Рішення
від 27.03.2022 по справі 120/19643/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

28 березня 2022 р. Справа № 120/19643/21-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Крапівницької Н.Л.,

розглянувши у письмовому провадженні в місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:

фермерського господарства «Ранчо Вегас»

до Головного управління ДПС у Вінницькій області, як відокремленого структурного підрозділу Державної податкової служби України, в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Державної податкової служби України

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Фермерського господарства «Ранчо Вегас» звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Вінницькій області, як відокремленого структурного підрозділу Державної податкової служби України, в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Державної податкової служби України та просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області, в особі комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі від 16.11.2021 за №3377244/39232520, №3377328/39232520, №3377245/39232520;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Фермерського господарства «Ранчо Вегас» за №26 від 27.10.2021 на суму 778386,28 грн, датою її подання на реєстрацію 12.11.2021; №27 від 27.10.2021 на суму 1464321,70 грн, датою її подання на реєстрацію 10.11.2021; №28 від 28.10.2021 на суму 1561546,84 грн, датою її подання на реєстрацію 09.11.2021.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні, проте, комісією було відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладної з підстав «ненадання платником податку копій документів, а саме: «Договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них; первинних документів щодо постачання придбання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».

Позивач із такими рішеннями відповідача не погоджується та вважає, що надав усі документи необхідні для реєстрації податкових накладних, тому звернувся до суду із даним позовом.

Ухвалою від 05.01.2022 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

24.01.2022 Відповідачі надали відзиви на адміністративний позов, у яких позовні вимоги не визнають, просять у задоволенні позову відмовити повністю, вказавши, що аргументи позивача, не відповідають фактичним обставинам справи, так як в реєстрації податкових накладних відмовлено з підстав «ненадання платником податку копій документів, а саме: «Договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них; первинних документів щодо постачання придбання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків». Тобто, у рішеннях чітко зазначено яких документів не вистачало, для реєстрації податкових накладних. Враховуючи те, що платник податку не надав достатніх документів потрібних для реєстрації податкових накладних, Комісією прийнято рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних. Відтак, комісія яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації при прийнятті спірних рішень, діяла на підставі, та в спосіб передбачений законодавством.

25.01.2022 від позивача надійшли відповіді на відзиви, у яких останній не погоджується із твердженнями відповідачів зазначеними у відзивах на позовну заяву з підстав, які більшою мірою зазначені у позовній заяві.

Ухвалою суду від 28.01.2022 у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи у загальному позовному провадженні в судовому засіданні з викликом учасників справи - відмовлено.

Досліджуючи матеріали справи, судом встановлено.

Фермерське господарство Ранчо Вегас зареєстроване 29.05.2014 та здійснює сільськогосподарську діяльність, основний вид діяльності - 0111 - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Наявність землі для здійснення господарської діяльності підтверджується податковою декларацією платника єдиного податну четвертої групи від 11.02.2021, яка прийнята ГУ ДПС у Вінницькій області (Гайсинська ДПІ) згідно квитанції №2 від 15.02.2021.

Згідно звіту 4-сх Посівні площі сільськогосподарських культур гід урожай 2021 площа посіву становить 202,21 га, в т.ч. під соняшник - 144,39 га.

Відповідно до звіту 37-сг Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.11.2021 зібрано врожаю соняшника 570000 центнерів.

Між товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім Дельта Вілмар та фермерським господарством Ранчо Вегас укладено договір поставки №500008169 від 22.10.2021 та додаткову угоду до нього №01 від 25.10.2021 (надалі Договір).

Згідно пункту 1.1 розділу 1 Договору постачальник зобов`язується поставити і передати у власність, а Покупець прийняти та оплатити соняшник, надалі Товар, врожаю 2021 року українського походження, на умовах, викладених в цьому Договорі.

Відповідно до пункту 2.1. Договору кількість Товару, що підлягає постачанню за цим Договором, складає 550 тон, допустиме відхилення кількості Товару + / - 5% за вибором Постачальника.

Відповідно до пункту 4.1. розділу 4 Договору ціна за одну тону Товару складає 17596,49 грн (Сімнадцять тисяч п`ятсот дев`яносто шість гри 49 коп) плюс ПДВ 14% 2463,51 грн, всього з ПДВ 20060,00 грн. Загальна вартість Договору 11032999,23 грн, в тому числі, ПДВ 14% 1354929,73 грн, допустиме відхилення загальної вартості Договору + / - 5%).

фермерським господарством Ранчо Вегас, враховуючи договір, виставлено рахунок №8 від 26.10.2021 на суму 11032909,21 грн., в тому числі ПДВ 14% 1354929,73 грн .

На виконання цього Договору Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім Дельта Вілмар 26.10.2021 перераховано на рахунок позивача - Фермерського господарства Ранчо Вегас 5865544,00 грн , в тому числі ПДВ 720329,97 грн (виписка по особовому рахунку станом на 26.10.2021).

Враховуючи вимоги ПКУ позивач склав податкову накладну в електронній формі №25 від 26.10.2021 на суму 5865544,00 грн, в тому числі ПДВ 720329,97 грн. по договірній ціні 20060 грн за одну тонну Товару та направив її на реєстрацію у порядку, визначеному законодавством.

Головне управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений структурний підрозділ Державної податкової служби України, в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинило реєстрацію вищезазначеної податкової накладної, однак при подані пояснень позивачем зареєстровано зазначену податкову накладну.

Фермерське господарство Ранчо Вегас відвантажено реалізований соняшник, який доставлено на пункт розвантаження покупця Одеська область, м. Южне, Одесько- Миколаївське шосе, 28, про що свідчить товарно-транспортні накладні за №№1-11 від 26.10.2021 та №12-13 від 27.10.2021.

27.10.2021 позивачем, враховуючи Акт перерахунку ціни партії Товару від 27.10.2021, складено видаткову накладну №20 на 532,70 тон по ціні 19969,73 грн на загальну суму 6643930,30 грн, в тому числі ПДВ - 815921,26 грн.

Фермерське господарство Ранчо Вегас відвантажено соняшника на загальну суму 6643930,30 грн, у тому числі ПДВ - 815921,26 грн, позивач склав податкову накладну в електронній формі №26 від 27.10 2021 на суму різниці між сумою поставки та сумою оплати (6643630,30 грн - 5865541,00 грн) - 778386,28 грн, у тому числі ПДВ - 95591,30 грн.

Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім Дельта Вілмар 27.10.2021 перераховано на рахунок: позивача - Фермерського господарства Ранчо Вегас 2242708,00 грн, у тому числі ПДВ 275420,28 грн (виписки по особовому рахунку станом на 27.10.2021).

Враховуючи вищезазначене Фермерське господарство Ранчо Вегас склало податкову накладну в електронній формі №27 від 27.10.2021 з урахуванням перерахованих сум від 27.10.2021 та показників податкової накладної №26 від 27.10.2021 (2242708,00 грн - 778386,28 грн) на суму 1464321,70 грн, в тому числі ПДВ 179828,98 грн (275420,28 грн - 95591,30 грн).

27.10.2021 Фермерським господарством Ранчо Вегас відвантажено також соняшник, який доставлено на пункт розвантаження покупця 65481, Одеська обл, м. Южне, Одесько - Миколаївське шосе, 28, про що свідчать товарно - транспортні накладні за №№ 14-19 від 27.10.2021.

28.10.2021 позивачем, враховуючи Акт перерахунку ціни партії Товару від 28.10.2021, складено видаткову накладну №21 на 152,58 тон на загальну суму 3025868,54 грн, у тому числі ПДВ - 371597,89 грн.

У зв`язку з цим відвантаженням соняшника та, з урахуванням податкової накладної №27 від 27.10.2021, позивачем складено податкову накладну в електронній формі №28 від 28.10.2021 на суму 1561546,84 грн (3025868,54 грн - 1464321,70 грн), в тому числі з сумою коригувань податкового зобов`язання та податкового кредиту в розмірі 191768,91 грн (371 597,89 грн - 179828,98 грн).

Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім Дельта Вілмар 28.10.2021 перераховано на рахунок позивача Фермерського господарства Ранчо Вегас 1293870,00 грн, у тому числі ПДВ 158896,32 грн (виписки по особовому рахунку станом на 28.10.2021).

28.10.2021 Фермерським господарством Ранчо Вегас відвантажено також соняшник, який доставлено на пункт розвантаження покупця 65481, Одеська обл., м. Южне, Одесько - Миколаївське шосе, 28, про що свідчать товарно - транспортні накладні за №№20-21 від 28.10.2021.

29.10.2021 позивачем, враховуючи Акт перерахунку ціни партії Товару від 29.10.2021, складено видаткову накладну №22 на 39,52 тон на загальну суму 792771,14 грн, у тому числі ПДВ - 97357,86 грн. Складено податкову накладну в електронній формі №29 від 29.10.2021.

29.10.2021 Фермерським господарством Ранчо Вегас відвантажено соняшника, який доставлено на пункт розвантаження покупця 65481, Одеська обл., м. Южне, Одесько - Миколаївське шосе, 28, згідно товарно - транспортної накладної за № 22 від 29.10.2021.

30.10.2021 позивачем, враховуючи Акт перерахунку ціни партії Товару від 30.10.2021, складено видаткову накладну №23 на 27,050 тон на загальну суму 537358,14 грн, у тому числі ПДВ - 65 991,33 грн та складено податкову накладну в електронній формі №30 від 30.10.2021.

За результатами виконання Договору в зв`язку з поставкою соняшника Фермерським господарством Ранчо Вегас складено податкові накладні в електронній формі №25 від 26.10.2021 на суму 5865544,00 грн, №26 від 27.10.2021 на сулу 778386,28 грн, №27 від 27.10.2021 на суму 1464321,70 грн, №78 від 28 10.2021 на суму 1561 546,84 грн, №29 від 29.10 2021 суму 792771,14 грн, №30 від 30.10.2021 суму 537358,14 грн.

Головне управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений структурний підрозділ Державної податкової служби України, в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинило реєстрацію податкових накладних №26 від 27.10.2021 на суму 778386,28 грн, №27 від 27.10.2021 на суму 1464 321,70 грн, №28 від 28.10.2021 на суму 1561546,84 грн. Підставами зупинення зазначено: відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України. Події УКТЗЕД/ДКПП товару послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги па обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Фермерським господарством Ранчо Вегас на виконання вимог контролюючого органу 11.11.2021 за №№2,3 направлено на адресу Головного управління ДПС у Вінницькій області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено та які підтверджують реальність господарських операцій (податкові накладні №28 від 28.10.2021, №27 від 27.10.2021 відповідно). 15.11.2021 вих. №4 ФГ Ранчо Вегас також направило повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та, які підтверджують реальність господарських операцій (податкова накладна №26 від 27.10.2021). Позивачем надано пояснення та додано документи щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних №26, 27, 28.

Головним управлінням ДПС у Вінницькій області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову їх у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення то реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.11.2021 №3377244/39232520, №3377328/39232520, №3377245/39232520. Підставою такої відмови є ненадання платником податку копій документів, а саме: Договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них; первинних документів щодо постачання придбання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

На зазначені рішення було подано скарги №№1-3 від 24.11.2021 до ДПС України, проте вони усі були залишені без задоволення рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.11.2021 за №55762/39232520/2, №55807/39232520/2, №55781/39232520/2.

Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пп. 201.16.1 - 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 за №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75% загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 за №567: для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; для критерію, зазначеного в пп.2 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. З системного аналізу наведених вище положень видно, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Згідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч.1,4 ст.73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст.76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно до п.п.1,3 ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

За результатами виконання Договору в зв`язку з поставкою соняшника Фермерським господарством Ранчо Вегас складено податкові накладні в електронній формі №25 від 26.10.2021 на суму 5865544,00 грн, №26 від 27.10.2021 на сулу 778386,28 грн, №27 від 27.10.2021 на суму 1464321,70 грн, №78 від 28 10.2021 на суму 1561 546,84 грн, №29 від 29.10 2021 суму 792771,14 грн, №30 від 30.10.2021 суму 537358,14 грн.

Головне управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений структурний підрозділ Державної податкової служби України, в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинило реєстрацію податкових накладних №26 від 27.10.2021 на суму 778386,28 грн, №27 від 27.10.2021 на суму 1464321,70 грн, №28 від 28.10.2021 на суму 1561546,84 грн. Підставами зупинення зазначено: відповідно до п.201.16 Податкового кодексу України. Події УКТЗЕД/ДКПП товару послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги па обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Фермерським господарством Ранчо Вегас на виконання вимог контролюючого органу 11.11.2021 за №№2,3 направлено на адресу Головного управління ДПС у Вінницькій області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено та які підтверджують реальність господарських операцій (податкові накладні №28 від 28.10.2021, №27 від 27.10.2021 відповідно). 15.11.2021 вих. №4 ФГ Ранчо Вегас також направило повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та, які підтверджують реальність господарських операцій (податкова накладна №26 від 27.10.2021). Позивачем надано пояснення та додано документи щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних №26, 27, 28.

За результатами розгляду документів Головним управлінням ДПС у Вінницькій області в особі комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову їх у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення то реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.11.2021 №3377244/39232520, №3377328/39232520, №3377245/39232520.

Матеріали справи свідчать, що підставою для відмов комісією вказано: ненадання платником податку копій документів, а саме: Договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них; первинних документів щодо постачання придбання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Проте, на виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем надано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та які підтверджують реальність господарських операцій та усі наявні документів, щодо взаємовідносин з Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім Дельта Вілмар.

Відтак, суд вважає, що надані підприємством документи є достатніми для підтвердження інформації, зазначеної у спірних податкових накладних за №26 від 27.10.2021, №27 від 27.10.2021, №28 від 28.10.2021.

Що стосується процесуального питання про відшкодування витрат на професійну правничу допомогу, то суд при його вирішенні керується наступними мотивами.

Відповідно до положень п.1 ч.3 ст.132 КАС України до витрат, пов`язаних з розглядом справи належать витрати на професійну правничу допомогу.

Згідно з ч.1-3 ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Дослідивши зміст наданих доказів на підтвердження витрат на правничу допомогу суд робить висновок, що такі витрати дійсно були пов`язані саме із розглядом цієї справи та підтверджені документально.

Заявлений розмір витрат на професійну правничу допомогу 5000 грн, що відповідає вимогам співмірності, розумності та справедливості.

Згідно з ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наданих учасниками справи доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, а понесені позивачем витрати підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області, в особі комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі від 16.11.2021 за № 3377244/39232520, № 3377328/39232520, № 3377245/39232520.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Фермерського господарства «Ранчо Вегас»:

- №26 від 27.10.2021 на суму 778386,28 грн, датою її подання на реєстрацію 12.11.2021;

- №27 від 27.10.2021 на суму 1464321,70 грн, датою її подання на реєстрацію 10.11.2021;

- №28 від 28.10.2021 на суму 1561546,84 грн, датою її подання на реєстрацію 09.11.2021.

Стягнути на користь фермерського господарства «Ранчо Вегас» сплачений при зверненні до суду із цим позовом судовий збір у розмірі 6810,00 грн (шість тисяч вісімсот десять гривень) та витрати на правову допомогу у розмірі 5000,00 грн (п`ять тисяч гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - Фермерське господарство «Ранчо Вегас» (23751, Вінницька область, Гайсинський район, с. Бережне, вул. Південна, буд.119, код ЄДРПОУ 39232520).

Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Вінницькій області, як відокремлений структурний підрозділ ДПС України (21028. м. Вінниця, вул. Хмельницьке, шосе, 7, код ЄДРПОУ ВП44069150),

Відповідач 2 - Державна податкова служби України (04053. Львівська плота, 8. м. Київ, код ЄДРПОУ: 43005393).

Суддя підпис Крапівницька Н. Л.

Згідно з оригіналом Суддя

Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103801124
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —120/19643/21-а

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 09.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 03.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 03.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 18.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 27.03.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 28.01.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні