Постанова
від 01.06.2010 по справі 2а-37/10
КУЗНЕЦОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-37/10

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 червня 2010 року м. Кузнецовськ

о 12 годині 00 хвилин

Кузнецовський міський суд Рівненської області в особі: головуючого - судді Горегляд О.І.,

з участю:

-секретаря судового засідання - Корнійчук Ю.М.,

-представника позивача - Воробей Я.І.,

-представника відповідача - Требика В.Б,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі засідань справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області про визнання бездіяльності незаконною, перерахунок пенсії та її виплату, -

ВСТАНОВИВ:

27 серпня 2009 року в суд звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області (далі по тексту - УПФ України в м.Кузнецовськ Рівненської області), в якому просить зобов`язати відповідача провести провести перерахунок та виплату державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до ст.51, 56, 57 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" Зазначені позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовує тим, що він є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 2 категорії, на теперішній час отримує державну пенсію за віком, додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю в управлінні Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області. Позивач стверджує, що відповідач не виплачує йому пенсію у розмірі, передбаченому ст.ст.51, 56, 57 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

В судовому засіданні позивач та його представник Воробей Я.І. підтримали позовні вимоги і просили суд задоволити їх повністю.

Представник відповідача - Требик В.Б. не визнав вимог ОСОБА_1 , просив в позові відмовити.

Дослідивши та оцінивши обставини, повідомлені сторонами та їх представниками в судовому засіданні, а також обставини, встановлені під час дослідження матеріалів пенсійної справи ОСОБА_1 №115379, поданої УПФ України в м.Кузнецовськ Рівненської області, суд визнав позов обґрунтованим та таким що підлягає задоволеню лише в частині вимог про перерахунок додаткової пенсії, за шкоду, заподіяну здоров`ю, ОСОБА_1 у відповідності до ст.51 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". В іншій частині вимоги ОСОБА_1 - безпідставні і задоволенню не підлягають. Отже в цій частині в задоволенні позову ОСОБА_1 слід відмовити.

Судом встановлено, що згідно посвідчення серії НОМЕР_1 , виданого Рівненською обласною державною адміністрацією 02 грудня 2008 року, ОСОБА_1 є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 2. Позивач - пенсіонер, що підтверджується пенсійним посвідченням серії НОМЕР_2 , виданим Пенсійним фондом України 25 квітня 2004 року.

Із матеріалів пенсійної справи та пояснень позивача слідує, що ОСОБА_1 проживає в м.Кузнецовськ Рівненської області з 10 травня 1982 року по даний час. Про наведені факти позивач повідомив УПФ України в м.Кузнецовськ Рівненської області в момент первинного звернення із заявою про призначення пенсії, до якої додав копію трудової книжки і копію паспорту, що підтверджується матеріалами пенсійної справи позивача №115379.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.З постанови Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2007 року №1261 "Про затвердження Положення про Пенсійний фонд України" основними завданнями Пенсійного фонду України є призначення (перерахунок) пенсій та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій.

Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я, створення єдиного порядку визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення визначені та закріплені в Законі України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Статтею 49 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» визначені види пенсій, які підлягають виплаті особам, постраждалим внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, віднесеним до категорій 1, 2, 3 та 4, це зокрема: державна пенсія та додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Згідно з ст.51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) особам, віднесеним до категорії 4, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю, у розмірі 15 процентів мінімальної пенсії за віком.

Проте, нарахування і виплату додаткової пенсії ОСОБА_1 за шкоду, заподіяну здоров`ю, здійснено відповідачем у розмірі, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», - 5 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Так, згідно заперечень управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області додаткова пенсія позивача за шкоду, заподіяну здоров`ю, була нарахована у меншому розмірі: 35 грн. 45 коп., в жовтні і листопаді 2010 року - 36 грн. 15 коп. і в грудні 2010 року - 36 грн. 70 коп.

Постанова Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» є підзаконним нормативно- правовим актом і її норми щодо регулювання розмірів додаткової пенсії особам, постраждалим від наслідків Чорнобильської катастрофи, суперечать вимогам ст.51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та істотно звужують обсяг встановлених законом прав. Отже, за таких обставин відповідно до ч.4 ст.9 КАС України постанова Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» в даному випадку застосуванню не підлягає.

При визначенні розміру щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, за основу нарахування береться мінімальна пенсія за віком. Розмір мінімальної пенсії за віком визначається лишеза правилами, передбаченими ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Іншого нормативно-правового

акту, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

Помилковою є позиція відповідача про неможливість застосування в даному випадку ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в силу положень ч.3 ст.28 вказаного Закону, відповідно до яких мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частини першої цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом, оскільки наявність такої норми та відсутність іншого мінімального розміру пенсії за віком не є підставою для відмови в реалізації позивачем конституційної гарантії та права на отримання щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, як це встановлено ст.51 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Згідно з ч.1 ст.67 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» у разі збільшення визначеного законом розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, підвищується розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Отже, підставою для перерахунку додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, є встановлення нового розміру прожиткового мінімуму законом про Державний бюджет України на відповідний рік, з урахуванням якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком. Для здійснення такого перерахунку додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, непотрібне звернення пенсіонера, так як цей перерахунок пенсії має проводити орган Пенсійного фонду України відповідно до вимог діючого законодавства України з дня встановлення цього мінімуму.

Відповідно до ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» мінімальний розмір пенсій за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. Таким чином, новий мінімальний розмір пенсії за віком залежить від нового розміру прожиткового мінімуму.

Розмір прожиткового мінімуму у 2010 році для осіб, що втратили працездатність, встановлений ст.52 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік", а в 2011 році - ст.21 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік".

Оскільки додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю, позивачу має визначатись, виходячи з мінімальної пенсії за віком, яка встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то у разі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перерахунок додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, та її виплата ОСОБА_1 повинні проводитись, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком.

З наведених підстав суд визнав обґрунтованими вимоги позову ОСОБА_1 щодо зобов`язання відповідача провести перерахунок і виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до ст.51 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у розмірі 30 (тридцяти) процентів мінімальної пенсії за віком, що згідно із ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" визначається у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого законом, починаючи з 22 травня 2008 року до 02 червня 2010 року.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі навиконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Зі змісту наведеної правової норми вбачається, що судовому захисту підлягають лише порушені права, свободи і інтереси фізичних або права і інтереси юридичних осіб, а не можливість їх порушення в майбутньому.

Таким чином, адміністративний суд не може розглядати вимоги щодо зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчиняти дії у майбутньому у зв`язку із вірогідним настанням певних наслідків, оскільки на час розгляду справи відсутні підстави для прийняття судом рішення стосовно законності чи незаконності таких дій відповідача. Так, на теперішній час суду невідомо який розмір пенсії буде встановлено законодавством України в майбутньому, невідома суду також поведінка відповідача в майбутньому щодо нарахування і виплати пенсії ОСОБА_1 .. При цьому суд також врахував, що в майбутньому можливі зміни фактичних обставин у правовідносинах сторін, які мають істотне значення для вирішення спору по суті.

З наведених підстав суд прийшов до висновку, що в задоволенні позову ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області в частині вимог щодо зобов`язання відповідача в подальшому проводити виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, згідно з ст.51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» необхідно відмовити за їх безпідставністю і необґрунтованістю.

Враховуючи наведені обставини, на підставі ст.ст.49, 51, 57 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", ст.ст.27, 28 Закону України „Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" керуючись ч.1 ст.2, ч.1 ст.8, ч.4 ст.9, ч.ч.2, 6 ст.71, ч.1 ст.158, ст.159, ч.ч.1-3 ст.160, ст.ст.161-163, ч.ч.1-3 ст.186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області про визнання бездіяльності незаконною, перерахунок пенсії та її виплату задоволити частково.

Визнати протиправною відмову управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області в проведенні перерахунку додаткової пенсії ОСОБА_1 , заподіяну здоров`ю.

Зобов`язати управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області провести перерахунок додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю ОСОБА_1 , з 22 травня 2008 року до 02 червня 2010 року в розмірі 30 (тридцяти) процентів мінімальної пенсії за віком, що складає 30 (тридцять) процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили процездатність.

В іншій частині позовних вимог ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області про перерахунок пенсії відмовити за їх безпідставністю.

На постанову суду до Львівського адміністративного апеляційного суду через Кузнецовський міський суд Рівненської області може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складення її в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову судді може бути подана до Львівського адміністративного апеляційного суду через Кузнецовський міський суд Рівненської області протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя О.І.Горегляд

СудКузнецовський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення01.06.2010
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103647619
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-37/10

Постанова від 01.06.2010

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Горегляд Оксана Іванівна

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ореховська К.Е. К. Е.

Ухвала від 03.12.2009

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Ухвала від 18.12.2009

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Ухвала від 24.03.2009

Адміністративне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Крикливий В. В.

Постанова від 10.03.2010

Адміністративне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Крикливий В. В.

Ухвала від 12.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 15.06.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 12.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 29.07.2010

Адміністративне

Шевченківський районний суд м.Львова

Кавацюк В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні