Ухвала
від 01.07.2024 по справі 120/19751/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

01 липня 2024 р.Справа № 120/19751/21-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Слободонюка М.В., розглянувши у письмовому провадженні питання щодо поновлення провадження в адміністративній справі та заміни сторони її правонаступником в адміністративній справі за позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення виконання певних робіт та експлуатації деяких машин і механізмів за місцем здійснення господарської діяльності відповідача за адресою: вул. Захисників України, буд. 25, м. Чернігів, 14030.

Ухвалою суду від 21.03.2022 провадження у даній справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 620/130/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" до Управління Держпраці у Чернігівській області про скасування припису.

Цією ж ухвалою суд зобов`язати сторони повідомити про усунення обставин, що слугували підставою для зупинення провадження по цій справі.

Так, 18.06.2024 на адресу суду від представника відповідача надійшла заява про поновлення провадження у справі яка мотивована тим, що рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.05.2022 по справі № 620/130/22 набрало законної сили.

Відповідно до ст. 237 КАС України провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення.

Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу. З дня поновлення провадження у справі перебіг процесуальних строків продовжується. Провадження у справі продовжується зі стадії, на якій його було зупинено.

Як з`ясовано судом, згідно інформації та доказів, наданих представником відповідача, за результатами розгляду Чернігівським окружним адміністративним судом справи № 620/130/22 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" до Управління Держпраці у Чернігівській області задоволено. Зокрема визнано протиправним та скасовано Припис Управління Держпраці у Чернігівській області про усунення виявлених порушень законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки від 15.12.2021 № 05-03/951ПЗ.

Вказане судове рішення набрало законної сили.

Відтак, оскільки на сьогодні відпали обставини, які були підставою для зупинення провадження у цій справі, суд доходить висновку про необхідність поновлення провадження та продовження розгляду справи зі стадії, на якій його було зупинено.

Окрім того представник відповідача у своїй заяві додатково повідомив суду, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» від 12.01.2022 N 14 ліквідовано Управління Держпраці у Чернігівській області та утворено Центральне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці. Таким чином представник відповідача вважає, що оскільки позивач по справі наразі є ліквідованим і його правонаступником є Центральне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, тому є необхідність у вирішення питання про заміну сторони позивача його правонаступником.

Надаючи оцінку даному процесуальному питанню суд зважає на таке.

Так, особливості заміни учасника справи його правонаступником врегульовано статтею 52 КАС України, частиною 1 якої передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Верховний Суд у своїй постанові від 11 жовтня 2019 року по справі № 812/1408/16 здійснивши тлумачення статтей 52 і 379 КАС України сформував висновок, відповідно до якого публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва:

1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією);

2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок: ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанції (окрім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити у судовий процес як сторона чи третя особа.

Таким чином коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Судом встановлено, що відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» від 12.01.2022 N 14 (далі - Постанова N 14) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, в тому числі Управління Держпраці в Чернігівській області.

Натомість, відповідно до п. 2 цієї Постанови утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком 2.

Підпунктом 3 пункту 3 Постанови N 14 визначено, що міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворюються згідно з п. 2 цієї постанови, виконують завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються, а саме: Центральне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці - завдання і функції Управління Держпраці у Чернігівській області, Головного управління Держпраці у Київській області, Управління Держпраці у Черкаській області.

Із наданого представником відповідача до матеріалів справи копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань слідує, що відносно Управління Держпраці у Чернігівській області 23.10.2023 внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Отже, Управління Держпраці у Чернігівській області станом на даний час є припиненою юридичною особою, а тому відповідає ознакам вибулої сторони даного спору.

Натомість, публічним правонаступником даної особи, як суб`єкта владних повноважень, є Центральне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці як новоутворений державний орган, до якого перейшли функції та завдання ліквідованого Управління Держпраці у Чернігівській області.

За таких обставин суд доходить висновку про необхідність заміни в порядку статті 52 КАС України сторони позивача у даній справі з ліквідованого Управління Держпраці у Чернігівській області на його публічного правонаступника, яким є Центральне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (код ЄДРПОУ 44681053, вул. Вавілових, 10, м. Київ, 04060).

Окрім того, з метою з`ясування усіх обставин справи суд вважає за необхідним зобов`язати позивача надати суду відомості (інформацію) про існування на даний час актуальних підстав, що стосуються обставин подання даного адміністративного позову (існування загроз життю та здоров`ю людей фактом господарської діяльності відповідача, які відображені в акті перевірки від 09.12.2021 №05-03/921ПЗ).

Керуючись ст.ст. 52, 79, 80, 236, 237, 248, 256, 293 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Поновити провадження у справі №120/19751/21-а за позовом Управління Держпраці у Чернігівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ливарний завод "Символ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Розгляд справи продовжувати здійснювати в порядку письмового провадження.

Здійснити заміну сторони позивача у даній справі, а саме Управління Держпраці у Чернігівській області на його правонаступника, яким є Центральне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (код ЄДРПОУ 44681053, вул. Вавілових, 10, м. Київ, 04060).

Зобов`язати Центральне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці надати суду в 5-ти денний термін з часу отримання копії даної ухвали відомості (інформацію) про існування на даний час актуальних підстав, що стосуються обставин подання даного адміністративного позову (існування загроз життю та здоров`ю людей фактом господарської діяльності відповідача, які відображені в акті перевірки від 09.12.2021 №05-03/921ПЗ) та/або повідомити інші обставини, що стосуються даної адміністративної справи.

Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Суддя Слободонюк Михайло Васильович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2024
Оприлюднено03.07.2024
Номер документу120089130
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —120/19751/21-а

Рішення від 23.10.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 20.03.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні