ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/9834/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 березня 2022 року
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Гулкевич І.З., секретар судового засідання Іванес Х.О., за участю : представника третьої особи Кіт У.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом громадської організації Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень до Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області, Добротвірської селищної ради Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача громадська організація Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани про визнання протиправним та скасування рішення,-
встановив:
Громадська організація Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень звернулась до суду з позовом до Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області, Добротвірської селищної ради Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача громадська організація Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани. Позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 37 чергової сесії 7 скликання №7 від 05.06.2020 Про погодження надання у користування мисливських угідь громадській організації МРГ Побужани, яким надано погодження громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани у користування мисливських угідь, що розташовані на території Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області орієнтовною площею 2195 га, терміном на 15 років.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР Крижень Кам`янка-Бузького району зокрема, загальна площа мисливських угідь 67 780 га, з них 53 006 га польові, 12 218 га лісові, 2556 га водно-болотні. Згідно п.6 рішення Львівської обласної ради №145 користувачам мисливських угідь: ДП Буський лісгосп, ДП Жовківський лісгосп Жовківської районної ради УТМР, Радехівське товариство мисливців та рибалок, а також ТМР Крижень Кам`янко-Бузького району приступити з 01.01.2007 до ведення мисливського господарства на новоприйнятих мисливських угіддях та забезпечити працевлаштування вивільнених працівників ДП Радехівське лісомисливське господарство. На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006, між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР Крижень укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010. Позивач звернувся з листом до Стародобротвірської сільської ради щодо розгляду звернення ТМР Крижень на сесії Стародобротвірської сільської ради з питання надання у користування мисливських угідь в межах Стародобротвірської сільської ради терміном на 49 років Кам`янка-Бузькому районному товариству мисливців і рибалок ТМР Крижень. Листом від 26.06.2020 Стародобротвірська сільська рада надала відповідь та повідомила, що рішенням Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 37 (чергової) сесії скликання №7 від 05.06.2020 Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани надано погодження останньому на користування мисливськими угіддями, розташованих на території Стародобротвірської сільської ради орієнтовною площею 2195 га, терміном на 15 років. Вищезазначене рішення позивач вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки суперечить статті 19 Конституції України та нормам Закону України Про мисливське господарство та полювання, порушує права Позивача, як діючого користувача мисливських угідь на території Кам`янка-Бузького району Львівської області, а також як такого, що має переважне право на користування такими мисливськими угіддями.
Ухвалою судді від 09.11.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача громадську організацію Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани.
Ухвалою судді від 26.11.2020 призначено до розгляду в судове засідання.
16.12.2020 за вх. №67951 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, позовні вимоги заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю. Зазначає, що громадська організація Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень звернулось із адміністративним позовом про скасування індивідуального акту прийнятого стосовно громадської організації Кам`янко-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани, тобто індивідуального акту, що вказує про неналежного позивача у справі. Відсутність у заявника прав чи обов`язків у зв`язку із виданням оскаржуваного документу не породжує для останнього права на захист та звернення до суду із адміністративним позовом. Вважає, що відповідачем не проігноровано рішення Львівської обласної ради ІХ сесії V-го демократичного скликання №145 від 05.12.2006, оскільки оскаржуване рішення Стародобротвірської сільської ради засвідчує лише згоду на оформлення права користування мисливськими угіддями. Також вказує, що загальна територія мисливських угідь Кам`янко-Бузького району становить майже 87 тисяч гектарів. На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 позивач отримав в користування мисливські угіддя загальною площею 67780 га строком на 15 років. Вказує, що до відповідача із заявою про надання дозволу на використання мисливських угідь майже одночасно звернулись дві громадські організації з проханням надати мисливські угіддя в користування. Вирішуючи питання, відповідачем взято до уваги те, що позивача просив надати в користування мисливські угіддя строком 49 років, а, строк, на який ГО Кам`янка-Бузьке МРГ Побужани просив надати дозвіл на використання земель під мисливські угіддя був більш розумним. Крім цього, існує ряд підстав, які свідчать про недобросовісне користування мисливськими угіддями позивачем. Також зазначає, що позивач не має переважного права на отримання дозволу на використання мисливських угідь безпосередньо від власника (чи користувача) земельних ділянок. З огляду на наведене, вважає, що оскаржуване рішення прийняте в межах повноважень Стародобротвірської сільської ради.
25.01.2021 за вх. №4093 від представника третьої особи надійшли письмові пояснення щодо суті спору. Проти позову заперечив, просив суд відмовити у задоволенні позову. Зазначив, що рішення №7 Стародобротвірської сільської ради Кам`янко-Бузького району Львівської області 37 (чергової) сесії 7 скликання від 05.06.2020 Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани прийняте в межах повноважень відповідача із дотримання положень законодавства України і норм Конституції України.
Протокольною ухвалою суду від 25.01.2021 залучено в якості співвідповідача Добротвірську селищну раду Львівської області.
17.03.2021 за вх. №17321 Добротвірської сільської ради надійшов відзив на позовну заяву, щодо задоволення позовних вимог заперечує в повному обсязі. Звернув увагу, що на момент написання відзиву між позивачем та Стародобротвірською сільською радою Кам`янко-Бузького району Львівської області відсутні будь-які договори, які б регулювали умови використання мисливських угідь. Вважає, що позовна заява не містить жодних аргументів і доказів на підтвердження незаконності оскаржуваного рішення.
17.05.2021 за вх. №34525 від представника позивача надійшли додаткові пояснення. З доводами відповідачів та третьої особи не погоджується, просить позовну заяву задовольнити в повному обсязі. Зазначає, що згідно з ст. 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання, позивач є діючим користувачем мисливських угідь та має переважне право на користування цими угіддями як користувач мисливських угідь, що продовжує строк користування. Право користування позивача не припинено. Державні (контролюючі) органи не звертались до суду з позовом до про припинення права користування мисливськими угіддями. Вважає, що відповідачем в оскаржуваному рішенні не враховано переважне право позивача на отримання/продовження права користування мисливськими угіддями як діючого користувача та протиправно надано погодження на користування цими угіддями, які до 2022 року перебувають у користуванні позивача іншому суб`єкту.
Представник позивача в судове засідання не з`явилась, подала клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника, позовні вимоги підтримує повністю.
Представники відповідачів в судове засідання не з`явились, представник Добротвірської сільської ради подав клопотання про розгляд справи без участі, позовні вимоги заперечує повністю.
Представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги заперечила повністю, просила в задоволенні таких відмовити.
В судовому засіданні 30.03.2022, суд заслухав думку представника третьої особи, ухвалив завершити розгляд справи в порядку письмового провадження.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Громадська організація Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень зареєстрована як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код ЄДРПОУ 33465072. Місцезнаходження: Україна, 80400, Львівська область, Кам`янка-Бузький район, м. Кам`янка-Бузька, вул. Шевченка, 1.
Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР Крижень Кам`янка-Бузького району (додаток 3), зокрема, загальна площа мисливських угідь 67 780 га, з них 53 006 га польові, 12 218 га лісові, 2556 га водно-болотні.
Згідно з п. 6 цього рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 року користувачам мисливських угідь: ДП Буський лісгосп, ДП Жовківський лісгосп Жовківської районної ради УТМР, Радехівське товариство мисливців та рибалок, а також ТМР Крижень Кам`янка-Бузького району приступити з 01.01.2007 до ведення мисливського господарства на новоприйнятих мисливських угіддях та забезпечити працевлаштування вивільнених працівників ДП Радехівське лісомисливське господарство.
На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006, між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР Крижень укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010.
Представник позивача 16.06.2020 звернулась з адвокатським запитом до голови Стародобротвірської сільської ради, в якому просила надати інформацію щодо надання в користування мисливських угідь на території Стародобротвірської сільської ради Громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани, вказати правові підстави надання в користування угідь, надати копію рішень, протоколів сесій Стародобротвірської сільської ради щодо надання в користування мисливських угідь Громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани.
Листом від 26.06.2020 №237-08/07 Стародобротвірська сільська ради Кам`янка-Бузького району Львівської області повідомила на вказаний адвокатський запит, що рішенням №7 Стародобротвірської сільської ради від 05.06.2020 було надано згоду на погодження Громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани права користування мисливськими угіддями на території Стародобротвірської сільської ради після закінчення терміну користування мисливськими угіддями ТМР Крижень.
Рішенням 37 чергової сесії VII скликання Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області №7 від 05.06.2020, розглянувши заяву ГО Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани про погодження надання у користування мисливських угідь на території Стародобротвірської сільської ради, відповідно до ст. 10, ст.22, ст. 24 Закону України Про мисливське господарство та полювання, ст. 15 Закону України Про тваринний світ, враховуючи висновок постійної комісії з питань розвитку села, регулювання майнових і земельних відносин, природних ресурсів і екології погоджено ГО Побужани надання у користування мисливських угідь, що розташовані на території Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області площею 2195га, терміном на 15 років.
Вважаючи незаконним погодження щодо надання у користування мисливських угідь ГО МРГ Побужани, а вказане рішення протиправним, Громадська організація Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень звернулась із позовом до суду.
При вирішенні спору суд керувався таким.
Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності юридичних і фізичних осіб у галузі мисливського господарства та полювання визначено Законом України Про мисливське господарство та полювання від 22.02.2000 №1478-III, в редакції чинній на час винесення оскаржуваного рішення (далі Закон №1478-III), відповідно до статті 1 якого: користувачі мисливських угідь - спеціалізовані мисливські господарства, інші підприємства, установи та організації, в яких створені спеціалізовані підрозділи для ведення мисливського господарства з наданням в їх користування мисливських угідь; мисливські угіддя - ділянки суші та водного простору, на яких перебувають мисливські тварини і які можуть бути використані для ведення мисливського господарства.
Тобто, мисливські угіддя фактично є частиною земної (або водної) поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, а також з визначеними щодо неї правами та порядку надання і користування такими правами, а тому мисливські угіддя не можуть існувати окремо від земельної ділянки, на якій провадиться мисливське господарство. Таким чином, порядок та підстави надання у користування мисливських угідь мають визначатись з урахуванням положень законодавства України, що регулює земельні відносини та виходячи із суб`єктів розпорядження земельним фондом України.
Відповідно до статті 10 Закону №1478-III до повноважень сільських, селищних і міських рад у галузі мисливського господарства та полювання належить: організація та здійснення заходів щодо охорони державного мисливського фонду, поліпшення середовища перебування мисливських тварин; вирішення відповідно до цього Закону питань, що стосуються надання у користування мисливських угідь; реалізація інших питань у межах своїх повноважень.
Відповідно до частин 1-3 статті 21 Закону №1478-III ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь. Не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку. Умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, і користувачами мисливських угідь.
Згідно з статтею 22 Закону №1478-III мисливські угіддя для ведення мисливського господарства надаються у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок.
Мисливські угіддя надаються у користування на строк не менш як на 15 років.
Переважне право на користування мисливськими угіддями мають: власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями.
Запровадження на законодавчому рівні погоджень власниками зумовлене необхідністю узгодження реалізації власниками земельних ділянок, на яких розташовані мисливські угіддя, прав на землю з реалізацією користувачем мисливських угідь права на ці угіддя.
Вирішення в установленому порядку питань надання в користування мисливських угідь статтею 9 Закону №1478-III віднесено до повноважень обласних рад у галузі мисливського господарства та полювання.
Відповідно до положень статті 116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю юридичними особами здійснюється шляхом надання земельних ділянок у користування. Земельні ділянки, які перебувають у користуванні юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права користування ними в порядку, визначеному законом.
Підстави припинення права користування мисливськими угіддями визначені положеннями статті 23 Закону №1478-III згідно з якими таке право припиняється, зокрема, у разі закінчення строку користування.
Як встановлено судом, рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР Крижень Кам`янка-Бузького району (додаток 3), зокрема, загальна площа мисливських угідь 67 780 га, з них 53 006 га польові, 12 218 га лісові, 2556 га водно-болотні. На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006, між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР Крижень укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010.
Приймаючи оскаржуване рішення, Стародобротвірською сільською радою Кам`янка-Бузького району Львівської області не враховано той факт, що угіддя перебувають у користуванні позивача до кінця 2022 року та відповідно не враховано переважне право на користування мисливськими угіддями, що мають власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями, адже таке переважне право є лише у позивача.
Крім цього, суд звертає увагу, що право користування позивача мисливськими угіддями не припинено, докази щодо такого відсутні у матеріалах справи, а тому не таке право користування не може бути надано іншому користувачу.
Таке право користування мисливськими угіддями у позивача дійсне до 2022 року, згідно з Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006.
Щодо посилань представника відповідача про те, що громадська організація Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень є неналежним позивачем у справі, такі судом до уваги не беруться, з огляду на те, що оскаржуваним рішенням порушено права позивача як діючого користувача мисливських угідь, право на користування яких у позивача наявне згідно з Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області, яким позивачу надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років.
Відповідно до частини 1 статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Повноваження сільських, селищних, міських рад визначені в главі 1 розділу ІІ Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 12.06.1997 № 280/97-ВР, в редакції чинній на час винесення оскаржуваного рішення (далі - Закон № 280/97-ВР).
В рішенні від 16.04.2009 № 7-рп/2009 Конституційний Суд України, за результатом аналізу статей 19, 140, 143, 144, 146 Конституції України, зазначив, що органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Конституційний Суд України дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування мають право приймати рішення, вносити до них зміни та скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, керуючись у своїй діяльності ними та актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
Такі ж положення закріплені у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу; повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключним
Згідно із частиною 1 статті 10 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законам
Статтею 25 Закону № 280/97-ВР встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
За встановлених обставин, враховуючи, що право користування позивача мисливськими угіддями відповідно до статті 23 Закону №1478-III не припинено, що сторонами не заперечується, а переважне право на користування мисливськими угіддями мають власники та постійні користувачі земельних ділянок, користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями, суд апеляційної приходить до висновку, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем вказані обставини не враховані, чим, в свою чергу, порушено встановлений статтею 22 Закону №1478-III порядок надання у користування мисливських угідь
Згідно з статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Щодо аргументів третьої особи про те, що оскаржуване рішення Стародобротвірської сільської ради не дає третім особам права використовувати мисливські угіддя для ведення мисливського господарства, а таке право виникне лише після отримання рішення Львівської обласної ради про надання мисливських угідь у користування ГО MРГ Побужани, то суд вважає за необхідне вказати, що надання такого погодження є одним з обов`язкових етапів для подальшого надання мисливських угідь для ведення мисливського господарства у користування та є формою реалізації повноважень відповідача як органу місцевого самоврядування, покликаного вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Відсутність відповідного погодження є порушенням визначеного статтею 22 Закону №1478-III порядку надання в користування мисливських угідь, що, як наслідок, впливає на реалізацію права на користування мисливськими угіддями, а тому такий етап не можна розглядати як суто формальний.
Суд зауважує, що одним із суттєвих елементів принципу верховенства права є принцип юридичної визначеності, який є одним з визначальних принципів доброго врядування і належної адміністрації (встановлення процедури і її дотримання), частково співпадає з принципом законності (чіткість і передбачуваність закону, вимоги до якості закону).
Відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
Європейський Суд з прав людини, практика якого в силу приписів частини 2 статті 6 КАС України та статті 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини підлягає застосуванню судами разом з Конвенцією як джерело права, у пунктах 70-71 рішення у справі Рисовський проти України (29979/04), аналізуючи відповідність мотивування Конвенції, підкреслює особливу важливість принципу належного урядування, зазначивши, що цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах Беєлер проти Італії (Beyeler v. Italy), № 33202/96, пункт 120, Онер`їлдіз проти Туреччини (Oneryildiz v. Turkey), № 48939/99, пункт 128, Megadat.com S.r.l. проти Молдови (Megadat.com S.r.l. v. Moldova), №21151/04, пункту 72, Москаль проти Польщі (Moskal v. Poland), № 10373/05, пункту 51). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах Лелас проти Хорватії (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, пункт 74, від 20 травня 2010 року, і Тошкуце та інші проти Румунії (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, пункт 37) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах Онер`їлдіз проти Туреччини (Oneryildiz v. Turkey), пункт 128, та Беєлер проти Італії (Beyeler v. Italy), пункт 119).
Також суд критично оцінює аргументи відповідача та третьої особи щодо недобросовісності позивача у користуванні угіддями, оскільки предметом спору у цій справі є правомірність прийняття рішення щодо погодження надання у користування мисливських угідь третій особі, а не позивачу.
Підсумовуючи вказане, надаючи правову оцінку аргументам сторін, суд приходить до висновку, що при прийнятті оскаржуваного рішення Стародобротвірська сільська рада Кам`янка-Бузького району Львівської області діяла не у відповідності до вимог чинного законодавства, оскаржуване рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки не ґрунтується на нормах законодавства та суперечить вимогам Закону України Про мисливське господарство та полювання, порушує права позивача, як діючого користувача мисливських угідь на території Кам`янка-Бузького району Львівської області, а також як такого, що має переважне право на користування такими мисливськими угіддями.
Враховуючи встановлені у справі обставини та наявні у ній матеріали, суд приходить до висновку, що наявні підстав для скасування оскаржуваного рішення.
Відповідно до частин першої, третьої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки судом визнано протиправними рішення Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області, тому сплачений позивачем у розмірі 2102,00 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області.
Керуючись ст. ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250 пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд
вирішив:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 37 чергової сесії 7 скликання № 7 від 05.06.2020 року Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани, яким громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани (код ЄДРПОУ 43567612) погоджено надання у користування мисливські угіддя, що розташовані на території Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області площею 2195 га, терміном на 15 років.
Стягнути з Стародобротвірської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області за рахунок її бюджетних асигнувань 2102 (дві тисячі сто дві) грн судового збору на користь Громадської організації Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 31.03.2022 року.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 103829521 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо управління об’єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об’єктів права державної та комунальної власності |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні