Рішення
від 15.02.2022 по справі 440/9924/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2022 рокум. ПолтаваСправа № 440/9924/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І.,

за участю:

секретаря судового засідання Пальоки В.П.,

представника відповідача Гизили Д.В.,

розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК "ГЕФЕСТ" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК "ГЕФЕСТ" /далі позивач, ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області /далі відповідач, ГУ ДПС у Полтавській області/ про:

- визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №26653 від 02 березня 2021 року, № 28799 від 18 березня 2021 року, №30765 від 31 березня 2021 року, №33715 від 16 квітня 2021 року, №38325 від 30 квітня 2021 року, №49379 від 14 червня 2021 року та № 59144 від 02 серпня 2021 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК "ГЕФЕСТ" критеріям ризиковості платника податку;

- зобов`язання Головного управління ДПС у Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК "ГЕФЕСТ" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку /а.с. 1-19 т. 1/.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 02 березня 2021 року відповідачем прийнято рішення №26653, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що не відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України №1165 від 11 грудня 2019 року, у зв`язку з тим, що товариством у 2020 році здійснено реалізацію товарів, придбання яких неможливо підтвердити по ланцюгах постачання у ТОВ «ФІНІТІ ОПТ», ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» та ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ», за рахунок яких сформовано ризиковий податковий кредит. В подальшому відповідачем прийнято рішення № 28799 від 18 березня 2021 року, №30765 від 31 березня 2021 року, №33715 від 16 квітня 2021 року, №38325 від 30 квітня 2021 року, №49379 від 14 червня 2021 року та № 59144 від 02 серпня 2021 року на підставі того, що залишилася неспростованою податкова інформація щодо участі у формуванні, використанні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту. З вказаними рішеннями позивач не погоджується та вважає їх протиправними, оскільки ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" не відповідає жодному з критеріїв ризиковості платника податків та в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних обставин та документів, які свідчать про відповідність позивача критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України №1165 від 11 грудня 2019 року.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с.182-184 т.3/ зазначив, що підприємством у 2020 році здійснено реалізацію товарів, придбання яких неможливо підтвердити по ланцюгах постачання у ТОВ «ФІНІТІ ОПТ», ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» та ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ», за рахунок яких сформовано податковий кредит. Також у квітні 2021 року позивач здійснив придбання «Блок циліндрів» у ТОВ «Пост Укртранс» невідомого походження, так як дана номенклатура товару ним не придбавалася. На підставі викладеного відповідачем відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України №1165 від 11 грудня 2019 року, прийнято оскаржувані рішення.

У відповіді на відзив /а.с.171-173 т. 4/ позивач додатково зазначив, що в оскаржуваних рішеннях про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості відповідачем зазначено тільки пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податків, однак в рішеннях не зазначено суті та характеру наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції. Таким чином, оскаржувані рішення не містять обґрунтувань їх прийняття. Також відповідачем не надано жодних доказів на підтвердження ризиковості позивача.

У письмових поясненнях /а.с.182-184 т.4/ відповідач вказав, що віднесення платника податків до ризикових є дискреційним повноваженням податкового органу. Скасування оскаржуваних рішень не буде мати наслідком поновлення порушених прав позивача, оскільки такі рішення не є рішеннями про відмову у реєстрації податкової накладної, які можуть потягти за собою порушення прав позивача та його контрагентів.

Заслухавши вступне слово учасників справи та дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК "ГЕФЕСТ" пройшло передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набуло правового статусу юридичної особи, включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з ідентифікаційним кодом 41194810 та знаходиться на обліку як платник податків, зборів (обов`язкових платежів) в Головному управлінні ДПС у Полтавській області /а.с. 24-28 т. 3/.

02 березня 2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області прийнято рішення №26653 /а.с. 4 т.3/, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165. В графі "підстава" зазначено: "підприємством у 2020 році здійснено реалізацію товарів, придбання яких неможливо підтвердити по ланцюгах постачання у ТОВ «ФІНІТІ ОПТ» (43386186), ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» (43154370) та ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» (42746333), за рахунок яких сформовано ризиковий податковий кредит".

10 березня 2021 року ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" подано до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку із 30 файловими додатками /а.с. 11 т.3/, яка прийнята згідно із квитанцією /а.с. 17 т.3/.

18 березня 2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області прийнято рішення №28799 /а.с. 5 т.3/, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165. В графі "підстава" зазначено: "неспростована податкова інформація щодо участі у формуванні, використанні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту".

23 березня 2021 року ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" подано до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку із 30 файловими додатками /а.с. 12 т.3/, яка прийнята згідно із квитанцією /а.с. 18 т.3/.

31 березня 2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області прийнято рішення №30765 /а.с. 6 т.3/, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165. В графі "підстава" зазначено: "неспростована податкова інформація щодо участі у формуванні, використанні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту".

09 квітня 2021 року ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" подано до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку із 30 файловими додатками /а.с. 13 т.3/, яка прийнята згідно із квитанцією /а.с. 19 т.3/.

16 квітня 2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області прийнято рішення №33715 /а.с. 7 т. 3/, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165. В графі "підстава" зазначено: "неспростована податкова інформація щодо участі у формуванні, використанні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту".

26 квітня 2021 року ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" подано до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку із 30 файловими додатками /а.с. 14 т.3/, яка прийнята згідно із квитанцією /а.с. 20 т.3/.

30 квітня 2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області прийнято рішення №38325 /а.с. 8 т. 3/, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165. В графі "підстава" зазначено: "неспростована податкова інформація щодо участі у формуванні, використанні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту".

04 червня 2021 року ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" подано до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку із 30 файловими додатками /а.с. 15 т.3/, яка прийнята згідно із квитанцією /а.с. 21 т.3/.

14 червня 2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області прийнято рішення №49379 /а.с. 9 т. 3/, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165. В графі "підстава" зазначено: "неспростована податкова інформація щодо участі у формуванні, використанні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту".

23 липня 2021 року ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" подано до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку із 30 файловими додатками /а.с. 16 т.3/, яка прийнята згідно із квитанцією /а.с. 22 т.3/.

02 серпня 2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області прийнято рішення №59144 /а.с. 10 т. 3/, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165. В графі "підстава" зазначено: "неспростована податкова інформація щодо участі у формуванні, використанні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту".

Не погодившись із рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №26653 від 02 березня 2021 року, № 28799 від 18 березня 2021 року, №30765 від 31 березня 2021 року, №33715 від 16 квітня 2021 року, №38325 від 30 квітня 2021 року, №49379 від 14 червня 2021 року та № 59144 від 02 серпня 2021 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК "ГЕФЕСТ" критеріям ризиковості платника податку, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість оспорюваних рішень на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, суд виходить з наступного.

Правовідносини з приводу справляння податку на додану вартість унормовані Податковим кодексом України /далі ПК України (у відповідній редакції)/.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 1 до Порядку №1165 установлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість: 1) платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах; 2) платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах; 3) платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами; 4) платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками; 5) платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ); 6) платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 7) платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; та 8) у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Так, у затвердженій у додатку №4 до вказаного Порядку № 1165 формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів з вказівкою дати та номеру.

Також у формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

З матеріалів справи слідує, що підставою для висновку про відповідність позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку стала наявність податкової інформації про те, що підприємством у 2020 році здійснено реалізацію товарів, придбання яких неможливо підтвердити по ланцюгах постачання у ТОВ «ФІНІТІ ОПТ», ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» та ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ», за рахунок яких сформовано ризиковий податковий кредит.

Під час судового розгляду справи позивач не заперечував наявності у 2020 році між ним та ТОВ «ФІНІТІ ОПТ», ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» та ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» господарських взаємовідносин щодо придбання товару.

Так, згідно умов договору поставки №1701 від 17 січня 2020 року, укладеного між ТОВ «ФІНІТІ ОПТ» (продавець) та позивачем (покупець) /а.с.42-43 т.3/, специфікації №1 до вказаного договору /а.с. 44 т.3/, видаткових накладних №ФО-000001 від 17 січня 2020 року, №ФО-000025 від 10 лютого 2020 року /а.с. 45-46 т.3/, товарно-транспортних накладних /а.с. 47-50 т.3/ позивачем придбано товар (кронштейн та гвинт рульовий в комплекті з лопатями) загальною вартістю 3442200,00 грн, в т. ч. ПДВ - 573700,00 грн.

Водночас відповідно до узагальненої податкової інформації ГУ ДПС у Кіровоградській області щодо ТОВ «ФІНІТІ ОПТ» №124/11-28-07-04/43386186 від 18 грудня 2020 року /а.с. 15-22 т.5/ ТОВ «ФІНІТІ ОПТ» згідно із рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДФС у Кіровоградській області №59638 від 15 жовтня 2020 року відповідає критеріям ризиковості згідно із пунктом 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165. Крім того, з аналізу можливості виконання оформлених господарських операцій з придбання (виробництва) / продажу ідентифікованих товарів / послуг із використанням наявних основних засобів та об`єктів оподаткування, земельних ділянок слідує, що у ТОВ «ФІНІТІ ОПТ» відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з придбання-продажу товарів та послуг; підприємство не відображає у податковій звітності інформацію, яка б свідчила про наявність у нього основних фондів та об`єктів оподаткування, які необхідні для здійснення задекларованих господарських операцій, зокрема зберігання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання ТМЦ, а також відсутнє придбання відповідних послуг у необхідних обсягах.

Також згідно умов договору поставки №1609 від 16 вересня 2019 року, укладеного між ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» (продавець) та позивачем (покупець) /а.с.100-101 т.3/, специфікацій №№1-3 до вказаного договору /а.с. 102-104 т.3/, видаткових накладних /а.с. 105-106, 109-111, 114-117 т.3/, товарно-транспортних накладних /а.с. 107-108, 118-120 т.3/ позивачем придбано товар (вал-п`ята, колесо негальмівне, підйомник основної стінки, пружина, ротор, ресора, хвостовик, манжета, стакан) загальною вартістю 17490720,00 грн, в т. ч. ПДВ - 2915120,00 грн.

Згідно умов договору поставки №1211 від 12 листопада 2019 року, укладеного між ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» (продавець) та позивачем (покупець), /а.с.121-122 т.3/, специфікацій №№1-3 до вказаного договору /а.с. 123-126 т.3/, видаткових накладних /а.с. 127, 130-136 т.3/, товарно-транспортних накладних /а.с. 128-129, 137-141 т.3/ позивачем придбано товар загальною вартістю 14748096,00 грн, в т. ч. ПДВ - 2458016,00 грн.

Разом з цим, відповідно до узагальненої податкової інформації ГУ ДПС у Кіровоградській області щодо ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» №29/11-28-05-04/43154370 від 06 квітня 2020 року /а.с. 27-35 т.5/ згідно інформації оперативного управління ГУ ДФС у Кіровоградській області (службовий лист №323/11-97-03-12 від 25 березня 2020 року) проведеними заходами встановлено відсутність ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» та службових осіб товариства за податковою адресою: м. Кропивницький, вулю Євгена Чикаленка, буд. 7, кв. (офіс) 6. З аналізу можливості виконання оформлених господарських операцій з придбання (виробництва) / продажу ідентифікованих товарів / послуг із використанням наявних основних засобів, об`єктів оподаткування, земельних ділянок слідує, що у ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з придбання-продажу товарів та послуг. Підприємство не відображає у податковій звітності інформацію, яка б свідчила б про наявність у нього основних фондів та об`єктів оподаткування, які необхідні для здійснення задекларованих господарських операцій, зокрема зберігання, навантаження, розвантажування, транспортування та зберігання ТМЦ, а також відсутнє придбання відповідних послуг у необхідних обсягах. Згідно інформації, з`ясованої відповідно до підпункту 72.1.6 пункту 72.1 статті 72 ПК України, проведеним аналізом показників податкової звітності ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» встановлено, що підприємство не відповідає жодному з критеріїв автоматизованого відбору платників податків з ознаками реального сектору економіки, затверджених розпорядженням ДФС України №95-р від 13 вересня 2018 року. Проведеним аналізом встановлено ознаки нереальності операцій ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» з придбання-продажу ідентифікованих товарів та послуг, зокрема на відсутність фактичного проведення операцій ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» вказує наступне: чисельність працівників є недостатньою для проведення задекларованих обсягів фінансово-господарських операцій, інформація про залучення стороннього трудового ресурсу відсутня; в ЄРПН відсутні податкові накладні на придбання ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» супутніх товарів та послуг; необхідних для ведення фінансово-господарської діяльності (оренда приміщень, придбання (відшкодування) комунальних послуг, придбання канцтоварів тощо); в ЄРПН відсутні податкові накладні на придбання ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» послуг зберігання, навантаження, розвантаження товарів при значних обсягах задекларованих операцій з купівлі-продажу ТММЦ та при відсутності інформації про наявність власних місць зберігання; невідповідність номенклатури придбаних та реалізованих товарів: в ЄРПН зареєстровані податкові накладні на придбання ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» різноманітних товарів, переважно імпортованих постачальниками (взуття, одяг, гайки, колеса, борошно тощо), при цьому податкові накладні на реалізацію таких товарів платником не реєструвались. Таким чином, за результатами проведеного аналізу неможливо підтвердити реальність здійснення ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період, охоплений узагальненою податковою інформацією.

Також згідно умов договору поставки №04 від 15 березня 2019 року, укладеного між ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» (продавець) та позивачем (покупець) /а.с. 142-143 т.3/, специфікації №1 до вказаного договору /а.с. 144 т.3/, видаткової накладної /а.с. 145 т.3/, товарно-транспортної накладної /а.с. 146-147 т.3/ позивачем придбано товар (кронштейн) загальною вартістю 85038,00 грн, в т. ч. ПДВ - 14173,00 грн.

Згідно умов договору поставки №05 від 01 квітня 2019 року, укладеного між ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» (продавець) та позивачем (покупець) /а.с. 148-149 т.3/, специфікації №1 до вказаного договору /а.с. 150 т.3/, видаткової накладної /а.с. 151 т.3/, товарно-транспортної накладної /а.с. 152-153 т.3/, позивачем придбано товар (комплект баків збільшеної місткості (доопрацьованих під заповнення ППУ) загальною вартістю 1082400,00 грн, в т. ч. ПДВ - 180400,00 грн.

Згідно умов договору поставки №06 від 03 травня 2019 року, укладеного між ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» (продавець) та позивачем (покупець) /а.с. 154-155 т.3/, специфікацій №№1-3 до вказаного договору /а.с. 156-158 т.3/, видаткових накладних /а.с. 159, 162-165 т.3/, товарно-транспортних накладних /а.с. 160-161, 166-167 т.3/, позивачем придбано товар (комплект баків збільшеної місткості (втулка з золотником, субблок головного каналу, субблок синтезатора частот, насос плунжерний) загальною вартістю 9046455,60 грн, в т. ч. ПДВ - 1507742,60 грн.

Згідно умов договору поставки №07 від 03 червня 2019 року, укладеного між ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» (продавець) та позивачем (покупець) /а.с. 168-169 т.3/, специфікації №1 до вказаного договору /а.с. 170 т.3/, видаткових накладних /а.с. 171-174 т.3/, товарно-транспортної накладної /а.с. 175-176 т.3/, позивачем придбано товар (насос плунжерний) загальною вартістю 9615604,80 грн, в т. ч. ПДВ - 1602600,80 грн.

Водночас відповідно до узагальненої податкової інформації ГУ ДПС у Кіровоградській області щодо ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» №28/11-28-04-01-11/42746333 від 29 жовтня 2019 року /а.с. 23-26 т.5/ з аналізу можливості виконання оформлених господарських операцій з придбання (виробництва) /продажу ідентифікованих товарів / послуг із використанням наявних основних засобів, об`єктів оподаткування, земельних ділянок слідує, що зазначені в податковій звітності значні обсяги операцій при відсутності достатньої кількості працюючих свідчать про неможливість реального здійснення господарських операцій у задекларованих обсягах та відсутність фактичного руху товарів (робіт, послуг). Згідно довідки оперативного управління ГУ ДФС у Кіровоградській області №368/11-28-21-12 від 19 червня 2019 року ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» відсутнє за податковою адресою, а згідно інформації, з`ясованої відповідно до підпункту 72.1.6 пункту 72.1 статті 72 ПК України, ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» 26 червня 2019 року віднесено до категорії ризикових платників (протокол засідання комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №109 від 26 червня 2019 року).

Отже, у відповідача наявна податкова інформація, яка свідчить про те, що позивачем здійснено реалізацію товарів, придбання яких неможливо підтвердити по ланцюгах постачання у ТОВ «ФІНІТІ ОПТ» (43386186), ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» (43154370) та ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» (42746333), за рахунок яких сформовано ризиковий податковий кредит.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області №26653 від 02 березня 2021 року, яким ТОВ "ТК "ГЕФЕСТ" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податків, передбачених Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, прийнято правомірно та обґрунтовано.

Підставою для прийняття інших оспорюваних рішень № 28799 від 18 березня 2021 року, №30765 від 31 березня 2021 року, №33715 від 16 квітня 2021 року, №38325 від 30 квітня 2021 року, №49379 від 14 червня 2021 року та № 59144 від 02 серпня 2021 року стало те, що "неспростована податкова інформація щодо участі у формуванні, використанні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту".

З огляду на те, що податкова інформація про те, що позивачем здійснено реалізацію товарів, придбання яких неможливо підтвердити по ланцюгах постачання у ТОВ «ФІНІТІ ОПТ» (43386186), ТОВ «КРІАРЛОГІСТІК КОМПАНІ» (43154370) та ТОВ «МАДЕСТА-ІНВЕСТ» (42746333), за рахунок яких сформовано ризиковий податковий кредит, не була спростована, суд не знаходить підстав для визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області № 28799 від 18 березня 2021 року, №30765 від 31 березня 2021 року, №33715 від 16 квітня 2021 року, №38325 від 30 квітня 2021 року, №49379 від 14 червня 2021 року та № 59144 від 02 серпня 2021 року.

Таким чином, у задоволенні позову про визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність / невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №26653 від 02 березня 2021 року, № 28799 від 18 березня 2021 року, №30765 від 31 березня 2021 року, №33715 від 16 квітня 2021 року, №38325 від 30 квітня 2021 року, №49379 від 14 червня 2021 року та № 59144 від 02 серпня 2021 року слід відмовити у зв`язку з правомірністю їх прийняття.

Доводи позивача не спростовують вищевикладені висновки суду.

Тож за відсутності підстави для задоволення основної позовної вимоги про визнання протиправними та скасування рішень відсутні й підстави для задоволення похідної вимоги про зобов`язання Головного управління ДПС у Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК "ГЕФЕСТ" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Отже, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК"ГЕФЕСТ" задоволенню не підлягає повністю.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК"ГЕФЕСТ" (вул. Комарова, буд. 2Б, оф. 216,Полтава,Полтавська область, 36008, ідентифікаційний номер 41194810) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 28 лютого 2022 року.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103657768
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/9924/21

Ухвала від 23.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 17.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 08.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 15.02.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Рішення від 16.02.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні