Ухвала
від 14.03.2022 по справі 300/600/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення зустрічної позовної заяви без руху

"15" березня 2022 р. Справа № 300/600/22

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитюк Р.В., розглянувши матеріали зустрічного адміністративного позову Виробничо-комерційної фірми "Силует" до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування пунктів 5, 6 припису Управління Держпраці в Івано-Франківській області від 29.11.2021 №ІФ2555/0245/АВ/ПІ,-

В С Т А Н О В И В:

Управління Держпраці в Івано-Франківській області, 28.01.2022 звернулося до суду з адміністративним позовом до Виробничо-комерційної фірми "Силует" застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.02.2022 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку, визначеному статтею 262 КАС України.

14.03.2022 на адресу суду від Виробничо-комерційної фірми "Силует" надійшов зустрічний позов до Управління Держпраці в Івано-Франківській області в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати пункт 5 припису Управління Держпраці в Івано-Франківській області від 29.11.2021 №ІФ2555/0245/АВ/ПІ;

- визнати протиправним та скасувати пункт 6 припису Управління Держпраці в Івано-Франківській області від 29.11.2021 №ІФ2555/0245/АВ/ПІ.

Частинами 1, 2 статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що відповідач, який не є суб`єктом владних повноважень, має право пред`явити зустрічний позов у строк для подання відзиву. Зустрічний позов приймається до спільного розгляду з первісним позовом, якщо обидва позови взаємопов`язані і спільний їх розгляд є доцільним, зокрема, коли вони виникають з одних правовідносин або коли задоволення зустрічного позову може виключити повністю або частково задоволення первісного позову.

Згідно пункту 1 статті 178 Кодексу адміністративного судочинства України зустрічна позовна заява, яка подається з додержанням загальних правил пред`явлення позову, повинна відповідати вимогам статей 160, 161, 172 цього Кодексу.

Згідно частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Втім, Виробничо-комерційною фірмою "Силует" не долучено до позовної заяви належних доказів про сплату судового збору.

З урахуванням вимог частини 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає таке.

За змістом вимог частини 1 і 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (надалі, також - Закон №3674-VI).

Згідно із статями 1 та 2 Закону України "Про судовий збір", судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат. Платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.

Пунктом 1 частини 1 статті 3 Закону №3674-VI передбачено, що судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

За приписами пункту 1 частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

При цьому, окремі рішення, прийняті суб`єктом владних повноважень, можуть породжувати підстави для змін майнового стану фізичної чи юридичної особи.

Зокрема, реалізація таких рішень може призводити до зменшення або збільшення майна особи. Відповідно оскарження такого рішення спрямоване на захист порушеного права у публічно-правових відносинах з метою збереження належного особі майна.

Із змісту зустрічної позовної заяви слідує, що Виробничо-комерційна фірма "Силует" просить суд: визнати протиправним та скасувати пункт 5 припису Управління Держпраці в Івано-Франківській області від 29.11.2021 №ІФ2555/0245/АВ/ПІ; визнати протиправним та скасувати пункт 6 припису Управління Держпраці в Івано-Франківській області від 29.11.2021 №ІФ2555/0245/АВ/ПІ.

Відтак, звернені до суду вимоги носять немайновий характер.

В зв`язку із вищенаведеним, суд зазначає, що поданий Виробничо-комерційною фірмою "Силует" зустрічний позов містить дві самостійні позовні вимоги, кожна з яких є об`єктом сплати судового збору.

Абзацом 2 частини 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Згідно частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Частиною 2 статті 4 зазначеного Закону встановлюються ставки судового збору, зокрема, відповідно пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Абзацом 4 статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік", який вступив в дію з 01.01.2022 року, встановлено, що прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць з 1 січня 2022 року складає 2481,00 грн.

Як наслідок, розмір судового збору за подання до адміністративного суду зустрічного адміністративного позову із заявленими Виробничо-комерційною фірмою "Силует" позовними вимогами немайнового характеру становить 4962,00 грн.

Проте, позивачем судовий збір не сплачено.

Згідно положень частини 1 статті 9 Закону України "Про судовий збір" судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.

Суд зазначає, що інформація щодо платіжних реквізитів для перерахування судового збору міститься на офіційному веб-порталі "Судова влада" в розділі "Івано-Франківський окружний адміністративний суд".

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що зустрічний позов не відповідає вимогам, визначеним статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Частиною 2 статті 178 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до зустрічної позовної заяви, поданої з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, застосовується положення статті 169 цього Кодексу.

Відповідно до статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

У зв`язку з вищевикладеним, згідно з вимогами статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України зустрічну позовну заяву слід залишити без руху та надати Виробничо-комерційній фірмі "Силует" строк для усунення недоліків.

На підставі наведеного, керуючись статтями 161, 169, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Зустрічну позовну заяву Виробничо-комерційної фірми "Силует"до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування пунктів 5, 6 припису Управління Держпраці в Івано-Франківській області від 29.11.2021 №ІФ2555/0245/АВ/ПІ - залишити без руху.

Надати Виробничо-комерційній фірмі "Силует" десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення вказаного недоліку шляхом подання до суду документа про сплату судового збору у розмірі 4962,00 грн.

Роз`яснити, що в разі не усунення недоліків у визначений строк позовна заява буде повернена.

Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Суддя Микитюк Р.В.

Дата ухвалення рішення14.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103671857
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування пунктів 5, 6 припису Управління Держпраці в Івано-Франківській області від 29.11.2021 №ІФ2555/0245/АВ/ПІ

Судовий реєстр по справі —300/600/22

Рішення від 13.06.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 14.03.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні