ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
справа № 704/95/22
провадження № 3/691/189/22
ПОСТАНОВА
05 квітня 2022 рокум. Городище
Суддя Городищенського районного суду Черненко В.О., за участю секретаря судових засідань Сидоренко О.С., прокурора Тальнівського відділу Звенигородської окружної прокуратури Паламаря В.М., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , (в режимі відеоконференції з Тальнівським районним судом Черкаської області), розглянувши матеріали, які надійшли з Черкаського апеляційногосуду про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , громадянки України, зареєстрованої та проживаючої по АДРЕСА_1 , депутата Папужинської сільської ради Тальнівського району Черкаської області, за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-
ВСТАНОВИВ :
ОСОБА_1 , припинивши повноваження депутата Папужинської сільської ради Тальнівського району Черкаської області та будучи відповідно до п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» (далі по тексту Закон), суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 2 ст. 45 ЗУ «Про запобігання корупції», без поважних причин, несвоєчасно подала декларацію особи, яка припинила діяльність пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (після звільнення), оскільки граничний термін подачі був 31.03.2021 року, а декларація фактично подана 26.04.2021 року, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у скоєнні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП, визнала і пояснила суду, що декларацію (після звільнення) за 2020 рік вона не подала своєчасно, в зв`язку з невідповідальним відношенням та просила «сильно не наказувати».
Прокурор Паламар В.М., вважаючи, що вина ОСОБА_1 у скоєнні нею правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП доведена, просив, беручи до уваги особу правопорушника, яка вперше притягується до адміністративної відповідальності за корупційне діяння, притягнути її до відповідальності та накласти мінімальне стягнення у межах санкції зазначеної частини вказаної статті у виді штрафу в розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вислухавши ОСОБА_1 , прокурора, дослідивши в сукупності всі докази, які мають значення для правильного вирішення даної справи, суд прийшов до висновку що ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП виходячи з наступного.
Диспозицією ч. 1 ст.172-6 КУпАП передбачена відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідно до роздруківки із сайту ЦВК ОСОБА_1 була обрана депутатом Папужинської сільської ради на чергових виборах від 25.10.2015 року.
Відповідно до підпункту 23 пункту 1 Постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» № 807-ІХ від 17 липня 2020 року створено у Черкаській області Звенигородський район (з адміністративним центром у місті Звенигородка) у складі територій Бужанської сільської, Ватутінської міської, Виноградської сільської, Вільшанської селищної, Водяницької сільської, Єрківської селищної, Звенигородської міської, Катеринопільської селищної, Лип`янської сільської, Лисянської селищної, Матусівської сільської, Мокрокалигірської сільської, Селищенської сільської, Стеблівської селищної, Тальнівської міської, Шевченківської сільської, Шполянської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» (ст. 2) депутат сільської, селищної ради є представником інтересів територіальної громади села, селища, який відповідно до Конституції України і Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на чотири роки.
Згідно з ч. 2 ст. 4 «Про статус депутатів місцевих рад» Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
Відповідно дорішення Тальнівськоїміської радиТальнівського районуЧеркаської області1сесія 8скликання (2-гепланерне засідання)№1/8-9від 08.12.2020року «Прореорганізацію сільськихрад розформованихтериторіальних громадТальнівського районуЧеркаської області».Міська радавирішила:почати процедурудержавної реєстраціїприпинення врезультаті реорганізаціїюридичних осіб,зокрема Папужинськоїсільської ради(ЄДРПОУ26490131,місце знаходження:вул.Перемоги,буд.4а,с.Папужинці,Тальнівського району,Черкаської області)шляхом приєднаннядо Тальнівської міської ради (ЄДРПОУ 36566327, місцезнаходження: вул. Соборна, буд. 30 б, м. Тальне, Черкаської області).
Відповідно до рішення №1-8-1 від 01.12.2020 року «Про початок повноважень депутатів Тальнівської міської ради. Міська рада вирішила прийняти до відома факт початку повноважень депутатів Тальнівської міської ради VIII скликання серед яких відсутня ОСОБА_1 , повноваження якої відповідно до законодавства припиняються з відкриттям першої сесії сільської ради VIII скликання.
У розумінні до підпункту «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону, ОСОБА_1 є суб`єктом декларування та зобов`язана подавати декларацію відповідно до встановленого Законом порядку.
Частиною 2 ст. 45 Закону, передбачено, що особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а» і «в» пункту2 частини першої статті 3, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Згідно ізп.5ч.1,ч.9ст.12Закону,Національне агентствоз метоювиконання покладенихна ньогоповноважень маєправо прийматиз питань,що належатьдо йогокомпетенції,обов`язкові длявиконання нормативно-правовіакти.Нормативно-правові актиНаціонального агентствапідлягають державнійреєстрації Міністерствомюстиції Українита включаютьсядо Єдиногодержавного реєструнормативно- правових актів. Нормативно-правові акти Національного агентства після включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів опубліковуються державною мовою в офіційних друкованих виданнях. Нормативно-правові акти Національного агентства, які пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.
Рішеннями Національногоагентства №№2,3від 10.06.2016року «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» та «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 року надало відповідні роз`яснення щодо Закону, відповідно до яких, декларація суб`єкта декларування, який припинив відповідну діяльність (декларація після звільнення) - декларація, яка подається відповідно до абзацу другого частинидругої статті45Закону до00годин 00хвилин 01квітня року,наступного зазвітним роком,у якомубуло припиненодіяльність,пов`язану звиконанням функційдержави абомісцевого самоврядування,або іншудіяльність,зазначену упідпунктах «а»,«в» пункту2частини першоїстатті 3Закону.Така деклараціяохоплює звітнийрік (періодз 01січня до31грудня включно),що передуєроку,в якомуподається декларація,та міститьінформацію станомна 31грудня звітногороку.Інформація промісце роботи(проходженняслужби)та займанупосаду суб`єктадекларування утакій деклараціїзазначається відповіднодо місцяроботи (проходженняслужби)та займаноїпосади,перебування (проходження)на якихзумовили обов`язокподання такоїдекларації
Таким чином граничним терміном подачі декларації (після звільнення) для ОСОБА_1 , яка припинила повноваження депутата Папужинської сільської ради Тальнівського району Черкаської області 01.12.2020 року визначено Законом 31 березня 2021 року.
За результатами моніторингу загальнодоступних даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функції держави або місцевого самоврядування, декларацію суб`єктом, що припинив свою діяльність ОСОБА_1 подана до Реєстру 26.04.2021 року.
Частиною 1 ст. 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Причин несвоєчасного подання електронної декларації, які б суд міг визнати поважними, ОСОБА_1 не навела. При цьому суд, бере до уваги, що Законом, для осіб, що мають подати декларації, визначений достатній проміжок часу для вжиття всіх необхідних дій щодо заповнення та подання Е-декларації, а саме з 01.01.2021 року по 01.04.2021 року.
Окрім повного визнання ОСОБА_1 своєї вини в скоєному правопорушенні, її вина підтверджується наступними доказами, доданими до протоколу, а саме:
- фотокопіями з офіційного сайту НАЗК з критерієм пошуку відносно ОСОБА_1 ;
- фотокопією Е- декларації ОСОБА_1
- іншими зібраними в результаті розгляду та доданими до протоколів матеріалами
Обираючи міру адміністративного стягнення, суд, враховуючи особу ОСОБА_1 , яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, її характеристику, та з огляду на характер скоєного нею адміністративного правопорушення, яке в розумінні ч.1 ст.1 ЗУ «Про запобігання корупції», є корупційним, вважає за необхідне застосувати відносно неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 гривень 00 копійок, яке буде достатнім для її виправлення.
Згідно ст.40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ч. 1 ст. 172-6, 283-285 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнативинною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що на час винесення постанови становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень 00 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу, що на день винесення постанови становить 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 копійок. На постанову може бути подано апеляцію до Черкаського апеляційного суду через Городищенський районний суд протягом 10 днів з моменту її винесення.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці.
Суддя В. О. Черненко
Суд | Городищенський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 103852529 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Городищенський районний суд Черкаської області
Черненко В. О.
Адмінправопорушення
Городищенський районний суд Черкаської області
Черненко В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні