Ухвала
від 28.03.2022 по справі 140/17622/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про повернення судового збору

29 березня 2022 року ЛуцькСправа № 140/17622/20

Суддя Волинського окружного адміністративного суду Лозовський О.А., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання позивача про повернення надміру сплаченого судового збору в адміністративній справі за позовом Волинської обласної організації Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» до Луківської селищної ради, Луківської селищної територіальної виборчої комісії Ковельського району Волинської області про визнання дій протиправними та стягнення грошової застави,

ВСТАНОВИВ:

Волинська обласна організація Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» (далі позивач) звернулася в суд з позовом до Луківської селищної ради (далі відповідач 1), Луківської селищної територіальної виборчої комісії Ковельського району Волинської області (далі відповідач 2) про визнання протиправними дій Луківської селищної територіальної виборчої комісії Ковельського району Волинської області протиправними щодо не здійснення дій з повернення грошової застави Волинській обласній організації Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» в розмірі 1000,00 грн за реєстрацію кандидатів у депутати Луківської селищної ради, та перерахування грошової застави до бюджету Луківської селищної ради; стягнення з Луківської селищної ради на користь Волинської обласної організації Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» грошової застави в розмірі 1000,00 грн.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 11.03.2021 позов задоволено повністю: визнано протиправною бездіяльність Луківської селищної територіальної виборчої комісії Ковельського району Волинської області щодо неповернення Волинській обласній організації Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» грошової застави в розмірі 1000,00 грн, яка сплачена 23.09.2020 за реєстрацію списку кандидатів у депутати Луківської селищної ради Волинської області; стягнуто з бюджету Луківської селищної ради (44810, Волинська область, Турійський район, селище міського типу Луків, вулиця Незалежності, будинок 7, ідентифікаційний код юридичної особи 04333046) на користь Волинської обласної організації Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Набережна, будинок 4А, офіс 144, ідентифікаційний код юридичної особи 43691034) грошову заставу за реєстрацію списку кандидатів у депутати Луківської селищної ради Волинської області в розмірі 1000 (одна тисяча) гривень, сплачену платіжним дорученням № 120 від 23.09.2020; стягнуто на користь Волинської обласної організації Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Набережна, будинок 4А, офіс 144, ідентифікаційний код юридичної особи 43691034) за рахунок бюджетних асигнувань Луківської селищної територіальної виборчої комісії Ковельського району Волинської області (44810, Волинська область, Турійський район, селище міського типу Луків, вулиця Грушевського, будинок 12, ідентифікаційний код юридичної особи 43783821) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) гривні.

24.03.2022 на адресу суду від позивача надійшло клопотання про повернення надміру сплаченого судового збору в розмірі 168,00 грн.

Судом встановлено, що при зверненні до суду із даним позовом позивачем подано платіжні доручення №242 від 28.12.2020, № 254 від 11.01.2021 про сплату судового збору в розмірі 2102,00 грн та 2270,00 грн за подання позовної заяви. При цьому, позивач за подання даного адміністративного позову повинен був сплатити 4204,00 грн, тобто як за дві немайнові вимоги.

Судовий збір у розмірі 4372,00 грн зараховано на казначейський рахунок до спеціального фонду Держаного бюджету України, що підтверджується відповідною випискою, наявною в матеріалах справи.

Відповідно до частини третьої статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.

Враховуючи те, що справу розглянуто у порядку письмового провадження, розгляд клопотання про повернення судового збору проводиться також у письмовому провадженні.

При вирішенні вказаного клопотання суд керується таким.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011 (далі - Закон №3674-VI).

Відповідно до частини першої статті 4 Закону №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік від 14 листопада 2019 року № 294-ІХ установлено у 2020 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня 2020 року 2 102,00 грн.

Згідно з пунктом першим частини третьої статті статті 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем сплачується судовий збір у розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Зі змісту позовних вимог слідує, що позивач звернувся з двома вимогами немайнового характеру.

Згідно з чинним на момент подачі позивачем позовної заяви законодавством ставка судового збору за вимогу немайнового характеру становила 2102,00 грн.

Таким чином, позивачем здійснено переплату судового збору за вимогу немайнового характеру на суму 168,00 грн.

Відповідно до частини другої статті статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до статті 7 Закону №3674-VI сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом; повернення заяви або скарги; відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі; залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв`язку з повторним неприбуттям або залишенням позивачем судового засідання без поважних причин та неподання заяви про розгляд справи за його відсутності, або неподання позивачем витребуваних судом матеріалів, або за його заявою (клопотанням); закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, а саме: податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету, коштів від повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою (місцевими бюджетами) або під державні (місцеві) гарантії (далі - платежі) визначено Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України №787 від 03.09.2013 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.09.2013 за № 1650/24182 (далі - Порядок №787).

Відповідно до пункту 5 Порядку №787 повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за ухвалою суду, яка набрала законної сили.

Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджетів (крім зборів та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної фіскальної служби України (далі - органи ДФС)) подається до відповідного органу Казначейства за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Подання подається платником разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

У разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до головних управлінь Казначейства подається копія судового рішення, засвідчена належним чином.

Копія судового рішення, засвідчена належним чином, подається платником до відповідного головного управління Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

Заява про повернення коштів з бюджету складається платником у довільній формі з обов`язковим зазначенням такої інформації: причина повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб`єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку у паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону, сума платежу, що підлягає поверненню, спосіб перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів чи у готівковій формі.

Ураховуючи викладене в сукупності та сплату Волинською обласною організацією політичної партії «Слуга народу» при зверненні до суду із цим позовом судового збору за дві вимоги немайнового характеру на загальну суму 4372,00 грн замість 4204,00 грн, суд дійшов висновку про необхідність повернення позивачу надмірно зарахованого до бюджету судового збору у розмірі 168,00 грн, відтак клопотання позивача слід задовольнити.

Керуючись статтями 132, 248, 256, 293, 294, КАС України, Закону України «Про судовий збір», суд

УХВАЛИВ:

Клопотання позивача Волинської обласної організації політичної партії «Слуга народу» про повернення судового збору в адміністративній справі №140/17622/20 за позовом Волинської обласної організації Політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» до Луківської селищної ради, Луківської селищної територіальної виборчої комісії Ковельського району Волинської області про визнання дій протиправними та стягнення грошової застави задовольнити.

Повернути Волинській обласній організації політичної партії «Слуга народу» (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Набережна, будинок 4А, офіс 144, ідентифікаційний код юридичної особи 43691034) надміру сплачений до бюджету судовий збір в сумі 168 (сто шістдесят вісім) гривень 00 копійок, сплачений відповідно до платіжних доручень №242 від 28.12.2020 та №254 від 11.01.2021.

Копію ухвали про повернення судового збору надіслати позивачу разом із копіями платіжних доручень №242 від 28.12.2020, №254 від 11.01.2021, оригінали яких залишити в суді.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і не може бути оскаржена.

Суддя О.А. Лозовський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103787270
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші процесуальні питання

Судовий реєстр по справі —140/17622/20

Ухвала від 28.03.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Рішення від 11.03.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 16.01.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні