Рішення
від 27.03.2022 по справі 120/6955/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

28 березня 2022 р. Справа №120/6955/21-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

розглянувши у письмовому провадженні в місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:

товариства з обмеженою відповідальністю "ТВ-ТРАНСБУД"

до Головного управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений підрозділ ДПС, Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТВ-ТРАНСБУД" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений підрозділ ДПС, Державна податкова служба України та просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №2646168/43166847 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.04.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних; №2646180/43166847 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 01.04.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну Податкову Службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну виписану ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» №1 від 05.04.2021 датою подання на реєстрацію; податкову накладну виписану ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» №4 від 01.04.2021 датою подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні, проте, комісією було відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладної з підстав «ненадання платником податку копій документів, а саме: «первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків». На вказані рішення ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» подані скарги до ДПС України, однак їх залишено без задоволення а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних без змін.

Позивач з даними рішеннями не погоджується, оскільки усі підтверджуючі документи надавались ГУ ДПС у Вінницькій області, також у квитанції про зупинення реєстрації не зазначено, які документи необхідно надати для реєстрації податкової накладної, також, не визначено якого конкретно документу не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію.

Ухвалою від 06.07.2021 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

30.12.2021 Відповідач надав відзив на адміністративний позов, у якому позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, вказавши, що аргументи позивача, не відповідають фактичним обставинам справи, так як в реєстрації податкових накладних відмовлено з підстав «ненадання платником податку копій документів, а саме: «первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків». Тобто, у рішенні чітко зазначено яких документів не вистачало, для реєстрації податкових накладних. Враховуючи те, що платник податку не надав достатніх документів потрібних для реєстрації податкових накладних, Комісією прийнято рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних. Відтак, комісія яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації при прийнятті рішення, діяла на підставі, та в спосіб передбачений законодавством.

Досліджуючи матеріали справи, судом встановлено.

За результатами здійснення господарських операцій, ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» складено податкову накладну №1 від 05.04.2021 на суму 27300 грн (в т.ч., ПДВ 4550 грн) за надані послуги спецтехніки замовнику ТОВ "Геуа Сервіс Компані», згідно договору надання транспортних послуг №38 від 20.12.2020. Послуги були надані згідно актів виконаних робіт №7 від 05.04.2021 на суму 27300 грн, у т.ч. ПДВ 4550 грн.

Відповідно до квитанції №1 від 28.04.2021 дана податкова накладна прийнята, проте реєстрація зупинена. Підстави: «Коди УКТЗД/ДКПП товару послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній нові постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових спадних»

Позивачем 05.05.2021 до ГУ ДПС у Вінницькій області надано повідомлення про надання пояснення№1 від 05.05.2021 та підтверджуючі документи щодо виявлених недоліків.

У подальшому Комісією ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняторішення №2646168/43166847 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.04.2021.

Згідно рішення Комісії ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 646168/43166847 від 12.05.2021 підставою відмови в реєстрації в ЄРПН вказано: «ненадання платником податку копій документів, а саме: «первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків».

На вказане рішення 17.05.2021 ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» подано скаргу до ДПС України, яка Рішенням від 25.05.2021 №23289/43166847/2 залишена без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Також, за результатами здійснення господарських операцій, ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» складено податкову накладну №4 від 01.04.2021 на суму 52490,93 грн, у т.ч ПДВ 8748,49 грн, за надані послуги спецтехніки замовнику ТОВ "Енергетично-дорожнє будівництво" згідно договору надання послуг №17-03/21-н2 від 17.03.2021. Послуги були надані згідно актів виконаних робіт №4 від 01.04.2021 на суму 52490,93 грн, у т.ч. ПДВ 8748,49 грн.

Відповідно до квитанції №1 від 29.04.2021 дана податкова накладна прийнята, проте реєстрація зупинена. Підстави: «Коди УКТЗД/ДКПП товару послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує тичину залишку придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, значеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»

Позивачем 07.05.2021 до ГУ ДПС у Вінницькій області подано повідомлення про надання пояснення №2 від 07.05.2021 та підтверджуючі документи щодо виявлених недоліків.

У подальшому Комісією ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 2646180/43166847 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 01.04.2021, згідно якого, підставою відмови в реєстрації в ЄРПН вказано: «ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, завантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності і певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Не надано акту виконаних робіт та розрахункових документів щодо наданої послуги (платіжне доручення завірене банком або виписка банку, акт звірки з контрагентом, тощо»

На вказане рішення 18.05.2021 ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» подана скарга до ДПС України.

Рішенням від 25.05.2021 №23257/43166847/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пп. 201.16.1 - 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75% загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567: для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; для критерію, зазначеного в пп.2 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З системного аналізу наведених положень видно, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Згідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч.1, 4 ст.73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст.76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно до п.п.1,3 ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Як встановлено матеріалами справи, за результатами здійснення господарських операцій, ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» складено податкову накладну №1 від 05.04.2021 на суму 27300 грн (в т.ч ПДВ 4550 грн) за надані послуги спецтехніки замовнику ТОВ "Геуа Сервіс Компані», згідно договору надання транспортних послуг №38 від 20.12.2020. Послуги були надані згідно актів виконаних робіт №7 від 05.04.2021 на суму 27300 грн, у т.ч. ПДВ 4550 грн.

Відповідно до квитанції №1 від 28.04.2021 дана податкова накладна прийнята, проте реєстрація зупинена. Підстави: «Коди УКТЗД/ДКПП товару послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній нові постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових спадних»

Позивачем 05.05.2021 до ГУ ДПС у Вінницькій області надано повідомлення про надання пояснення№1 від 05.05.2021 та підтверджуючі документи щодо виявлених недоліків.

У подальшому Комісією ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняторішення №2646168/43166847 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.04.2021. Згідно зазначеного рішення підставою відмови в реєстрації в ЄРПН вказано: «ненадання платником податку копій документів, а саме: «первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків».

На вказане рішення 17.05.2021 ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» подано скаргу до ДПС України, яка Рішенням від 25.05.2021 №23289/43166847/2 залишена без задоволення а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Суд з даним рішеннями не погоджується, оскільки усі підтверджуючі документи надано ГУ ДПС у Вінницькій області, також в квитанції про зупинення реєстрації не зазначено, які документи необхідно надати для реєстрації податкової накладної, також, не визначено якого конкретно документу не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію.

Суд зазначає, що ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» було укладено та підписано 20.12.2021 з замовником «Геуа Сервіс Компані» Договір про надання послуг №38, а саме надання послуг із залученням спецтехніки, загальна вартість послуги склала 27300 грн, у т. ч. ПДВ 4550,00 грн. Послуги були надані згідно актів виконаних робіт №7 від 05.04.2021 на суму 27300 грн, у т.ч. ПДВ 4550,00 грн. Оплата за надані послуги не було, відповідно платіжного доручення про розрахунок мовника немає, про що було зазначено в поясненнях та поданій скарзі.

Щодо невідповідності суми ПДВ вказаній в повідомленні, яке направлялось до ГУ ДПС Вінницькій області для реєстрації податкової накладної, позивачем вказано, що у повідомленні про надання пояснення №1 від 05.05.2021 було помилково зазначено суму ПДВ 16498,01 грн, на переконання суду дана помилка є механічною та сума ПДВ підтверджується первинними документами наданими до пояснення: в акті виконаних робіт та в податковій накладній указана правильна сума наданих послуг - 27300 грн, в т.ч. ПДВ 4550,00 грн, тому дана механічна помилка не має нести за собою негативні наслідки, оскільки повідомлення не є первинним документом та платником надано первинні документи які заповнені відповідно до вимог чинного законодавства та підлягають врахуванню при прийнятті рішення щодо реєстрації податкової накладної №1 від 05.04.2021

Також, за результатами здійснення господарських операцій, ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» складено податкову накладну №4 від 01.04.2021 на суму 52490,93 грн, у т.ч ПДВ 8748,49 грн, за надані послуги спецтехніки замовнику ТОВ "Енергетично - дорожнє будівництво" згідно договору надання послуг №17-03/21-н2 від 17.03.2021. Послуги були надані згідно актів виконаних робіт №4 від 01.04.2021 на суму 52490,93 грн, у т.ч. ПДВ 8748,49 грн.

Відповідно до квитанції №1 від 29.04.2021 дана податкова накладна прийнята, проте реєстрація зупинена. Підстави: «Коди УКТЗД/ДКПП товару послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує тичину залишку придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, значеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»

Позивачем 07.05.2021 до ГУ ДПС у Вінницькій області подано повідомлення про надання пояснення №2 від 07.05.2021 та підтверджуючі документи щодо виявлених недоліків.

У подальшому Комісією ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №2646180/43166847 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 01.04.2021, згідно якого, підставою відмови в реєстрації в ЄРПН вказано: «Не надання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, завантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності і певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Не надано акту виконаних робіт та розрахункових документів щодо наданої послуги (платіжне доручення завірене банком або виписка банку, акт звірки з контрагентом, тощо»

На вказане рішення 18.05.2021 ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» подана скарга до ДПС України.

Рішенням від 25.05.2021 №23257/43166847/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Суд з даними рішеннями не погоджується, оскільки позивачем усі підтверджуючі документи надавались ГУ ДПС у Вінницькій області, також в квитанції про зупинення реєстрації не зазначено, які документи необхідно надати для реєстрації податкової накладної, також, не визначено якого конкретно документу не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію.

Суд зазначає, що ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» складено податкову накладну №4 від 01.04.2021 на суму 52490,93 грн, у т.ч ПДВ 8748,49 грн за надані послуги спецтехніки замовнику ТОВ «Енергетично - дорожнє будівництво» згідно договору надання послуг №17-03/21-н2 від 17.03.2021. Послуги були надані згідно актів виконаних робіт №4 від 01.04.2021 на суму 52490,93 грн, у т.ч. ПДВ 8748,49 грн. Оплати за надані послуги не було, відповідно платіжного доручення про розрахунок замовника немає, про що було зазначено позивачем у поясненнях та поданій скарзі. На переконання суду, всі документи які підтверджують реальність здійснення даної господарської операції надані до контролюючого органу.

Відтак, суд вважає, що надані підприємством документи є достатніми для підтвердження інформації, зазначеної у спірних податкових накладних, тому позовні вимоги слід задовольнити.

Згідно з ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України, та наданих учасниками справи доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, а понесені позивачем витрати по сплаті судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Вінницькій області з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- № 2646168/43166847 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.04.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 2646180/43166847 від 12.05.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 01.04.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Зобов`язати Державну Податкову Службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- податкову накладну виписану ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» №1 від 05.04.2021 датою подання на реєстрацію;

- податкову накладну виписану ТОВ «ТВ-ТРАНСБУД» №4 від 01.04.2021 датою подання на реєстрацію.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТВ-ТРАНСБУД" сплачений при звернені до суду судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України в сумі 4540,00 грн (чотири тисячі п`ятсот сорок гривень).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "ТВ-ТРАНСБУД" (код ЄДРПОУ-43166847, 21001, м. Вінниця, вул. Острозького, б. 39).

Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений підрозділ ДПС (код ЄДРПОУ ВП 44069150, адреса: Україна, 21028, Вінницька, обл., місто Вінниця, Хмельницьке шосе, будинок 7, ЄДРПОУ-44069150),

Відповідач 2 - Державна податкова служба України ( Україна, 04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, ЄДРПОУ-43005393).

Суддя підпис Крапівницька Н. Л.

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103787089
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —120/6955/21-а

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 07.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 14.06.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 08.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 28.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 20.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 27.03.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 06.07.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні