Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2010 р. сп рава № 2а-10559/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 12 год 28 хв
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Тарасен ка І.М.
при секретарі Кушек Н.А.
за участю представників п озивача - Абрамової З.Ю., Хукаленко А.А.,
представника відповідача Наместникової С .О., Ткаченко М.С.,
розглянувши в відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Гол овного управління Міністерс тва надзвичайних ситуацій Ук раїни в Донецькій області до Контрольно - ревізійного у правління в Донецькій област і, третя особа: Головне управл іння Державного казначейств а України у Донецькій област і про визнання акту індивіду альної дії недійсним, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Мініст ерства надзвичайних ситуаці й України в Донецькій област і (далі - Управління МНС, пози вач ) звернулося до суду з адмі ністративним позовом до Конт рольно - ревізійного управл іння в Донецькій області (дал і - КРУ в Донецькій області, в ідповідач), третя особа: Голов не управління Державного каз начейства України у Донецькі й області про визнання акту і ндивідуальної дії недійсни м.
02.06.2010 року, керуючись ст. 51 Коде ксу адміністративного судоч инства України від представ ника позивача надійшло клопо тання про зміну позовних вим ог та остаточно просив визна ти пункт 2 Вимоги Контрольно-р евізійного управління в Доне цькій області від 26.03.2010 року № 05-0 4.1-10/14/2820 недійсним.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач посилаєть ся на той факт, що відповідаче м по справі була проведена пл анова ревізія використання б юджетних коштів, виділених д ля забезпечення діяльності с ил цивільного захисту Управ ління МНС за період з 01.01.2007 року по 31.12.2009 року. За результатами з азначеної перевірки був скла дений акт ревізії від 18.03.2010 року за № 04.1-016-005, яким встановлено пор ушення з боку позивача п.5 Поря дку списання об' єктів держа вної власності, затвердженог о Постанови КМУ від 08.11.2007 р. № 1314, а саме: проведено списання осн овних засобів в кількості 26 од иниць на загальну суму 13,49 тис. грн.. при відсутності дозволу установи вищого рівня - МНС України. На підставі вищезаз наченого акту винесено вимог у щодо усунення виявлених по рушень від 26.03.2010 за № 05-04.1-10/14/2820, пункт ом 2 якої вимагається від Упра вління МНС здійснити відпові дні заходи, а саме: господарсь ку операцію по списанню осно вних засобів привести у відп овідність чинному законодав ству. Позивач зазначає, що пос танова КМУ від 08.11.2007 р. № 1314 не роз повсюджується на державні ус танови, які є органами викона вчої влади і фінансуються ли ше з державного бюджету Укра їни, оскільки ч. 3 п. 1 Порядку 1314 п ередбачено, що суб' єктами г осподарювання є казенні підп риємства, державні комерційн і підприємства (їх об' єднан ня), установи та організації, а також підприємства, установ и та організації, які перебув ають у віданні Національної академії наук і галузевих ак адемій наук.
Крім того, майно Управління МНС, як територіального орга ну виконавчої влади, не підпа дає під дію Закону України «П ро управління об' єктами дер жавної власності», тому не вв ажається об' єктом управлін ня державної власності у роз умінні даного Закону.
Також, позивач зазначає, що відповідно до даних бухгалте рського обліку Головного упр авління МНС України в Донець кій області за 2007 - 2009 роки осно вні засоби, які були списані б ез дозволу вищестоящої устан ови, мали первинну вартість з а одиницю не більше 1615,00 грн., у з в' язку з цим позивач вважає , що списання основних засобі в Управління МНС первинною в артістю до 2000 грн. за одиницю на загальну суму 13486,00 грн. здійсне но обґрунтовано та на законн их підставах, тому просить ви знати частково недійсним пра вовий акт індивідуальної дії , а саме п. 2 Вимоги відповідача від 26.03.2010 року за № 05-04.1-10/14/2820.
Відповідач проти позову за перечував, надавши заперечен ня до адміністративного позо ву та заперечення до позовни х вимог, заявлених в клопотан ні про зміну позовних вимог.
В обґрунтування своєї пози ції, відповідач посилається на п. 5 Порядку списання об' єк тів державної власності, зат вердженого Постановою КМУ ві д 08.11.2007 р. № 1314 та на роз' яснення Ф онду державного майна Україн и від 06.03.2008 року № 10-24-3206, де вказуєт ься, що дія зазначеного Поряд ку поширюється на майно бюдж етних установ та організацій . При цьому Фондом держмайна У країни акцентовано, що згідн о з п. 1 Порядку, цей Порядок виз начає механізм списання мате ріальних активів, що відпові дно до законодавства України визначаються основними фонд ами (засобами), незалежно від ї х вартості, тому висновки рев ізорів в акті ревізії є цілко м обґрунтованими та правомір ними.
Третя особа в судове засіда ння не з' явилася, була повід омлена належним чином, надіс лала клопотання про розгляд справи без участі їх предста вника.
Суд, заслухавши пояснення с торін, що з' явилися, перевір ивши матеріали справи і обго воривши доводи адміністрати вного позову та наданих запе речень, встановив наступне:
Позивач, Головного управлі ння МНС України в Донецькій о бласті, ідентифікаційний код 08588636, є юридичною особою, зареєс трованою 05.12.2003 року виконавчим комітетом Донецької міської ради, що підтверджується Сві доцтвом про державну реєстра цію юридичної особи № 308577 (а.с.18).
Згідно довідки № 101-309 Управлі ння статистики у місті Донец ьку позивач має статус юриди чної особи, державна форма вл асності (а.с.19).
З 15.02.2010 по 10.03.2010 Контрольно - реві зійним управлінням в Донецьк ій області була проведена пл анова ревізія використання б юджетних коштів, виділених д ля забезпечення діяльності с ил цивільного захисту в Голо вному управління МНС та у спр авах захисту населення від н аслідків Чорнобильської кат астрофи в Донецькій області за період з 01.10.2007 по 31.12.2009 року.
За результатами ревізії ви користання бюджетних коштів , відповідачем був складений акт від 18.03.2010 № 04.1-016-005, згідно якого встановлено порушення п. 5 Пор ядку списання об' єктів держ авної власності, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 08.11.2007 року №1314, а саме: проведено списання осн овних засобів в кількості 26 од иниць на загальну суму 13,49 тис. грн. при відсутності дозволу установи вищого рівня - МНС України.
26.03.2010 року відповідачем винес ено Вимогу № 05-04.1-10/14/2820 щодо усунен ня виявлених ревізією поруше нь до 19.04.2010 року, згідно п. 2 якої н еобхідно господарську опера цію по списанню основних зас обів привести у відповідніст ь чинному законодавству.
Листом від 08.04.2010 року № 12/3/2315 Голо вне управління МНС України в Донецькій області надало ві дповідь щодо поставлених пит ань, вказаних у вимозі відпов ідача від 26.03.2010 р. № 05-04.1-10/14/2820, де зазн ачило, що не згодне з висновка ми зазначеними у пункті 2 Вимо ги відповідача.
Так, ч. 3 п.1 Порядку списання о б' єктів державної власност і, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України в ід 08.11.2007 р. № 1314 (далі - Постанова КМУ № 1314) встановлено, що суб' є ктами господарювання є казен ні підприємства, державні ко мерційні підприємства (їх об ' єднання), установи та орган ізації, а також підприємства , установи та організації, які перебувають у віданні Націо нальної академії наук і галу зевих академій наук.
Проте, при прийнятті вимоги , відповідачем не враховано, щ о зазначена Постанова КМУ №1314 не поширюється на державні у станови, які є органами викон авчої влади і фінансуються л ише з державного бюджету Укр аїни.
Крім того, зазначена Постан ова КМУ №1314 прийнята відповід но до ст. 5 Закону України «Про управління об' єктами держа вної власності», а згідно з п . 1 ст. 3 зазначеного Закону об' єктами управління державної власності є: майно, яке переда не казенним підприємствам в оперативне управління; майно , яке передане державним коме рційним підприємствам (далі - державні підприємства), уста новам та організаціям; майно , яке передане державним госп одарським об'єднанням; корпо ративні права, що належать де ржаві у статутних фондах гос подарських організацій (далі - корпоративні права держави ); державне майно, що забезпечу є діяльність Президента Укра їни, Верховної Ради України т а Кабінету Міністрів України , управління яким здійснюєть ся в порядку, визначеному окр емими законами; державне май но, передане в оренду, лізинг, концесію; державне майно, що п еребуває на балансі господар ських організацій і не увійш ло до їх статутних фондів або залишилося після ліквідації підприємств та організацій; державне майно, передане в бе зстрокове безоплатне корист ування Національній академі ї наук України, галузевим ака деміям наук; безхазяйне та ко нфісковане майно, що переход ить у державну власність за р ішенням суду.
Отже, майно Головного управ ління МНС України в Донецькі й області, як територіальног о органу виконавчої влади, не підпадає під дію Закону Укра їни «Про управління об'єктам и державної власності», тому не вважається об' єктом упр авління державної власності у розумінні даного Закону.
Списання матеріальних цін ностей з балансу Головного у правління МНС України в Доне цькій області проводиться ві дповідно Типової інструкції про порядок списання матері альних цінностей з балансу б юджетних установ» (далі - Ін струкція 142/181), якою передбачає ться встановлення єдиних вим ог до порядку списання матер іальних цінностей з балансу установ та організацій, осно вна діяльність яких здійснює ться за рахунок коштів держа вного та/або місцевих бюджет ів.
Відповідно до п.п. 10, 11 Інструк ції 142/181 дозвіл на списання з ба лансу матеріальних цінносте й надається керівником устан ови, установою вищого рівня а бо головним розпорядником бю джетних коштів в залежності від вартості матеріальних ці нностей та причин списання. Д озвіл на списання матеріальн их цінностей як таких, що непр идатні для подальшого викори стання, морально застарілі, ф ізично зношені, пошкоджені в наслідок аварії чи стихійног о лиха (за винятком виявлених в результаті інвентаризації як недостача) надається в так ому порядку: з балансів устан ов, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету: в артістю за одиницю (комплект ) в розмірі до 5000 гривень - з дозв олу керівника установи; варт істю за одиницю (комплект) в ро змірі від 5000 гривень до 10000 гриве нь - з дозволу установи вищого рівня. Для органів і підрозд ілів МНС України частиною 1 п. 1.2 Порядку 357 передбачено, що до звіл на списання матеріальни х цінностей як таких, що не при датні для подальшого викорис тання, морально застарілі, фі зично зношені, пошкоджені вн аслідок аварії чи стихійного лиха, а також будівель, споруд , що підлягають знесенню у зв' язку з будівництвом нових об ' єктів і таких, що зруйнован і внаслідок атмосферного впл иву і тривалого використання , надається в такому порядку: п ервинною вартістю за одиницю (комплект) у розмірі до 2000 грн. - з дозволу керівника Установ и (відповідно до п. 1.1 Порядку 357 У станова - це підрозділи, під приємства, установи і заклад и системи МНС).
Відповідно до даних бухгал терського обліку Головного у правління МНС України в Доне цькій області за 2007-2009 роки осно вні засоби, які були списані б ез дозволу вищестоящої устан ови, мали первинну вартість з а одиницю не більш 1615,00 грн., що н е заперечувалось сторонами п ід час розгляду справи.
Таким чином, списання основ них засобів позивача первинн ою вартістю до 2000 грн. за одиниц ю на загальну суму 13486 грн. здій снено обґрунтовано та на зак онних підставах.
З урахуванням викладеного та враховуючи принципи част ини 2 ст. 71 КАС України, згідно я ких в адміністративних справ ах про протиправність рішень суб' єкта владних повноваже нь обов' язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову, суд дійш ов висновку, що відповідач не довів правомірності свого р ішення щодо порушення позива чем п. 5 Порядку списання об' є ктів державної власності, за твердженого Постанови КМУ ві д 08.11.2007 р. № 1314. Тому, позовні вимог и Головного управління Мініс терства надзвичайних ситуац ій України в Донецькій облас ті до Контрольно - ревізійн ого управління в Донецькій о бласті, третя особа: Головне у правління Державного казнач ейства України у Донецькій о бласті про визнання акту інд ивідуальної дії частково нед ійсним підлягають задоволен ню судом у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги Головного у правління Міністерства надз вичайних ситуацій України в Донецькій області до Контрол ьно - ревізійного управлінн я в Донецькій області, третя о соба: Головне управління Дер жавного казначейства Україн и у Донецькій області про виз нання акту індивідуальної ді ї недійсним - задовольнити.
Визнати частково недійсни м правовий акт індивідуально ї дії - п. 2 Вимоги контрольно - р евізійного управління в Доне цькій області від 26.03.2010 року № 05-0 4.1-10/14/2820.
Постанова прийнята і підпи сана у нарадчій кімнаті та пр оголошено її вступну та резо лютивну частини 21 червня 2010 рок у.
Повний текст постанови скл адений 25 червня 2010 року.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 Кодексу адм іністративного судочинства України - з дня складення по станови у повному обсязі. Якщ о постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк пода ння заяви про апеляційне оск арження обчислюється з дня о тримання нею копії постанови . Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано.
Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, постанова на бирає чинності після закінче ння цього строку.
Постанова виготовлена в на радчій кімнаті в одному прим ірнику.
Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.
Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.
Суддя Тарасенко І.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 04.08.2010 |
Номер документу | 10366528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Тарасенко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні