Постанова
від 28.03.2022 по справі 560/5954/21
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/5954/21

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Лабань Галина Василівна

Суддя-доповідач - Ватаманюк Р.В.

29 березня 2022 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Ватаманюка Р.В.

суддів: Капустинського М.М. Сапальової Т.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційні скарги Головного управління ДПС у Хмельницькій області та Державної податкової служби України на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бройлер Юкрейн" (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Хмельницькій області та Державної податкової служби України (далі - відповідач 1, 2) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

І. КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

Позивач 24.05.2021 звернувся із позовом до Хмельницького окружного адміністративного суду в якому просив:

1. Визнати протиправними та скасувати

- рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.02.2021 №2386094/43325427, від 09.02.2021 №2386096/43325427, від 18.02.2021 №2410416/43325427, від 25.02.2021 №2427206/43325427, від 25.02.2021 №2427207/43325427, від 25.02.2021 №2427208/43325427, від 25.02.2021 №2427205/43325427;

- рішення комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС від 02.03.2021 №10217/43325427/2, від 02.03.2021 №10213/43325427/2, від 02.03.2021 №10244/43325427/2, від 22.03.2021 №12284/43325427/2, від 22.03.2021 №12287/43325427/2, від 22.03.2021 №12266/43325427/2, від 22.03.2021 №12289/43325427/2.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені ТОВ "Бройлер Юкрейн" податкові накладні №1 від 11.01.2021 на загальну суму 404145,00 грн., №3 від 12.01.2021 на загальну суму 417249,0 грн., №5 від 14.01.2021 на загальну суму 337590,00 грн., №6 від 14.01.2021 на загальну суму 346797,00 грн.. №7 від 14.01.2021 на загальну суму 359693,00 грн., №8 від 15.01.2021 на загальну суму 348626,00 грн., №9 від 15.01.2021 на загальну суму 328383,0 грн.

3. Стягнути з Головного управління ДПС у Хмельницькій області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ "Бройлер Юкрейн" сплачений судовий збір у розмірі 15890,00 грн.

ІІ. ЗМІСТ СУДОВОГО РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.09.2021 позов задоволено повністю.

Визнано протиправними та скасовано:

- рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.02.2021 №2386094/43325427, від 09.02.2021 №2386096/43325427, від 18.02.2021 №2410416/43325427, від 25.02.2021 №2427206/43325427, від 25.02.2021 №2427207/43325427, від 25.02.2021 №2427208/43325427, від 25.02.2021 №2427205/43325427;

- рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС від 02.03.2021 №10217/43325427/2, від 02.03.2021 №10213/43325427/2, від 02.03.2021 №10244/43325427/2, від 22.03.2021 №12284/43325427/2, від 22.03.2021 №12287/43325427/2, від 22.03.2021 №12266/43325427/2, від 22.03.2021 №12289/43325427/2.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені ТОВ "Бройлер Юкрейн" податкові накладні №1 від 11.01.2021 на загальну суму 404145,00 грн., №3 від 12.01.2021 на загальну суму 417249,0 грн., №5 від 14.01.2021 на загальну суму 337590,00 грн., №6 від 14.01.2021 на загальну суму 346797,00 грн.. №7 від 14.01.2021 на загальну суму 359693,00 грн., №8 від 15.01.2021 на загальну суму 348626,00 грн., №9 від 15.01.2021 на загальну суму 328383,0грн.

Стягнуто з Головного управління ДПС у Хмельницькій області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ "Бройлер Юкрейн" сплачений судовий збір у розмірі 15890,00 грн.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що позивачем були надані усі необхідні документи для підтвердження реальності господарської операції ТОВ "Бройлер Юкрейн" за результатами яких було складено податкові накладні, у реєстрації яких відмовлено.

При цьому, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

ІІІ. ДОВОДИ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач 1 - Головне управління ДПС у Хмельницькій області та відповідач 2 - Державна податкова служба України подали апеляційні скарги, в яких просять суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову повністю.

В обґрунтування апеляційних скарг апелянти вказали, що судом першої інстанції безпідставно не враховано те, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено підставу зупинення реєстрації ПН - відсутність коду УКТЗЕД/ДКПП товару / послуг 0105 в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Також вказано про те, що позивачем не надано до контролюючого органу первинних документів на підтвердження першої події складення податкової накладної та первинних документів на підтвердження інформації зазначеної в податкових накладних.

ІV. ВІДЗИВ НА АПЕЛЯЦІЙНУ СКАРГУ

Позивач правом подання письмового відзиву на апеляційні скарги не скористався, що в силу вимог ч. 4 ст. 304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

V. РУХ СПРАВИ У СУДІ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

Ухвалою суду від 10.01.2022 відкрито апеляційне провадження у справі за апеляційною скаргою Державної податкової служби України та призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

Ухвалою суду від 17.01.2022 відкрито апеляційне провадження у справі за апеляційною скаргою Головного управління ДПС України у Хмельницькій області та призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

Згідно з п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Враховуючи, що рішення суду першої інстанції прийняте у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, а в матеріалах справи достатньо доказів для прийняття законного і обґрунтованого рішення, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.

VІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

ТОВ "Бройлер Юкрейн" (код ЄДРПОУ 43325427) згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань є юридичною особою зареєстроване 01.11.2019 та зареєстроване платником ПДВ з 01.04.2020 Основним видом діяльності господарства є розведення свійської птиці.

З метою здійснення господарської діяльності підприємством у листопаді-грудні 2020 року укладено ряд договорів на поставку (придбання) товарів (курчат, корму, медикаментів, дров, ветеринарних і лабораторних послуг та ін.). з такими контрагентами:

- Польська компанія Zaklad Wylegu Drobiu T.A. Sztuder s.c. (ІПН 9261083917) на поставку курчат-бройлерів кросу ROSS 308, СОВВ 500, договір купівлі-продажу від 23.11.2020 №231120_2020;

ТОВ "ТРАУ НУТРИШИН УКРАЇНА" на поставку корму (код 37018799) договір №62/20/13 від 27.11.2020;

ТОВ "ЕВРОВЕТ" (код 35370894) на поставку медикаментів, договір №618/20 від 23.11.2020;

Деражнянська районна державна лікарня ветеринарної медицини (код 00711528) на дослідження, договір №10/11-20 від 10.11.2020;

Хмельницька регіональна державна лабораторія Держпродспоживслужби (код 43325427) на дослідження, договір №331 від 24.11.2020;

ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) договір про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №23 від 01.12.2020;

Львівська регіональна служба державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті (код 00483636) договір про надання ветеринарних послуг №160 від 01.12.2020;

СЛКП "Флора" (код 31122513) на постачання дров, договір №69 від 01.12.2020.

ТОВ "Бройлер Юкрейн" 30.11.2020 подало до податкової інспекції повідомлення про прийняття працівника на роботу № 46871337 про працевлаштування 7 працівників (бухгалтер та 6 птахівників) з 01.12.2020.

22.12.2020 було подано повідомлення №51390148 про прийняття ще одного працівника. Підприємством за грудень 2020 року сплачено до бюджету податків і зборів в сумі 23 235,41 грн.

ТОВ "Бройлер Юкрейн" з 01.12.2020 розпочало свою виробничу діяльність. Польська компанія Zaklad Wylеgu Drobiu T. A. Sztuder s.c. (ІПН 9261083917) 02.12.2020 здійснила поставку курчат-бройлерів кросу ROSS 308. ТОВ "Бройлер Юкрейн" у період вирощення птиці закуплено ряд необхідних товарів, а саме: корми, вакцини, вітаміни, антибіотики та інші медикаменти, дрова для обігріву виробничих приміщень, проводилися та інші товари необхідні для виробництва. Отримувалися послуги по ветеринарних та лабораторних дослідженнях, отримувалися ветеринарні свідоцтва на якість птиці, що підтверджується реєстрацією отриманих податкових накладних. Діяльність здійснюється в орендованих приміщеннях.

Вирощену курку (бройлер) живою вагою ТОВ "Бройлер Юкрейн" реалізовувало ТОВ "УКРАГРО-ПОЛІССЯ" (код 39313834) договір поставки від 01.12.2020 №01.12/20- Доставка курки (бройлера) живою вагою до покупця здійснювалась транспортом покупця, згідно товарно-транспортних накладних №1 від 11.01.2021, №3 від 12.01.2021, №5 від 14.01.2021, №6 від 14.01.2021, №7 від 14.01.2021, №8 від 15.01.2021, №9 від 15.01.2021.

В результаті господарської діяльності, ТОВ "Бройлер Юкрейн" оформлено такі податкові накладні.

Податкова накладна № 1 на загальну суму 404145,00 грн.. в тому числі ПДВ 67357,50 грн., яку 11.01.2021 направлено до Єдиного реєстру податкових накладних.

За результатами розгляду податкової накладної № 1 від 11.01.2021 контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України направив підприємству квитанцію від 26.01.2021, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 11.01.2021 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0105, відсутні в таблиці даних товару на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Яких саме документів - вказано не було.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 1 від 11.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №1 від 04.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 12 додатків, а саме : видаткова накладна, платіжне доручення оплати за курку, документи по дослідах і розмитненню курчат, договір та документи по поставці матеріалів, договір та документи по поставці корму, договір та документи по митному оформленню, електронне декларування, товаро-транспортні накладні на постачання курчат, корму, та договора з Хмельницькою регіональною лабораторією Держспоживслужби та ТОВ "УКРАГРО-ПОЛІССЯ".

09.02.2021 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстру податкових декларацій або відмову в такій реєстрації прийняті рішення №2386094/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 11.01.2021 у зв`язку з ненаданням платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

На погодившись з рішенням комісії регіонального рівня, ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 24.02.2021 з додатком 31 документ, де надано документи діяльності товариства за період грудень 2020 року-січень 2021 року, включаючи звіт 20ОПП та оренду приміщень.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 02.03.2021 №10217/43325427/2 скаргу ТОВ "Бройлер Юкрейн" на рішення №2386094/43325427 від 09.02.2021 залишено без задоволення, рішення без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Податкова накладна № 3 на загальну суму 417249,00 грн., в тому числі ПДВ 69541,50 гри., яку 12.01.2021 направлено до Єдиного реєстру податкових накладних.

За результатами розгляду податкової накладної № 3 від 12.01.2021 контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України направив ТОВ "Бройлер Юкрейн" квитанцію від 26.01.2021, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК від 12.01.2021 року №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0105, відсутні в таблиці даних товару на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Яких саме документів - вказано не було.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 3 від 12.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №2 від 05.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 8 додатків, а саме : видаткова накладна, платіжне доручення оплати за курку, документи по дослідах і розмитненню курчат, договір та документи по поставці матеріалів, договір та документи по поставці корму, договір та документи по митному оформленню, електронне декларування, товаро-транспортні накладні та договори на постачання курчат, корму, з Хмельницькою регіональною лабораторією Держспоживслужби та ТОВ "УКРАГРО-ПОЛІССЯ".

09.02.2021 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/PK в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті рішення №2386096/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 12.01.2021 у зв`язку з ненаданням платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні

На погодившись з рішенням комісії регіонального рівня ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 24.02.2021 з додатком 31 документ, де надано документи діяльності товариства за період грудень 2020 року-січень 2021 року, включаючи звіт 20ОПП та оренду приміщень.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 02.03.2021 №10213/43325427/2 скаргу ТОВ "Бройлер Юкрейн" на рішення №2386096/43325427 від 09.02.2021 залишено без задоволення, рішення без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Податкова накладна № 5 на загальну суму 337590,00 грн., в тому числі ПДВ 56265,00 грн., яку 14.01.2021 направлено до Єдиного реєстру податкових накладних.

За результатами розгляду податкової накладної № 5 від 14.01.2021 контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України направив ТОВ "Бройлер Юкрейн" квитанцію від 26.01.2021, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 14.01.2021 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послут 0105, відсутні в таблиці даних товару на додану вартість, як товари/послуги. що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 5 від 14.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №3 від 16.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 11 додатків (ті ж, що у накладній №1).

18.02.2021 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті рішення №2410416/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 14.01.2021 у зв`язку з ненаданням платником податків

- договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункових документів та /або банківських виписок з особових рахунків.

Не погодившись з рішенням комісії регіонального рівня ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 24.02.2021 з додатком 31 документ, де надано всі попередні документи товариства за період грудень2020 року-січень 2021 року, включаючи звіт 20ОПП оренду приміщень, доручення.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 02.03.2021 №10244/43325427/2 скаргу ТОВ "Бройлер Юкрейн" на рішення №2410416/43325427 від 18.02.2021 року залишено без задоволення, рішення без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Податкова накладна № 6 на загальну суму 346 797,00 грн., в тому числі ПДВ 57 799,50 грн., яку 14.01.2021 направлено до Єдиного реєстру податкових накладних.

За результатами розгляду податкової накладної № 6 від 14.01.2021 контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів) ДФС України направив ТОВ "Бройлер Юкрейн" квитанцію від 26.01.2021, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 14.01.2021 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0105, відсутні в таблиці даних товару на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 6 від 14.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №4 від 24.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 29 додатків, де надано документи діяльності товариства за період грудень 2020 року-січень 2021 року, включаючи звіт 20ОПП та оренду приміщень.

25.02.2021 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті рішення №2427206/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 14.01.2021 у зв`язку з ненаданням платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Не погодившись з рішенням комісії регіонального рівня ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 25.02.2021 з додатком 32 документа, де надало всі попередні документи та акт приймання-передачі і розрахункові документи по оренді.

Проте, рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 22.03.2021 №12284/43325427/2 скаргу ТОВ "Бройлер Юкрейн" па рішення №2427206/43325427 від 22.02.2021 залишено без задоволення, рішення без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Податкова накладна № 7 на загальну суму 359693,00 грн., в тому числі ПДВ 597948,83 гри., яку 14.01.2021 направлено до Єдиного державного реєстру податкових накладних.

За результатами розгляду податкової накладної № 7 від 14.01.2021 контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України направив ТОВ "Бройлер Юкрейн" квитанцію від 27.01.2021, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 14.01.2021 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0105, відсутні в таблиці даних товару на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію /відмову в реєстрації податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 7 від 14.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №5 від 24.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 29 додатків.

25.02.2021 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті рішення №2427207/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 14.01.2021 у зв`язку з ненаданням платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погодившись з рішенням комісії регіонального рівня ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 25.02.2021 з додатком 32 документа, де надало попередні документи та акт приймання-передачі і розрахункові документи по оренді.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 22.03.2021 №12287/43325427/2 скаргу ТОВ "Бройлер Юкрейн" на рішення №2427207/43325427 від 25.02.2021 залишено без задоволення, рішення без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Податкова накладна № 8 на загальну суму 348626,00 грн., в тому числі ПДВ 58104,33 грн., яку 15.01.2021 направлено до Єдиного реєстру податкових накладних.

За результатами розгляду податкової накладної № 8 від 15.01.2021 контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України направив ТОВ "Бройлер Юкрейн" квитанцію від 27.01.2021, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 15.01.2021 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПГ1 товар)/послуг 0105, відсутні в таблиці даних товару на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

У зв`язку з блокуванням податкової накладної №8 від 15.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №6 від 24.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 31 додатків.

25.02.2021 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті рішення №2427208/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 15.01.2021 у зв`язку з ненаданням платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погодившись з рішенням комісії регіонального рівня ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 25.02.2021 з додатком 32 документа, де надало всі попередні документи та акт приймання-передачі і розрахункові документи по оренді.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 22.03.2021 №12266/43325427/2 скаргу ТОВ "Бройлер Юкрейн" на рішення №2427207/43325427 від 25.02.2021 залишено без задоволення, рішення без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Податкова накладна № 9 на загальну суму 328383,00 грн.. в тому числі ПДВ 54730,50 гри., яку 15.01.2021 направлено до Єдиного реєстру податкових накладних.

За результатами розгляду податкової накладної № 9 від 15.01.2021 контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України направив ТОВ "БРОЙЛЕР ЮКРЕЙН" квитанцію від 27.01.2021, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК від 15.01.2021 №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0105, відсутні в таблиці даних товару на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів для підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію /відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 9 від 15.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №7 від 24.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 31 додатків.

25.02.2021 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті рішення №2427205/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 15.01.2021 у зв`язку з ненаданням платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Не погодившись з рішенням комісії регіонального рівня ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 25.02.2021 з додатком 32 документа, де надаю попередні документи та акт приймання-передачі і розрахункові документи по оренді.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 22.03.2021 №12266/43325427/2 скаргу ТОВ "Бройлер Юкрейн" на рішення №2427207/43325427 від 25.02.2021 залишено без задоволення, рішення без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач вважає рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.02.2021 №2386094/43325427, від 09.02.2021 №2386096/43325427, від 18.02.2021 №2410416/43325427, від 25.02.2021 №2427206/43325427, від 25.02.2021 №2427207/43325427, від 25.02.2021 №2427208/43325427, від 25.02.2021 №2427205/43325427 та рішення комісії центрального рівня - комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС від 02.03.2021 №10217/43325427/2, від 02.03.2021 №10213/43325427/2, від 02.03.2021 №10244/43325427/2, від 22.03.2021 №12284/43325427/2, від 22.03.2021 №12287/43325427/2, від 22.03.2021 №12266/43325427/2, від 22.03.2021 №12289/43325427/2 у зв`язку з чим, звернувся до суду з цим позовом.

VІІ. ПОЗИЦІЯ СЬОМОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ

Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції за такими доводами.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).

Пунктом 2 Порядку №1246 визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

Пунктом 3 Порядку №1165 Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем-платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому

Згідно пункту 6 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості платників податку відповідно до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

З наведених норм вбачається, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

При цьому з наявних у ТОВ "Бройлер Юкрейн" квитанцій встановлено, що квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначених в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, під час зупинення реєстрації спірних податкових накладних ДПС у Хмельницькій області застосовано критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідають наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Так, у зв`язку з блокуванням податкової накладної № 1 від 11.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №1 від 04.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 12 додатків, а саме : видаткова накладна, платіжне доручення оплати за курку, документи по дослідах і розмитненню курчат, договір та документи по поставці матеріалів, договір та документи по поставці корму, договір та документи по митному оформленню, електронне декларування, товаро-транспортні накладні на постачання курчат, корму, та договора з Хмельницькою регіональною лабораторією Держспоживслужби та ТОВ "УКРАГРО-ПОЛІССЯ".

Разом зі скаргою до комісії центрального рівня від 24.02.2021 ТОВ "БРОЙЛЕР ЮКРЕИН" подало 31 документ, де надано документи діяльності товариства за період грудень 2020 року-січень 2021 року, включаючи звіт 20ОПП та оренду приміщень.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 3 від 12.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №2 від 05.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 8 додатків, а саме : видаткова накладна, платіжне доручення оплати за курку, документи по дослідах і розмитненню курчат, договір та документи по поставці матеріалів, договір та документи по поставці корму, договір та документи по митному оформленню, електронне декларування, товаро-транспортні накладні та договори на постачання курчат, корму, з Хмельницькою регіональною лабораторією Держспоживслужби та ТОВ "УКРАГРО-ПОЛІССЯ".

Разом зі скаргою до комісії центрального рівня від 24.02.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало 31 документ, де надано документи діяльності товариства за період грудень 2020 року-січень 2021 року, включаючи звіт 20ОПП та оренду приміщень.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 5 від 14.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" також направило контролюючому органу повідомлення №3 від 16.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 11 додатків.

В подальшому ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 24.02.2021 з додатком 31 документ, де надано всі попередні документи товариства за період грудень2020 року-січень 2021 року, включаючи звіт 20ОПП оренду приміщень, доручення.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 6 від 14.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №4 від 24.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 29 додатків, де надано документи діяльності товариства за період грудень 2020 року-січень 2021 року, включаючи звіт 20ОПП та оренду приміщень.

Разом зі скаргою до комісії центрального рівня від 25.02.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало 32 документа, де надало всі попередні документи та акт приймання-передачі і розрахункові документи по оренді.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 7 від 14.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №5 від 24.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 29 додатків.

Разом зі скаргою до комісії центрального рівня від 25.02.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало 32 документа, де надало попередні документи та акт приймання-передачі і розрахункові документи по оренді.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної №8 від 15.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №6 від 24.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 31 додатків.

Також в подальшому ТОВ "Бройлер Юкрейн" подало скаргу до комісії центрального рівня від 25.02.2021 з додатком 32 документа, де надало всі попередні документи та акт приймання-передачі і розрахункові документи по оренді.

У зв`язку з блокуванням податкової накладної № 9 від 15.01.2021 ТОВ "Бройлер Юкрейн" направило контролюючому органу повідомлення №7 від 24.02.2021 разом з поясненнями та копіями документів у кількості 31 додатків.

Крім того позивачем разом зі скаргою до комісії центрального рівня від 25.02.2021 дано 32 документа, де надаю попередні документи та акт приймання-передачі і розрахункові документи по оренді.

Таким чином позивачем були надані усі необхідні документи для підтвердження реальності господарської операції ТОВ "Бройлер Юкрейн" за результатами яких було складено податкові накладні №1 від 11.01.2021 на загальну суму 404145,00 грн., №3 від 12.01.2021 на загальну суму 417249,0 грн., №5 від 14.01.2021 на загальну суму 337590,00 грн., №6 від 14.01.2021 на загальну суму 346797,00 грн.. №7 від 14.01.2021 на загальну суму 359693,00 грн., №8 від 15.01.2021 на загальну суму 348626,00 грн., №9 від 15.01.2021 на загальну суму 328383,0 грн.

Крім того, у спірних рішеннях підставами для відмови відповідач зазначив, що позивач не надав повний пакет документів - не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, не надано розрахункові а саме:

у рішенні №2386094/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 11.01.2021 вказано: Відсутні пояснення та копії підтверджуючих документів щодо наявності приміщень (офісних, складських) для здійснення діяльності, звіт 20ОПП не подано, не надано інвойс та CMR. ветеринарне свідоцтво, картку рах.361 або акт звірки з ТОВ "Украгро-Полісся";

у рішенні №2386096/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 12.01.2021 вказано: Відсутні пояснення та копії підтверджуючих документів щодо наявності приміщень (офісних, складських) для здійснення діяльності, звіт 20ОПП не подано, не надано інвойс тa CMR, ветеринарне свідоцтво, картку рах. 361 або акт звірки з ТОВ "Украгро-Полісся" ( аналогічно податковій №1);

у рішенні №2410416/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 14.01.2021 вказано: Відсутні пояснення та копії підтверджуючих документів щодо наявності приміщень (офісних, складських) для здійснення діяльності, звіт 20ОПП не подано, не надано розрахункові документи з ТОВ "Украгро-Полісся", відсутня довіреність, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію;

у рішенні №2427206/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 14.01.2021 вказано: Не надано акт приймання передачі майна в орендне користування відповідно до договору оренди №25.11/20 від 25.11.2020р., відсутній акт наданих послуг оренди та розрахункові документи з ПП "Універсал Поділля";

у рішенні №2427207/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 14.01.2021 вказано: Не надано акт приймання передачі майна в орендне користування відповідно до договору оренди Хс25.11/20 від 25.11.2020р.. відсутній акт наданих послуг оренди та розрахункові документи з ПП "Універсал Поділля";

у рішенні №2427208/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 15.01.202й вказано: Не надано акт приймання передачі майна в орендне користування відповідно до договору оренди №25.11/20 від 25.11.2020р., відсутній акт наданих послуг оренди та розрахункові документи з ПП "Універсал Поділля";

у рішенні №2427205/43325427 про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 15.01.2021 вказано: Не надано акт приймання передачі майна в орендне користування відповідно до договору оренди №25.11/20 від 25.11.2020 р., відсутній акт наданих послуг оренди та розрахункові документи з ПП "Універсал Поділля".

Отже, з наведеного вбачається, що сім податкових накладних, які стосуються однієї події з однаковими документами та діями розглядались неоднозначно і при блокуванні наступних накладних вказувались додаткові документи, що не надані не такі, як у початкових накладних. Частина цих додаткових документів не вказані у пункті 5 Порядку, хоча надавались до скарги для огляду, податкові накладні так і залишились заблокованими, а Комісією центрального рівня не вказано, чому пояснення та первинні документи не враховані при винесенні рішення.

При цьому з наданих позивачем до пояснень документів вбачається, що ці документи є достатніми для підтвердження реальності наявності фінансово-господарських правовідносин між позивачем та контрагентами.

Таким чином суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що відмовивши у реєстрації податкових накладних у зв`язку з ненаданням копій документів, фіскальний орган у квитанціях не зазначав, яких пояснень та документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних.

Відтак, оскаржувані рішення є протиправними, оскільки платником податків надані відповідачу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації яких відмовлено.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність правових підстав для визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.02.2021 №2386094/43325427, від 09.02.2021 №2386096/43325427, від 18.02.2021 №2410416/43325427, від 25.02.2021 №2427206/43325427, від 25.02.2021 №2427207/43325427, від 25.02.2021 №2427208/43325427, від 25.02.2021 №2427205/43325427 та рішень комісії центрального рівня - комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС від 02.03.2021 №10217/43325427/2, від 02.03.2021 №10213/43325427/2, від 02.03.2021 №10244/43325427/2, від 22.03.2021 №12284/43325427/2, від 22.03.2021 №12287/43325427/2, від 22.03.2021 №12266/43325427/2, від 22.03.2021 №12289/43325427 і задоволення позовних вимог у цій частині.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 19, 20 Постанови КМУ "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені ТОВ "Бройлер Юкрейн" податкові накладні №1 від 11.01.2021 на загальну суму 404145,00 грн., №3 від 12.01.2021 на загальну суму 417249,0 грн., №5 від 14.01.2021 на загальну суму 337590,00 грн., №6 від 14.01.2021 на загальну суму 346797,00 грн.. №7 від 14.01.2021 на загальну суму 359693,00 грн., №8 від 15.01.2021 на загальну суму 348626,00 грн., №9 від 15.01.2021 на загальну суму 328383,0 грн.

VІІІ. ВИСНОВОК ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

Оскільки доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Згідно ч. 6 ст. 139 КАС України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Враховуючи відсутність підстав для зміни чи скасування рішення суду першої інстанції, то підстав для зміни розподілу судових витрат немає.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційні скарги Головного управління ДПС у Хмельницькій області та Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 вересня 2021 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст. 325 КАС України та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий Ватаманюк Р.В. Судді Капустинський М.М. Сапальова Т.В.

Дата ухвалення рішення28.03.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу103791144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/5954/21

Ухвала від 27.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 28.03.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 19.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Рішення від 06.09.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні