Рішення
від 15.02.2022 по справі 380/9069/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2022 року

справа №380/9069/21

провадження № П/380/9203/21

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., секретар судового засідання Раєнко О.В., розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу

позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БК Будівельні технології ХХІ», представник Сеньків А.І.до Головного управління ДПС у Львівській області, представник Дорош А.Б.про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «БК Будівельні технології ХХІ» звернулось до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, в якому просило:

- Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 22.04.2021 року № 8648/13010702 про нарахування штрафу в розмірі 3978547,18 грн. за платежем «податок на додану вартість» в частині нарахування штрафу 3978159,18 грн;

- Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 22.04.2021 року № 8649/13010702 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем «податок на додану вартість» на суму 9902538,75 грн. в частині збільшення суми грошового зобов`язання з ПДВ на суму 9901374,75 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірні рішення позивач вважає протиправними та таким, що підлягають скасуванню, оскільки в перевіреному періоді позивач здійснив реалізацію господарських товарів та будівельних матеріалів, в асортименті з конкретно-визначеним найменуванням товару та кодом УКТЗЕД для фізичних осіб підприємців (неплатників ПДВ). Однак, позивачем не виписано та не зареєстровано в ЄРПН на адресу ФОП (неплатників ПДВ) податкові накладні (розрахунки коригування) на вказані поставки згідно з видатковими накладними, а також відповідно до актів виконаних робіт про надання транспортних послуг.

У зв`язку з цими обставинами контролюючий орган донарахував позивачу податок на додану вартість по операціях поставки ТМЦ та надання послуг перевезення для ФОПів неплатників ПДВ на суму 7935974,70 грн., а також нарахував штрафну санкцію в розмірі 1980507,75 грн.

Оскільки, на думку контролюючого органу позивачем протиправно не зареєстровано податкові накладні по операціях поставки товарів і послуг для ФОПів неплатників ПДВ, до нього застосовано штраф за прострочення реєстрації в ЄРПН податкових накладних по операція постачання на користь ФОПів на підставі ст. 120-1 ПК України в розмірі 3978547,18 грн.

Водночас в ході перевірки встановлено, що позивачем зареєстровано в ЄРПН податкові накладні на адресу неплатників ПДВ, за перевірений період, з номенклатурою товару «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809 по ціні 31, 67 грн. без ПДВ. Загальна сума поставки, на яку зареєстровано такі податкові накладні склала 47 615 848,18 грн., в тому числі ПДВ в сумі 7935974,70 грн.

В ході перевірки органом податкового контролю не встановлено і в акті перевірки не зафіксовано, що протягом перевіреного періоду мав місце факт відвантаження позивачем на користь ФОПів неплатників ПДВ товару «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809 по ціні 31,67 грн. без ПДВ відповідно до податкових накладних, що зареєстровані позивачем на суму поставки 47 615 848, 18 грн., в тому числі ПДВ в сумі 7 935 974,70 грн.

Мотиви незгоди позивача з оскаржуваним рішенням № 8649/13010702 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем «податок на додану вартість» на суму 9902538,75 грн. наступні.

Позивач, виписуючи податкові накладні, у їх відповідних графах зазначав «умовну номенклатуру», а саме: «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809», хоча фактично позивач постачав ФОПам не цей «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809», а будівельні матеріали та господарські вироби різного асортименту, а також надавав послуги з перевезення цього товару. Асортимент поставленого товару (перелік послуг) вказано у видаткових накладних (актах).

В ході перевірки не встановлено і в акті перевірки не зафіксовано, що позивач в перевіреному періоді здійснював фактичну поставку ФОПам саме товару «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809». Відсутні будь-які первинні документи (видаткові накладні, акти приймання-передачі тощо), які б свідчили про факт відвантаження позивачем на користь ФОПів неплатників ПДВ в перевіреному періоді товару «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809». Така номенклатура товару помилково зазначалась бухгалтерською службою позивача тільки у податкових накладних зареєстрованих на операції постачання ФОПам.

Фактична номенклатура товарів та послуг, що постачались позивачем ФОПам в рахунок отриманих від них оплат, на які були виписані податкові накладні, визначалась видатковими накладними та актами виконаних робіт.

Представлені до перевірки видаткові накладні та акти виконаних робіт відображали фактичний асортимент товарів (послуг) переданих ФОПам в рахунок отриманих від них оплат, за якими позивачем вже було зареєстровано в ЄРПН податкові накладні.

Відповідач не врахував, що отримання позивачем у спірному періоді грошових коштів від ФОПів неплатників ПДВ і відвантаження їм товарів (послуг) згідно видаткових накладних (актів) єдина господарська операція, яка складається з двох подій: (1.) оплата товарів (послуг), (2.) відвантаження товарів (послуг). При тому податкова накладна позивачем зареєстрована в ЄРПН і податкове зобов`язання з ПДВ нараховане за фактом кожної операції постачання, на всю суму операції постачання і в тому звітному (податковому) періоді, в якому операція постачання фактично мала місце.

Таким чином, сума податкового зобов`язання з ПДВ, яка має бути нарахована платником на операції постачання товарів (послуг)(пп. 185.1 ПКУ)визначається за результатами діяльності платника за календарний місяць в цілому. У тому випадку, якщо платник помилково не визначив податкове зобов`язання з ПДВ в належний день (п. 201.1. ПКУ) і зробив це в інший день, але в рамках того самого календарного місяця такий платник податку не допустив заниження податкового зобов`язання з ПДВ за звітний (податковий) період.

В перевіреному періоді, реєстрація позивачем податкових накладних на операцію постачання товару (послуги) (визначення податкового зобов`язання) з асортиментом «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500», відбувались в тому самому календарному місяці (звітному періоді), що і операція постачання товарів (послуг).

Тобто кожна з податкових накладних з умовною номенклатурою «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500», що зареєстровані на суму поставки була виписана позивачем за фактом операції постачання на користь ФОПа товару (послуги) в асортименті вказаному в видатковій накладній (акті), в тому календарному місяці, в якому відбулась операція постачання.

Таким чином позивач у належному податковому періоді в рамках перевіреного періоду з суми постачання товарів (послуг) на користь ФОПів на загальну суму 47615848,18 грн. вже визначив податкове зобов`язання з ПДВ в сумі 7935974,70 грн. А відтак відсутні підстави для повторного нарахування цієї суми податкового зобов`язання та винесення оскаржуваного ППР.

Більше того щодо частини податкових накладних з асортиментом «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» позивачем було зареєстровано розрахунки-коригування, в яких вказано асортимент товарів, які були фактично поставлені ФОПам неплатникам ПДВ. Однак дана обставина була проігнорована відповідачем, який встановлені ним же факти отримання оплати позивачем та виписки на ці оплати податкових накладних і продовжив розглядати видаткові накладні та акти як докази окремих операцій з поставки товарів послуг, що не оподатковані ПДВ.

Мотиви незгоди позивача з оскаржуваним рішення № 8648/13010702 про нарахування штрафу в розмірі 3978547,18 грн. за платежем «податок на додану вартість» наступні.

Як вбачається з вказаного спірного рішення штраф застосовано до позивача саме у зв`язку з висновком відповідача про відсутність реєстрації в ЄРПН (прострочення реєстрації більш як на 366 днів) податкових накладних на постачання товарів (послуг), що відбулись на користь ФОПів неплатників ПДВ на суму 47615848,18 грн.

В цій частині позивач також зазначає, що зареєстровані ним на користь неплатників ПДВ податкові накладні з «умовною номенклатурою «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500», на суму поставки 47615848,18 грн., якими позивач визначив собі податкове зобов`язання з ПДВ в сумі 7935974,70 грн., також стосуються операцій поставки ФОПам товарів (послуг) на суму 47615848,18 грн. Податкові накладні зареєстровано позивачем в ЄРПН на всю суму постачання звітного (податкового) періоду не пізніше останнього календарного дня такого звітного (податкового) періоду. Тобто за операціями з поставки ФОПам неплатникам ПДВ товарів (послуг) позивач зареєстрував податкові накладні в ЄРПН своєчасно.

Єдине, що не встиг зробити позивач це виписати та зареєструвати розрахунки-коригування щодо всіх виписаних на ФОПів неплатників ПДВ податкових накладних, якими привести у відповідність зазначену в них номенклатуру товарів тим товарам, які фактично були відвантажені ФОПам. Водночас дана обставина не потягнула ні заниження позивачем податку на додану вартість, ні не визначена законом як підстава для застосування штрафу, вказаного в спірному ППР.

Відтак на думку позивача відсутні підстави для застосування штрафу за ст. 120-1.1. ПКУ і постановлення спірного рішення.

Штрафна санкція за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за періоди листопад 2019 року, квітень 2020 року, травень 2020 року в рамках перевіреного періоду становить: 273 грн. за листопад 2019, 50 грн. за квітень 2020, 65 грн. за травень 2020 року. З огляду на те, що сума штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за листопад 2019, квітень і травень 2020 року є незначною, а для документального спростування цього донарахування необхідним є подання значного обсягу документів, спірне рішення є протиправним в частині, а саме на суму 3978159,18 грн. (3978547,18 грн. 388,00 грн.).

Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримав, надав суду додаткові пояснення та докази, просив суд позов задоволити повністю.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, що відповідно до представлених до перевірки документів, а саме видаткових накладних, ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» за період з 01.01.2017 по 30.09.2019 реалізовано господарські товари та будівельні матеріали в асортименті із конкретно зазначеним найменуванням товару та кодом УКТЗЕД для фізичних осіб-підприємців (неплатників ПДВ) (далі ФОП), на загальну суму 47615 848,18 грн., в тому числі ПДВ в сумі 7 935 974,70 грн.

У зв`язку із значною номенклатурою товару (більше 20,0 тисяч найменувань), інформація щодо первинних документів (видаткові накладні, акти виконаних робіт (номер, дата та номенклатура товарів/послуг)), міститься в картках рахунку 361 по кожному покупцю ФОП, та актах звірки із контрагентами покупцями, які додаються до Акту перевірки та є його невід`ємною частиною.

Аналізуючи ЄРПН за період з 01.01.2017 по 30.09.2020, встановлено, що ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» не виписано та не зареєстровано в ЄРПН на адресу ФОП (неплатників ПДВ) податкові накладні (розрахунки коригувань) на поставку господарських товарів та будівельних матеріалів в асортименті із конкретно зазначеним найменуванням товару/послуг та кодом УКТЗЕД, згідно з виписаними видатковими накладними а також відповідно до актів виконаних робіт про надання транспортних послуг.

ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» зареєстровано в ЄРПН податкові накладні на адресу неплатників ПДВ, за відповідний період, з номенклатурою товару «Гіпсокартон Knauf 12,5*1200*2500» код УКТЗЕД 6809 по ціні 31,67 грн без ПДВ.

В ході проведення перевірки директору ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» вручено листи-вимоги від 24.02.2021 № 4778/13-01-07-02-16, від 26.02.2021 № 5163/13-01-07-02-16 та від 01.03.2021 № 5292/13-01-07-02-16 «Про надання інформації та її документального підтвердження».

Листами від 16.03.2021 № 5 та від 17.03.2021 без номера директором ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» Наконечним В.О. надано відповідь про те, що «…Оскільки на момент сплати авансових платежів, асортимент товару, який буде отримувати кожен з ФОПів в рахунок проведеної авансової оплати не був повністю визначений, Товариством складено податкові накладні на першу подію, а у графі «номенклатура» зазначило умовну номенклатуру - «гіпсокартон».

Незважаючи на те, що в податкових накладних, виписаних Товариством на отримані від ФОПів авансові оплати був зазначений тільки «гіпсокартон», фактично вказаним ФОПам відвантажувався товар різного асортименту. Асортимент відвантаженого ФОПам товару визначався не в податкових накладних, виписаних у зв`язку з отриманням авансу, а в видаткових накладних, за якими відбувалась передача товару конкретному ФОПу.…».

Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» не виписано і не зареєстровано в ЄРПН податкові накладні (розрахунки коригувань) на поставку товару (господарські товари та будівельні матеріали в асортименті, що вказано у виписаних (оформлених) видаткових накладних) та наданих транспортних послуг (згідно з актами наданих послуг) для ФОП (неплатники ПДВ).

Слід зазначити, що ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» сформовано податковий кредит по факту придбання товару (господарські товари та будівельні матеріали в асортименті, що вказано у виписаних (оформлених) видаткових накладних), який в подальшому реалізовано для ФОП (неплатники ПДВ).

Таким чином, на думку відповідача в порушення п. 185.1 ст. 185; п. 187.1 ст. 187; п. 192.1 ст. 192; п. 201.1 ст. 201 ПК України ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» занижено податкове зобов`язання з податку на додану вартість із вартості поставлених товарів (наданих послуг) для ФОП (неплатників ПДВ) на загальну суму 7957324,36 грн.

Перевіркою повноти та правильності нарахування підприємством податку на додану вартість за період з 01.01.2017 по 30.09.2020, в результаті допущених порушень податкового законодавства, встановлено порушення вимог п.185.1 ст.185; п. 187.1 ст. 187; п. 192.1 ст. 192; п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 ПК України, в результаті чого ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» занижено податок на додану вартість (позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд. 18 Декларації)) на загальну суму 7 922 031 гривень.

Перевіркою встановлено, що ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» не виписано та не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних на адресу ФОП (неплатників ПДВ) податкові накладні та/або розрахунки коригувань на поставку товару (господарські товари та будівельні матеріали в асортименті, що вказано у виписаних (оформлених) видаткових накладних) та наданих транспортних послуг (згідно з актами наданих послуг) для ФОП (неплатники ПДВ).

Відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних за період з 01.01.2017 по 30.09.2020 відсутні зареєстровані ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних на реалізацію товару (господарські товари та будівельні матеріали в асортименті, що вказано у виписаних (оформлених) видаткових накладних) та наданих транспортних послуг (згідно з актами наданих послуг) для ФОП (неплатники ПДВ) у сумі ПДВ 7 957 324,36 гривень.

Представник відповідача в судових засіданнях позовні вимоги заперечила, надала суду додаткові пояснення та докази, просила суд в задоволені позовних вимог відмовити повністю.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді 09.06.2021 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.

Судом встановлені наступні обставини:

Документальною плановою виїзною перевіркою ТОВ «Будівельні технології XXI» встановлено порушення вимог:

п. 185.1 ст. 185; п. 187.1 ст. 187; п. 192.1 ст. 192; п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України (далі ПК України), в результаті чого ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» занижено податок на додану вартість (позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд. 18 Декларації)) на загальну суму 7 922 031 гривень, в тому числі: за лютий 2017 року в сумі 170 021 грн., за березень 2017 року в сумі 116 887 грн., за квітень 2017 року у сумі 163 085 грн., за травень 2017 року у сумі 412 748 грн., за червень 2017 року в сумі 368 637 грн., за липень 2017 року у сумі 267 425 грн., за серпень 2017 року у сумі 316 620 грн., за вересень 2017 року у сумі 269 726 грн., за жовтень 2017 року у сумі 313 249 грн., за листопад 2017 року у сумі 309 634 грн., за грудень 2017 року у сумі 252 800 грн., за січень 2018 року у сумі 213 345 грн., за лютий 2018 року в сумі 134 294 грн., за березень 2018 року в сумі 251 103 грн., за квітень 2018 року у сумі 262 565 грн., за травень 2018 року у сумі 338 140 грн., за червень 2018 року в сумі 255 196 грн., за липень 2018 року у сумі 299 123 грн., за серпень 2018 року у сумі 309 879 грн., за вересень 2018 року у сумі 264 313 грн., за жовтень 2018 року у сумі 292 060 грн., за листопад 2018 року у сумі 222 349 грн., за грудень 2018 року у сумі 252 636 грн., за січень 2019 року у сумі 182 367 грн., за лютий 2019 року в сумі 140 583 грн., за березень 2019 року в сумі 121 809 грн., за квітень 2019 року у сумі 221 974 грн., за травень 2019 року у сумі 219 534 грн., за червень 2019 року в сумі 189 449 грн., за липень 2019 року у сумі 308 462 грн., за серпень 2019 року у сумі 231 456 грн., за вересень 2019 року у сумі 249 785 грн., за листопад 2019 року у сумі 546 грн., за квітень 2020 року у сумі 100 грн., за травень 2020 року у сумі 130 гривень;

п. 1201.2 ст. 1201; ст. 201 ПК України в результаті чого підприємством в Єдиному реєстрі податкових накладних не зареєстровано податкові накладні/розрахунках коригування до податкових накладних у сумі ПДВ 7957324,36 гривень;

Відповідно до представлених до перевірки документів, а саме видаткових накладних, ТОВ «БК Будівельні Технології ХХІ» за період з 01.01.2017 по 30.09.2019 реалізовано господарські товари та будівельні матеріали в асортименті із конкретно зазначеним найменуванням товару та кодом УКТЗЕД для фізичних осіб-підприємців (неплатників ПДВ) (далі ФОП), на загальну суму 47 615 848,18 грн., в тому числі ПДВ в сумі 7 935 974,70 грн., а саме:

ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ) в сумі 2 730 899,80 грн.;

ОСОБА_2 ( НОМЕР_2 ) в сумі 2 808 750,0 грн.;

ОСОБА_3 ( НОМЕР_3 ) в сумі 1 602 255 грн.;

ОСОБА_4 ( НОМЕР_4 ) в сумі 2 098 600 грн.;

ОСОБА_5 ( НОМЕР_5 ) в сумі 1 701 100 грн.;

ОСОБА_6 ( НОМЕР_6 ) в сумі 2 647 239,74 грн.;

ОСОБА_7 ( НОМЕР_7 ) в сумі 944 030,05 грн

ОСОБА_8 ( НОМЕР_8 ) в сумі 1 626 600,0грн.;

ОСОБА_9 ( НОМЕР_9 ) в сумі 1 257 210,59 грн.;

ОСОБА_10 ( НОМЕР_10 ) в сумі 2 068 525,0 грн.;

ОСОБА_11 ( НОМЕР_11 ) в сумі 2 023 760,0 грн.;

ОСОБА_12 ( НОМЕР_12 ) в сумі 1 297 000,0 грн.;

ОСОБА_13 ( НОМЕР_13 ) в сумі 1 517 300,0 грн;

ОСОБА_14 ( НОМЕР_14 ) в сумі 758 687,23 грн.;

ОСОБА_15 ( НОМЕР_15 ) в сумі 1 846 300,0грн.;

ОСОБА_16 ( НОМЕР_16 ) в сумі 610 250,0 грн.;

ОСОБА_17 ( НОМЕР_17 ) в сумі 2 287 454,03 грн;

ОСОБА_18 ( НОМЕР_18 ) в сумі 2 653 157,26 грн.;

ОСОБА_19 ( НОМЕР_19 ) в сумі 2 237 300,0 грн;

ОСОБА_20 ( НОМЕР_20 ) в сумі 2 230 715,13 грн

ОСОБА_21 ( НОМЕР_21 ) в сумі 2 484 446,88 грн.;

ОСОБА_22 ( НОМЕР_22 ) в сумі 1 073 683,2 грн.;

ОСОБА_23 ( НОМЕР_23 ) в сумі 2 450 419,20 грн.;

ОСОБА_24 ( НОМЕР_24 ) в сумі 2 305 564,07 грн.;

ОСОБА_25 ( НОМЕР_25 ) в сумі 2 354 601,0 гривень.

Крім того, відповідно до представлених актів наданих послуг (виконаних робіт), ТТН, карток рахунку 361 по кожному покупцю ФОП та актів звірок із покупцями, ТОВ , «БК Будівельні Технології ХХІ» було надано транспортні послуги наступним ФОП-ам на загальну суму 128 098 грн., в тому числі ПДВ в сумі 21 349,67 грн., а саме:

ФОП « ОСОБА_25 » 31.03.17 4050,0 грн.

ФОП « ОСОБА_1 » 30.04.17 620,0 грн.

ФОП « ОСОБА_25 » 30.04.17 445,0 грн.

ФОП « ОСОБА_1 » 31.05.17 2670,0 грн

ФОП « ОСОБА_1 » 30.06.17 7870,0 грн.

ФОП « ОСОБА_9 » 31.07.17 655,0 грн

ФОП « ОСОБА_1 » 31.07.17 3885,0 грн.

ФОП « ОСОБА_24 » 31.08.17 8950,0 грн.

ОСОБА_26 » 29.09.17 3555,0 грн.

ФОП « ОСОБА_24 » 31.10.17 9360,0 грн.

ФОП» ОСОБА_9 » 31.10.17 610,0 грн.

ФОП « ОСОБА_24 » 30.11.17 7555,0 грн.

ФОП « ОСОБА_3 » 30.12.17 6390,0 грн.

ФОП « ОСОБА_9 » 30.12.17 -1250,0 грн.

ФОП « ОСОБА_3 » 28.02.18 6490,0 грн.

ФОП « ОСОБА_3 » 31.03.18 -10265,0 грн

ФОП « ОСОБА_1 » 30.04.18 -5518,8 грн.

ФОП « ОСОБА_9 » 30.04.18 2786,4 грн.

ФОП « ОСОБА_1 » 31.05.18 6564,0 грн.

ФОП « ОСОБА_1 » 30.06.18 8586,0 грн.

ФОП « ОСОБА_9 » 30.06.18 1414,8 грн.

ФОП « ОСОБА_24 » 31.07.18 8208,0 грн.

ФОП « ОСОБА_24 » 31.08.18 5988,0 грн.

ФОП « ОСОБА_24 » 30.09.18 972,0 грн.

ФОП « ОСОБА_23 » 30.11.18 2980,8 грн.

ФОП « ОСОБА_22 » 31.12.18 4982,4 грн.

ФОП « ОСОБА_22 » 31.03.19 734,4 грн.

ФОП « ОСОБА_1 » 31.05.19 86,4 грн.

ФОП « ОСОБА_7 » 30.11.19 3276,0 грн.

ФОП « ОСОБА_24 » 30.04.20 600,0 грн.

ФОП « ОСОБА_24 » 31.05.20 780,0 гривень.

За наслідками перевірки ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.04.2021 року № 8648/13010702 про нарахування штрафу в розмірі 3978547,18 за платежем ПДВ, від 22.04.2021 року № 8649/13010702, яким визначено грошове зобов`язання з податку на прибуток у сумі 2709362,50 грн. (в тому числі основного платежу 2167490,00 грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 541872,50 грн., від 06.04.2021 року № 7053/13010704, яким визначено грошове зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 9902538,75 грн.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає спірні рішення відповідача протиправним та таким, що не відповідає вимогам податкового законодавства.

Судом враховуються аргументи наведені позивачем про протиправність спірних рішень з наступних підстав згідно встановлених судом обставин та вимог законодавства:

Згідно із п. 1201.2 ст. 1201 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість;

податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою;

податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;

податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;

податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування.

У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.

Згідно із п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Згідно із п. 187.1. ст. 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно із п. 192.1 ст. 192 ПК України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Складені платником податку розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 року, розрахунки коригування до податкових накладних, які не підлягали наданню отримувачу (покупцю) - платнику податку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем). Зазначене не поширюється на розрахунки коригування, що передбачають зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (зменшення податкового зобов`язання постачальника та податкового кредиту отримувача), складені після 1 липня 2015 року до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року на отримувача (покупця) - платника податку, які підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем (покупцем) товарів/послуг.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Згідно із п. 200.1. ст. 200 ПК України, порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.

Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно із п. 200.4 ст. 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Згідно із ст. 201 ПК України:

201.1. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата складання податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;

й) індивідуальний податковий номер.

201.2. Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

201.4. Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;

покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв`язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, база оподаткування яких, визначена відповідно до статей 188 і 189 цього Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг, можуть скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо по кожній операції з постачання товарів/послуг.

201.8. Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

201.10. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Згідно із ч. 1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.

Згідно із ст. 9 цього ж Закону, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

2. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України:

назву документа (форми);

дату складання;

назву підприємства, від імені якого складено документ;

зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

3. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо.

Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця.

Права і обов`язки сторін, які виникають за результатами здійснення господарської операції, оформленої первинним документом відповідно до вимог цього Закону, не залежать від факту відображення її в регістрах та на рахунках бухгалтерського обліку.

4. Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні.

5. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

6. У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку з використанням електронних засобів оброблення інформації підприємство зобов`язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами.

7. Підприємство вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та забезпечує їх належне зберігання протягом встановленого строку.

8. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

9. Копії первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку можуть бути вилучені у підприємства лише за рішенням відповідних органів, прийнятим у межах їх повноважень, передбачених законами. Обов`язковим є складання реєстру документів, що вилучаються у порядку, встановленому законодавством.

Вилучення оригіналів таких документів та регістрів забороняється, крім випадків, передбачених кримінальним процесуальним законодавством.

Судом на підставі вказаних вимог законодавства, матеріалів справи та показів свідків встановлено наступне:

Сторони та свідки не заперечують не спростовують фактичні обставини у справі, а саме, що позивач здійснив постачання товарів (послуг) на користь ФОПів неплатників ПДВ на загальну суму 47615848,18 грн. Асортимент та кількість товару (послуг) визначено в видаткових накладних (актах).На загальну суму здійснених в перевіреному періоді на користь таких ФОПів операцій постачання товарів (послуг), позивач нарахував податкове зобов`язання з ПДВ в розмірі 7935974,70 грн. На цю ж суму позивач зареєстрував в ЄРПН податкові накладні.

При тому позивач, виписуючи податкові накладні, у їх відповідних графах зазначав «умовну номенклатуру», а саме: «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809», хоча фактично позивач постачав ФОПам не «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809», а будівельні матеріали та господарські вироби різного асортименту, а також надавав послуги з перевезення цього товару. Асортимент поставленого товару (перелік послуг) вказано у видаткових накладних (актах).

Факти саме таких господарських операцій як вже зазначав суд сторонами у справі не заперечується та підтверджується матеріалами справи

Судом також з`ясовано, що ході перевірки не встановлено і в акті перевірки не зафіксовано, що позивач в перевіреному періоді здійснював фактичну поставку ФОПам саме товару «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809». Відсутні будь-які первинні документи (видаткові накладні, акти приймання-передачі тощо), які б свідчили про факт відвантаження позивачем на користь ФОПів неплатників ПДВ в перевіреному періоді товару «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» код УКТЗЕД 6809».

Така номенклатура товару позивачем тільки у податкових накладних зареєстрованих на операції постачання ФОПам, лише через великий об`єм інформації, який було зі слів свідка (бухгалтера позивача)неможливо своєчасно зазначити.

Фактична номенклатура товарів та послуг, що постачались позивачем ФОПам в рахунок отриманих від них оплат, на які були виписані податкові накладні на суму поставки 47615848,18 грн., визначалась видатковими накладними та актами виконаних робіт на цю ж суму.

Судом враховуються аргументи позивача про те, що відповідач не врахував отримання позивачем у спірному періоді грошових коштів від ФОПів неплатників ПДВ і відвантаження їм товарів (послуг) згідно видаткових накладних (актів), що по суті і за змістом це єдина господарська операція.

При тому податкова накладна позивачем зареєстрована в ЄРПН і податкове зобов`язання з ПДВ нараховане за фактом кожної операції постачання, на всю суму операції постачання і в тому звітному (податковому) періоді, в якому операція постачання фактично мала місце.

Сума податкового зобов`язання з ПДВ, яка має бути нарахована платником на операції постачання товарів (послуг)(пп. 185.1 ПКУ)визначається за результатами діяльності платника за календарний місяць вцілому. У тому випадку, якщо платник помилково не визначив податкове зобов`язання з ПДВ в належний день (п. 201.1. ПКУ) і зробив це в інший день, але в рамках того самого календарного місяця такий платник податку не допустив заниження податкового зобов`язання з ПДВ за звітний (податковий) період.

В перевіреному періоді, реєстрація позивачем податкових накладних на операцію постачання товару (послуги) (визначення податкового зобов`язання) з асортиментом «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500», відбувались в тому самому календарному місяці (звітному періоді), що і операція постачання товарів (послуг).

Як зазначає позивач кожна з податкових накладних з умовною номенклатурою «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500», що зареєстровані на суму поставки 47615848,18 грн., була виписана позивачем за фактом операції постачання на користь ФОПа товару (послуги) в асортименті вказаному в видатковій накладній (акті), в тому календарному місяці, в якому відбулась операція постачання.

Вказану обставину відповідач в судовому засіданні не спростував.

На думку суду позивач в межах перевіреного періоду з суми постачання товарів (послуг) на користь ФОПів на загальну суму 47615848,18 грн. вже визначив податкове зобов`язання з ПДВ в сумі 7935974,70 грн. Невідповідність лише номенклатури товару і лише в податковій накладній не є правовою підставою для повторного нарахування цієї ж суми податкового зобов`язання та винесення спірних рішень, адже об`єктом оподаткування є саме відповідні операції платників податку.

Також суд зазначає, що позивачем щодо частини податкових накладних з асортиментом «Гіпсокартон Knauf 12,5x1200x2500» зареєстровано розрахунки-коригування, в яких вказано асортимент товарів, які були фактично поставлені ФОПам неплатникам ПДВ, відповідачем така обставина також не заперечується однак дана обставина не була врахована відповідачем в спірних рішеннях.

Відповідно штраф до позивача застосовано саме у зв`язку з висновком відповідача про відсутність реєстрації в ЄРПН (прострочення реєстрації більш як на 366 днів) податкових накладних на постачання товарів (послуг), що відбулись на користь ФОПів неплатників ПДВ на суму 47615848,18 грн.

Притому, що податкові накладні зареєстровано позивачем в ЄРПН на всю суму постачання звітного (податкового) періоду не пізніше останнього календарного дня такого звітного (податкового) періоду. Тобто за операціями з поставки ФОПам неплатникам ПДВ товарів (послуг) позивач зареєстрував податкові накладні в ЄРПН своєчасно.

Вищевказані обставини, що не заперечується сторонами не потягнула будь-якого заниження позивачем податку на додану вартість по вищевказаних операціях.

Відтак на переконання суду відсутні підстави для застосування штрафу за ст. 120-1.1. ПК України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи правову оцінку спірним рішенням суд зазначає, що такі прийняті з порушенням вищевказаних вимог законодавства.

Також суд враховує положення Висновку N 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява N 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява N 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява N 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

З цих же по суті підстав, судом не враховуються заперечення відповідача.

Відповідно позовні вимоги позивача підлягають задоволенню повністю.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 262-263, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БК Будівельні технології ХХІ» (82200, Львівська обл., м. Тускавець, вул. Мазепи, 31-В) до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Львівській області № 8648/13010702 від 22.04.2021 року на суму 3978159,18 грн;

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Львівській області № 8649/13010702 від 22.04.2021 на суму 9901374,75 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (ЄДРПОУ 43143039, м. Львів, вул. Стрийська, 35) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БК Будівельні технології ХХІ» (82200, Львівська обл., м. Тускавець, вул. Мазепи, 31-В, ЄДРПОУ 40916248) 22700,00 грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. 295 -297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII «Перехідні положення» цього Кодексу.

Рішення складено у повному обсязі 28.02.2022 року.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103585127
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —380/9069/21

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Постанова від 26.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 21.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 13.07.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 28.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 26.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні