006 від 18.10.2019, № 2192 від 25.10.2019; контокорентна картка (т. 4 а.с. 72-83).
Між ТОВ «АСТБУД» (постачальник) та позивачем (покупець) укладено договір поставки № 44-37г/Юр-124/20 від 27 квітня 2020 року. Відповідно до специфікацій № 1 від 27.04.2020, № 2 від 14.05.2020, № 3 від 05.06.2020, № 4 від 13.07.2020 року до договору позивачем було придбано портландцемент, прокат плоский з вуглецевої сталі, арматура, фарба (т. 4 а.с. 84-89).
Про факт виконання умов договору свідчать видаткові накладні: від 27.04.2020 № РН-0400062, від 29.04.2020 № РН-0400064, від 14.05.2020 № РН- 0500029, від 15.05.2020 № РН-0500030, від 29.05.2020 № РН-0500076, від 31.05.2020 № РН-0500087, від 31.05.2020№ РН-0500088, від 05.06.2020 № РН-0600046, від 09.06.2020 № РН-0600047, від 11.06.2020 № РН-0600099, від 13.07.2020 № РН-0700062, від 14.07.2020 № РН-0700063, від 15.07.2020 № РН-0700064; податкові накладні: від 27.04.2020 № 62, від 29.04.2020 № 93, від 14.05.2020 № 29, від 15.05.2020 № 30, від 29.05.2020 № 76, від 31.05.2020 №№ 87, 88, від 05.06.2020 № 46, від 09.06.2020 № 47, від 11.06.2020 № 99, від 13.07.2020 № 62, від 14.07.2020 № 63, від 15.07.2020 № 64; витяг з журналу реєстрації довіреностей (отримання товару за довіреностями № 5349 від 27.04.2020, № 5385 від 14.05.2020; № 5427 від 05.06.2020, № 63 від 13.07.2020); документи щодо транспортування ТМЦ: товарно-транспортні накладні: від 27.04.2020 №№ 2701, 2702, 2703, 2704, від 28.04.2020 №№ 2801, 2802, 2803, 2804, від 29.04.2020 №№ 2901, 2902, 2903, 2904, від 04.05.2020 №№ 401, 402, 403, 404, від 05.05.2020 №№ 501, 502, 503, 504, від 06.05.2020 №№ 601, 602, 603, 604, від 07.05.2020 №№ 701, 702, 703, 704, від 08.05.2020 №№ 801, 802, 803, 804, від 12.05.2020 №№ 1201, 1202, 1203, 1204, від 13.05.2020 №№ 1301, 1302, 1303, 1304, від 14.05.2020 №№ 1401, 1402, 1403, 1404, від 30.04.2020№№ 3001, 3002, 3003, 3004, від 15.05.2020 №№ 1501, 1502, 1503, 1504, від 18.05.2020 №№ 1801, 1802, 1803, 1804, від 19.05.2020 №№ 1901, 1902, 1903, 1904, від 20.05.2020 №№ 2001, 2002, 2003, 2004, від 21.05.2020 №№ 2103, 2104, 2101, 2102, від 22.05.2020 №№ 2201, 2202, 2203, 2204, від 25.05.2020 №№ 2501, 2502, 2503, 2504, від 26.05.2020 №№ 2601, 2602, 2603, 2604, від 27.05.2020 №№ 2701, 2702, 2703, 2704, від 28.05.2020 №№ 2801, 2802, 2803, 2804, від 29.05.2020 №№ 2901, 2902, 2903, 2904, від 01.06.2020 №№ 101, 102, 103, 104, від 02.06.2020 №№ 201, 202, 203, 204, від 03.06.2020 №№ 301, 302, 303, 304, від 04.06.2020 №№ 401, 402, 403, 404, від 05.06.2020 №№ 501, 502, 503, 504, від 09.06.2020 №№ 901, 902, 903, 904, від 10.06.2020 №№ 1001, 1002, 1003, 1004, від 11.06.2020 №№ 1101, 1102, 1003, 1104, від 12.06.2020 №№ 1201, 1202, 1203, 1204, від 15.06.2020 №№ 1501, 1502, 1503, 1504, від 16.06.2020 №№ 1601, 1602, 1603,1604, від 17.06.2020№№ 1701, 1702, 1703, 1704, від 18.06.2020 №№ 1801, 1802, 1803, 1804, від 19.06.2020 №№ 1901, 5060, 5061, 5062, від 22.06.2020 №№ 9060, 9061, 9062, 9063, від 23.06.2020 №№ 1160, 1161, 1162, від 13.07.2020№№ 1302, 1303, 1304, 1307, від 14.07.2020 №№ 1401, 1402, 1403, 1404, від 15.07.2020 № 1501; акти прийому-передачі на відповідальне зберігання: від 27.04.2020, від 28.04.2020, від 29.04.2020, від 04.05.2020, від 05.05.2020, від 06.05.2020, від 06.05.2020,від 07.05.2020, від 08.05.2020, від 12.05.2020, від 13.05.2020, від 29.04.2020, від 14.05.2020, від 14.05.2020, від 30.04.2020,від 15.05.2020, від 18.05.2020, від 19.05.2020, від 20.05.2020, від 21.05.2020, від 14.05.2020,від 15.05.2020, від 29.05.2020, від 31.05.2020, від 21.05.2020,від22.05.2020, від 25.05.2020, від 26.05.2020, від 27.05.2020, від 28.05.2020, від 28.05.2020, від 29.05.2020, від 01.06.2020, від02.06.2020, від 03.06.2020,від 04.06.2020, від 05.06.2020, від05.06.2020, від 09.06.2020,від10.06.2020, від 11.06.2020, від 12.06.2020, від 15.06.2020,від 16.06.2020, від 17.06.2020, від 18.06.2020, від 19.06.2020, від 19.06.2020, від 05.06.2020,від 09.06.2020, від 22.06.2020, від 11.06.2020, від 23.06.2020; документи щодо внутрішнього обліку, а також щодо руху ТМЦ між структурними підрозділами підприємства та використання ними поставлених ТМЦ у виробничому процесі підприємства: прибуткові ордери: № 410 від 27.04.2020, № 417 від 29.04.2020, № 478 від 14.05.2020, № 482 від 15.05.2020,№ 545 від 29.05.2020, № 554 від 31.05.2020, № 552 від 31.05.2020, № 589 від 05.06.2020, № 597 від 09.06.2020, № 623 від 11.06.2020, № 730 від 13.07.2020, № 733 від 14.07.2020, № 756 від 15.07.2020 вимоги (на відпуск з матеріального складу): №№ 01 за травень 2020, №№ 38, 97, 122 за червень 2020, №№ 11, 13, 22, 46, 56, 113, 121 за липень 2020, №№ 15, 21, 32, 51, 71, 111, 140 за серпень 2020, №№ 113, 119 за вересень 2020, №№ 46, 121за жовтень 2020, №156 за листопад 2020, №11 за березень 2021; договір зберігання № Юр-125/20 від 27.04.2020. Розрахунки за отриманий товар тривають, контокорентна картка (т. 4 а..с 90-250, т. 5 а.с. 1-250, т. 6 а.с. 1-48).
Між ТОВ «АРЕНТІС» (виконавець) та позивачем (замовник) укладено договір про надання послуг № 112/20Д від 2 листопада 2020 року. У відповідності до умов цього договору, виконавець зобов`язується надавати послуги з генерального прибирання приміщень, перелік яких вказано в п.1.2 цього договору, а замовник зобов`язується прийняти такі послуги виконавця та сплатити їх вартість в розмірі, в порядку та в строки, визначені сторонами в даному договорі (т. 6 а.с. 49-53).
За умовами укладеного з контрагентом договору, він зобов`язався надавати послуги з генерального прибирання приміщень, а саме: дезінфекція шляхом видалення пилу зі стін і стелі, видалення забруднення освітлювальних приладів, мийка вікон (рами, вікна, підвіконня), видалення пилу та забруднень із вимикачів, електричних розеток, датчиків і з вентиляційних решіток, видалення стійких забруднень, плям, прибирання дверних блоків, глибоке чищення підлогових покриттів за допомогою професійної техніки та дезінфікуючих засобів; прибирання сміття з заміною сміттєвих пакетів в урнах; провітрювання приміщень.
Про факт виконання умов даного договору свідчать -додатки (замовлення): № 1 від 02.11.2020, № 2 від 23.11.2020, № 3 від 30.11.2020 року до договору поставки; акти надання послуг від 16.11.2020 №№ 116, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, від 23.11.2020 №№20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, від 30.11.2020 №№ 116, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 16, 12, 13, 14, 15; податкові накладні: від 16.11.2020 №№ 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, від 23.11.2020 №№ 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, від 30.11.2020 №№ 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 64 (т. 6 а.с. 54-149).
Позивачем здійснено частковий (станом на дату перевірки заборгованість складає 3223 грн. 01 коп.) розрахунок за отриманий за договором товар (згідно картки рахунку по контрагенту) шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок контрагента: платіжні доручення №№ 9517, 9513, 9512, 9520, 9508, 9522, 9518, 9515, 9509, 9519, 9514, 9507, 9521, 9511, 9510, 9516 від 10.12.2020, №№ 9577, 9593, 9573, 9589, 9572, 9588, 9580, 9596, 9568, 9584, 9582, 9598, 9578, 9594, 9591, 9575, 9569, 9585, 9579, 9595, 9574, 9590, 9567, 9583, 9581, 9571, 9587, 9570, 9586, 9576, 9592 від 14.12.2020, №№ 9797, 9793, 9804, 9800, 9792, 9802, 9798, 9795, 9806, 9799, 9794, 9791, 9801, 9803, 9805, 9796 від 21.12.2020, №№ 9816, 9831, 9836, 9813, 9827, 9812, 9826, 9819, 9834, 9808, 9822, 9820, 9835, 9817, 9832, 9815, 9829, 9809, 9823, 9818, 9833, 9814, 9828, 9860, 9807, 9821, 9811, 9825, 9810, 9824, 9830 від 22.12.2020, № 9921 від 23.12.2020, № 10122 від 30.12.2020, № 10 від 04.01.2021, № 58 від 05.01.2021, № 355 від 19.01.2021, № 546 від 25.01.2021,№ 756 від 01.02.2021, № 1413 від 19.02.2021, № 1528 від 24.02.2021, № 1568 від 25.02.2021, № 1656 від 01.03.2021, контокорентна картка (т. 6 а.с. 150-250, т. 7 а.с. 1-9).
Позивач та його контрагенти під час укладення зазначених вище договорів дійшли згоди щодо всіх суттєвих умов, та в подальшому таку домовленість було підтверджено підприємствами під час виконання укладених правочинів.
Згідно ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року № 996-ХІV (далі - Закон № 996) господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення; фінансова звітність - бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період.
За ст. 3 3 Закону № 996 метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства. Бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно ч. 1 статті 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.
За п. 198.1 статті 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 статті 198 ПК України).
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду. Долучені до матеріалів справи податкові накладні, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, та підтверджують право позивача і правильність формування ним податкового кредиту відповідно до норм Податкового кодексу України (п. 198.3 статті 198 ПК України).
Згідно акту перевірки підставою для висновків податкового органу щодо відсутності реального характеру господарських операцій, здійснених між позивачем та контрагентами стали, зокрема, результати опрацювання зібраної податкової інформації від 5 квітня 2021 року № 1751/7/10-36-18-10 щодо оформлення ТОВ «АРЕНТІС» за звітний період декларування ПДВ листопад, грудень 2020р. неправомірно визначених сум податкового кредиту та податкових зобов`язань. Від 4 березня 2020 року № 57/08-01-05-09/38664213 щодо оформлення ТОВ «НВП «УКРСПЕЦТЕХ» за звітний період декларування ПДВ вересень, жовтень 2019р. неправомірно визначених сум податкового кредиту та податкових зобов`язань. Відповідно до податкової інформації від 9 вересня 2020 року №497/55.4/42934295, складеної Головним управлінням ДПС у Львівській області, не підтверджується проведення фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «АСТБУД» по реалізації за травень 2020 року з покупцем ПРАТ «ВАВК».
Колегія суддів зазначає, що акти чи податкові інформації не є тим самим, що і результати проведеної зустрічної звірки, які є джерелом отримання податкової інформації, що статтею 83 Податкового кодексу України визначене в якості підстави для висновків під час проведення перевірок. Сама по собі неможливість реалізації контролюючими органами визначеної законодавством компетенції щодо проведення зустрічних звірок чи перевірок не може вважатись доказом вчинення порушень податкового законодавства платником податків. Крім того, податковими органами не перевірялися первинні документи контрагентів позивача, внаслідок чого є безпідставним висновок щодо відсутності реальності господарських операцій.
Згідно статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-ІV, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості. Отже, належними та допустимими доказами відсутності платника податків за його місцезнаходженням у даному випадку є відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. На момент здійснення господарських операцій контрагенти позивача знаходилися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та були зареєстровані як платники податку на додану вартість.
За ч.ч. 1, 2 статті 67 Господарського кодексу України відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів. Підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов`язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України. Доказів чи доводів того, що позивачем укладені угоди, які суперечать діючому законодавству, відповідачем не наведено.
Податковий кодекс України не ставить в залежність податковий облік (стан) певного платника від інших осіб і фактичної сплати контрагентами податку до бюджету. Питання віднесення певних сум до податкового кредиту поширюється тільки на окремо взятого платника податків і не залежить від розрахунків з бюджетом третіх осіб. Якщо контрагент якимось чином порушив діюче законодавство або не виконав свого зобов`язання по сплаті податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Податковий кодекс України також не зобов`язує платника податків (покупця) перевіряти від яких підприємств та коли отриманий товар, що є предметом договору, платником податків (продавцем). Висновки відповідача ґрунтуються на припущеннях, які не підтверджені належними доказами.
Правовідносини ПрАТ «ВАВК» із ТОВ «УКР АГРО ЛІМІТЕД» (код ЄДРПОУ 42566288), ТОВ «НВП «УКРСПЕЦТЕХ» (код ЄДРПОУ 38664213) та ТОВ «АСТБУД» (код ЄДРПОУ 42934295) за своєю природою є договорами поставки.
Укладеними з контрагентами договорами (з урахуванням відповідних додатків до них) сторони узгодили всі суттєві умови щодо поставки замовлених товарів, видатковими накладними та іншими документами бухгалтерського обліку зафіксовано факт передання поставленого товару від постачальників (контрагентів) нашому підприємству (через уповноважених за довіреностями осіб).
За ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Договір поставки укладається на розсуд сторін або відповідно до державного замовлення.
Досліджуючи під час перевірки первинні документи із вищезазначеними контрагентами-постачальниками, контролюючий орган наполягає на вирішальному значенні виявлених ним окремих недоліків у перевізних документах на товар (товарно-транспортних накладних за автомобільними перевезеннями), які, в свою чергу, як визначає чинне законодавство та свідчить усталена ділова практика нашого та більшості інших господарюючих суб`єктів, не є первинними документами у правовідносинах за договорами поставки, зокрема для покупця (в даному випадку ПрАТ «ВАВК»), з огляду на те, що обов`язок з транспортування товарів (отже й вирішення питання щодо вибору перевізників, належне документальне оформлення послуг з перевезення) був покладений на контрагентів (за винятком правовідносин за договором поставки № юр-339 від 12.09.2013 із ТОВ «НВП «УКРСПЕЦТЕХ» (код ЄДРПОУ 38664213) згідно умов укладених договорів поста
Враховуючи, що позивач є підприємством з повним технологічним циклом виробництва, з огляду на великий обсяг сировини та продукції, що щоденно завозиться до комбінату постачальниками, в тому числі залученим транспортом, позивач не зобов`язаний перевіряти такі деталі перевезення вантажів, які не стосуються безпосередньо договірних умов такого транспортування (наприклад, відомості щодо водіїв, страхування транспортних засобів та інше).
Щодо правовідносин позивача з ТОВ «АСТБУД» в період квітень-липень 2020 року, суд першої інстанції зазначив, що з огляду на великий обсяг продукції та враховуючи виробничі потреби підприємства, товар, який закуповувався у цього контрагента, відповідно до пункту 5.2 договору поставки № 44-37г/Юр-124/20 від 27.04.2020 частково (за необхідністю) транспортувався постачальником партіями на склад комбінату. Інша частина товару залишалася у ТОВ «АСТБУД» на тимчасовому зберіганні на договірних засадах - згідно договору зберігання № Юр-125/20 від 27.04.2020 та актів приймання-передачі (надавалися до перевірки, в матеріалах справи), та в подальшому такий товар також транспортувався постачальником до складу позивача.
Щодо закупівлі зернових у ТОВ «УКР АГРО ЛІМІТЕД» протягом липня-вересня 2019 року суд першої інстанції зазначив, що враховуючи особливості цього виду продукції та потребу у належних умовах її зберігання до моменту подальшої реалізації (пшениця 2, 3, 4 класів та кукурудза 3 класу), поставки відповідно до укладеного договору поставки № 2705/19-п від 27.05.2019 та специфікацій №3 від 01.07.2019, №4 від 01.08.2019, №5 від 16.09.2019, №6 від 27.09.2019 до нього, здійснювалися автомобільним транспортом постачальника (ТОВ «УКР АГРО ЛІМІТЕД») на зернові термінали: ТОВ «ДССК», що підтверджується відповідними видатковими накладними, актами прийому-передачі, товарно-транспортними накладними, витягами з журналу реєстрації довіреностей (щодо отримання продукції за довіреностями).
Перевезення товарів (електрокорунд) до складу ПрАТ «ВАВК» (Донецька обл., Волноваський район, смт. Володимирівка, вул. Заводська, 1), що закуповувалися у ТОВ «НВП «УКРСПЕЦТЕХ» протягом вересня-жовтня 2019 року, здійснювалося транспортом та за рахунок позивача, на підтвердження чого контролюючому органу було надано до перевірки товарно-транспортні накладні на перевезення товару. Подання продукції для навантаження підлягало за узгодженою сторонами адресою (м. Запоріжжя, вул..Дніпровські зорі, буд.1), та цей обов`язок був виконаний постачальником в повному обсязі.
Доводи контролюючого органу щодо неможливості встановити підстави для місцезнаходження товару за адресою іншою, ніж та, за якою контрагент зареєстрований та здійснює свою господарську діяльність, без проведення ним зустрічної документальної перевірки, взагалі є необґрунтованим припущенням, оскільки таким чином відповідачем заперечуються всі інші законні підстави для співпраці (доручення, посередництво тощо), які відповідають всім сучасним умовам роботи більшості підприємств та сталій діловій практиці.
З огляду на викладені в акті перевірки та відзиві доводи та заперечення відповідача, вбачається, що контролюючим органом наводяться будь-які недоліки в документації для формування нереальності характеру правовідносин, а всі нез`ясовані ним з невідомих причин питання ставляться під сумнів, а отже й у провину позивача - платника податків, при цьому, без достатніх на то підстав та належної перевірки протиправності дій позивача, який в кожному конкретному випадку не має відношення до оформлення товарно-транспортних документів (за виключенням поставки товарів від ТОВ «НВП «УКРСПЕЦТЕХ», де проблемним питанням відповідач вбачає місце навантаження товару).
Товарно-транспортні накладні призначені для обліку руху товарно-матеріальних цінностей та розрахунків за їх перевезення автомобільним транспортом, а відтак визначають взаємовідносини по перевезенню вантажів для обліку транспортної роботи. Тобто, в даному випадку, товарно-транспортні накладні не є документами первинного бухгалтерського обліку, які підтверджують факт придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей. В даному випадку, товарно-транспортна накладна є підставою для списання товарно-матеріальних цінностей у вантажовідправника і оприбуткування їх у вантажоодержувача при перевезенні вантажів у межах України та не є єдиним та безумовним документом, в т.ч. документом первинного бухгалтерського обліку, що підтверджує факт придбання або продажу товарно-матеріальних цінностей, а отже неналежне оформлення товарно-транспортних накладних не може тягнути собою висновків щодо нереальності господарських операцій та застосування відповідних негативних правових наслідків до нашого підприємства.
Щодо посилання податкового органу на наявність кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018110000000061 від 05.10.2018 року та № 42020141090000068 від 30.11.2020 відносно низки суб`єктів господарювання, серед яких згадуються контрагенти ПрАТ «ВАВК» - ТОВ «УКР АГРО ЛІМІТЕД» (код за ЄДРПОУ 42566288) та ТОВ «АСТБУД» (код за ЄДРПОУ 42934295) відповідно, суд зазначає, що за даними Єдиного державного реєстру судових рішень наявні тільки ухвали слідчого судді з процесуальних дій, якими не розглядається питання про визнання винуватості у вчиненні кримінальних правопорушень, а отже такі доводи контролюючого органу взагалі є неналежними та неприпустимими, оскільки відсутні жодні докази чи встановлені у законний спосіб обставини щодо недобросовісності (винних дій) не тільки відповідного суб`єкта - постачальника продукції, але й безпосередньо ПрАТ «ВАВК», на якого контролюючим органом було протиправно поширено наслідки «нереальних», на думку останнього, правочинів.
Відомості щодо наявності таких кримінальних проваджень взагалі не стосуються позивача чи правочинів, які стали предметом податкової перевірки, отже не спростовують реальність здійснення господарських операцій та правомірність формування позивачем витрат по придбанню тмц/послуг у цих контрагентів-постачальників та, відповідно, податкового кредиту, а такі висновки контролюючого органу щодо неможливості фактичного та реального виконання умов договорів підприємства з його контрагентами (нереальності операцій) є необґрунтованими та такими, що суперечать вимогам чинного законодавства.
Сам по собі факт порушення кримінального провадження щодо контрагента платника податків, в якому не винесено вироку суду або ухвали про закриття кримінального провадження із звільнення особи від кримінальної відповідальності з нереабілітуючих підстав в силу приписів частини 6 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України не є підставою для визнання спірних господарських операцій нереальними.
Вказана правова позиція узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними в постановах від 20.02.2018 у справі № 826/6280/13-а, від 23.10.2018 р. у справі № 820/1100/18, від 03.03.2020 р. у справі № 520/3580/19, від 11.02.2021 у справі № 804/9151/16, від 29.07.2021 р. у справі № 580/2317/19.
Апеляційний суд зазначає, що відповідачем не надано вирок чи інше рішення, яке б набрало законної сили, щодо встановлення факту відсутності у контрагентів позивача мети на здійснення господарської діяльності та відсутності її реального здійснення.
Таким чином, відсутні жодні докази чи встановлені у законний спосіб обставини щодо недобросовісності (винних дій) не тільки цього суб`єкту, але й безпосередньо позивача, на якого контролюючим органом було протиправно поширено наслідки «нереальних», на думку останнього, правочинів.
Крім того, правочини позивача із зазначеними контрагентами є такими, що укладені між правоздатними і дієздатними юридичними особами, не суперечать закону, їх предметами є речі, що не обмежені в цивільному обороті, а сторони під час здійснення господарських операцій мали правовий статус платників ПДВ, що, зокрема, підтверджується податковим органом в акті перевірки.
Доводи контролюючого органу щодо взаємовідносин з відповідними контрагентами, реальність господарських відносин з якими неможливо підтвердити взагалі, фактично є загальним припущенням щодо можливих порушень, допущених цими контрагентами та їх постачальниками, тобто третіми особами, а не доказами недобросовісності позивача як платника податків.
Для висновків про наявність порушень податкового законодавства в діях платника податків в обов`язковому порядку необхідно з`ясувати можливу обізнаність такого платника щодо дефектів у правовому статусі його контрагентів (відсутність реєстрації їх як платників податку на додану вартість, відсутність у відповідних посадових осіб чи інших представників контрагента повноважень на складання первинних, розрахункових документів, податкових накладних тощо). Відповідні обставини можуть бути з`ясовані, зокрема, з використанням даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також офіційно оприлюднених даних щодо анульованих свідоцтв платника податку на додану вартість.
Відносини між учасниками попередніх ланок постачання товарів не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між конкретними контрагентами. В разі наявності у органу державної податкової служби інформації про порушення окремим платником податків податкового законодавства, негативні наслідки повинні застосовуватися саме до цієї особи.
Право на віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту виникає у разі здійснення господарських операцій, підтверджених відповідними розрахунковими платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку. Доведеність податкового правопорушення полягає у комплексному дослідженні усіх складових господарських операцій. Сам факт неможливості проведення перевірки контрагентів платника податків, здійснення досудового розслідування у кримінальних провадженнях тощо не є належними доказами, які доводять або спростовують реальність вчинення господарських операцій.
Позивач не може нести відповідальність за невиконання його контрагентами своїх податкових зобов`язань, адже поняття добросовісний платник, яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у платника додаткового обов`язку з контролю за дотриманням його постачальниками правил оподаткування, а сам платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов`язань. А відтак, за умови не встановлення податковим органом наявності замкнутої схеми руху грошових коштів, яка б могла свідчити про узгодженість дій позивача та його постачальника для одержання товариством незаконної податкової вигоди, останнє не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу.
Отже, матеріалами справи підтверджено реальний характер у спірних господарських операціях між позивачем та його контрагентами.
На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування спірного податкового повідомлення-рішення.
Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для скасування рішення суду.
Керуючись ст. ст. 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2021 року у справі № 200/10191/21 за позовом Приватного акціонерного товариства «Великоанадольський вогнетривкий комбінат» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без змін.
Повний текст постанови складений 23 лютого 2022 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
Судді: І.Д. Компанієць
Е.Г. Казначеєв
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2022 |
Оприлюднено | 25.02.2022 |
Номер документу | 103537460 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні