Ухвала
від 28.03.2022 по справі 903/985/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

УХВАЛА

29 березня 2022 року Справа № 903/985/20

Господарський суд Волинської області у складі:

головуючого судді - Гарбара Ігоря Олексійовича

секретар судового засідання - Коваль Олександр Миколайович

за відсутності ліквідатора та представників кредитора

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Луцьку у приміщенні Господарського суду Волинської області клопотання про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, про закриття провадження у справі про банкрутство ПП «Олі-Авто» по справі №903/985/20 за заявою Головного управління ДПС у Волинській області до Приватного підприємства "Олі-Авто" про банкрутство,

ВСТАНОВИВ:

30.12.2020 Головне управління ДПС у Волинській області подало до суду заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Олі-Авто".

Ухвалою від 09.02.2021 відкрито провадження у справі про банкрутство боржника - Приватного підприємства "Олі-Авто".

Постановою господарського суду від 08.06.2021 процедуру розпорядження майном у справі про банкрутство Приватного підприємства "Олі-Авто" та повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна) Рабана Микиту Тарасовича припинено. Приватне підприємство "Олі-Авто" визнано банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру Приватного підприємства "Олі-Авто" строком на 12 місяців.

У відповідності до положень Кодексу України з процедур банкрутства на офіційному веб-порталі судової влади України здійснено оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури ПП "Олі-Авто".

09.02.2022 ліквідатор ПП "Олі-Авто" звернувся до господарського суду із клопотаннями, в якому просить суд:

1. Затвердити звіт ліквідатора ПП "Олі-Авто";

2. Ліквідувати ПП "Олі-Авто";

3. Провадження у справі про банкрутство ПП "Олі-Авто" закрити;

4. Затвердити Звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди, та стягнути з кредитора ГУ ДПС ум Волинській області на рахунок Рабана М.Т. грошову винагороду в розмірі 171950,00 грн.

Ухвалою від 14.02.2022 клопотання ліквідатора Рабана Микити Тарасовича про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, про закриття провадження у справі про банкрутство ПП "Олі-Авто", про затвердження звіту ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди ліквідатору призначено до розгляду в судовому засіданні.

Ухвалою від 01.03.2022 відкладено розгляд клопотання ліквідатора Рабана Микити Тарасовича про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, про закриття провадження у справі про банкрутство ПП "Олі-Авто", про затвердження звіту ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди ліквідатору.

29.03.2022 ліквідатор подав заяву про розгляд справи без його участі.

У визначений судом день та час кредитор свого представника в засідання суду не направив. Не з`явився в судове засідання також і ліквідатор.

Дослідивши матеріали справи, господарським судом було прийнято рішення стосовно можливості задоволення відповідного клопотання ліквідатора, затвердження наданого суду ліквідаційного звіту та балансу, ліквідацію ПП "Олі-Авто" та закриття у зв`язку з цим провадження у справі. При цьому господарським судом взято до уваги наступні обставини.

Відповідно до ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

На виконання постанови господарського суду від 08.06.2021 ліквідатором Рабаном М.Т. вчинялись дії на виконання заходів ліквідаційної процедури за результатами яких було надано суду ліквідаційний звіт у справі про банкрутство ПП "Олі-Авто".

За результатами розгляду в судовому засіданні звіту про роботу ліквідатора, а також підтверджуючих його документів судом було встановлено, що ліквідатором вжито наступних заходів.

26.02.2021 ліквідатором здійснено виїзд за адресою боржника - м. Луцьк, вул.Рівненська, 119, встановлено, що за вказаною адресою знаходиться адміністративне приміщення КП "ЗЕЛЕНЕ ГОСПОДАРСТВО" м.Луцька, код ЄДРПОУ 35751123, поряд житлові будівлі, місцезнаходження ПП "ОЛІ-АВТО" не встановлено. Ніхто з власників нерухомості не підтвердили та не володіють інформацією про ПП "ОЛІ-АВТО" (акт відсутності боржника за його місцезнаходження, т.1, а.с.143).

Факт відсутності боржника за адресою місцезнаходження підтверджується також рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 27.07.2019 у справі №140/1637/19.

Станом на дату подання звіту остаточний реєстр вимог кредиторів ПП "ОЛІ-АВТО" є наступним: вимоги ініціюючого кредитора Головного управління Державної податкової служби у Волинській області на суму 6100319,21 грн. внесено в реєстр у наступній черговості: 21020,00 грн. - вимоги першої черги; 3642531,52 грн. - вимоги третьої черги; 2914806,21 грн. - вимоги шостої черги (реєстр вимог кредиторів станом на 11.07.2021, т.1, а.с.205-207 ).

Водночас, 31.08.2021 Головне управління ДПС у Волинській області подало до суду заяву про визнання грошових вимог в сумі в сумі 2002823,33 грн.: -вимоги третьої черги, 4 540,00 грн. судовий збір- вимоги першої черги (т.1, а.с.233-243).

Розгляд заяви судом призначено на 14.09.2021 (т.1, а.с.245).

Ухвалою суду від 14.09.2021 (ухвала від 23.09.2021 - виправлення) визнано у встановленому порядку доведені грошові вимоги Головного управління Державної податкової служби у Волинській області до Приватного підприємства «Олі-Авто» та зобов`язано ліквідатора Рабана Микиту Тарасовича включити вимоги до реєстру вимог кредиторів у наступній черговості:

- 4540,00 грн. - вимоги першої черги;

- 2002823,33 грн. - вимоги шостої черги (т.2, а.с.25-27, 127).

На виконання вимог Кодексу України з процедур банкрутства (надалі - КУПБ) та з метою проведення інвентаризації майна боржника, ліквідатор направив ряд запитів до відповідних реєстраційних органів, зокрема: Комунальному підприємству "Волинське обласне бюро технічної інвентаризації"; Державній авіаційній службі; Центру надання послуг, пов`язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування м. Луцьк, Луцького, Ківерцівського та Рожищенського районів; Управлінні Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Волинській області; Управлінню Держгірпромнагляду у Волинській області; Головному управлінню Держгеокадастру у Волинській області; Головному Управлінню Держпродспоживслужби у Волинській області; Волинській митниці ДФС; Державній інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті; Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку; ГУ ДПС у Волинській області, РФ "Львівська залізниця", Головному управлінню статистики у Волинській області, Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Волинській області, Державному космічному агенству України, Морській адміністрації №ТСЦ №0743, тощо (т.1, а.с.101-108).

Ліквідатором отримано наступні відповіді на запити:

- Лист Державіаслужби № 12/12.5-2441-21 від 29.06.21р. про відсутність зареєстрованих за боржником повітряних суден (т.1, а.с.109);

- Лист Морської адміністрації № 4457/03/15-21 від 23.06.21р. про відсутність записів у Державному судновому реєстрі України і Судновій книзі України щодо суден, власником або судновласником яких є ПП "ОЛІ-АВТО" (т.2, а.с.3);

- Лист ГУ ДПС у Волинській області № 10065/6/03-20-12-01-06 від 18.06.21р. про відсутність відкритих рахунків ПП "ОЛІ-АВТО" та про відсутність подання фінансової звітності банкрутом протягом останніх 3-х років (т.2, а.с.3 на звороті);

- Лист Головного Управління Статистики у Волинській області №07-10/131-21 від 15.06.2021р. про відсутність поданої звітності ПП "ОЛІ-АВТО" за 2018 - 2021 роки (т.2, а.с.4);

- Лист Волинської митниці Держмитслужби №7.3-27/5042 від 16.06.21р. про нездійснення митного оформлення товарів ПП "ОЛІ-АВТО" за період з 09.02.18р. по 09.02.21р. (т.2, а.с.4 на звороті);

- Лист ПАТ "Львівська залізниця" № НЮ - 2116 від 16.06.21р. про відсутність серед зареєстрованих власників вантажних вагонів та іншої залізничної техніки ПП "ОЛІ-АВТО"(т.2, а.с.5);

- Лист ГУ Держпродспоживслужби у Волинській області №08.15/265 від 30.06.21р. про відсутність зареєстрованої с/г техніки за ПП "ОЛІ-АВТО" (т.2, а.с.5 на звороті);

- Лист КП ВО БТІ №2400 від 16.06.21р. про надання інформації щодо зареєстрованих об`єктів нерухомості за банкрутом державним реєстратором, нотаріусом, уповноваженою особою фронт - офісу (т.2, а.с.6);

- Лист №31/3/1-504 від 24.02.21р. ТСЦ МВС №0741 про відсутність зареєстрованих транспортних засобів за ПП "ОЛІ-АВТО" (т.1, а.с.124);

- Лист Управління Держпраці у Волинській області № 2685/01-06.1 від 15.06.21р. про відсутність зареєстрованих транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично - дорожній мережі загального користування, а також об`єктів котлонагляду за ПП "ОЛІ-АВТО" (т.2, а.с.14);

- Лист Управління ДАБІ у Волинській області №1003-3/1.18/542/21 від 01.07.21р. про відсутність зареєстрованих дозвільних документів на виконання будівельних (підготовчих) робіт за ПП "ОЛІ-АВТО";

- Лист НКЦПФР №10/04/13081 від 16.06.21р. про відсутність ПП "ОЛІ-АВТО" серед власників пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше);

- Лист Головного управління Держгеокадастру №33-3-0.2-3818/2-21 від 22.06.21р. про відсутність зареєстрованих земельних ділянок за ПП "ОЛІ-АВТО" (т.2, а.с.2 на звороті);

- Лист РВ ФДМУ по Львівській, Закарпатській та Волинській областях №11-03-841 від 08.07.21р. про відсутність переданого державного майна ПП "ОЛІ-АВТО" та відсутність укладених з банкрутом договорів оренди державного майна (т.2, а.с.17);

- Історія по картковому рахунку АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ" від 07.07.21р. на 2 арк. що засвідчують відсутність руху коштів на рахунку ПП "ОЛІ-АВТО" за період 01.01.2018р. по 31.07.18р., що були дані на вимогу ГУ ДПС у Волинській області №2242/12/03-20-07-04- 12 від 02.07.21р. (т.2, а.с.8 на звороті - 9)

- Довідки АТ "РАЙФФАЙЗЕН БАНК" від 14.07.21р. про відсутність у ПП "ОЛІ-АВТО" рахунку №260025340 з додатками, що засвідчують відсутність руху коштів на інших рахунках ПП "ОЛІ-АВТО" за 2016р. та 2018р., що обули дані на вимогу ГУ ДПС у Волинській області №2242/12/03-20-07-04-12 від 02.07.21р. (т.1, а.с.219);

- Лист №31/3/1-1701 від 02.07.21р. ТСЦ МВС №0741 про відсутність зареєстрованих транспортних засобів за ПП "ОЛІ-АВТО" (т.1, а.с.124);

- Лист ДП "АГЕНСТВО З ІДЕНТИФІКАЦІЇ І РЕЄСТРАЦІЇ ТВАРИН" № 1079/8-11 від 02.07.21р. про відсутність ПП "ОЛІ-АВТО", як зареєстрованого в Реєстрі тварин власника тварин (т.1, а.с.217);

- Лист Управління ДАБІ №1003-3/1.18/542/21 від 01.07.21р. про відсутність зареєстрованих дозвільних документів на виконання будівельних робіт за ПП "ОЛІ-АВТО";

- Лист №31/3/1-1701 від 02.07.21р. ТСЦ МВС №0741 про відсутність зареєстрованих транспортних засобів за ПП "ОЛІ-АВТО".

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 24.02.2021 №245747650 відсутні відомості про зареєстроване право власності чи інші права на нерухоме майно, відсутні зареєстровані обтяження.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.04.2021 за кодом 261510883359 відповідно до якого ПП "ОЛІ-АВТО" не є власником корпоративних прав, учасником чи акціонером інших юридичних осіб (т.1, а.с.148) Отримано витяг з Спеціальної інформаційної системи Укрпатенту, згідно якого за товариством не зареєстровано винаходів, корисних моделей, торгівельних марок, промислових зразків, топографічних інтегралів, кваліфікованих зазначень. Отримано витяг з Автоматизованої системи виконавчого провадження, згідно якого відсутні відкриті виконавчі провадження щодо ПП "ОЛІ-АВТО" (т.1, а.с.149). Отримано інформацію з Єдиного реєстру боржників, згідно якого підприємство в даному реєстрі не значиться (т.1, а.с.149 на звороті).

Крім того, у зв`язку з невиконанням посадовими особами банкрута постанови господарського суду Волинської області від 08.06.2021р., ліквідатором 29.06.21р. було подано заяву про кримінальне правопорушення до Головного управління Національної поліції у Волинській області. (копія наявна в матеріалах справи). 06 липня 2021 року отримано повідомлення від слідчого управління Головного управління Національної поліції у Волинській області № 5097/24/1-2021 про направлення матеріалів за заявою арбітражного керуючого Рабана М.Т. до Луцького РУП ГУНП Волинської області. Своїм листом №3/4842/50/04-21 від 19.07.21р. Луцьке РУП ГУНП Волинської області повідомило ліквідатора про неможливість встановити місцезнаходження керівника/засновника Амбаряна П. А. та про прийняття рішення обмежитись вжитими заходами у зв`язку з відсутністю даних, які вказують на наявність кримінального правопорушення, а відтак відмовлено у внесенні відповідної інформації до ЄРДР (т.1, а.с.221 на звороті - 222).

Таким чином, у зв`язку з відсутністю у ліквідатора майна, документів, зокрема фінансової звітності товариства за останні 3 роки, як основного джерела інформації для проведення аналізу, на даний час в арбітражного керуючого відсутня можливість здійснити аналіз фінансово-господарської діяльності ПП "ОЛІ-АВТО". Додатково ліквідатором 30.08.21р. подано клопотання про витребування від державного реєстратора відділу реєстрації бізнесу та дозвільних процедур департаменту ЦНАП у м. Луцьк Луцької міської ради копію реєстраційної справи ПП "ОЛІ-АВТО" (т.1, а.с.224).

Вказане клопотання було задоволено судом 01.09.2021 (т.1, а.с.230-231).

На підставі запитів ліквідатора в органи, які зберігають певну інформацію щодо майна боржника, інформації з реєстрів та постанови господарського суду Волинської області від 08.06.2021р. у справі №903/985/20 про визнання ПП "ОЛІ-АВТО" банкрутом, ліквідатором у відповідності до ст. 10 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положення про інвентаризацію активів та зобов`язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України N 879 від 02.09.2014 року, видано наказ N 1 від 01.07.2021 року про проведення інвентаризації та створення інвентаризаційної комісії.

На виконання вимог наказу про проведення інвентаризації майна боржника N 1 від 01.07.2021 року, за результатами фактичної інвентаризації майна боржника складено наступні описи:

- Інвентаризаційний опис необоротних активів (основні засоби, нематеріальні активи, інші необоротні матеріальні активи, капітальні інвестиції) №1 від 11.07.2021 - згідно наданих відомостей необоротні активи відсутні;

- Інвентаризаційний опис запасів №2 від 11.07.2021 - згідно наданих відомостей запаси відсутні;

- Акт про результати інвентаризації грошових коштів №3 від 11.07.2021 - згідно наданих відомостей на рахунках боржника кошти відсутні;

- Акт інвентаризації розрахунків з дебіторами та кредиторами №4 від 11.07.2021 - згідно якого обліковується кредиторська заборгованість у розмірі 3642531,52 грн.;

- Акт інвентаризації дебіторської або кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка планується до списання №5 від 11.07.2021 - згідно наданих відомостей відсутня інформація про дані види заборгованості;

- Акт інвентаризації наявності грошових документів, бланків документів суворої звітності N 6 від 11.07.2021 - згідно наданих відомостей показники відсутні, тобто є нульовими;

- Акт інвентаризації наявності фінансових інвестицій №7 від 11.07.2021 - згідно наданих відомостей фінансові інвестиції відсутні;

- Акт інвентаризації розрахунків щодо відшкодування матеріальних збитків №8 від 11.07.2021 - згідно наданих відомостей показники відсутні, тобто є нульовими;

- Інвентаризаційний опис матеріальних цінностей, прийнятих на відповідальне зберігання №9 від 11.07.2021 - згідно наданих відомостей матеріальні цінності відсутні.

Отже, на підставі викладеного, прийнято рішення щодо результатів інвентаризації від 11.07.2021р. де зафіксовано факт відсутності за ПП "ОЛІ-АВТО" нерухомого майна, дебіторської заборгованості, запасів, основних засобів, векселів, інвестицій та будь-якого іншого майна. Крім того, розпорядником майна встановлено, що підприємство фактично не здійснює господарської діяльності з 2018 року та не подавало в податкові органи та статистику фінансову та податкову звітність з 2018 року, відсутні кошти на рахунках у банківських установах.

Щодо витрат в процедурі банкрутства.

Відповідно до положень ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.

Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.

У зв`язку з відсутністю даних щодо заробітної плати попереднього керівника банкрута, основна грошова винагорода ліквідатора буде розраховуватись виходячи з трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

У зв`язку з відсутністю активів банкрута, що підлягають реалізації рахунки ПП "ОЛІ-АВТО" не використовувались.

Ліквідатор повідомляє, що притягнення до субсидіарної відповідальності засновників, директора, інших третіх осіб не застосовувалось, з огляду на наступне:

Провадження у справі про банкрутство ПП «ОЛІ-АВТО» №903/985/20 від 02 лютого 2021 року відкрито за заявою кредитора Головного управління ДПС у Волинській області та винесено відповідну ухвалу Господарського суду Волинської області.

Щодо покладення субсидіарної відповідальності за доведення до банкрутства.

Субсидіарна відповідальність за доведення до банкрутства за своєю правовою природою є відповідальністю за зловживання суб`єктивними цивільними правами, які завдали шкоди. При цьому однією з підстав відповідальності за зловживання правом є вина особи, однак покладання відповідальності на винну особу - це не моральний вирок правопорушнику, а спосіб захисту цивільного права потерпілої особи, відновлення її попереднього становища (компенсація).

За змістом статті 1166 Цивільного кодексу України, для застосування такої міри відповідальності як стягнення збитків необхідним є наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, а саме: 1) протиправної поведінки; 2) збитків; 3) причинного зв`язку між протиправною поведінкою боржника та збитками; 4) вини боржника.

Із змісту частини 2 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства вбачається, що в разі банкрутства боржника з вини його засновників або інших осіб, на них, у разі недостатності майна боржника, може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.

За змістом частини 1 статті 215 Господарського кодексу України у випадках, передбачених законом, за порушення вимог законодавства про банкрутство, зокрема фіктивне банкрутство, приховування банкрутства або умисне доведення до банкрутства передбачена юридична відповідальність, яка покладається на суб`єкта підприємництва-боржника, його засновників (учасників), власника майна, а також інших осіб.

Частиною 3 цієї статті Кодексу визначено, що умисним банкрутством визнається стійка неплатоспроможність суб`єкта підприємництва, викликана цілеспрямованими діями власника майна або посадової особи суб`єкта підприємництва, якщо це завдало істотної матеріальної шкоди інтересам держави, суспільства або інтересам кредиторів, що охороняються законом.

Відповідно до частини 1 статті 614 Цивільного кодексу України, особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом.

Разом з тим, враховуючи, що під час провадження у справі про банкрутство ПП «ОЛІ-АВТО» арбітражним керуючим (розпорядником майна, ліквідатором) встановлено відсутність боржника за юридичною адресою та відсутністю жодних документів, в тому числі документів фінансово-господарської діяльності, статистичної звітності, провести аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства виявилось не можливим.

Розгляд ліквідатором питання про наявність чи відсутність підстав для подання заяви про покладення субсидіарної відповідальності, а також оцінка господарським судом таких дій ліквідатора обов`язково повинні бути відображені в ухвалі про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу.

Аналіз фінансового становища банкрута у поєднанні з дослідженням ліквідатором підстав виникнення заборгованості боржника перед кредиторами у справі про банкрутство, дозволяє виявити наявність чи відсутність дій засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника щодо доведення до банкрутства юридичної особи.

Обов`язковою умовою покладення субсидіарної відповідальності є доведення вини власника (постанова ВС від 10.03.2020р. у справі №902/318/16). Верховний Суд оцінюючи дії та визначаючи форму вини власника зазначив, що про наявність вини можуть свідчити встановлена сукупність обставин: виникнення боргу; вилучення власником активів Боржника; істотного збільшення суми боргу Боржника перед Кредитором саме після вилучення у Боржника майна за рішенням власника; відсутності інших об`єктів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси Боржника та за рахунок яких можливе задоволення вимог кредиторів.

30.08.21р. ліквідатор направив на адресу суду клопотання про витребування від державного реєстратора відділу реєстрації бізнесу та дозвільних процедур департаменту ЦНАП у м. Луцьк Луцької міської ради (43025, м.Луцьк, вул.Лесі Українки, 35) копію реєстраційної справи ПП "ОЛІ-АВТО" (код ЄДРПОУ 38592631, місцезнаходження: 43000, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Рівненська, 119).

Ухвалою суду від 01.09.21р. клопотання було задоволено.

Витребувані документи були отримані ліквідатором 30 вересня 2021р.

З отриманих даних вдалось встановити, що частку ПП "ОЛІ-АВТО" в розмірі 100% було відчужено на нерезидента громадянина ОСОБА_1 на підставі договору купівлі - продажу частки від 09.06.2016р., якого в подальшому було призначено директором. Вимоги про витребування документів від вказаної особи, що були адресовані за місцем проживання АДРЕСА_1 та залишились без відповіді (докази наявні в матеріалах справи).

Враховуючи вищевикладене, під час провадження у справі про банкрутство ПП «ОЛІ-АВТО» не знайдено підстав стверджувати про наявність ознак протиправності поведінки в діях засновників, директора чи будь-яких третіх осіб, по відношенню до товариства, котрі призвели до банкрутства, відповідний заключення було зроблене 01.12.2021р. З огляду на зазначене, ліквідатором не вживалися заходи, щодо покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на третіх осіб (посадових осіб, учасників товариства та т.п.).

Додатково 20.12.21р. було направлено запит до Cлідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДПС у Волинській області по наданню інформації щодо підстав для прийняття слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Волинській області рішення в порядку ст.214 КПК України, зокрема щодо внесення до ЄРДР відомостей про вчинення кримінального правопорушення, передбачуваного ст.219 КК України стосовно посадових осіб банкрута. Листом від 31.12.21р. (отримано 06.01.22р.) було повідомлено, що у зв`язку з реорганізацією 25.11.2021р. особовий склад податкової мліції області було вивільнено повністю.

Щодо покладення солідарної відповідальності на керівника.

Згідно частин 1, 2 статті 4 Кодексу України з процедур банкрутства засновники (учасники, акціонери) боржника, власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, центральні органи виконавчої влади, органи Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень зобов`язані своєчасно вживати заходів для запобігання банкрутству боржника. У разі виникнення ознак банкрутства керівник боржника зобов`язаний надіслати засновникам (учасникам, акціонерам) боржника, власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника відомості щодо наявності ознак банкрутства.

Відповідно до частини 6 статті 34 Кодексу України з процедур банкрутства боржник зобов`язаний у місячний строк звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі у разі, якщо задоволення вимог одного або кількох кредиторів призведе до неможливості виконання грошових зобов`язань боржника в повному обсязі перед іншими кредиторами (загроза неплатоспроможності), та в інших випадках, передбачених цим Кодексом. Якщо керівник боржника допустив порушення цих вимог, він несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів. Питання порушення керівником боржника зазначених вимог підлягає розгляду господарським судом під час здійснення провадження у справі. У разі виявлення такого порушення про це зазначається в ухвалі господарського суду, що є підставою для подальшого звернення кредиторів своїх вимог до зазначеної особи.

Таким чином, можна зробити висновок, що солідарна відповідальність керівника боржника - це вид спеціальної цивільно-правової відповідальності, відповідно до якої при здійсненні провадження у справі про банкрутство керівник боржника, який не звернувся до господарського суду у місячний термін у разі наявності загрози неплатоспроможності підлягає притягненню до солідарної відповідальності за незадоволення вимог кредиторів відповідно до заяви кредитора, після виявлення такого порушення ухвалою господарського суду. Загроза неплатоспроможності в даному випадку розуміється, як стан в якому задоволення вимог одного або кількох кредиторів призведе до неможливості виконання грошових зобов`язань боржника в повному обсязі перед іншими кредиторами. Тобто, необхідна наявність кількох кредиторів. Будь-яких інших підстав притягнення до солідарної відповідальності Кодексом України з процедур банкрутства не передбачено.

В свою чергу справу про банкрутство ПП «ОЛІ-АВТО» було порушено лише за заявою ініціюючого кредитора - ГУ ДПС у Волинській області, інші кредитори у справі відсутні.

Враховуючи наведені обставини, ліквідатор дійшов висновку про те, що хоча керівник ПП «ОЛІ-АВТО» не звернувся до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство починаючи з 21.10.2019р. (вступ в силу норм КУПБ) чим порушив приписи ч. 6 ст. 34 КУПБ, однак наявність лише одного кредитора не дає підстави стверджувати про можливість притягнення його до солідарної відповідальності. Крім того, з відповідними майновими вимогами до керівника боржника за приписами ст. 34 КУПБ мають право звертатися виключно кредитори.

Пропозицій від інвесторів, засновників, директора підприємства та інших бажаючих осіб, стосовно поліпшення фінансової долі підприємства, не надходило.

Зважаючи на вищенаведене, як на обставину відсутності майна за рахунок реалізації якого можна було повністю задоволити вимоги кредиторів ПП «ОЛІ-АВТО», у відповідності до положень ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства включені ліквідатором до ліквідаційного балансу (додається) вимоги, які не можуть бути задоволеними за відсутністю майна, вважаються погашеними.

Враховуючи викладене, вважає, що здійснювати подальше провадження по справі не доречно, а зібраних матеріалів достатньо для ліквідації банкрута.

На підставі вищевикладеного, просить затвердити звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута, ліквідувати ПП «Олі-Авто» та закрити провадження у справі.

Судом також взято до уваги, що на засіданні зборів кредиторів ПП «Олі-Авто», що відбулося 31.01.2022 (протокол, т.2, а.с.168)), було розглянуто звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс підприємства-банкрута та прийнято рішення про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ПП «Олі-Авто».

Згідно із ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури; подання звіту здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.

Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.

Згідно ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

В процесі розгляду звітів ліквідатора про його роботу та обґрунтовуючих їх документів судом було встановлено, що за наслідками здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором було вчинено належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, доведено неможливість відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе звіт ліквідатора затвердити.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо: затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Враховуючи викладене, та беручи до уваги, що за результатами ліквідаційної процедури у підприємства-банкрута не було виявлено майна, а також грошових коштів, за рахунок яких було б можливе погашення кредиторських вимог, суд прийшов до висновку, що вимоги кредиторів ПП "Олі-Авто" слід вважати погашеними, зазначеного суб`єкта господарської діяльності-банкрута необхідно ліквідувати, а провадження у справі закрити.

Керуючись ст.ст. 1, 2, 61, 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 232-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Представлений суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Приватного підприємства "Олі-Авто" (43000, м.Луцьк, вул. Рівненська,119, код ЄДРПОУ 38592631) затвердити.

2. Приватне підприємство "Олі-Авто" (43000, м.Луцьк, вул. Рівненська,119, код ЄДРПОУ 38592631) ліквідувати.

3. Зобов`язати державного реєстратора вчинити дії, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та спрямовані на припинення державної реєстрації Приватного підприємства "Олі-Авто" (43000, м.Луцьк, вул.Рівненська,119, код ЄДРПОУ 38592631).

4. Провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Олі-Авто" (43000, м.Луцьк, вул. Рівненська,119, код ЄДРПОУ 38592631) закрити.

5. Встановити, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Кодексом України з процедур банкрутства строки або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Ухвала господарського суду набирає законної сили з моменту її підписання відповідно до ч.2 ст. 235 ГПК України.

Ухвала суду може бути оскаржене до Північно-західного апеляційного господарського суду відповідно до ст. ст. 255, 256, п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.

Ухвала суду підписана 31.03.2022.

Суддя І. О. Гарбар

Дата ухвалення рішення28.03.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103812508
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —903/985/20

Судовий наказ від 30.03.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 28.03.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 28.03.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 28.02.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 14.02.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 23.09.2021

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 14.09.2021

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 01.09.2021

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 01.09.2021

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні