Ухвала
від 20.03.2022 по справі 120/19751/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про зупинення провадження по справі

21 березня 2022 р. Справа № 120/19751/21

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Слободонюка М.В., розглянувши в м. Вінниці за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні матеріали справи за позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛИВАРНИЙ ЗАВОД "СИМВОЛ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення виконання певних робіт та експлуатації деяких машин і механізмів за місцем здійснення господарської діяльності відповідача за адресою: вул. Захисників України, буд. 25, м. Чернігів, 14030.

Ухвалою від 11.01.2022 судом відкрито провадження у даній справі та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою встановлені сторонам строки для подання відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечення.

08.02.2022 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому останній заперечує щодо позову, вважаючи його безпідставним. Свої доводи мотивує тим, що позивачем не наведено переконливих доказів про те, що у товариства наявні такі порушення, які дійсно створюють загрозу життю працюючих, що є необхідною умовою для призупинення виробничої діяльності та звернення до суду з відповідним позовом. Крім того, представник відповідача вважає, що підстава для проведення перевірки, яку здійснило Управління Держпраці у Чернігівській області є незаконною, позаяк не узгоджується із приписами абз. 10 ч. 1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". А тому, на його переконання, допущені порушення при призначенні позапланової перевірки відповідача призводять до незаконності усіх її наслідків та рішень, прийнятих на основі цієї перевірки. За таких обставин представник відповідача просить суд відмовити у задоволенні даного позову.

Окрім того, у своєму відзиві на позовну заяву відповідачем також заявлено клопотання про зупинення провадження у даній справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 620/130/22 за позовом ТОВ "Ливарний завод "Символ" до Управління Держпраці у Чернігівській області про скасування припису № 05-03/951ПЗ від 15.12.2021, яка розглядається Чернігівським окружним адміністративним судом.

Таке клопотання мотивоване тим, що відповідач не погоджуючись із результатами позапланової перевірки ТОВ "Ливарний завод "Символ", проведеної з питань дотримання ним вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої складено припис № 05-03/951ПЗ від 15.12.2021 про усунення виявлених порушень, звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом про його скасування, за яким 13.01.2022 судом відкрито провадження у справі № 620/130/22.

А оскільки на переконання відповідача оцінка законності прохання Управління Держпраці у Чернігівській області про застосування заходів реагування у даній справі напряму залежить від оцінки обставин проведеної позапланової перевірки та винесеного за її наслідками припису № 05-03/951ПЗ від 15.12.2021, який оскаржується у судовому порядку, тому відповідач просить суд на підставі ч. 1 ст. 236 КАС України зупинити провадження у даній справі до вирішення справи № 620/130/22.

Будь-яких пояснень чи заперечень щодо поданого клопотання зі сторони позивача на адресу суду подано не було.

Так, вирішуючи заявлене клопотання про зупинення провадження у справі, суд виходить із такого.

Підстави та порядок зупинення провадження у справі визначені статтею 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідно до пункту третього частини першої статті 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі у разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.

Ця підстава виникає в процесі тоді, коли постановлення рішення можливо після підтвердження фактів, що мають преюдиційне значення для цієї справи, в іншій справі, що розглядається в порядку конституційного, цивільного, господарського, кримінального чи адміністративного судочинства.

При цьому об`єктивна неможливість розгляду справи до вирішення іншої справи полягає у тому, що рішення суду в справі встановлює обставини, які впливають на збирання та оцінку доказів у цій справі, зокрема факти, що мають преюдиційне значення. Метою ж зупинення провадження у справі до розгляду іншої справи є виявлення обставин, підстав, фактів тощо, які не можуть бути з`ясовані та встановлені в цьому процесі, але мають безпосереднє значення для справи, провадження у якій зупинено.

Як з`ясовано судом, заявлені у цій справі позовні вимоги Управління Держпраці у Чернігівській області обґрунтовуються тим, що позивачем у період з 08.12.2021 по 09.12.2021 проведено позапланову перевірку у сфері дотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. За результатами перевірки складено акт № 05-03/921ПЗ від 09.12.21, яким виявлено факти порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю працюючих. Також відповідачу було направлено припис про усунення порушень законодавства у сферах охорони праці та промислової безпеки від 15.12.2021 №05-03/951ПЗ. А оскільки виявлені порушення на думку позивача можуть створювати загрозу життю працюючих та інших людей, останній звернувся до суду з даним позовом для вирішення питання про застосування судом заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення виконання певних робіт та експлуатації деяких механізмів за місцем здійснення господарської діяльності відповідача за адресою: вул. Захисників України, буд. 25, м. Чернігів, 14030.

Так, суд враховує, що відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Частиною восьмої цієї ж норми визначено, що припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Як зазначено у частині 11 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" у разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб`єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.

Із вищевикладеного слідує, що наслідком здійсненого заходу у сфері державного нагляду є, в тому числі, складання припису з вимогою про усунення виявлених порушень. При цьому усунення визначених приписом порушень унеможливлює застосування до суб`єкта господарювання визначених заходів реагування.

Судом встановлено, що за наслідками здійсненого позивачем заходу державного нагляду у формі позапланової перевірки відповідача з питань охорони праці та промислової безпеки складено акт № 05-03/921ПЗ від 09.12.21 про виявлення ряду порушень. В той же час 15.12.2021 в адресу відповідача також складено припис №05-03/951ПЗ про усунення порушень законодавства у сферах охорони праці та промислової безпеки.

При дослідженні висновків як акту перевірки № 05-03/921ПЗ від 09.12.21, на підставі якого позивач звернувся до суду з даним позовом, так і положень припису від 15.12.2021 №05-03/951ПЗ судом з`ясовано, що ті порушення, які лягли в основу даного адміністративного позову, також відображені у повній мірі у приписі Управління Держпраці у Чернігівській області як вимоги, які спрямовані до суб`єкта господарювання з метою їх усунення.

Втім, як з виявленими порушеннями так і з самими підставами здійснення позивачем заходу державного нагляду у формі позапланової перевірки ТОВ "Ливарний завод "Символ" не погодився та звернувся з цього приводу до Чергнігівського окружного адміністративного суду з позовом про скасування відповідного припису Управління Держпраці у Чернігівській області від 15.12.2021 №05-03/951ПЗ.

Як свідчать матеріали справи, ухвалою Чергнігівського окружного адміністративного суду від 13.01.2022 відкрито провадження у справі № 620/130/22 за позовом ТОВ "Ливарний завод "Символ" до Управління Держпраці у Чернігівській області про скасування припису. Станом на даний час остаточне рішення у цій справі не ухвалено.

Отже, наведене підтверджує, що наразі між сторонами існує спір, предметом якого є правовідносини (виявлені під час перевірки порушення), існування яких стало передумовою для звернення органу державного нагляду (контролю) до суду з адміністративним позовом у цій справі про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду. А оскільки ТОВ "Ливарний завод "Символ" в межах цієї справи заперечує як правомірність проведення самої позапланової перевірки Управлінням Держпраці у Чернігівській області так і виявлені за наслідками цієї перевірки порушення, законність та обґрунтованість яких досліджується судом в межах іншого судового спору у справі № 620/130/22, тому, на переконання суду, встановлені у справі № 620/130/22 обставини вочевидь матимуть вплив на подальший розгляд даної адміністративної справи, так як останні пов`язані між собою предметом порушення та його наслідками.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав передбачених п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України для зупинення провадження у даній справи до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 620/130/22, яка розглядається Чернігівським окружним адміністративним судом.

Керуючись статтями 236, 243, 248, 256 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" про зупинення провадження у справі задовольнити.

Провадження у справі № 120/19751/21-а за позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду зупинити до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 620/130/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" до Управління Держпраці у Чернігівській області про скасування припису.

Зобов`язати сторони повідомити суд про усунення обставин, що слугували підставою для зупинення провадження по цій справі.

Копію ухвали надіслати сторонам.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Слободонюк Михайло Васильович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103749383
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —120/19751/21-а

Рішення від 23.10.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 20.03.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні