Рішення
від 03.03.2022 по справі 140/15470/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2022 року ЛуцькСправа № 140/15470/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О. О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «ОЛТРАНС» до Волинської митниці про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ОЛТРАНС» (далі - позивач, ПП «ОЛТРАНС») звернулося в суд з позовом до Волинської митниці (далі відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 16.11.2021 №0000064/7.3-19 та №0000065/7.3-19.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 07.10.2021 відповідачем складений акт за №0015/7.3-19/09/25089774 «Про результати документальної невиїзної перевірки ПП «ОЛТРАНС» з питань дотримання законодавства України з питань митної справи в частині обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг із звільнення від оподаткування за митними деклараціями: №UA205090/2018/87351 від 18.10.2018, №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019, №UA205090/2019/37921 від 15.03.2019, №UA205090/2019/40092 від 21.03.2019, №UA205090/2019/108702 від 17.09.2019, №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019, №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019. В той же день, із зазначеним документом був ознайомлений керівник ПП «ОЛТРАНС», висновки, викладені в акті перевірки, позивачем не оскаржувались. Однак лише 16.11.2021 за результатами вказаної перевірки відповідачем прийнятті податкові повідомлення-рішення №0000064/7.3-19 про збільшення мита у сумі 87 019,47 грн. з донарахованим штрафом на суму 43509,74 грн. (разом 130529,21 грн.) та № 0000065/7.3-19 про збільшення ПДВ на суму 17403,89 грн. з донарахованим штрафом на суму 8701,95 грн. (разом 26105,84 грн.). В обґрунтування вище перерахованих донарахувань згідно акту перевірки покладено виключно копія листа уповноваженого органу Польщі від 24.06.2021 за № 1401-І0С.4331.78.2020 (доведеного копією листа Держмитслужби від 13.07.2021 за № 15/15-03/7.3/2644, вх. Волинської митниці від 13.07.2021 за № 415/7.3-15). При цьому, згідно висновку контролюючого органу, викладеному в акті перевірки, саме ПП «ОЛТРАНС», як імпортер, зобов`язано перевіряти достовірність інформації, викладеної у деклараціях походження на партію товару, за видачу і оформлення яких несе відповідальність експортер.

Позивач не погоджується із вищезазначеними податковими повідомленнями рішеннями, з огляду на таке.

Вказує, що за змістом пункту 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України податкові повідомлення-рішення приймаються контролюючим органом протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення акту перевірки. Водночас оскаржувані податкові повідомлення-рішення № 0000064/7.3-19 та № 0000065/7.3-19 прийнятті відповідачем 16.11.2021, тобто з грубим порушенням наведених вимог чинного законодавства, поза строком визначених Кодексом, відтак такі рішення не можуть породжувати будь-яких правових наслідків.

Також зазначає, що жодне положення як і Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, так і Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження, а також інших будь-яких нормативних актів не покладає відповідальність щодо правильності заповнення декларації про походження товарів як на експортера так і на імпортера, у даному випадку на ПП «ОЛТРАНС». А тому, висновок контролюючого органу у акті перевірки про відповідальність ПП «ОЛТРАНС» за зміст декларацій про походження є протиправним і не може бути покладений в основу відповідальності позивача.

Крім того, відповідно до п.1 ст. 23 Доповнення І Конвенції підтвердження про походження є дійсним протягом чотирьох місяців з дати видачі в Договірній стороні-експортері та у зазначений період має бути подане до митних органів країни імпорту. Відтак, враховуючи, що декларації походження товару складені експортером у період 2018 -2019, тому станом на червень-липень 2021 такі декларації вже не могли бути дійсними.

У той же час, у Волинській митниці під час митного оформлення у 2018-2019 не виникало будь-яких сумнівів щодо правомірності документів про походження експортованих позивачем товарів згідно наведених вище митних декларацій. Зазначений товар пройшов повноцінне митне оформлення в країні-експортера і у відповідача не виникало жодних сумнівів щодо їх правомірності при митному оформленні цього товару в Україні.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 24.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача позивних вимог не визнав, посилаючись на те, що згідно із пунктом 2 частини 2 статті 351 Митного кодексу України, відповідно до наказу Волинської митниці від 17.09.2021 №229 проведена документальна невиїзна перевірка ПП «ОЛТРАНС» з дотримання вимог законодавства України з питань митної справи в частині обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування при митному оформленні товару за МД: №UA205090/2018/87351 від 18.10.2018, №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019, №UA205090/2019/37921 від15.03.2019, №UA205090/2019/40092 від 21.03.2019, №UA205090/2019/108702 від 17.09.2019, №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019, №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019. З огляду на вказане, позивачу направлено письмове повідомлення від 23.09.2021 №7.3-19/3343 про початок документальної невиїзної перевірки, в якому зазначалось про можливість надання додаткових документів, що стосуються предмету перевірки. Проте, платником податків додаткових документів (пояснень, довідок і т.д.), а також інших документів, у ході перевірки не надавалось.

Вказана перевірка була розпочата у зв`язку з отриманням листа Державної митної служби України від 13.07.2021 №15/15-03/7.3/2644 щодо отриманої відповіді уповноваженого органу республіки Польщі від 24.06.2021 №1401-ІОС.4331.78.2020 про результати перевірки декларацій про походження товару, складених на фактурі від 11.01.2019 № FV3/2019, від 12.03.2019№ FV58/2019, від 16.03.2019 № FV68/2019, від 16.03.2019 № FV69/2019, від 11.09.2019 № FV234/2019, від 11.09.2019 № FV233/2019, від 17.10.2018 № FV236/2018, від 27.11.2019 № FV325/2019.

Так, перевіркою встановлено, що за МД №UA205090/2018/87351 від 18.10.2018, №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019, №UA205090/2019/37921 від 15.03.2019, №UA205090/2019/40092 від 21.03.2019, №UA205090/2019/108702 від 17.09.2019, №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019, №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019 ввезено товари із застосуванням тарифної преференції по ввізному миту «410» - «Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС з умовним нарахуванням мита. Підставою для застосування декларантом преференційної ставки ввізного мита стали декларації про походження товару складені на інвойсах від 11.01.2019 № FV3/2019, від 12.03.2019№ FV58/2019, від 16.03.2019 № FV68/2019, від 16.03.2019 № FV69/2019, від 11.09.2019 № FV234/2019, від 11.09.2019 № FV233/2019, від 17.10.2018 № FV236/2018, від 27.11.2019 № FV325/2019.

Так, як пред`явлений до митного оформлення декларантом товар є бувшим у вжитку, а його експортер не є його виробником, митницею вирішено провести перевірку достовірності преференційного походження вказаного вище товару.

Керуючись статтею 33 Протоколу І та у порядку визначеному наказом Держмитслужби України від 13.09.2010 № 1050 «Про затвердження Порядку направлення до Держмитслужби звернень митних органів щодо проведення перевірки сертифікатів про походження товарів», на підставі звернення Волинської митниці ДФС від 14.09.2019 №1131/8/03-70-19-04, Державною митною службою направлено запит для проведення перевірки уповноваженими органами країни експорту зазначеного сертифікату з перевезення товару форми EUR.1, який був поданий Волинській митниці ДФС для здійснення митного оформлення імпортованого товару.

Листом уповноваженого органу Республіки Польща від 24.06.2021 №1401-ІОС.4331.78.2020 проінформовано, що митними органами Польщі не підтверджено преференційного походження товару відповідно до фактур від 11.01.2019 № FV3/2019, від 12.03.2019№ FV58/2019, від 16.03.2019 № FV68/2019, від 16.03.2019 № FV69/2019, від 11.09.2019 № FV234/2019, від 11.09.2019 № FV233/2019, від 17.10.2018 № FV236/2018, від 27.11.2019 № FV325/2019.

Отже, вищезгадані декларації про походження товару, складені імпортером на інвойсах, не підтверджують преференційне походження товару, а тому товарам, зазначеним у них, не надається статус преференційного походження відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, так як експортер не надав жодних підтверджуючих документів.

Вказує, що з моменту прийняття митної декларації до митного оформлення декларант несе юридичну відповідальність за достовірність зазначених у ній відомостей та розміру належних до сплати податків. У спірних правовідносинах обов`язок з декларування, визначення і сплати мита та податку має саме позивач, а тому саме він, а не продавець товару, несе відповідальність за повноту виконання цього обов`язку.

Вважає, що проведена документальна невиїзна перевірка, та, як результат, прийняті податкові повідомлення-рішення є законними та обґрунтованими.

Також зазначає, що у відповідності до ст. 354 Митного кодексу України 07.10.2021 за №0015/7.3-19/09/25089774 складено акт документальної невиїзної перевірки, який направлено позивачу 08.11.2021 рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Враховуючи інформацію згідно трекінгу відправлень Укрпошти вищевказане повідомлення про вручення протягом тривалого часу знаходилося в стані «відправлення прямує до точки видачі/доставки» Волинською митницею 05.11.2021 було направлено лист від 03.11.2021 №7.3-19/5167 директору Волинської дирекції АТ «Укрпошта» щодо місцезнаходження даного рекомендованого листа. Відповідно до отриманої відповіді від АТ Укрпошти від 08.11.2021 №021001-30 21 (вх.Волинської митниці від 10.11.2021 №8379/7.3-19) рекомендований лист (Акт) було вручено 05.11.2021 особисто адресату. Згідно з штрих кодовим номером №4302524274940 відправлень Укрпошти, перший примірник акту «Про результати документальної невиїзної перевірки» №0015/7.3-19/09/25089774 від 07.10.2021 Волинською митницею було отримано 15.11.2021, без заперечень щодо результатів перевірки, та 16.11.2021 були прийняті податкові повідомлення-рішення №0000064/7.3-19 та № 0000065/7.3-19 з розрахунком штрафних санкцій для сплати визначених в них грошових зобов`язань у встановлений термін відповідно до п. 86.8 ст.86 Податкового кодексу України.

З огляду на вище зазначене, вважає, що податкові повідомлення від 16.11.2021 №0000064-7.3-19, №0000065-7.3-19 прийняті у повній відповідності норм чинного законодавства, а тому просив у задоволенні позову відмовити повністю.

У відповіді на відзив позивач підтримав правову позицію, викладену у позовній заяві. Додатково зазначив, що зі змісту листа від 24.06.2021 за №1401- І0С.43331.78.2020 Палати податкової адміністрації у Варшаві (складений англійською мовою), який на адвокатський запит було надано Волинською митницею та інформація з якого, у свою чергу, покладена в основу оскаржуваних донарахувань - докази походження товару у деклараціях: від 17.10.2018 за № FV236/2018; від 11.01.2019 за № FV3/2019; від 12.03.2019 за № FV58/2019; від 16.03.2019: за № FV68/2019 і за № FV69/2019; від 11.09.2019 за № FV234/2019; від 11.09.2019 за № FV233/2019; від 27.11.2019 за № FV325/2019 - достовірні. Також вказано, що експортер, на момент складання листа, не надав всіх необхідних документів для підтвердження статусу походження цих товарів, а тому Палата податкової адміністрації у Варшаві на даний час не може підтвердити преференцію цих товарів. Просив позов задовольнити.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що Волинською митницею проведено документальну невиїзну перевірку ПП «ОЛТРАНС» з питань дотримання законодавства України з питань митної справи в частині обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг із звільнення від оподаткування за МД: №UA205090/2018/87351 від 18.10.2018, №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019, №UA205090/2019/37921 від 15.03.2019, №UA205090/2019/40092 від 21.03.2019, №UA205090/2019/108702 від 17.09.2019, №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019, №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019, за результатами якої складено акт від 07.10.2021 № 0015/7.3-19/09/25089774.

У вказаному акті перевірки зазначено, що з питань правильності та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування було перевірено МД: №UA205090/2018/87351 від 18.10.2018, №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019, №UA205090/2019/37921 від 15.03.2019, №UA205090/2019/40092 від 21.03.2019, №UA205090/2019/108702 від 17.09.2019, №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019, №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019.

При проведенні перевірки обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування під час митного оформлення товару за МД №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019 встановлено, що ПП «ОЛТРАНС» здійснено митне оформлення товару «напівпричіп вантажний рефрижератор б/в, призначений для перевезення вантажів по дорогах загального користування, марка згідно з довідником-MERKER, модель згідно з довідником - SEMІ-TRAILER/LEATHLEANTOIR, календарний рік виготовлення-2013, модельний рік виготовлення-2013, шасі №ZB3S3000000062827…», за кодом товару 8716398000 згідно УКТЗЕД, із застосуванням тарифної преференції по ввізному «410» - «Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС, з умовним нарахуванням мита (код платежу 020, спосіб платежу 06) - 28174,80 грн. Підставою для застосування декларантом преференційної ставки ввізного мита на товар з кодом УКТЗЕД 8716398000 в розмірі - 0% та умовного нарахування мита в розмір - 10% стала декларація походження на партію товару, складена експортером на фактурі/ інвойс від 11.01.2019 № FV3/2019, фактурна вартість якої не перевищує 6000 євро та заявлена до митного оформлення за даною МД (графа 44 МД під кодом «7016»).

При проведенні перевірки обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування під час митного оформленні товару за МД №UA205090/2019/037921 від 15.03.2019 встановлено, що ПП «ОЛТРАНС» здійснено митне оформлення товару «сідельний тягач б/в, призначений для перевезення вантажів по дорогах загального користування, марка згідно з довідником DAF, модель згідно з довідником - CF 75360, календарний рік виготовлення-2008, модельний рік виготовлення-2008, шасі №XLRTE75PC0E813259…» за кодом товару 8701209000 згідно УКТ ЗЕД, із застосуванням тарифної преференції по ввізному миту «410» з умовним нарахуванням мита (код платежу 020, спосіб платежу 06) 9617,94 грн. Підставою для застосування декларантом преференційної ставки ввізного мита на товар за кодом УКТЗЕД 8701209000 в розмірі - 0% та умовного нарахування мита у розмір -10% стала декларація походження на партію товару, складена експортером на фактурі/ інвойс від 12.03.2019№FV58/2019, фактурна вартість якої не перевищує 6000 євро та заявлена до митного оформлення за даною МД (графа 44 МД під кодом « 7016»).

При проведенні перевірки обґрунтованості та законності наданні (отримання) пільг і звільнення від оподаткування під час митного оформленні товару за МД №UA205090/2019/040092 від 21.03.2019 встановлено, що ПП «ОЛТРАНС» здійснено митне оформлення товару «плитка керамічна глазурована, виготовлена з грубої кераміки, без зображень для внутрішніх робіт (підлоги та стін) відповідних колекцій…» за кодом товару 6908902000 згідно УКТ ЗЕД, із застосуванням тарифної преференції по ввізному миту «410», з умовним нарахуванням мита (код платежу 020, спосіб платежу 06) - 7891,07 грн. Підставою для застосування декларантом преференційної ставки ввізного мита на товар за кодом УКТЗЕД 6908902000 в розмірі - 0% та умовного нарахування мита в розмір -5% стала декларація походження на партію товару, складена експортером на фактурі/інвойсі від 16.03.2019 № FV68/2019, № FV69/2019, фактурна вартість якої не перевищує 6000 євро та заявлена до митного оформлення за даною МД (графа 44 МД під кодом «7016»).

При проведенні перевірки обгрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування під час митного оформлення товару за МД_№UА205090/2019/108702 від 17.09.2019 встановлено, що ПП «ОЛТРАНС» здійснено митне оформлення товару «напівпричіп вантажний рефрижератор б/в, призначений для перевезення вантажів по дорогах загального користування, марка згідно з довідником-WEKA, модель згідно з довідником - SANH GESSCHL.KASTEN календарний рік виготовлення -2005, модельний рік виготовлення - 2005, шасі №W09KSL3354WW14165…» за кодом товару 8716398000 згідно УКТ ЗЕД, із застосуванням тарифної преференції по ввізному миту «410», з умовним нарахуванням мита (код платежу 020, спосіб платежу 06) - 6148,21 грн. Підставою для застосування декларантом преференційної ставки ввізного мита на товар за кодом УКТЗЕД 8716398000 в розмірі - 0% та умовного нарахування мита в розмір -10% стала декларація походження на партію товару, складена експортером на фактурі/інвойс від 11.09.2019 № FV234/2019, фактурна вартість якої не перевищує 6000 євро та заявлена до митного оформлення за даною МД (графа 44 МД під кодом «7016»).

При проведенні перевірки обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування під час митного оформлення товару за МД №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019 встановлено, що ПП «ОЛТРАНС» здійснено митне оформлення товару «сідельний тягач б/в, призначений для перевезення вантажів по дорогах загального користування, марка згідно з довідником-SCANIA, модель згідно з довідником-Р400, календарний рік виготовлення -2012, модельний рік виготовлення - 2012, шасі №YS2P4X20005307989…» за кодом товару 8701209000 згідно УКТ ЗЕД, із застосуванням тарифної преференції по ввізному миту «410», з умовним нарахуванням мита (код платежу 020, спосіб платежу 06) - 16203,95 грн. Підставою для застосування декларантом преференційної ставки ввізного мита на товар за кодом УКТЗЕД 8701209000 в розмірі -0% та умовного нарахування мита в розмір -10% стала декларація походження на партію товару, складена експортером на фактурі/інвойс від 11.09.2019 № FV233/2019, фактурна вартість якої не перевищує 6000 євро та заявлена до митного оформлення за даною МД (графа 44 МД під кодом «7016»).

При проведенні перевірки обгрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування під час митного оформлення товару за МД №UA205090/2018/087351 від 18.10.2018 встановлено, що ПП «ОЛТРАНС» здійснено митне оформлення товару «напівпричіп вантажний самоскид б/в, призначений для перевезення вантажів по дорогах загального користування, марка згідно з довідником - АТМ, модель згідно з довідником-ОКА17/27, календарний рік виготовлення - 2006, модельний рік виготовлення-2006,шасі № YA9SKL4436C139208…» за кодом товару 8716398000 згідно УКТ ЗЕД, із застосуванням тарифної преференції по ввізному «410», з умовним нарахуванням мита (код платежу 020, спосіб платежу 06) 13494,89 грн. Підставою для застосування декларантом преференційної ставки ввізного мита на товар за кодом УКТЗЕД 8716398000 в розмірі -2,5% стала декларація походження на партію товару, складена експортером на фактурі/інвойс від 17.10.2018 № FV236/2018, фактурна вартість якої не перевищує 6000 євро та заявлена до митного оформлення за даною МД (графа 44 МД під кодом «7016»).

При проведенні перевірки обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування під час митного оформлення товару за МД №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019 встановлено, що ПП «ОЛТРАНС» ввезено товар «навантажувач б/в фронтальний колісний, самохідний, вилковий, дві осі, марка - BERGER FOCO TRUCK, модель - FD18T, серійний номер - 4110209004211, шасі номер - Т19С00022…» за кодом товару 8427201100 згідно УКТ ЗЕД, із застосуванням тарифної преференції по ввізному миту «410», з умовним нарахуванням мита (код платежу 020, спосіб платежу 06) - 5488,61грн. Підставою для застосування декларантом преференційної ставки ввізного мита на товар за кодом УКТЗЕД 8427201100 в розмірі - 0% та умовного нарахування мита у розмір - 5% стала декларація походження на партію товару, складена експортером на фактурі/інвойс від 27.11.2019 № FV325/2019, фактурна вартість якої не перевищує 6000 євро та заявлена до митного оформлення з і даною МД (графа 44 МД під кодом «7016».).

Однак листом уповноваженого органу Польщі від 24.06.2021 №1401-ІОС.4331.78.2020 (доведений листом Держмитслужби від 13.07.2021 №15/1503/7.3/2644, вх. Волинської митниці від 13.07.2021 № 415/7.3-15) про результати перевірки декларацій походження на партію товару, сукупна вартість яких не перевищує 6000 євро, що складені на інвойсах від 11.01.2019 № FV3/2019, від 12.03.2019№ FV58/2019, від 16.03.2019 № FV68/2019, від 16.03.2019 № FV69/2019, від 11.09.2019 № FV234/2019, від 11.09.2019 № FV233/2019, від 17.10.2018 № FV236/2018, від 27.11.2019 № FV325/2019, не підтверджено преференційне походження товару, зазначеного у декларації про походження товару з Європейського Союзу.

Враховуючи вище зазначене, під час проведення перевірки було встановлено, що при митному оформленні товарів за МД №UA205090/2018/87351 від 18.10.2018, №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019, №UA205090/2019/37921 від 15.03.2019, №UA205090/2019/40092 від 21.03.2019, №UA205090/2019/108702 від 17.09.2019, №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019, №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019 ПП «ОЛТРАНС» неправомірно застосовано режим вільної торгівлі в рамках Угоди у зв`язку з порушенням вимог ст. 26 Глави І Розділу IV Угоди та ст. 15, 21 Доповнення І, а саме: згідно з інформацією, отриманою від уповноваженого органу Польщі, товари зазначені у деклараціях про походження, складених на інвойсах від 11.01.2019 № FV3/2019, від 12.03.2019 № FV58/2019, від 16.03.2019 № FV68/2019, від 16.03.2019 № FV69/2019, від 11.09.2019 № FV234/2019, від 11.09.2019 № FV233/2019, від 17.10.2018 № FV236/2018, від 27.11.2019 № FV325/2019, не мають походження Європейського Союзу, тобто товари не підпадають під дію ст.26 Глави І Розділу IV Угоди та не підпадають під правила походження, викладені в Доповненні І.

Отже, товари, митне оформлення яких здійснено за вказаними митними деклараціями, не можуть бути визнані такими, що мають преференційне походження з Європейського Союзу, та відповідно не мають права на преференцію.

Таким чином, документальною невиїзною перевіркою з питань митної справи щодо обгрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування за вищезазначеними МД встановлено порушення ПП «ОЛТРАНС»:

- статті 26 Глави 1 Розділу IV Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтоварйством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 № 1678-VII, пп. (с) п.1 ст.15,п. 1,п. 5 ст.21 Доповнення 1 до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, з іншого боку, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 № 1678-V1I, ч. 7 ст. 36, ч. 2 ст. 48, ч. 1 ст. 257, пп.1, 5, 6 ч. 8 ст. 257, ч. 1 ст. 270, ч. 4, 5 ст. 280, ч. 1 ст. 281 Митного кодексу України, в результаті чого занижене податкове зобов`язання по сплаті мита за вищезазначеними МД на загальну суму 87019,47 грн.;

- п. 185.1 ст. 185, п. 187.8 ст. 187, п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податкове зобов`язання по сплаті податку на додану вартість за вищезазначеними МД на загальну суму 17403,89 грн.

За результатами проведеної перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 16.11.2021 №0000064/7.3-19, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «мито на товари, що ввозяться суб`єктами господарювання», код платежу 15010100 130529,21 грн., в т.ч.: 87019,47 грн. податкове зобов`язання, 43509,74 грн. штрафна санкція; від 16.11.2021 № 0000065/7.3-19, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «податок на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів», код платежу 14070100 26105,84 грн, в т.ч.: 17403,89 грн. податкове зобов`язання, 8701,95 грн. штрафна санкція.

Надаючи правову оцінку податковим повідомленням-рішенням, суд враховує наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади державної митної справи, зокрема, процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, умови та порядок справляння митних платежів, визначаються Митним кодексом України (далі МК України) та іншими законами України.

Відповідно до пункту 24 частини першої статті 4 МК України митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

Пунктами 23 та 29 частини першої статті 4 МК України передбачено, що митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Митні формальності - сукупність дій, що підлягають виконанню відповідними особами і митними органами, а також автоматизованою системою митного оформлення з метою дотримання вимог законодавства України з питань митної справи.

Відповідно до частини першої статті 7 МК України встановлені порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, ведення митної статистики, обмін митною інформацією, ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, здійснення відповідно до закону державного контролю нехарчової продукції при її ввезенні на митну територію України, запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил, організація і забезпечення діяльності митних органів та інші заходи, спрямовані на реалізацію державної митної політики, становлять митну справу.

Згідно з частиною п`ятою статті 54 МК України митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості.

Пунктом 7 частини першої статті 336 МК України передбачено, що митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом: проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Відповідно до частини першої статті 345 МК України документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких митні органи переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних та інших платежів, а також пені, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Частиною третьої вказаної статті передбачено, що митні органи мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування; правильності класифікації згідно зУКТ ЗЕДтоварів, щодо яких проведено митне оформлення; відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі; законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.

Частиною другою статті 351 МК України передбачено, що документальна невиїзна перевірка проводиться у разі, зокрема, надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

Посадовими особами митних органів під час проведення перевірок можуть бути використані, зокрема, отримані від уповноважених органів іноземних держав документально підтверджені відомості щодо вартісних, кількісних або якісних характеристик, країни походження, складу та інших характеристик, які мають значення для оподаткування товарів, їх ввезення (пересилання) на митну територію України або на територію вільної митної зони чи вивезення (пересилання) за межі митної території України або території вільної митної зони, які відрізняються від задекларованих під час митного оформлення (пункт 5 частини першої статті 352 цього Кодексу).

Відповідно до пункту 54.4 статті 54 Податкового кодексу України (далі ПК України) у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтверджених відомостей щодо країни походження, вартісних, кількісних або якісних характеристик, які мають значення для оподаткування товарів і предметів при ввезенні (пересиланні) на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенні (пересиланні) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони, які відрізняються від задекларованих під час митного оформлення, контролюючий орган має право самостійно визначити базу оподаткування та податкові зобов`язання платника податків шляхом проведення дій, визначенихпунктом 54.3цієї статті, на підставі відомостей, зазначених у таких документах.

Водночас частиною першою статті 300 МК України передбачено, що умови надання звільнення (умовного звільнення) від оподаткування митними платежами визначаються цим Кодексом,ПК України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України. Порядок надання документів, необхідних для підтвердження права на звільнення (умовне звільнення) від оподаткування митними платежами, визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Таким чином, підставою для висновку про заниження суб`єктом господарювання податкових зобов`язань під час ввезення товарів на митну територію України може слугувати лише офіційна документально підтверджена інформація від уповноважених органів іноземних держав. Крім того, така інформація повинна підтверджувати або не підтверджувати автентичність поданих документів щодо ввезених товарів і стосуватись зовнішньоекономічних операцій, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

Згідно з частинами першою, другою, третьою статті 36 МК України країна походження товару визначається з метою оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, заборон та/або обмежень щодо переміщення через митний кордон України, а також забезпечення обліку цих товарів у статистиці зовнішньої торгівлі. Країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених цим Кодексом. Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару.

У відповідності до частини сьомої статті 36 МК України повністю вироблені або піддані достатній переробці товари преференційного походження визначаються на основі законів України, а також міжнародних договорів України, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України.

Згідно з частиною першою статті 43 МК Українидокументами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару.

Частинами третьою-шостою статті 43 МК України встановлено, що сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару. Засвідчена декларація про походження товару - це декларація про походження товару, засвідчена державною організацією або компетентним органом, наділеним відповідними повноваженнями. Декларація про походження товару - це письмова заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару.

Частинами першою, другою статті 44 МК України визначено, що для підтвердження країни походження товару митний орган у передбачених законом випадках має право вимагати та отримувати оригінали документів про походження такого товару. У разі переміщення товарів через митний кордон України країна походження товару заявляється (декларується) митному органу в обов`язковому порядку лише у разі, якщо це необхідно для застосування митно-тарифних заходів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, кількісних обмежень (квот), інших заходів економічного або торговельного характеру, що здійснюються в односторонньому порядку або відповідно до двосторонніх чи багатосторонніх міжнародних договорів, укладених відповідно до закону, або заходів, що здійснюються відповідно до закону для забезпечення здоров`я населення чи суспільного порядку, а також у разі, якщо в митного органу є підстави для підозри в тому, що товар походить з країни, товари якої заборонені до переміщення через митний кордон України згідно із законодавством України.

Згідно з частиною першою статті 45 МК України у разі виникнення сумнівів з приводу дійсності документів про походження товару чи достовірності відомостей, що в них містяться, включаючи відомості про країну походження товару, митний орган може звернутися до компетентного органу, що видав документ, або до компетентних організацій країни, зазначеної як країна походження товару, із запитом про проведення перевірки цих документів про походження товару чи надання додаткових відомостей.

Законом України «Про ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони» від 16.09.2014 № 1678-VIIратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі Угода про асоціацію).

Відповідно до пункту 1 статті 29 Угоди про асоціацію кожна Сторона зменшує або скасовує ввізне мито на товари, що походять з іншої Сторони, відповідно до графіків, встановлених у додатку I-A до цієї Угоди.

Пунктами 1, 2 статті 26 Угоди передбачено, що її положення застосовуються до торгівлі товарами, що походять з територій Сторін. Для цих цілей «походження» означає, що товар підпадає під правила походження, викладені в Протоколі I до цієї Угоди («Щодо визначення концепції 2походження товарів2 і методів адміністративного співробітництва»).

Статтею 16 Розділу V Протоколу 1 «Щодо визначення концепції «походження товарів» і методів адміністративного співробітництва» до Угоди про асоціацію (надалі - Протокол 1) встановлено, що товари, що походять з Європейського Союзу, і товари, що походять з України, після ввезення до України чи Європейського Союзу відповідно підпадають під дію цієї Угоди за умови подання одного з таких документів:

(a) сертифікат з перевезення товару EUR.1, зразок якого наведений у додатку III до цього Протоколу; або UA/EU/P1/ua 14;

(b) у випадках, вказаних у статті 22 (1) цього Протоколу, - декларація, що надалі іменуватиметься «декларацією-інвойс», надана експортером до інвойса, повідомлення про доставку чи будь-якого іншого комерційного документа, який описує розглядувані товари достатньо детально для того, щоб їх можна було ідентифікувати (текст декларації-інвойс наведений у додатку IV до Протоколу).

Статтею 22 Розділу V Протоколу 1 встановлені умови складання декларації-інвойс, зокрема, декларація-інвойс, зазначена в статті 16 (1) (b) цього Протоколу, може бути складена:

(a) затвердженим експортером у розумінні статті 23 цього Протоколу, або

(b) експортером будь-якої партії товару, що складається з одного чи декількох місць товарів, що походять з певної країни, сукупна вартість яких не перевищує 6000 євро.

Декларація інвойс може бути складена, якщо розглядувані товари можуть бути визнані такими, що походять з Європейського Союзу або України і відповідають іншим вимогам цього Протоколу.

Стаття 28 Розділу V Протоколу І встановлює, що до складу документації, зазначеної в статтях 17(3) і 22(3) цього Протоколу, використовуваної для підтвердження того, що товари, вказані в сертифікаті з перевезення товару EUR.1 або декларації інвойс можуть бути визнані такими, що походять з Європейського Союзу або України й відповідають іншим вимогам цього Протоколу, можуть входити, «interalia» (переклад - також), в тому числі:

(a) прямі свідчення процесів, виконаних експортером чи постачальником для отримання розглядуваного майна, що містяться, наприклад, у його обліковій документації чи у міжнародній системі обліку;

(b) документи, що підтверджують статус походження використаних матеріалів, видані чи складені в Європейському Союзі або Україні, якщо застосування таких документів відповідає чинному законодавству відповідної країни;

(c) документи, що підтверджують обробку матеріалів у Європейському Союзі або Україні, видані чи складені в ЄС або Україні, якщо застосування таких документів відповідає чинному законодавству відповідної країни;

(d) сертифікати з перевезення товару EUR.1 або декларації інвойс, що підтверджують статус походження використаних матеріалів, видані чи складені в Європейському Союзі або Україні згідно з цим Протоколом;

(e) належні свідчення про обробку, виконану з межами Європейського Союзу або України згідно з положеннями статті 12 даного Протоколу, які підтверджують, що вимоги цієї статті були виконані.

Як свідчать матеріали справи, Волинською митницею за результатами документальної невиїзної перевірки ПП «ОЛТРАНС» з питань дотримання законодавства України з питань митної справи в частині обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг із звільнення від оподаткування за МД: №UA205090/2018/87351 від 18.10.2018, №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019, №UA205090/2019/37921 від 15.03.2019, №UA205090/2019/40092 від 21.03.2019, №UA205090/2019/108702 від 17.09.2019, №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019, №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019, висновки якої були покладені в основу оспорюваних у межах даної справи податкових повідомлень-рішень, встановлено заниження позивачем податкових зобов`язань по сплаті мита за вищевказаними МД та податку на додану вартість.

При цьому, до таких висновків митний орган дійшов у зв`язку з надходженням до Волинської митниці листа уповноваженого органу Польщі від 24.06.2021 №1401-ІОС.4331.78.2020 (вх. № 415/7.3-15 від 13.07.2021) про результати перевірки декларацій походження на партію товару, сукупна вартість яких не перевищує 6000 євро, що складені на інвойсах від 11.01.2019 № FV3/2019, від 12.03.2019№ FV58/2019, від 16.03.2019 № FV68/2019, від 16.03.2019 № FV69/2019, від 11.09.2019 № FV234/2019, від 11.09.2019 № FV233/2019, від 17.10.2018 № FV236/2018, від 27.11.2019 № FV325/2019, згідно якого не підтверджено преференційне походження товару, зазначеного у декларації про походження товару з Європейського Союзу. Відтак, на думку відповідача, товари, митне оформлення яких здійснено за вищевказаними МД на підставі декларацій про походження, складених на таких інвойсах, не можуть бути визнані такими, що мають преференційне походження з Європейського Союзу, та відповідно не мають права на преференцію.

Суд вважає такі висновки відповідача помилковими з огляду на наступне.

У першу чергу суд звертає увагу на те, що долучена до відзиву на позовну заяву копія листа уповноваженого органу Польщі від 24.06.2021 №1401-ІОС.4331.78.2020 складена на іноземній мові, та її переклад на українську мову відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, на якого покладено обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, суду не надано. Водночас позивач до відповіді на відзив долучив переклад вказаного листа, зробленого МП «Бюро перекладів «Модус».

Зі змісту перекладу листа Палати податкової адміністрації у Варшаві Республіки Польща від 24.06.2021 №1401-ІОС.4331.78.2020 слідує, що уповноважений орган Республіки Польща не може підтвердити вірність та точність декларацій походження, зокрема, №: FV236/2018, FV3/2019, FV 58/2019, FV68/2019, FV69/2019, FV 234/2019, FV 233/2019, FV 325/2019, оскільки експортер не надав тепер документи, необхідні для підтвердження статусу походження. Отже, тепер ці товари не підпадають під преференційну обробку. Однак докази походження достовірні.

Отже, вказаним листом повідомлено, що станом на 24.06.2021 неможливо підтвердити вірність та точність вказаних вище декларацій походження у зв`язку з ненаданням експортером станом на день складання даного листа документів, необхідних для підтвердження статусу походження. Водночас уповноваженим органом Республіки Польща підтверджено, що докази походження достовірні.

Суд звертає увагу на те, що у імпортера (позивача) відсутній обов`язок чи необхідність перевіряти законність дій експортера в момент оформлення та видачі декларації інвойс. Тобто, відповідальність за оформлення та видачу декларації-інвойса і правдивість інформації, що в ній зазначена, покладена виключно на експортерові (продавцеві).

Оскільки уповноваженим органом Республіки Польща підтверджено, що докази походження товару достовірні, тому, у даному випадку, ненадання експортером документів на підтвердження статусу походження, не може бути підставою для позбавлення позивача права на преференцію.

При цьому, вказаний вище лист уповноваженого органу Республіки Польща не можна вважати єдиним та беззаперечним доказом порушення саме позивачем митних правил, оскільки позивачем до митного оформлення були надані всі документи, визначені чинним законодавством, що надані експортером та підтверджували право на преференцію.

Крім того, оскільки декларації-інвойс є офіційними документами відповідно до яких настають передбачені законом юридичні наслідки, тому такі документи можуть бути визнані нечинними чи недійсними у встановленому законом порядку.

Суд враховує, що декларації-інвойси від 11.01.2019 № FV3/2019, від 12.03.2019 № FV58/2019, від 16.03.2019 № FV68/2019, від 16.03.2019 № FV69/2019, від 11.09.2019 № FV234/2019, від 11.09.2019 № FV233/2019, від 17.10.2018 № FV236/2018, від 27.11.2019 № FV325/2019 не скасовані, недійсними не визнані, тобто є чинними, доказів протилежного суду не надано, як і не надано доказів притягнення експортера до відповідальності за фальсифікацію офіційних документів, відтак є документами, що підтверджують походження товару з країн Європейського Союзу, та надають пільги зі сплати митних платежів.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що товари, митне оформлення яких здійснено за МД: №UA205090/2018/87351 від 18.10.2018, №UA205090/2019/10215 від 23.01.2019, №UA205090/2019/37921 від 15.03.2019, №UA205090/2019/40092 від 21.03.2019, №UA205090/2019/108702 від 17.09.2019, №UA205090/2019/108711 від 17.09.2019, №UA205090/2019/137659 від 29.11.2019 на підставі вказаних вище декларацій-інвойсів, є такими, що мають преференційне походження з країн Європейського Союзу для надання режиму вільної торгівлі в рамках Угоди, а тому пільги надані (отримані) позивачем правомірно, з дотриманням вимог Протоколу 1 Угоди.

Разом з тим, суд не бере до уваги доводи позивача про порушення митним органом вимог пункту 86.8 статті 86 ПК України, з огляду на таке.

Пунктом 86.4 статті 86 ПК України передбачено, що акт (довідка) документальної невиїзної перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п`яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).

Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки не пізніше наступного робочого дня після його реєстрації вручається особисто платнику податків чи його представникам або надсилається у порядку, визначеномустаттею 42цього Кодексу. У разі відмови платника податків або його представників від підписання акта (довідки) перевірки посадовими особами контролюючого органу складається відповідний акт, що засвідчує факт такої відмови. Відмова платника податків або його представників від підписання акта перевірки не звільняє такого платника податків від обов`язку сплатити визначені контролюючим органом за результатами перевірки грошові зобов`язання. Заперечення по акту перевірки розглядаються у порядку і строки, передбаченіпунктом 86.7цієї статті. Податкове повідомлення-рішення приймається у порядку і строки, передбаченіпунктом 86.8цієї статті.

Відповідно до пункту 86.8 статті 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченомустаттею 58цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеномустаттею 42цього Кодексу.

З матеріалів справи слідує, що митним органом була проведена документальна невиїзна перевірка ПП «ОЛТРАНС» з питань дотримання законодавства України з питань митної справи в частині обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг із звільнення від оподаткування за вище вказаними МД, що свідчить про те, що перевірка проведена за відсутності позивача, що також підтверджено актом перевірки. У свою чергу, акт перевірки № 0015/7.3-19/09/25089774 складено 07.10.2021, примірники якого були направлені позивачу листом рекомендованим листом 08.10.2021 та отримані останнім 05.11.2021, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (штрихкодовий індикатор №4435000847829) та листом АТ «УКРПОШТА» від 08.11.2021 №021001-30-21. Оскаржувані податкові повідомлення-рішення №0000064/7.3-19 та № 0000065/7.3-19 прийнятті відповідачем 16.11.2021, тобто в межах п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення позивачу акта перевірки (05.11.2021).

Відтак твердження позивача про те, що акт перевірки був ним отриманий 07.10.2021 та про порушення відповідачем строку на прийняття спірних податкових повідомлень-рішень не знайшли підтвердження в ході розгляду даної справи.

Відповідно до змісту частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач належними та допустимими доказами не довів правомірність прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень від 16.11.2021 №0000064/7.3-19 та № 0000065/7.3-19, відтак такі рішення слід визнати протиправними та скасувати.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням наведеного, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір - 2349,53 грн, сплачений згідно платіжних доручень від 09.12.2021 №4056 та від 16.12.2021 № 4085.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Митного кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Волинської митниці від 16.11.2021 №0000064/7.3-19 та № 0000065/7.3-19.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Волинської митниці (44350, Волинська область, Любомльський район, село Римачі, вулиця Призалізнична, 13, код ЄДРПОУ 43958385) на користь Приватного підприємства «ОЛТРАНС» (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Вороніхіна, 15а, офіс 26, код ЄДРПОУ 25089774) судовий збір у розмірі 2349,53 грн. (дві тисячі триста сорок дев`ять грн. 53 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О. О. Андрусенко

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103611589
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них мита

Судовий реєстр по справі —140/15470/21

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 08.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 21.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 19.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 03.03.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 15.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні