Постанова
від 02.03.2022 по справі 420/20260/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 березня 2022 р.м. ОдесаСправа № 420/20260/21

Рішення суду І інстанції прийнято у м. Одеса

Суддя в суді І інстанції Потоцька Н.В.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідачаЯковлєва О.В.,

суддівЄщенка О.В., Крусяна А.В.,

розглядаючи в порядку письмового провадження апеляційні скарги ОСОБА_1 , сільського голови Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області Крупиці Наталії Григорівни, ОСОБА_2 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2021 року, у справі за позовом ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до сільського голови Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області Крупиці Наталії Григорівни, за участі третіх особи без самостійних вимог на предмет спору Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, ОСОБА_2 , про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

Позивачі звернулись до суду з позовом у якому заявлено позовні вимоги сільському голові Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_5 , а саме: 1) визнання незаконним та скасування розпорядження сільського голови Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області № 81/2021-СР від 04 жовтня 2021 року; 2) визнання незаконною бездіяльність сільського голови Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області щодо невиконання рішень сільської ради від 08 жовтня 2021 року № 566-VІІІ та № 567-VІІІ про дострокове припинення повноважень секретаря ОСОБА_2 та про обрання секретаря ОСОБА_3 та щодо невиконання та не забезпечення виконання усіх прийнятих 08 жовтня 2021 року рішень вісімнадцятої сесії Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області; 3) зобов`язання сільського голову Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області оприлюднити рішення на офіційному веб-сайті Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області - https://fontanska-rada.gov.ua, які прийнято на вісімнадцятій сесії Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області від 08 жовтня 2021 року та вжити заходів, спрямованих на їх повне виконання; 4) зобов`язання сільського голову Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області видати розпорядження про призначення ОСОБА_3 секретарем Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2021 року задоволено позовні вимоги.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та відповідачем подано апеляційні скарги з яких вбачається про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому просять скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Вимоги апеляційних скарг обґрунтовано тим, що оскаржуваним розпорядження сільської голови сесію ради з 05 жовтня 2021 року перенесено на 05 листопада 2021 року, а тому 08 жовтня 2021 року не проводилась сесія сільської ради у визначеному законодавством України порядку.

В свою чергу, на переконання апелянтів, прийняті 08 жовтня 2021 року рішення не є рішеннями сільської ради, а як наслідок не підлягають виконанню у встановленому ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» порядку.

При цьому, розпорядження сільського голови про перенесення сесії є законним та обґрунтованим, а як наслідок не суперечить ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні».

В свою чергу, позивачами подано відзив на апеляційні скарги та зазначено, що судом першої інстанції прийнято законне та обґрунтоване рішення про задоволення позовних вимог.

Крім того, у ході апеляційного розгляду справи сторонами подано свої додаткові пояснення.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що подана апеляційна скарга підлягає задоволенню, а судове рішення скасуванню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції,зокрема, встановлено, що згідно сайту Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (https://fontanska-rada.gov.ua/) сесії ради проводились в наступній хронології 17 сесія Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області VІІІ скликання проведена 17 серпня 2021 року.

Розпорядженням сільського голови від 24 вересня 2021 року № 78-1/2021-СР скликано 18 сесію Фонтанської сільської ради на 05 жовтня 2021 року о 16:00 год.

При цьому, 04 жовтня 2021 року сільським головою Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області прийнято розпорядження № 81/2021-СР «Про перенесення чергового засідання вісімнадцятої сесії Фонтанської сільської ради VІІІ скликання».

В даному випадку, зазначеним розпорядження вирішено перенести чергове засідання вісімнадцятій сесії Фонтанської сільської ради VІІІ скликання з 05 жовтня 2021 року на 05 листопада 2021 року о 16.00 (в приміщенні Фонтанської сільської ради по вул. Степна, 4, с. Фонтанка).

Мім тим, 05 жовтня 2021 року 10 депутатів ради звернулись до голови та секретаря Фонтанської сільської ради із листом (вхід. № 02-16/1810) про скликання вісімнадцятої сесії на 08 жовтня 2021 року о 16.00.

При цьому, листом від 07 жовтня 2021 року № 02-20/5085 голова Фонтанської сільської ради повідомила депутатів, які звернулись із заявою, що 08 жовтня 2021 року засідання сесії не відбудеться.

В свою чергу, 08 жовтня 2021 року відбулось пленарне засідання вісімнадцятої сесії Фонтанської сільської ради VІІІ скликання на яке прибули 18 із 26 депутатів.

При цьому, на відповідне засідання, зокрема, не прибули голова ради ОСОБА_5 та секретар ради Матвейчук М.І.

Між тим, рішенням вісімнадцятої сесії Фонтанської сільської ради VIII скликання прийнято рішення № 566-VIII від 08 жовтня 2021 «Про дострокове припинення повноважень секретаря Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області VIII скликання ОСОБА_2 » та № 567-VIII від 08 жовтня 2021 «Про обрання секретаря Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області VIII скликання».

В свою чергу, вважаючи протиправним розпорядження сільського голови про перенесення сесії, а також бездіяльність сільського голови щодо виконання прийнятих на сесії рішень, позивачі звернулись до суду з даним адміністративним позовом.

За наслідком встановлення зазначених обставин у справі, судом першої інстанції зроблено висновок про задоволення позовних вимог, так як сільським головою безпідставно та необґрунтовано прийнято оскаржуване розпорядження про перенесення сесії ради, а також безпідставно не виконано вже прийняті на сесії ради рішення, з чим не погоджується колегія суддів, з огляду на наступне.

Так, Закон України «Про статус депутатів місцевих рад» відповідно до Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших законів України визначає правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради.

Згідно ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад», депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Згідно ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов`язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

Згідно ч. 1 ст. 19 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить. Депутат місцевої ради набуває права ухвального голосу з моменту визнання його повноважень.

Кожний депутат місцевої ради у раді та її органах, до складу яких він входить, має один голос. Депутат місцевої ради, який не входить до складу відповідного органу ради, може брати участь у його роботі з правом дорадчого голосу.

Згідно ч. 2 ст. 19 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради має право:

1) обирати і бути обраним до органів відповідної ради;

2) офіційно представляти виборців у відповідній раді та її органах;

3) пропонувати питання для розгляду їх радою та її органами;

4) вносити пропозиції і зауваження до порядку денного засідань ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті;

5) вносити на розгляд ради та її органів пропозиції з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю;

6) вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання, поправки до них;

7) висловлюватися щодо персонального складу утворюваних радою органів і кандидатур посадових осіб, які обираються, призначаються або затверджуються радою;

8) порушувати питання про недовіру сільському, селищному, міському голові, розпуск органів, утворених радою, та звільнення посадових осіб місцевого самоврядування;

9) брати участь у дебатах, звертатися із запитами, ставити запитання доповідачам, співдоповідачам, головуючому на засіданні;

10) вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні ради звіту чи інформації будь-якого органу або посадової особи, підзвітних чи підконтрольних раді, а також з питань, що віднесені до компетенції ради, інших органів і посадових осіб, які діють на її території;

11) порушувати в раді та її органах питання про необхідність перевірки роботи підзвітних та підконтрольних раді органів, підприємств, установ, організацій;

12) виступати з обґрунтуванням своїх пропозицій та з мотивів голосування, давати довідки;

13) ознайомлюватися з текстами виступів у стенограмах чи протоколах засідань ради та її органів до їх опублікування;

14) оголошувати на засіданнях ради та її органів тексти звернень, заяв, пропозицій громадян або їх об`єднань, якщо вони мають суспільне значення;

15) об`єднуватися з іншими депутатами місцевої ради в депутатські групи, фракції, які діють відповідно до регламенту ради.

В свою чергу, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно п. 8 ч. 4 ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради.

Згідно п. 20 ч. 4 ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», сільський, селищний, міський голова видає розпорядження у межах своїх повноважень.

При цьому, згідно ч. 1 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Відповідно до ч. 4 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», наступні сесії (після першої) ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.

Згідно ч. 5 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Відповідно до ч. 6 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», у разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради.

У цих випадках сесія скликається:

1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом;

2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Згідно ч. 7 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Відповідно до ч. 9 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Згідно ч. 10 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Згідно ч. 12 ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

При цьому, згідно п. 4 ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом.

Колегією суддів встановлено, що предметом спору у справі, зокрема, є перевірка правомірності розпорядження сільського голови Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області № 81/2021-СР від 04 жовтня 2021 року.

В даному випадку, оскаржуваним розпорядженням, враховуючи необхідність додаткового часу для роботи постійних депутатських комісій ради, необхідність доопрацювання деяких окремих питань, що пропонуються до розгляду на черговій вісімнадцятій сесії, з метою всебічного вивчення питань, вирішено перенести чергове засідання вісімнадцятій сесії Фонтанської сільської ради з 05 жовтня 2021 року на 05 листопада 2021 року.

В свою чергу, перевіряючи законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції про задоволення позовних вимог, у межах доводів та вимог апеляційних скарг ОСОБА_5 та ОСОБА_2 , зокрема, щодо наявності у сільського голови права на прийняття розпорядження про перенесення сесії, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Так, з аналізу вищевикладених положень ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» вбачається, що ними врегульовано лише загальні питання щодо реалізації сільським головою повноважень на скликання сесії відповідної ради.

При цьому, питання щодо перенесення сесії положеннями ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» детально не врегульовано.

В свою чергу, враховуючи наявність у сільського голови загального права на призначення сесій ради, колегія суддів вважає, що можливість прийняття сільським головою обґрунтованого розпорядження про перенесення сесії ради не суперечить вимогам ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні».

В даному випадку, відповідний висновок колегії суддів узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, що викладена в постанові від 07 лютого 2020 року, у справі № 200/17956/16-а.

З іншого боку, перевіряючи доводи позивачів про порушення їх прав та інтересів у межах спірних правовідносин оскаржуваним розпорядженням про перенесення дати проведення сесії ради, колегія суддів зазначає наступне.

В даному випадку, позивачі є депутатами Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області.

При цьому, як зазначено вище, правовий статус депутата місцевої ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого органу та рівноправного члена місцевої ради, а також гарантії депутатської діяльності визначені та встановлені Конституцією України, ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад».

В свою чергу, аналізуючи положення вищевикладених положень законодавства, колегія суддів зазначає, що депутат ради законодавчо не наділений правом здійснювати представництво інтересів територіальної громади в судах, оскільки нормами чинного законодавства для депутата встановлений особливий спосіб впливу як на прийняття рішень органом місцевого самоврядування, так і на життя мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Так, депутат місцевої ради має право реалізувати свої права щодо внесення пропозицій для розгляду їх радою та її органами, пропозицій і зауважень до порядку денного засідань ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті, на розгляд ради та її органів пропозицій з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що позивачами обрано невірний спосіб захисту своїх прав, а тому оскаржуване розпорядження не може бути скасовано у судовому порядку з підстав незгоди депутатів ради з його обґрунтуванням.

З аналогічних підстав, на переконання колегії суддів, позивачі, як депутати місцевої ради, не можуть оскаржувати у судовому порядку будь-які дії та бездіяльність голови місцевої ради, що пов`язані із здійсненням останнім своїх повноважень.

Тому, колегія суддів вважає, що позовні вимоги ОСОБА_4 у межах розгляду даної справи задоволенню не підлягають.

З іншого боку, колегія суддів також зазначає, що предметом спору у даній справі є визнання протиправною бездіяльність сільської голови Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області щодо невиконання рішень сільської ради від 08 жовтня 2021 року № 566-VІІІ та № 567-VІІІ від 08 жовтня 2021 року про дострокове припинення повноважень секретаря ОСОБА_2 та про обрання секретаря ОСОБА_3 .

В даному випадку, як вже зазначено вище, рішенням сільської ради від 08 жовтня 2021 року № 567-VІІІ обрано ОСОБА_3 секретарем сільської ради, а тому колегія суддів вважає, що спірні правовідносини, в частині призначення позивача на посаду публічної служби, можуть бути перевірені у судовому порядку.

В свою чергу, задовольняючи позовні вимоги, судом першої інстанції зроблено висновок про те, що сільським головою Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області допущено протиправну бездіяльність щодо невиконання рішень сільської ради про дострокове припинення повноважень секретаря ради та про обрання нового секретаря ради, а як наслідок зобов`язано сільського голову вжити заходів, спрямованих на їх повне виконання та зобов`язано сільського голову видати розпорядження про призначення ОСОБА_3 секретарем Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області.

Між тим, колегія суддів зазначає, що перевірка у судовому порядку правомірності бездіяльності сільського голови щодо невиконання рішення ради про дострокове припинення повноважень ОСОБА_2 , як секретаря сільської ради, безумовно впливає на його права та інтереси.

Проте, судом першої інстанції не враховано вищевказаних обставин та безпідставно не залучено ОСОБА_2 до розгляду даної справи, чим грубо порушено норми процесуального права та права останнього.

В свою чергу, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів також вважає за необхідне наголосити на тому, що рішення Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області прийняті на спірній сесії 08 жовтня 2021 року не є предметом спору у дані справі.

Проте, колегія суддів вважає, що для належно вирішення спірних правовідносин щодо призначення на посаду ОСОБА_3 , колегія суддів вважає за необхідне надати правову оцінку процедурі зняття ОСОБА_2 з відповідної посади.

Так, розпорядженням сільського голови від 24 вересня 2021 року № 78-1/2021-СР скликано вісімнадцяту сесію Фонтанської сільської ради, а засідання призначене на 05 жовтня 2021 року.

Проте, вісімнадцята сесія Фонтанської сільської оскаржуваним розпорядженням сільського голови від 04 жовтня 2021 року № 81/2021-СР перенесена на 05 листопада 2021 року.

В свою чергу, 05 жовтня 2021 року ініціативною групою депутатів направлено сільському голові звернення про проведення відповідної сесії 08 жовтня 2021 року та після отримання 07 жовтня 2021 року відповіді сільського голови про залишення без задоволення звернення депутатів, останніми проведено 08 жовтня 2021 року відповідну сесію ради.

Між тим, як встановлено вищевикладеними вимогами законодавства, сесія ради може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради у випадку, якщо у двотижневий строк голова або секретар ради на їхню вимогу не скличе відповідної сесії.

Крім того, рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради

Проте, як зазначено вище, депутатами ініціативної ради, всупереч встановленого порядку, вирішено провести сесію ради на наступний день після отримання відмови сільського голови та без повідомлення про дату проведення сесії усіх депутатів ради за 10 днів, зокрема, ОСОБА_2 .

При цьому, колегія суддів вважає, що у межах спірних правовідносин не існувало будь-яких дійсно невідкладних обставин для можливості повідомлення депутатів не пізніше як за день до проведення сесії.

Більш того, колегія суддів зазначає, що ініціативною групою депутатів також не дотримано відповідного 1-денного строку для сповіщення депутатів у виключних обставинах.

В даному випадку, згідно наданих на стадії апеляційного розгляду справи доказів, а саме доказів направлення депутатам запрошення на сесію кур`єрською поштою 07 жовтня 2021 року за адресою сільської ради, таке запрошення направлено після отримання відмови сільського голови, тобто після 22:00 години, а як наслідок після закінчення робочого дня, що унеможливило його отримання депутатами.

З аналогічних підстав колегія суддів не приймає доводів позивачів про розміщення відповідного оголошення на дошці оголошень ради.

Крім того, з аналізу вищевикладених положень законодавства вбачається, що рішення місцевої ради про обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради приймаються таємним голосуванням.

В свою чергу, сторонами у справі не заперечується, що рішення про дострокове припинення повноважень секретаря сільської ради ОСОБА_2 прийнято відкритим поіменним голосуванням, чим грубо порушено відповідні вимоги ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні».

В свою чергу, колегія суддів не приймає довід ОСОБА_3 , яка головувала на сесії 08 жовтня 2022 року, про її недосвідченість, так як таке порушення не можна вважати формальним.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що за наслідком відсторонення радою секретаря ради, без його сповіщення про можливість прийняття такого рішення, в обхід встановленої процедури, а також призначення на цю посаду нового секретаря, сільський голова обґрунтовано та правомірно не завершив відповідної процедури зміни секретаря ради.

Щодо позовних вимог про зобов`язання сільського голову Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області видати розпорядження про призначення ОСОБА_3 секретарем Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, колегія суддів зазначає наступне.

Так, згідно п. 5 ч. 3 ст. 50 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», секретар сільської, селищної, міської ради забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності.

В даному випадку, відповідачем у даній справі є лише голова сільської ради, а тому колегія суддів вважає, що відповідні вимоги заявлені до неналежного відповідача, а як наслідок не підлягають задоволенню.

Щодо апеляційної скарги ОСОБА_1 , яка не приймала участі у розгляді даної справи в суді І інстанції, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

В даному випадку, оскаржуючи рішення суду першої інстанції ОСОБА_1 зазначає, що оскаржуваним рішенням суду вирішено питання про її права та інтереси, як мешканця відповідної територіальної громади.

Між тим, згідно п. 3 ч. 1 ст. 305 КАС України, суд апеляційної інстанції закриває апеляційне провадження, якщо після відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою, поданою особою з підстав вирішення судом питання про її права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, встановлено, що судовим рішенням питання про права, свободи, інтереси та (або) обов`язки такої особи не вирішувалося.

В даному випадку, у ході апеляційного розгляду справи, апелянт, окрім загальних посилань на проживання у відповідній територіальній громаді, не навів жодного обґрунтування негативного впливу рішення суду на свої права та інтереси, а тому колегія суддів вважає за необхідне закрити апеляційне провадження за його апеляційною скаргою.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що задовольняючи позовні вимоги, судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права при вирішенні справи, а тому наявні підстави для скасування оскаржуваного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 305, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційне провадження, що відкрите за апеляційною скаргою ОСОБА_1 закрити.

Апеляційні скарги сільського голови Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області Крупиці Наталії Григорівни, ОСОБА_2 задовольнити.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2021 року скасувати, прийнявши у справі нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Судові витрати, а саме сплачений судовий збір за подання апеляційних скарг покласти на апелянтів.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів.

Головуючий суддя Яковлєв О.В.Судді Єщенко О.В. Крусян А.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу103603691
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —420/20260/21

Ухвала від 27.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Постанова від 02.03.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 30.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 30.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 30.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні