Категорія № 6.6.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 липня 2010 року Справа № 2а-25863/09/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
судді: Островської О.П .,
при секретарі: Кір' ян О.С.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Ленінської міжрайонної державної пода ткової інспекції у м. Лугансь ку до дочірнього підприємств а «Ніколь» про стягнення сум и штрафної (фінансової) санкц ії в сумі 4420 грн.,
ВСТАНОВИВ:
14 вересня 2009 року позивач Ленінська МДПІ у м. Луган ську звернувся до Луганськог о окружного адміністративно го суду з позовом, в якому зазн ачив, що відповідач перебува є на податковому обліку у поз ивача. 23.10.2008 фахівцями ДПІ у Сло в' яносербському районі Луг анської області було проведе но перевірку щодо контролю з а здійсненням розрахункових операцій у сфері готівковог о та безготівкового обігу су б' єктами підприємницької д іяльності, за результатами я кої складено акт від 23.10.2008 № 0010/12/28/2 3/31783975. Проведено перевіркою вст ановлено, що в залі за адресою : с. Слов' яносербськ, вул. Лен іна, 77, надавалися послуги у сф ері грального бізнесу на 13 гра льних автоматах, які належат ь ДП «Ніколь» та не були оснащ ені фіскальним режимом робот и, не опломбовані згідно пост анови КМУ від 07.02.2004 № 121, в порушен ня п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг» від 01.06.2000 № 1776 -ІІІ зі змінами та доповнення ми, при наданні послуг у сфері грального бізнесу розрахунк ові операції проведено без з астосування реєстратора роз рахункових операцій. За вказ ане порушення до відповідача рішенням № 000196/2340 застосовано ф інансову санкцію в сумі 4420 грн . У встановлений законом час в ідповідач не сплатив суму шт рафних (фінансових) санкцій т а не вжив заходів до її сплати . Тому позивач просить стягну ти з відповідача на користь м ісцевого бюджету Ленінськог о району м. Луганська суму штр афної (фінансової) санкції за порушення порядку використа ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сумі 4420 грн.
У судовому засіданні пр едставник позивача позовні в имоги підтримав, дав пояснен ня, аналогічні викладеному в позові.
Представник відповіда ча у судове засідання не з' я вився, про дату, час та місце р озгляду справи був повідомле ний належним чином, про причи ни неявки не повідомив, запер ечень проти позову не надав.
Вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріалами справи, суд приходить до наступного.
Судом установлено, що ві дповідач ДП «Ніколь» зареєст рований у якості юридичної о соби Управлінням державної р еєстрації та міського реєстр у Луганської міської ради 23 кв ітня 2003 року за № 25370169Ю0043293 (а.с. 4) та в зятий на податковий облік у Ленінській МДПІ у м. Луганс ьку (а.с. 26).
За змістом ст. 15 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» та ст. 11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» контроль за додержанн ям суб' єктами підприємниць кої діяльності порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього За кону, здійснюють органи держ авної податкової служби Укра їни шляхом проведення планов их або позапланових перевіро к згідно із законодавством У країни, порядок проведення я ких встановлено зазначеними ст. ст. 11-1, 11-2.
Згідно ст. 11 п. 1 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» органи д ержавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право здійснювати документальні н евиїзні перевірки (на підста ві поданих податкових деклар ацій, звітів та інших докумен тів, пов' язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов' язкових платежів) незалежно від способу їх под ачі), а також планові та позапл анові виїзні перевірки своєч асності, достовірності, повн оти нарахування і сплати под атків та зборів (обов' язков их платежів), додержання валю тного законодавства юридичн ими особами, їх філіями, відді леннями, іншими відокремлени ми підрозділами, що не мають с татусу юридичної особи, а так ож фізичними особами, які маю ть статус суб' єктів підприє мницької діяльності чи не ма ють такого статусу, на яких зг ідно із законами України пок ладено обов' язок утримуват и та/або сплачувати податки і збори (обов' язкові платежі ), крім Національного банку Ук раїни та його установ (далі - п латники податків).
Відповідно до ст. 11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» фахі вцями ДПІ у Слов' яносербськ ому районі Луганської област і 23.10.2008 проведено перевірку щод о контролю за здійсненням ро зрахункових операцій у сфері готівкового та безготівково го обігу суб' єктами підприє мницької діяльності. Результ ати перевірки оформлені акто м від 23.10.2008 № 0010/12/28/23/31783975 (а.с. 5-8).
Проведеною перевірко ю встановлено, що в залі за адр есою: с. Слов' яносербськ, вул . Леніна, 77, надавалися послуги у сфері грального бізнесу на 13 гральних автоматах, які нал ежать ДП «Ніколь» та не були о снащені фіскальним режимом р оботи, не опломбовані згідно постанови КМУ від 07.02.2004 № 121, в пор ушення п. 1 ст. 3 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 01.06.2 000 № 1776-ІІІ зі змінами та доповне ннями, при наданні послуг у сф ері грального бізнесу розрах ункові операції проведено бе з застосування реєстратора р озрахункових операцій.
Згідно зазначеному а кту перевірки, в залі знаходи лось 13 гральних автоматів, на яких надавалися послуги у сф ері грального бізнесу. Граль ні автомати не були переведе ні у фіскальний режим, крім то го, вони не були зареєстрован і та опломбовані в установле ному порядку.
Стаття 2 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» від 6 л ипня 1995 року № 265/95-ВР (далі - Зако н № 265/95-ВР) визначає розрахунко ву операцію як приймання від покупця готівкових коштів, п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо за місцем р еалізації товарів (послуг), ви дачу готівкових коштів за по вернутий покупцем товар (нен адану послугу), а у разі застос ування банківської платіжно ї картки - оформлення відпові дного розрахункового докуме нта щодо оплати в безготівко вій формі товару (послуги) бан ком покупця або, у разі поверн ення товару (відмови від посл уги), оформлення розрахунков их документів щодо перерахув ання коштів у банк покупця.
Відповідно до пунктів 1 , 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР суб' є кти підприємницької діяльно сті, які здійснюють розрахун кові операції в готівковій т а/або в безготівковій формі (і з застосуванням платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо) при продажу товарів (на данні послуг) у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг зобов' язані: прово дити розрахункові операції н а повну суму покупки (надання послуги) через зареєстрован і, опломбовані у встановлено му порядку та переведені у фі скальний режим роботи реєстр атори розрахункових операці й з роздрукуванням відповідн их розрахункових документів , що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням за реєстрованих у встановленом у порядку розрахункових книж ок; видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції.
Відповідальність за порушення вимог Закону № 265/95-ВР встановлена статтею 17 цього З акону. Зокрема, за порушення в имог цього Закону до суб' єк тів підприємницької діяльно сті, які здійснюють розрахун кові операції за товари (посл уги), за рішенням відповідних органів державної податково ї служби України застосовуют ься фінансові санкції у таки х розмірах: 2) двадцять неопода тковуваних мінімумів доході в громадян - у разі застосуван ня при здійсненні розрахунко вих операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, не зареєстрованого, неопломбов аного або опломбованого з по рушенням встановленого поря дку реєстратора розрахунков их операцій.
Виходячи із зазначених норм Закону № 265/95-ВР та на підст аві акту перевірки від 23.10.2008 № 0010 /12/28/23/31783975 позивачем прийнято ріш ення від 14.11.2008 № 0001962340 про заст осування до ДП «Ніколь» штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 4420 грн. (а.с. 16).
Рішення було отримане ві дповідачем 26.12.2008, що підтверджу ється поштовим повідомлення м (а.с. 19), не було оскаржене, у вст ановлений законом строк сума штрафних (фінансових) санкці й у добровільному порядку сп лачена не була.
У преамбулі Закону Украї ни «Про патентування деяких видів підприємницької діяль ності» від 23 березня 1996 року № 98/ 96-ВР зазначено, що цей Закон ви значає порядок патентування торговельної діяльності за готівкові кошти, а також з вик ористанням інших форм розрах унків та кредитних карток, ді яльності у сфері торгівлі ін оземною валютою, діяльності з надання послуг у сфері грал ьного бізнесу та побутових п ослуг, що провадиться суб' є ктами підприємницької діяль ності.
Таким чином, гральний бізнес належить до сфери пос луг і на нього розповсюджуєт ься дія Закону № 265/95-ВР.
Стаття друга Закону № 265/95 -ВР визначає реєстратор розр ахункових операцій як пристр ій або програмно-технічний к омплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який при значений для реєстрації розр ахункових операцій при прода жу товарів (наданні послуг), оп ерацій з купівлі-продажу іно земної валюти та/або реєстра ції кількості проданих товар ів (наданих послуг). До реєстра торів розрахункових операці й відносяться: електронний к онтрольно-касовий апарат, ел ектронний контрольно-касови й реєстратор, комп' ютерно-к асова система, електронний т аксометр, автомат з продажу т оварів (послуг) тощо.
Статтею 11 Закону № 265/95-ВР в становлено, що терміни перев едення суб' єктів підприємн ицької діяльності на облік р озрахункових операцій у готі вковій та безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо) із застосуванням р еєстраторів розрахункових о перацій встановлюються Кабі нетом Міністрів України за п оданням центрального органу виконавчої влади з питань ек ономічної політики, Державно ї податкової адміністрації У країни та Національного банк у України.
Такі терміни визначені П остановою Кабінету Міністрі в України «Про терміни перев едення суб' єктів підприємн ицької діяльності на облік р озрахункових операцій у готі вковій та безготівковій форм і із застосуванням реєстрато рів розрахункових операцій» від 7 лютого 2001 р. № 121. Зокрема, ві дповідно до пункту шостого Д одатка до цієї Постанови, пер еведення суб' єктів підприє мницької діяльності, які вик ористовують гральні автомат и, на облік розрахункових опе рацій у готівковій та безгот івковій формі із застосуванн ям реєстраторів розрахунков их операцій мало бути здійсн ене до 31 грудня 2006 р.
Підпунктом 1.2. пункту 1 Ліц ензійних умов провадження ор ганізації діяльності з прове дення азартних ігор, затверд жених наказом Державного ком ітету України з питань регул яторної політики та підприєм ництва, Міністерства фінансі в України від 18 квітня 2006 р. № 40/374, в изначено, що:
- азартна гра - це гра, участ ь у якій дає змогу отримати пр из (виграш), результат якої виз начається діями (подіями), ціл ком або частково залежними в ід випадковості, і умовою уча сті в якій є внесення гравцем ставки;
- гральний автомат - це мех анічне, електричне, електрон не обладнання або пристрій, щ о використовується для прове дення азартних ігор, результ ат яких визначається без уча сті працівника ліцензіата пр ограмою роботи цього обладна ння (пристрою) з використання м генератора випадкових чисе л, який міститься всередині к орпусу такого обладнання (пр истрою), і сума виграшу нарахо вується обладнанням (пристро єм) автоматично;
- гра на гральних автоматах - це азартна гра, в якій граль ним автоматом обліковується внесення ставки, визначаєть ся розмір призу (виграшу);
- зал гральних автоматів - це нежитлове приміщення, крі м пересувної малої архітекту рної форми, закрите від огляд у ззовні, у якому для проведен ня азартних ігор використову ються тільки гральні автомат и.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскільки внесення ставки об ліковується автоматом і ним же визначається розмір вигра шу, то дана послуга надається саме гральним автоматом, а не залом гральних автоматів, як нежитловим приміщенням.
Відповідно до статті д ругої Закону № 265/95-ВР фіскальні функції - це здатність реєс траторів розрахункових опер ацій забезпечувати одноразо ве занесення, довготермінове зберігання у фіскальній пам ' яті, багаторазове зчитуван ня і неможливість зміни підс умкової інформації про обсяг розрахункових операцій, вик онаних в готівковій та/або в б езготівковій формі (із засто суванням платіжних карток, п латіжних чеків, жетонів тощо ), або про обсяг операцій з куп івлі-продажу іноземної валют и.
Таким чином, на думку с уду, вимога про обладнання гр ального автомата фіскальною пам' яттю не зобов' язує ві дповідача здійснювати його п ереобладнання в контрольно-к асовий апарат. Функцію з розд рукування розрахункових док ументів цілком здатні викону вати реєстратори розрахунко вих операцій що використовую ться відповідачем. Разом з ти м, виходячи із сутності Закон у № 265/95-ВР, можливість визначит и в будь який момент яку саме к ількість та на яку суму було н адано послуг кожною окремою одиницею обладнання, що вико ристовується для проведення азартних ігор є обов' язков ою умовою використання граль ного автомата.
Такий висновок суду ґру нтується і на положеннях Пос танови Кабінету Міністрів Ук раїни «Про затвердження вимо г щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розра хункових операцій для різних сфер застосування» від 18 люто го 2002 р. № 199, відповідно до пункт у першого якої вимоги щодо ре алізації фіскальних функцій автоматами з продажу товарі в (послуг), іншими реєстратора ми, які не передбачають друку вання розрахункових і звітни х документів, а також додатко ві вимоги щодо реалізації фі скальних функцій спеціалізо ваними реєстраторами для кон кретних сфер застосування (у разі необхідності) встановл юються Державною комісією з питань впровадження електро нних систем і засобів контро лю та управління товарним і г рошовим обігом.
Додатком 4 до протоколь ного рішення Державної коміс ії з питань впровадження еле ктронних систем і засобів ко нтролю та управління товарни м і грошовим обігом від 27 черв ня 2002 р. № 13 встановлені вимоги щ одо реалізації фіскальних фу нкцій гральними автоматами. Зокрема, пунктом першим визн ачено, що дія цих вимог поширю ється на гральні автомати в ч астині виконання ними фіскал ьних функцій і обліку кілько сті жетонів або їх замінникі в - кредитів, які використовую ться у грі на цьому автоматі.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимо г, системного аналізу положе нь чинного законодавства Укр аїни та матеріалів справи, су д дійшов висновку, що позов пі длягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Ко дексу адміністративного суд очинства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт вл адних повноважень, а відпові дачем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 105 , 158-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Лен інської міжрайонної держа вна податкова інспекція у м. Л уганську до дочірнього підпр иємства «Ніколь» задовольни ти повністю.
Стягнути з дочірньог о підприємства «Ніколь» (91000, м. Луганськ, вул. Дьоміна, б. 7 офіс 20, ід. код 31783975, р/р № 2600301612074 у філії ВА Т «Укрексімбанк», МФО 304289) на ко ристь місцевого бюджету Лені нського району на рахунок № 311 17104700006 в УДК в Луганській област і, МФО 804013, код отримувача 24046582, код платежу 21080900, суму штрафної (фін ансової) санкції за порушенн я порядку використання реєст раторів розрахункових опера цій у сумі 4420 грн. (чотири тисяч і чотириста двадцять грн.).
Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до ст. 160 цього Ко дексу - з дня складення в пов ному обсязі. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання нею к опії постанови. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Апеляційна скарга м оже бути подана без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про ап еляційне оскарження.
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана в стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.
Повний текст постано ви складено 13 липня 2010 року.
Суддя Островська О.П.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2010 |
Оприлюднено | 29.07.2010 |
Номер документу | 10382868 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Островська О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні