Рішення
від 22.02.2022 по справі 500/2859/21
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2859/21

23 лютого 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Подлісної І.М.

за участю:

секретаря судового засідання Паряк Тетяни Дмитрівни

представника позивача Станчак А.І.

представника відповідача Олексійчук І.Й.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Тернопільській області до Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Тернопільській області з адміністративним позовом до Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду.

Уточнені позовні вимоги обґрунтовані тим, що провідним інспектором Кременецького районного відділу Управління Березовським В.С. в присутності директора Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради Злочевської А.М. проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки території, будівель та приміщень Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради та встановлено ряд порушень, про що було складено Акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт) від 10.02.2021 № 9.

Під час проведеної перевірки Відділення було виявлено порушення вимог нормативних актів у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Вищезазначені недоліки знайшли своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Припис) від 11.02.2021 № 7.

На підставі цього позивач просив зобов`язати керівника (директора) Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради (Код ЄДРПОУ: 43920351) повністю зупинити експлуатацію будівель Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради за адресами: 47020, Тернопільська область, Кременецький район, с. Катеринівка, вул. Лікарняна, 22 та 47041, Тернопільська область, Кременецький район, с. Великі Бережці, вул. Лесі Українки, 56 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки зазначених у позовній заяві Головного управління.

Ухвалою від 31.05.2021 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 05.07.2021. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.

Встановлені порушення не є суттєвими та на даний час припис про усунення порушень в процесі виконання. Значна частина із порушень вже виконана. Інформація про виконані порушення надається нижче.

Відповідачем па виконання припису 04.06.2021 року ТОВ «Вогнезахист сервіс плюс» здійснено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання та у травні здійснено технічне обслуговування вогнегасників.

Наказом директора від 13.01.2021 року №05-од визначено відповідальних осіб за пожежну безпеку, які 22.03.2021 року пройшли навчання з відповідною видачею посвідчень.

У всіх приміщеннях розміщені інструкції про заходи пожежної безпеки у приміщеннях, па доповнення до плану - схеми евакуації людей та майна розроблено та розміщено на видному місці інструкцію щодо дій персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей.

Встановлено на видному місці інформаційно - довідковий куточок щодо дій персоналу у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних дій у побуті.

Пожежні щити у відділеннях соціальних послуг в умовах цілодобового перебування с. В.Бережні та с. Катеринівка укомплектовані повністю.

Знаки безпеки «Графічні символи. Кольори та знаки безпеки. Зареєстровані знаки безпеки» згідно ДСТУ EN ISO 7010:2019 та позначки ідентифікації об`єктів для встановлення факту наявності або відсутності джерел небезпеки частково виготовлено та розміщені на відповідний місцях.

План - схема евакуації людей та майна на випадок пожежі виготовлено відповідно до вимог.

У відділені соціальних послуг в умовах цілодобового перебування с. Катеринівка в травні закуплено будівельні матеріали для здійснення ремонтних робіт (побілка, штукатурка) стін в яких проходять димові канали, заміни оздоблення стін шляхів евакуації негорючими матеріалами. Проводиться очищення димоходів та печей від сажі. Вогнегасники встановлені у легкодоступних та видних місцях, де найбільш вірогідна поява осередків пожежі.

Закрито кришками з негорючих матеріалів коробки електромереж у відділеннях соціальних послуг в умовах цілодобового перебування с. Катеринівка та с. В. Бережні.

З`єднання проводів і кабелів електромереж у відділеннях здійснено за допомогою затискачів.

Демонтаж підсобних приміщень, які розташовані в об`ємі сходової клітини, що веде з другого поверху на перший потребує капітальних вкладень.

В зв`язку із зазначеним, Відповідачем було розглянуто комерційні пропозиції щодо вартості необхідного обладнанні, в тому числі і встановлення протипожежного захисту та направлено лист до власника, а саме Кременецької міської ради щодо додаткового фінансування, пов`язаного із виконанням припису Позивача. Однак, враховуючи, що на час розгляду листа не виконувався бюджет Кременецької міської територіальної громади, нас було повідомлено, що питання буде розглядатись після закінчення першого півріччя 2021 року.

На даний час в відділеннях знаходиться 44 підопічних, з яких 22 в селі Катеринівці, 22 в селі Великих Бережцях і закриття цих закладів порушить їхнє право на нормальне життя та право колективів на працю.

Вважаємо, що поскільки Відповідачем здійснюється виконання припису від 12.04.2018 № 27, докази про що надаються, а закриття закладів суперечить вимогам, а саме право громадян на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом, то даний позов Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є передчасний, а тому в його задоволенні слід відмовити.

Ухвалою суду від 26.07.2021 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 13.08.2021 о 11:15 год.

13.08.2021 до суду подано доповнення до відзиву на позовну заяву.

Ухвалою суду від 13.08.2021 відкладено розгляд справи на 21.09.2021 о 10:45 год.

Представником відповідача подано до суду доповнення до відзиву на позовну заяву від 21.09.2021.

Ухвалою суду відкладено розгляд справи на 01.11.2021 о 09:45 год.

Представником відповідача подано до суду доповнення до відзиву на позовну заяву від 29.10.2021.

29 жовтня 2021 року секретарем судового засідання складено довідку про те, що судове засідання по адміністративній справі № 500/2859/21 не проводилося, у зв`язку із перебуванням головуючої судді на лікарняному. Наступне судове засідання призначено на 06.12.2021 о 12:00 год.

Представником відповідача подано до суду доповнення до відзиву на позовну заяву від 01.11.2021, від 06.12.2021.

Ухвалою суду від 06.12.2021 відкладено розгляд справи на 17.01.2022 о 11:45 год.

Представником відповідача подано до суду доповнення до відзиву на позовну заяву від 17.01.2022. А 03.02.2022 подано через електронний суд заяву про уточнення позовних вимог.

А саме просив уточнити пункт 2 прохальної частини позовної заяви Головного управління від 24.05.2021 № 64 03-2869/64 3-1, зокрема: фразу "Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради за адресою: 47020, Тернопільська область, Кременецький район, с. Катеринівка, вул. Лікарняна, 22 та 47041, Тернопільська область, Кременецький район, с. Великі Бережці, вул. Лесі Українки, 56 шляхом знеструмлення, до повного усунення порушень зазначених у даній заяві" замінити на "Зобов`язати керівника (директора) Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради (Код ЄДРПОУ: 43920351) повністю зупинити експлуатацію будівель Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради за адресами: 47020, Тернопільська область, Кременецький район, с. Катеринівка, вул. Лікарняна, 22 та 47041, Тернопільська область, Кременецький район, с. Великі Бережці, вул. Лесі Українки, 56 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки зазначених у позовній заяві Головного управління."

Ухвалою суду від 03.02.2022 відкладено розгляд справи на 23.02.2022 о 11:00 год.

23 лютого 2022 року в судовому засіданні представник позивача уточнені позовні вимоги підтримав повністю, просив задовольнити з мотивів викладених в уточненій позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти задоволення позову та просив відмовити в задоволенні позовної заяви з мотивів викладених у відзиві на позовну заяву та доповненнях до відзиву.

Заслухавши сторін, дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

З 10 по 11 лютого 2021 року провідним інспектором Кременецького районного відділу Управління Березовським В.С. в присутності директора Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради Злочевської А.М. проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки території, будівель та приміщень Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради (далі - Центр) за адресою: 47020, Тернопільська область, Кременецький район, с. Катеринівка, вул. Лікарняна, 22; 47041, Тернопільська область, Кременецький район, с. Великі Бережці, вул. Лесі Українки, 56 та встановлено ряд порушень, про що було складено Акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт) від 10.02.2021 № 9, з яким ознайомлено директора Центру Злачевську А.М., що підтверджується її особистим підписом, а також даний Акт вручено вказаній посадовій особі, що підтверджується її особистими підписами.

Під час проведеної перевірки Відділення за вищенаведеними адресами, виявлено порушення вимог нормативних актів у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема: відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання в с. Катеринівка:

1.Не здійснено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

2.Не заведено журнал про наявність на об`єкті первинних засобів пожежогасіння.

3.Відповідальна особа за пожежну безпеку закладу не пройшла навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою КМУ від 26.06.2013р. № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання діям у надзвичайних ситуаціях».

4.Зі всіма працівниками не проведено позаплановий інструктаж з пожежної безпеки під розпис.

5.Відсутні інструкції про заходи пожежної безпеки у приміщеннях закладу.

6.Не розроблено згідно вимог план-схему евакуації людей та майна на випадок пожежі та вивісити її на видному місці.

7.На доповнення до схематичного плану евакуації не розроблено інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей.

8.Не проведено ідентифікацію об`єкта для встановлення факту наявності або відсутності джерел небезпеки.

9.Не встановлено інформаційно-довідковий куточок щодо дій персоналу об`єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті.

10.Приміщення закладу не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 «Системи протипожежного захисту», а саме: системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу типу СО 1.

11.Не здійснено вогнезахисне обробляння дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності в будинках усіх ступенів вогнестійкості, крім V.

12.Не встановлено протипожежний люк виходу на горище будівлі II типу з класом вогнестійкості ЕІЗО.

13.Сходові клітки, внутрішні відкриті сходи, коридори, та інші шляхи . евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.

14.Об`єкт не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням відповідно до вимог ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди, а саме двома пожежними водоймами загальним об`ємом 108 м.3

15.Біля місць розташування пожежного водо джерела не встановлено покажчик (об`ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми.

16.Не забезпечено поповнення протипожежного запасу води протипожежного водоймища.

17.Будівлю закладу не обладнано пристроями від прямих попадань блискавок і вторинних її проявів відповідно до вимог.

18.Евакуаційні виходи не обладнано світловими покажчики «Вихід».

19.Двері виходу із коридорів поверхів та приміщень будівлі до сходових кліток не обладнано приладами для самозачинення та ущільненням в притулах, світлопрозоре заповнення дверей не виконано із гартованого або армованого скла.

20.Сходи, які ведуть з приміщень другого поверху закладу , не виконані з мінімальним значення класу вогнестійкості R60.

21.He демонтовано підсобне приміщення, яке розташоване в об`ємі сходової клітини, що веде з другого поверху.

22.Не проведено очищення димоходів та печей від сажі з наступним оформленням результатів очищення димоходів та печей у відповідному журналі.

23.Не підштукатурено та не проведено побілку усіх димових труб і стіни в яких проходять димові канали.

24.Не заборонено використання печей, які містять в собі тріщини.

25.Стіни шляхів евакуації, що ведуть з 1-ого поверху назовні оздоблені горючими матеріалами. Не представлені сертифікати відповідності з показниками їх пожежної небезпеки.

26.На території закладу пожежний щит укомплектовано не в повній мірі.

27.Вогнегасники не встановлено у легкодоступних та видних місцях, а також у пожежонебезпечних місцях, де найбільш вірогідна поява осередків пожежі.

28.Територія закладу, приміщення та будівлі не забезпечені в повній мірі відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ EN ISO 7010:2019 "Графічні символи. Кольори та знаки безпеки. Зареєстровані знаки безпеки".

29.Електричні лампи на шляхах евакуації І та II поверхів не забезпечено суцільними захисними плафонами.

30.З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів електромережі в будівлі виконані не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

31.Не закрито кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів відгалужувальні та з`єднувальні коробки електромережі на евакуаційних шляхах та приміщеннях І та II поверхів.

Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання с. Великі Бережці:

1.Не здійснено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

2.Відповідальна особа за пожежну безпеку закладу не пройшла навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою КМУ від 26.06.2013р. № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання діям у надзвичайних ситуаціях».

3.Відсутні інструкції про заходи пожежної безпеки у приміщеннях закладу.

4.Не розроблено згідно вимог план-схему евакуації людей та майна на випадок пожежі та вивісити її на видному місці.

5.На доповнення до схематичного плану евакуації не розроблено інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей.

6.Не проведено ідентифікацію об`єкта для встановлення факту наявності або відсутності джерел небезпеки.

7.Приміщення закладу не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 «Системи протипожежного захисту», а саме: системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу типу CO 1.

8.Не здійснено вогнезахисне обробляння дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності в будинках усіх ступенів вогнестійкості, крім V.

9.Не встановлено протипожежний люк виходу на горище будівлі II типу з класом вогнестійкості ЕІЗО.

10.Сходові клітки, внутрішні відкриті сходи, коридори, та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.

11.Об`єкт не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням відповідно до вимог ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди, а саме двома пожежними водоймами загальним об`ємом 108 м3.

12.Біля місць розташування пожежного вододжерела не встановлено покажчик (об`ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми.

13.Не забезпечено поповнення протипожежного запасу води протипожежного водоймища.

14.Будівлю закладу не обладнано пристроями від прямих попадань блискавок і вторинних її проявів відповідно до вимог.

15.Евакуаційні виходи не обладнано світловими покажчики «Вихід».

16.Двері виходу із коридорів поверхів та приміщень будівлі до сходових кліток не обладнано приладами для самозачинення та ущільненням в притулах, світлопрозоре заповнення дверей не виконано із гартованого або армованого скла.

17.Сходи, які ведуть з приміщень другого поверху закладу, не виконані з мінімальним значення класу вогнестійкості R60.

18.Не демонтовано підсобне приміщення, яке розташоване в об`ємі сходової клітини, що веде з другого поверху.

19.На території закладу пожежний щит не укомплектовано протипожежним інвентарем згідно норм належності.

20.Територія закладу, приміщення та будівлі не забезпечені в повній мірі відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ EN ISO 7010:2019 "Графічні символи. Кольори та знаки безпеки. Зареєстровані знаки безпеки".

21.Не здійснено технічне обслуговування наявних вогнегасників.

Вищезазначені недоліки знайшли своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 11.02.2021 № 7, який отримано директором Центру Злочевською А.М., що підтверджується її особистим підписом.

Відповідач зазначив, що ним всі перешкоди усунені, що підтверджується матеріалами справи.

Судом встановлено, що Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Тернопільській області проведено додаткову перевірку відповідача і складено акт № 11 від 01.02.2022, яким виявлено, що представником Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради частково усунуто виявлені позивачем в акті позапланового заходу державного нагляду від 10.02.2021 № 9.

Водночас, відповідачем не надано доказів щодо підтвердження усунення зазначених порушень, що зафіксовані в акті позапланового заходу державного нагляду від 01.02.2022 № 11, а тому, суд вказує, що станом на день ухвалення судом даного рішення залишаються не усунутими порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Не усунуті порушення є суттєвими, оскільки можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для людей та навколишнього природного середовища і як наслідок можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.

Зазначені в акті перевірки порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі, що у свою чергу унеможливлює забезпечити безпеку людей в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.

Водночас, суд звертає увагу, що існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи).

Застосування заходу реагування у вигляді зупинення експлуатації автозаправної станції, є тимчасовим заходом, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень, направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

З огляду на наведені обставини, суд вважає, що позивачем доведено обґрунтованість уточнених заявлених вимог, в той час як відповідач допустив порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Підсумовуючи викладене, суд доходить висновку щодо наявності підстав для застосовування до відповідача заходів реагування у вигляді зобов`язання керівника (директора) Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради повністю зупинити експлуатацію будівель Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради за адресами:

- 47020, Тернопільська обл., Кременецький р-н., с. Катеринівка, вул Лікарняна 22;

- 47041, Тернопільська обл., Кременецький р-н., с. Великі Бережці, вул. Лесі Українки 56, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, виявлених під час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та викладених у акті №11 від 01.02.2022 р.

При обранні такого заходу реагування, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 21.10.2019 року у справі №810/4274/17, від 30.09.2020 року у справі №580/34/19 .

Водночас, під час прийняття судового рішення мають бути враховані не лише обставини і підстави, які спонукали позивача як суб`єкта владних повноважень звернутися до суду з позовом про застосування заходів реагування, але і ті, які існують на час ухвалення судового рішення. В протилежному випадку застосування заходів реагування, як виключного заходу, в судовому порядку поширюватиметься на всіх суб`єктів господарювання, відносно яких проведено перевірку і встановлено порушення, які за оцінкою спеціально уповноваженого органу, створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Втім, за своїм змістом і суттю застосування такого заходу, він застосовується до усунення виявлених порушень та існування реальної загрози життю та/або здоров`ю людей, у зв`язку з чим його застосування після усунення виявлених порушень втрачає той сенс, який законодавством покладений як основа і правова підстава його застосування.

Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 03.09.2020 у справі №826/940/18, від 28.05.2019 у справі №819/1850/17 та від 11.09.2019 у справі №807/1410/17.

З огляду на те, що відповідачем не усунуті виявлені в ході перевірки позивачем порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що є всі підстави для зобов`язання керівника (директора) Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради повністю зупинити експлуатацію будівель Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради за адресами:

- 47020, Тернопільська обл., Кременецький р-н., с. Катеринівка, вул Лікарняна 22;

- 47041, Тернопільська обл., Кременецький р-н., с. Великі Бережці, вул. Лесі Українки 56, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, виявлених під час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та викладених у акті №11 від 01.02.2022.

Відповідно до частини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги позивача підлягають задоволенню.

Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю. Зобов`язати керівника (директора) Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради повністю зупинити експлуатацію будівель Центру надання соціальних послуг Кременецької міської ради за адресами:

- 47020, Тернопільська обл., Кременецький р-н., с. Катеринівка, вул Лікарняна 22;

- 47041, Тернопільська обл., Кременецький р-н., с. Великі Бережці, вул. Лесі Українки 56,

до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, виявлених під час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та викладених у акті №11 від 01.02.2022 р.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 28 лютого 2022 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Л.Українки, 6,м. Тернопіль,46011 код ЄДРПОУ/РНОКПП 38535547);

відповідач:

- Центр надання соціальних послуг Кременецької міської ради (місцезнаходження/місце проживання: вул. Шевченка, 56,м. Кременець,Тернопільська область,47003 код ЄДРПОУ/РНОКПП 43920351).

Головуючий суддяПодлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103623767
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —500/2859/21

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 02.11.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Постанова від 02.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 27.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні