ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 лютого 2022 року м. Київ№ 640/11781/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Чемериса М.С. (за дорученням судді), розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА»
доДержавної податкової служби України,
Головного управління ДПС у м. Києві
провизнання протиправними і скасування рішень, та зобов`язання
вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, ел. пошта tarasnesteryshyn@gmail.com) (далі позивач або ТОВ «ЗМІНА») подано на розгляд Окружному адміністративному суду міста Києва позов до Державної податкової служби України (адреса: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, ідентифікаційний код 43005393, ел. пошта post@tax.gov.ua) (надалі відповідач 1 або ДПС України) та Головного управління ДПС у м. Києві (адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ідентифікаційний код 43141267, ел. пошта kyiv.official@tax.gov.ua) (за текстом - відповідач 2 або ГУ ДПС у м. Києві), у якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.03.2021 № 2503376/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1 від 04.01.2021 на загальну суму 1 490 322,58 грн, сума податку на додану вартість 248 387,10 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця: оренда приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 23 за січень 2021 року. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00.;
- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код в ЄДРЮОФОПГФ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (місцезнаходження: 01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 15, Ідентифікаційний код 31351265, ІПН 313512626559) № 1 від 04.01.2021 на загальну суму 1 490 322,58 грн, сума податку на додану вартість 248 387,10 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця; оренда приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 23 за січень 2021 року. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00 датою її фактичного надходження.
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.03.2021 № 249868/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної TOB «ЗМІНА» № 1 від 01.12.2020 на загальну суму 1 980 000,00 грн, сума податку на додану вартість 330 000,00 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця; оренда приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 23 за грудень 2020 року. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00.;
- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код в ЄДРЮОФОПГФ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (місцезнаходження: 01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 15, Ідентифікаційний код 31351265, ТПН 313512626559) податкову накладну № 1 від 01.12.2020 на загальну суму 1 980 000,00 грн, сума податку на додану вартість 330 000,00 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця: оренда приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 23 за грудень 2020 року. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00 датою її фактичного надходження;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.03.2021 № 2499122/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної накладну № 2 від 31.01.2021 на загальну суму 137 098,03 грн, сума податку на додану вартість 22 849,67 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця: відшкодування за електричну енергію (актив) за жовтень 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за січень 2021 року, відшкодування за дератизацію за січень 2021 року, відшкодування експлуатаційних витрат за січень 2021 року, ел. енергія реактив (реактив) за січень 2021. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00;
- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код в ЄДРЮОФОПГФ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (місцезнаходження: 01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 15, Ідентифікаційний код 31351265, ІПН 313512626559) накладну № 2 від 31.01.2021 на загальну суму 137 098,03 грн, сума податку на додану вартість 22 849,67 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця: відшкодування за електричну енергію (актив) за жовтень 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за січень 2021 року, відшкодування за дератизацію за січень 2021 року, відшкодування експлуатаційних витрат за січень 2021 року, ел. енергія реактив (реактив) за січень 2021. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00 датою її фактичного надходження;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.03.2021 № 2494687/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 31.12.2020 на загальну суму 189 988,00 грн, сума податку на додану вартість 31 664,67 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця: відшкодування за електричну енергію (актив) за грудень 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за грудень 2020 року, відшкодування за дератизацію за грудень 2020 року, відшкодування експлуатаційних витрат за грудень 2020 року, ел. енергія реактив (реактив) за грудень 2020. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00;
- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код в ЄДРЮОФОПГФ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (місцезнаходження: 01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 15, Ідентифікаційний код 31351265, ІПН 313512626559) № 3 від 31.12.2020 на загальну суму 189 988,00 грн, сума податку на додану вартість 31 664,67 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця: відшкодування за електричну енергію (актив) за грудень 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за грудень 2020 року, відшкодування за дератизацію за грудень 2020 року, відшкодування експлуатаційних витрат за грудень 2020 року, ел. енергія реактив (реактив) за грудень 2020. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00 датою її фактичного надходження;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.03.2021 №2494689/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 30.11.2020 на загальну суму 163 383,10 грн, сума податку на додану вартість 27 230,52 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця: відшкодування за електричну енергію (актив) за листопад 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за листопад 2020 року, відшкодування за дератизацію за листопад 2020 року, відшкодування експлуатаційних витрат за листопад 2020 року, ел. енергія реактив (реактив) за листопад 2020. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00;
- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код в ЄДРЮОФОПГФ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (місцезнаходження: 01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 15, Ідентифікаційний код 31351265, ІПН 313512626559) № 2 від 30.11.2020 на загальну суму 163 383,10 грн, сума податку на додану вартість 27 230,52 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА». Номенклатура послуг продавця: відшкодування за електричну енергію (актив) за листопад 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за листопад 2020 року, відшкодування за дератизацію за листопад 2020 року, відшкодування експлуатаційних витрат за листопад 2020 року, ел, енергія реактив (реактив) за листопад 2020. Код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00 датою її фактичного надходження;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.02.2021 №2432269/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 21.12.2020 на загальну суму 308 459,76 грн, сума податку на додану вартість 51 409,96 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКАНВ» (ІПН 427537226593). Номенклатура послуг продавця: ВРХ. Код товару згідно з УКТ ЗЕД: 0102;
- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код в ЄДРЮОФОПГФ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (місцезнаходження: 01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 15, Ідентифікаційний код 31351265, ІПН 313512626559) № 2 від 21.12.2020 на загальну суму 308 459,76 грн, сума податку на додану вартість 51 409,96 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКАНВ» (ІПН 427537226593). Номенклатура послуг продавця: ВРХ. Код товару згідно з УКТ ЗЕД: 0102 датою її фактичного надходження.
В якості підстав позову позивач зазначає, що рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві є протиправними, необґрунтованими та такими, що безпідставно обмежують платника податку на додану вартість у праві на віднесення сплачених сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.04.2021 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у адміністративній справі № 640/11781/21, постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні без виклику учасників справи та проведення судового засідання.
Головним управлінням ДПС у м. Києві надано відзив, у якому відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив та вказав, що ТОВ «ЗМІНА» не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. Відсутність первинних документів не дала можливості підтвердити реальність здійснення господарських операцій ТОВ «ЗМІНА» згідно яких виписано податкові накладні, що і стало підставою для прийняття оскаржуваних рішень.
Представником ДПС України подано відзив, у якому зазначено, що вимоги про зобов`язання зареєструвати податкові накладні є втручанням у дискреційні повноваження контролюючого органу. У разі встановлення судом протиправності прийнятих рішень зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ГУ ДПС у м. Києві повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (далі - ТОВ «ЗМІНА»), місцезнаходження: 01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, є платником податку на додану вартість та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у м. Києві.
Керуючись нормами пункт 187.1 статті 187, пунктів 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, ТОВ «ЗМІНА» було подано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
№ 1 від 04.01.2021 на загальну суму 1 490 322,58 грн, сума податку на додану вартість 248 387,10 грн, отримувачем (покупцем) у податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА», номенклатура послуг продавця: «оренда приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 23 за січень 2021 року», код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00;
№ 1 від 01.12.2020 на загальну суму 1 980 000,00 грн, сума податку на додану вартість 330 000,00 грн, отримувачем (покупцем) у податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА», номенклатура послуг продавця: «оренда приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 23 за грудень 2020 року», код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00;
№ 2 від 31.01.2021 на загальну суму 137 098,03 грн, сума податку на додану вартість 22 849,67 грн, отримувачем (покупцем) у податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА», номенклатура послуг продавця: «відшкодування за електричну енергію (актив) за жовтень 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за січень 2021 року, відшкодування за дератизацію за січень 2021 року, відшкодування експлуатаційних витрат за січень 2021 року, ел. енергія реактив (реактив) за січень 2021», код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00;
№ 3 від 31.12.2020 на загальну суму 189 988,00 грн, сума податку на додану вартість 31 664,67 грн, отримувачем (покупцем) у податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА», номенклатура послуг продавця: «відшкодування за електричну енергію (актив) за грудень 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за грудень 2020 року, відшкодування за дератизацію за грудень 2020 року, відшкодування експлуатаційних витрат за грудень 2020 року, ел. енергія реактив (реактив) за грудень 2020», код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00;
№ 2 від 30.11.2020 на загальну суму 163 383,10 грн, сума податку на додану вартість 27 230,52 грн, отримувачем (покупцем) у податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА», номенклатура послуг продавця: «відшкодування за електричну енергію (актив) за листопад 2020 року, відшкодування за дезінсекцію за листопад 2020 року, відшкодування за дератизацію за листопад 2020 року, відшкодування експлуатаційних витрат за листопад 2020 року, ел. енергія реактив (реактив) за листопад 2020», код послуги згідно з ДКПП: 68.20.12-00.00;
№ 2 від 21.12.2020 на загальну суму 308 459,76 грн, сума податку на додану вартість 51 409,96 грн, отримувачем (покупцем) у податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКАНВ», код товару згідно з УКТ ЗЕД: 0102;
Проте, реєстрацію вказаних податкових накладних зупинено, про що ТОВ «ЗМІНА» Державною податковою службою України направлено квитанції про зупинення податкових накладних від 28.01.2021, 11.02.2021, 14.01.2021, 09.12.2020, 29.12.2020, у яких вказано, що ПН/РК відповідає вимогам п. 8 «Критеріїв ризиковості платника податку». Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вказаної пропозиції подання пояснень і документів ТОВ «ЗМІНА» у відповідності до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та пункту 4 Порядку № 520 були подані повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПК/РК за формою J1312601 щодо кожної податкової накладної.
Однак, ТОВ «ЗМІНА» у результаті розгляду поданих документів отримало рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
№ 2503376/31351265 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.01.2021;
№ 2499122/31351265 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.01.2021;
№ 2494687/31351265 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 31.12.2020;
№ 2494688/31351265 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 01.12.2020;
№ 2494689/31351265 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 30.11.2020;
№ 2432269/31351265 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 21.12.2020.
В якості підстав відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання копії документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
В підтвердження помилковості висновків контролюючого органу та щодо реальності господарських операцій позивач зазначає, що відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що ТОВ «ЗМІНА» є власником нежитлового приміщення за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) (копія інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно додається).
10.09.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДИНОК ТКАНИН» та Індустрія де дізеньо текстиль, С.А. було укладено Договір оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А), посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Заєць І.О., зареєстрований в реєстрі за № д-2017.
Відповідно до умов зазначеного вище Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А), ТОВ «БУДИНОК ТКАНИН» зобов`язується передати, а Індустрія де дізеньо текстиль, С.А. прийняти в строкове платне користування на умовах цього Договору приміщення за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А).
Відповідно до п. 3.1 Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) щомісячна орендна плата складає 290 000,00 доларів США, що є еквівалентом 1464500,00 грн.
Крім того, розділом 17 Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) передбачено, що Індустрія де дізеньо текстиль, С.А. повинне сплачувати всі податки, платежі, витрати і т.д., пов`язані з його діяльністю, а також пов`язані із експлуатацією приміщення та постачання електроенергії, води, опалення, кондиціонування і т.д.
17 березня 2008 року між Індустрія де дізеньо текстиль, С.А. та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА» було укладено Договір відступлення прав та обов`язків за Договором оренди нежитлового приміщення від 10.09.2007, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Заєць І.О., зареєстрованого в реєстрі за № 1965.
Відповідно до зазначеного Договору Індустрія де дізеньо текстиль, С.А. передало, а Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАРА УКРАЇНА» (далі - ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА») прийняло на себе всі права та обов`язки Орендаря за Договором оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А).
21.03.2016 між ТОВ «БУДИНОК ТКАНИН», ТОВ «ЗМІНА» та ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА» було укладено Договір про внесення змін та доповнень № 8 до Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) від 10.09.2007, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Заєць І.О., зареєстрованого в реєстрі за № 384, 385.
Відповідно до умов Договору про внесення змін та доповнень № 8 до Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) від 10.09.2007, в зв`язку з переходом права власності від ТОВ «БУДИНОК ТКАНИН» до ТОВ «ЗМІНА», новим Орендодавцем за Договором оренди нежитлового приміщення від 10.09.2007 зі всіма правами та обов`язками стає ТОВ «ЗМІНА».
10.10.2018 між ТОВ ЗМІНА» та ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА» було укладено Договір про внесення змін та доповнень № 10 до Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) від 10.09.2007, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Заєць І.О.
Відповідно до Договору про внесення змін та доповнень № 10 до Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) від 10.09.2007, сторони встановили збільшення розміру орендної плати, яка з 01.02.2019 складає 2 750 000,00 грн без ПДВ та ПДВ у розмірі згідно з діючим законодавством України.
Відповідно до Договору про внесення змін та доповнень № 14 до Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) від 10.09.2007, сторони встановили на період з 01 січня 2021 року по 31 січня 2021 року орендну плату у розмірі 1 241 935,48 грн без ПДВ та ПДВ у розмірі згідно з діючим законодавством України.
ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА», керуючись умовами Договору оренди нежитлового приміщення від 10.09.2007 (зі зміна та доповненнями), було перераховано на рахунок ТОВ «ЗМІНА» відшкодування за оренду приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 23 за січень 2021 року у розмірі 1 490 322,58 грн, сума податку на додану вартість 248 387,10 грн (що підтверджується актом наданих послуг № 2 від 31.01.2021).
За правилом першої події ТОВ «ЗМІНА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 04.01.2021.
Відповідно до Договору про внесення змін та доповнень № 13 до Договору оренди нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 23 (літера А) від 10.09.2007, сторони встановили орендну плату за грудень місяць 2020 року в розмірі 1 650 000,00 грн без ПДВ та ПДВ у розмірі згідно з діючим законодавством України.
ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА», керуючись умовами Договору оренди нежитлового приміщення від 10.09.2007 (зі зміна та доповненнями), було перераховано на рахунок ТОВ «ЗМІНА» відшкодування за оренду приміщення м. Київ, вул. Хрещатик, 23 за грудень 2020 року у розмірі 1 980 000,00 грн, сума податку на додану вартість 330 000,00 грн (що підтверджується актом наданих послуг № 22 від 31.12.2020).
За правилом першої події ТОВ «ЗМІНА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 01.12.2020.
ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА», керуючись умовами Договору оренди нежитлового приміщення від 10.09.2007 (зі зміна та доповненнями), було перераховано на рахунок ТОВ «ЗМІНА» відшкодування за електричну енергію (актив, реактив), дезінсекцію, дератизацію, експлуатаційні витрати (за жовтень 2020 р.) у розмірі 151 035,24 грн, сума податку на додану вартість 25 172,54 грн (що підтверджується Актом наданих послуг № 19 від 31.10.2020, та випискою по рахунку від 16.11.2020).
За правилом першої події ТОВ «ЗМІНА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 2 від 31.10.2020.
ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА», керуючись умовами Договору оренди нежитлового приміщення від 10.09.2007 (зі зміна та доповненнями), було перераховано на рахунок ТОВ «ЗМІНА» відшкодування за електричну енергію (актив, реактив), дезінсекцію, дератизацію, експлуатаційні витрати (за січень 2021 року) у розмірі 137 098,03 грн, сума податку на додану вартість 22 849,67 грн (що підтверджується Актом наданих послуг № 1 від 31.01.2021).
За правилом першої події ТОВ «ЗМІНА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 2 від 31.01.2021.
ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА», керуючись умовами Договору оренди нежитлового приміщення від 10.09.2007 (зі зміна та доповненнями), було перераховано на рахунок ТОВ «ЗМІНА» відшкодування за електричну енергію (актив, реактив), дезінсекцію, дератизацію, експлуатаційні витрати (за грудень 2020 року) у розмірі 189 988,00 грн, сума податку на додану вартість 31 664,67 грн (що підтверджується Актом наданих послуг № 24 від 31.12.2020 року).
За правилом першої події ТОВ «ЗМІНА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 3 від 31.12.2020.
ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА», керуючись умовами Договору оренди нежитлового приміщення від 10.09.2007 (зі зміна та доповненнями), було перераховано на рахунок ТОВ «ЗМІНА» відшкодування за електричну енергію (актив, реактив), дезінсекцію, дератизацію, експлуатаційні витрати (за листопад 2020 року) у розмірі 163 383,10 грн, сума податку на додану вартість 27 230,52 грн (що підтверджується Актом наданих послуг № 21 від 30.11.2020 року).
За правилом першої події ТОВ «ЗМІНА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 2 від 30.11.2020.
Додатково на підтвердження надання послуг по дезінсекції, дератизації, водопостачанню і водовідведенню, експлуатаційних витрат зазначаємо наступне.
01.04.2016 між ТОВ «ЗМІНА» та ТОВ «Науково-практичний центр дезінфектології та профілактичної медицини» було укладено Договір № 06-2638. Відповідно до умов Договору ТОВ «Науково-практичний центр дезінфектології та профілактичної медицини» зобов`язується проводити захист від шкідників та комплекс протиепідемічних заходів на території та в будівлях ТОВ «Зміна» (дератизація, дезінсекція, дезінфекція) за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд 23 (літ. А).
12.06.2017 між ТОВ «ЗМІНА» та КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва» було укладено Договір №1653 X експ. про надання послуг по утриманню будинку та прибудинкової території. Відповідно до Договору комунальне підприємство забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будинку пропорційно до займаної Власником площі приміщення, а також утримання прибудинкової території.
У відповідності до умов договору на надання послуг з водопостачання та приймання стічних вод через приєднані мережі № 098425-06СА від 27.04.2018 з додатками та додатковими угодами від 27.04.2018, укладеними між ПрАТ «АК «Київводоканал» і ТОВ «ЗМІНА», ПрАТ «АК «Київводоканал» зобов`язався надавати послуги ТОВ «ЗМІНА», як власнику приміщення по вул. Хрещатик, 23 у м. Києві, щодо водопостачання та водовідведення.
21 грудня 2020 року між ТОВ «ЗМІНА» (Постачальник) та ТОВ «НІКАНВ» (Покупець) було підписано Договір №21/12/ про реалізацію ВРХ у живій вазі.
Відповідно до умов Договору, Постачальник поставляє за договірними цінами живу ВРХ (надалі - Товар) по видах і в погоджені Покупцем строки, а Покупець приймає всю пред`явлену Постачальником у відповідності з даним Договором худобу та сплачує її вартість.
Згідно п.1.3. Договору кількість поставленого Товару відображається у видатковій накладній, яка є невід`ємного частиною Договору та додається на кожну куплену партію Товару.
21.12.2020 між Сторонами було підписано Специфікацію №1 до Договору.
21.12.2020 на виконання умов Договору та Специфікації ТОВ «ЗМІНА» передало ВРХ у кількості 8 252 кг на загальну суму 308 459,76 грн, що підтверджується видаткового накладною № 23 від 21.12.2020.
За правилом першої події ТОВ «ЗМІНА» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 2 від 21.12.2020.
Вказані обставини, на думку позивача, свідчать про здійснення ТОВ «ЗМІНА» правомірної господарської діяльності та наявності всіх правових підстав для складення та реєстрації податкових накладних ТОВ «ЗАРА УКРАЇНА» та ТОВ «НІКАНВ», які також є підприємствами реального сектору економіки.
Таким чином, ТОВ «ЗМІНА» не погоджується з прийнятими рішеннями, оскільки вважає їх такими, що суперечать вимогам законодавства, є необґрунтованими, невмотивованими та безпідставно обмежують платника податку на додану вартість у праві на віднесення сплачених сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту, що і стало підставою для звернення з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України (далі по тексту - Податкового кодексу України), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі по тексту - Порядок № 1165) та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (далі по тексту - Порядок № 520).
Відповідно до підпунктів 16.1.2,16.1.3, пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Правовими положеннями пункту 201.1 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. (абзац 5 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац 5 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Згідно з пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.
У відповідності до пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пунктів 10-11 Порядку № 1165 У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, прийняте у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, розрахункових документів та сертифікатів відповідності.
Проте, яких саме документів контролюючий орган не зазначив.
Разом з тим, відповідачем визначені (хрестиком) 3 позиції в формі самого рішення, а саме:
- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Жоден з перелічених документів, що передбачений формою не підкреслений.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
В той же час, суд зазначає, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.
Пунктом 8 Критеріїв ризиковості платників податку зазначено: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Наведене в сукупності свідчить про те, що контролюючий орган зупинив реєстрацію податкових накладних з одних підстав, а відмовив у їх реєстрації з інших підстав, які не були причинами для зупинення.
Також, відповідно до пункту 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН у разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
При цьому, конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Тобто, використання податковим органом загального пункту щодо різновидів оцінки за критеріями ризику є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.
За таких підстав, суд приходить висновку, що відповідачем неправомірно зупинено реєстрацію податкових накладних позивача та протиправно винесено оскаржувані рішення про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки контролюючий орган обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, при цьому, сукупність наданих первинних документів до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо здійснення господарської діяльності між позивачем та його контрагентом, на виконання вимог яких складено спірну податкову накладну.
Щодо позовних вимог про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні № 1 від 04.01.2021, № 1 від 01.12.2020, № 2 від 31.01.2021, № 3 від 31.12.2020, № 2 від 30.11.2020, № 2 від 21.12.2020, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання, суд зазначає наступне.
Відповідно до Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якого попередньо була зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Згідно з ч. 3 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
З огляду на протиправність вказаних вище рішень Головного управління ДПС у м. Києві, а також враховуючи норми діючого законодавства України, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 1 від 04.01.2021, № 1 від 01.12.2020, № 2 від 31.01.2021, № 3 від 31.12.2020, № 2 від 30.11.2020, № 2 від 21.12.2020, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та «Вуліч проти Швеції» суд визначив, що «... адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі і поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління».
У зв`язку з викладеним, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам відповідачами - суб`єктами владних повноважень не надано суду жодних беззаперечних доказів в обґрунтування обставин правомірності винесення ними оскаржуваних рішень.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Відповідно до статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
У пункті 50 рішення Європейського суду з прав людини «Щокін проти України» (№ 23759/03 та № 37943/06) зазначено, що перша та найважливіша вимога статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року полягає в тому, що будь-яке втручання публічних органів у мирне володіння майном повинно бути законним. Говорячи про «закон», стаття 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року посилається на ту саму концепцію, що міститься в інших положеннях цієї Конвенції (див. рішення у справі «Шпачек s.r.о.» проти Чеської Республіки» (SPACEK, s.r.o. v. THE CZECH REPUBLIC № 26449/95). Ця концепція вимагає, перш за все, щоб такі заходи мали підстави в національному законодавстві. Вона також відсилає до якості такого закону, вимагаючи, щоб він був доступним для зацікавлених осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні (див. рішення у справі «Бейелер проти Італії» (Beyeler v. Italy № 33202/96).
У Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 20.05.2019 (справа № 417/3668/17).
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про те, що вимоги позивача за поданим адміністративним позовом є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» належить стягнути сплачений ним судовий збір у розмірі 13620,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
На підставі викладеного, керуючись статтями 6, 72-77, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» задовольнити повністю.
2.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.03.2021 № 2503376/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1 від 04.01.2021.
3.Зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, ідентифікаційний код 43005393, ел. пошта post@tax.gov.ua) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, ел. пошта tarasnesteryshyn@gmail.com) № 1 від 04.01.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
4.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.03.2021 № 249868/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної TOB «ЗМІНА» № 1 від 01.12.2020.
5.Зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, ідентифікаційний код 43005393, ел. пошта post@tax.gov.ua) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, ел. пошта tarasnesteryshyn@gmail.com) податкову накладну № 1 від 01.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
6.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.03.2021 № 2499122/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної накладну № 2 від 31.01.2021.
7.Зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, ідентифікаційний код 43005393, ел. пошта post@tax.gov.ua) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, ел. пошта tarasnesteryshyn@gmail.com) накладну № 2 від 31.01.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
8.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.03.2021 № 2494687/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 31.12.2020.
9.Зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, ідентифікаційний код 43005393, ел. пошта post@tax.gov.ua) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, ел. пошта tarasnesteryshyn@gmail.com) № 3 від 31.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
10.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.03.2021 №2494689/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 30.11.2020.
11.Зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, ідентифікаційний код 43005393, ел. пошта post@tax.gov.ua) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, ел. пошта tarasnesteryshyn@gmail.com) № 2 від 30.11.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
12.Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.02.2021 №2432269/31351265 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 21.12.2020.
13.Зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, ідентифікаційний код 43005393, ел. пошта post@tax.gov.ua) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, ел. пошта tarasnesteryshyn@gmail.com) № 2 від 21.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
14.Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗМІНА» (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 15, ідентифікаційний код 31351265, ел. пошта tarasnesteryshyn@gmail.com) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ідентифікаційний код 43141267, ел. пошта kyiv.official@tax.gov.ua) судові витрати зі сплати судового збору в загальному розмірі 13620,00 грн (тринадцять тисяч шістсот двадцять гривень нуль копійок).
Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного ухвали.
Суддя К.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2022 |
Оприлюднено | 02.03.2022 |
Номер документу | 103560530 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пащенко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні