Постанова
від 07.06.2011 по справі 2-а-337/11
КУЗНЕЦОВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-337/11

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2011 року м. Кузнецовськ

Кузнецовський міський суд Рівненської області в особі:

головуючого - судці Горегляд О.І.,

з участю:

- секретаря судового засідання - Ломази С.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі засідань справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області про перерахунок і виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, щомісячної грошової допомоги у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування, підвищення пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, проживаючому в зоні посиленого радіоекологічного контролю, та збільшення пенсії -

ВСТАНОВИВ:

03лютого 2011року ОСОБА_1 звернулася всуд задміністративним позовомдо управлінняПенсійного фондуУкраїни вм.КузнецовськРівненської області,в якомупросить суд:зобов`язативідповідача провестивиплату тапідвищення пенсії,як непрацюючомупенсіонеру,проживаючому взоні посиленогорадіоекологічного контролю,відповідно дост.39Закону України„Про статусі соціальнийзахист громадян,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи врозмірі однієїмінімальної заробітноїплати,з 03серпня 2010року:зобов`язати відповідачаздійснити виплатущомісячної грошовоїдопомоги узв`язку зобмеженням споживанняпродуктів харчуваннявідповідно дост.37Закону України„Про статусі соціальнийзахист громадян,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи врозмірі 30%від мінімальноїзаробітної платиз 03серпня 2010року;зобов`язативідповідача провестиперерахунок тавиплату додатковоїпенсії зашкоду,заподіяну здоров`юз 03серпня 2010року,відповідно дост.51Закону УкраїниПро статусі соціальнийзахист громадян,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи,як особі,що постраждалавнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи,категорії 2,в розмірі30(тридцяти)процентів мінімальноїпенсії завіком,що визначаєтьсяна рівніпрожиткового мінімумудля осіб,які втратилипрацездатність,та виплачуватидодаткову пенсіюза шкоду,заподіяну здоров`ю,в такомурозмірі вмайбутньому;зобов`язативідповідача провестиперерахунок збільшенняпенсії наодин процентзаробітку закожний рікроботи понад15років стажувідповідно доч.2ст.56Закону УкраїниПро статусі соціальнийзахист громадян,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофиз 03 серпня 2010 року. Такі позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовує положеннями ст.ст.37, 39, 51, ч.2 ст.56 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також тим, що вона на теперішній час не працює, проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю -в м.Кузнецовськ Рівненської області та є особою, що постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 2.

Позивачка ОСОБА_1 і представник відповідача - управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області в судове засідання не з`явилися, хоча належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового розгляду справи.

01 червня 2011 року ОСОБА_1 подала в суд письмову заяву від 01 червня 2011 року, в якій просить розглянути справу у її відсутності.

Будь-яких заяв, клопотань чи заперечень проти позову відповідачем не подано, про причини неявки в судове засідання представника відповідача суд не повідомлено.

Враховуючи наведені обставини, на підставі ч.ч.4, 6 ст.128 КАС України суд вирішив здійснити розгляд даної адміністративної справи у відсутності позивача і представника відповідача на підставі наявних в ній доказів.

Дослідивши та оцінивши письмові докази справи, суд встановив наступні обставини.

ОСОБА_1 - пенсіонер, що підтверджується пенсійним посвідченням № НОМЕР_1 серії НОМЕР_2 . виданим Пенсійним фондом України 21 червня 2006 року.

З матеріалів пенсійної справи ОСОБА_1 № НОМЕР_3 слідує, що з 07 грудня 2005 року позивачка перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області та на підставі її заяви від 04 січня 2006 року, що зареєстрована відповідачем 04 січня 2004 року за №10, отримує пенсію за віком, додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю, та підвищення пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, проживаючому в зоні посиленого радіоекологічного контролю. Позивачка стверджує, що підвищення пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, проживаючому в зоні посиленого радіоекологічного контролю, і додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю, їй виплачується відповідачем у розмірі меншому ніж передбачено ст.ст.39, 51 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

З паспорту серії НОМЕР_4 , виданого Кузнецовським MB УМВС України в Рівненській області 02 січня 2002 року, слідує, що ОСОБА_1 народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 20 серпня 1984 року проживає в м.Кузнецовськ Рівненської області.

Згідно з посвідченням серії НОМЕР_5 , виданого Рівненською обласною державною адміністрацією 22 січня 1997 року, ОСОБА_1 є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 2.

Про наведеніфакти ОСОБА_1 повідомила управлінняПенсійного фондуУкраїни вм.КузнецовськРівненської областів моментпервинного зверненняіз заявоюпро призначенняпенсії -04січня 2006року,що підтверджуєтьсяматеріалами пенсійноїсправи позивачки№116108.Проте відповідачне нарахував ОСОБА_1 підвищення пенсії,як непрацюючомупенсіонеру,який проживаєв зонірадіоекологічного контролю,у визначеномузаконодавством розмірі.Протоколом №10від 10січня 2006року управлінняПенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області на підставі заяви ОСОБА_1 від 04 січня 2006 року, зареєстрованої 04 січня 2006 року за №10, з 07 грудня 2005 року призначено державну пенсію за віком та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю, як особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 2 та підвищення пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, проживаючому в зоні посиленого радіоекологічного контролю, які виплачуються до теперішнього часу.

Постановою КабінетуМіністрів УкраїнськоїРСР від23липня 1991року №106Про організаціювиконання постановВерховної РадиУкраїнської РСРпро порядоквведення вдію законівУкраїнської РСРПро правовийрежим території,яка зазналарадіоактивного забрудненнявнаслідок Чорнобильськоїкатастрофита Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи" м.Кузнецовськ Рівненської області віднесено до зони посиленого радіоекологічного контролю.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2007 року №1261 "Про затвердження Положення про Пенсійний фонд України" основними завданнями Пенсійного фонду України є призначення (перерахунок) пенсій та підготовка документів для їх виплати: забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій.

Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я, створення єдиного порядку визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення визначені та закріплені в Законі України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Згідно зст.37Закону України«Про статусі соціальнийзахист громадян,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи»громадянам,які проживаютьна територіяхрадіоактивного забруднення,виплачується щомісячнагрошова допомогау зв`язкуз обмеженнямспоживання продуктівхарчування місцевоговиробництва таособистого підсобногогосподарства втаких розмірах:-у зоніпосиленого радіоекологічногоконтролю -ЗО процентіввід мінімальноїзаробітної плати.Перелік населенихпунктів,жителям якихвиплачується щомісячнагрошова допомога,затверджується КабінетомМіністрів України.Ця допомогавиплачується щомісячноза місцемроботи,пенсіонерам -органами,які виплачуютьпенсію,непрацюючим громадянам-місцевими державними адміністраціями або виконавчими органами рад за місцем проживання. Виплата за два і більше місяців забороняється.

Пунктом 7 постанови Кабінету Міністрів Української РСР від 23 липня 1991 року №106 „Про організацію виконання постанов Верховної Ради Української РСР про порядок введення в дію законів Української РСР „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи та „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з подальшими змінами затверджено перелік населених пунктів, жителям яких з 1 квітня 1991 року виплачується щомісячна грошова допомога у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва і особистого підсобного господарства (додаток №2). Цим переліком населених пунктів м.Кузнецовськ Рівненської області не передбачено. Отже, м.Кузнецовськ Рівненської області не належить до населених пунктів, жителям яких з 1 квітня 1991 року виплачується щомісячна грошова допомога у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва і особистого підсобного господарства.

Отже, в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 про перерахунок і виплату щомісячної грошової допомоги у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування відповідно до ст.37 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 30% від мінімальної заробітної плати з 03 серпня 2010 року, слід відмовити за їх безпідставністю і необґрунтованістю.

Відповідно до ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, зокрема, у зоні посиленого радіоекологічного контролю, провадиться доплата у розмірі однієї мінімальної заробітної плати. Пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на цих територіях, підвищуються у розмірах, встановлених частиною першою цієї статті.

Розміри мінімальної заробітної плати на відповідні роки законодавчо встановлені нормами бюджетних законів - ст.53 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік", ст.22 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік".

Отже, починаючи з 07 грудня 2005 року управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області повинно було нарахувати і виплатити ОСОБА_1 , як непрацюючому пенсіонеру, який проживає в зоні посиленого радіоекологічного контролю, підвищення пенсії в розмірі однієї мінімальної заробітної плати за один місяць.

Розмір доплати громадянам за проживання у зоні посиленого радіоекологічного контролю, встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 року №836 Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, протягом тривалого часу не змінювався і не відповідає розміру цієї допомоги, встановленому ст.39 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Згідно з положеннями ч.4 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Отже, оскільки ні Верховна Рада України, ні Кабінет Міністрів України в наступному будь-яких рішень із питання виплати громадянам доплати за проживання у зоні посиленого радіоекологічного контролю не приймали, виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативно-правовими актами, при вирішенні даного спору застосуванню підлягає ст.39 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а не постанова Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 року №836 Про компенсаційні виплати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, яка є підзаконним нормативно-правовим актом і в частині регулювання розмірів підвищення пенсії особам, що проживають у зоні посиленого радіоекологічного контролю, суперечить ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та істотно звужує обсяг встановлених законом прав. Крім того, вказана постанова Кабінету Міністрів України не визначає виплат підвищення пенсії за проживання у зоні посиленого радіоекологічного контролю непрацюючим пенсіонерам.

Отже, з наведених підстав позовні вимоги ОСОБА_1 про зобов`язання відповідача здійснити перерахунок і виплату підвищення пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, проживаючому в зоні посиленого радіоекологічного контролю, відповідно до ст.39 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законами України про Державний бюджет України на відповідний рік, за період часу з 03 серпня 2010 до теперішнього часу, тобто до 08 червня 2011 року включно, з в рахуванням проведених виплат є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Під час розгляду даної адміністративної справи судом було встановлено, що ОСОБА_1 є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 2, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_5 , виданим Рівненською обласною державною адміністрацією'22 січня 1997 року.

Згідно з ст.51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) особам, віднесеним до категорії 2, щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю, призначається у розмірі 30 процентів мінімальної пенсії за віком

Проте, нарахування і виплату позивачці додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, здійснено відповідачем у розмірі, встановленому постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян №530 від 28 травня 2008 року, - 15 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Так, додаткова пенсія ОСОБА_1 за шкоду, заподіяну здоров`ю, в січні 2010 року становила - 85 гри. 95 коп. щомісячно. Такі дані містять матеріали пенсійної справи ОСОБА_1 №116108. зокрема: розпорядження управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області №116108 від 21 січня 2010 року. Отже, право позивачки на отримання додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, як особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 2, відповідачем визнається. Однак нарахування та виплата даної пенсії здійснена управлінням Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області в значно меншому розмірі, ніж передбачено ст.51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до вимог, передбачених ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При визначеннірозміру щомісячноїдодаткової пенсіїза шкоду,заподіяну здоров`ю,за основунарахування беретьсямінімальна пенсіяза віком.Розмір мінімальноїпенсії завіком визначаєтьсялишезаправилами,передбаченими ч.1 ст.28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. Іншого нормативно-правового акту, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

При цьому суд визнав, що положення ч.3 ст.28Закону УкраїниПро загальнообов`язковедержавне пенсійнестрахування,відповідно дояких мінімальнийрозмір пенсіїза віком,встановлений абзацомпершим частинипершої цієїстатті,застосовується виключнодля визначеннярозмірів пенсій,призначених згідноз цимЗаконом,а такожвідсутність іншогомінімального розмірупенсії завіком неє підставоюдля відмовив реалізаціїпозивачем конституційноїгарантії таправа наотримання щомісячноїдодаткової пенсіїза шкоду,заподіяну здоров`ю,виходячи зрозміру мінімальноїпенсії завіком,як цевстановлено ст.51Закону України 'Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобилоської катастрофи

Згідно зч.3 ст.67Закону УкраїниПро статусі соціальнийзахист громадян,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофиу разі збільшення визначеного законом розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, підвищується розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4 Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Отже, підставою для перерахунку додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, є встановлення нового розміру прожиткового мінімуму законом про Державний бюджет України на відповідний рік, з урахуванням якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком. Для здійснення такого перерахунку додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, непотрібне звернення пенсіонера, так як цей перерахунок пенсії має проводити орган Пенсійного фонду України відповідно до вимог діючого законодавства України з дня встановлення цього мінімуму.

Відповідно до ч.І ст.28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування мінімальний розмір пенсій за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. Таким чином, новий мінімальний розмір пенсії за віком залежить від нового розміру прожиткового мінімуму.

Розмір прожиткового мінімуму у 2010 році для осіб, що втратили працездатність, встановлений ст.52 Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік", а в 2011 році -ст.21 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік".

Оскільки додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю, позивачці має визначатись, виходячи з мінімальної пенсії за віком, яка встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то у разі збільшення розміру цього прожиткового мінімуму перерахунок додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, та її виплата ОСОБА_1 повинні проводитись, виходячи з нового розміру мінімальної пенсії за віком.

З наведених підстав суд визнав обґрунтованим позов ОСОБА_1 в частині вимог щодо зобов`язання відповідача провести перерахунок і виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до ст.51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждати внаслідок Чорнобильської катастрофи у розмірі 30 процентів мінімальної пенсії завіком,що згідноіз ч.1 ст.28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування визначається у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого законом, починаючи з 03 серпня 2010 року до теперішнього часу, тобто до 08 червня 2011 року включно, з врахуванням проведених виплат.

Згідно з пунктом 4, яким доповнено прикінцеві положення Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік відповідно до пункту 7 Закону України Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік у 2011 році норми і положення статей 39, 50, 51, 52, 54 Закону України України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни, статей 14, 22, 37 га частини третьої статті 43 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Зі змісту наведеної правової норми слідує, що судовому захисту' підлягають лише пору н ені права, свободи і інтереси фізичних або права і інтереси юридичних осіб, а не можливість їх порушення в майбутньому.

Таким чином позовні вимоги ОСОБА_1 щодо зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчиняти дії у майбутньому по проведенню перерахунку і виплати додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, у зв`язку із вірогідним настанням певних наслідків, задоволенню не підлягають, оскільки на час розгляду справи відсутні підстави для прийняття судом рішення стосовно законності чи незаконності таких дій відповідача. Так, на теперішній час суду невідомо який розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, буде встановлено законодавством України в майбутньому, невідома суду також поведінка відповідача в майбутньому щодо нарахування і виплати даного виду пенсії ОСОБА_1 . Вказані обставини мають істотне значення для розгляду справи та впливають на результат її вирішення.

З наведенихпідстав судприйшов довисновку,що взадоволенні позову ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області в частині вимог щодо зобов`язання відповідача в подальшому проводити виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, згідно з ст.51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідокЧорнобильської катастрофинеобхідно відмовити за їх безпідставністю і необґрунтованістю.

Відповідно до ч.2 ст.56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" право на пенсію в повному розмірі мають громадяни, віднесені до категорій 1, 2, 3, 4, за умови стажу роботи не менш як: чоловіки - 20 років, жінки - 15 років, із збільшенням пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад встановлений цим пунктом стаж, але не вище 75 процентів заробітку, а громадянам, які відпрацювали за списком №1, чоловіки - 10 років і більше, жінки - 7 років 6 місяців і більше - не вище 85 процентів заробітку.

В даному випадку ОСОБА_1 має стаж роботи понад 32 роки. Ця обставина підтверджується відомостями трудової книжки позивачки серії НОМЕР_6 та матеріалами її пенсійної справи №116108.

Отже, позивачка має право на збільшення пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад 15 років стажу, але не вище 75 процентів заробітку, в період часу з 03 серпня 2010 року до теперішнього часу, тобто до 08 червня 2011 року включно, з врахуванням проведених виплат. В цій частині вимог позов ОСОБА_1 - обґрунтований, тому підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області у вказаний період часу не проводило відповідного нарахування та виплати позивачці збільшення пенсії в розмірі, встановленому ч.2 ст.56 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", хоча відповідні документи про пільги, стаж та заробіток ОСОБА_1 знаходились в її пенсійній справі. Така бездіяльність відповідача є протиправною. Підстав для зобов`язання відповідача здійснити позивачці перерахунок і виплату збільшення її пенсії у майбутньому відповідно до ч.2 ст. 56Закону України"Простатус ісоціальний захистгромадян,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи"не має,оскільки фактівпорушення відповідачемвказаних прав ОСОБА_2 в майбутньому судом на теперішній час не встановлено.

Враховуючи наведеніобставини,на підставіч.2ст.19,ч.2ст.152Конституції України,ст.ст.39,51.ч.2ст.56Закону України„Про статусі соціальнийзахист громадян,які постраждаливнаслідокЧорнобильськоїкатастрофи,ч.1 ст.28 ст.ст.40, 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, керуючись ч.1 ст.2, ч.1 ст.8, ч.4 ст.9, ч.2 ст.11, ч.ч.1, 273 ст.71, ч.ч.4, 6 ст.128, ч.1 ст.158, ст.159, ч.ч.1-3 ст.160, ст.ст.161-163, ч.ч.1, 2 ст. 186, п. 1 ч. 1 ст. 256 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області про перерахунок і виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, щомісячної грошової допомоги у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування, підвищення пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, проживаючому в зоні посиленого радіоекологічного контролю, та збільшення пенсії, задоволити частково.

Зобов`язати управлінняПенсійного фондуУкраїни вм.КузнецовськРівненської областіздійснити перерахунокі виплату ОСОБА_1 додатковоїпенсії зашкоду,заподіяну здоров`ю, як особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, категорії 2 згідно з ст.51 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 30 (тридцяти) процентів мінімальної пенсії за віком, із застосуванням розміру мінімальної пенсії завіком,визначеного ч.1 ст.28 Закону України „Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, за період часу з 03 серпня 2010 року до теперішнього часу, тобто до 08 червня 2011 року включно, з врахуванням проведених виплат.

Зобов`язати управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області здійснити перерахунок і виплату ОСОБА_1 збільшення пенсії на один процент заробітку за кожний рік роботи понад 15 років стажу, але не вище 75 (сімдесяти п`яти) процентів заробітку, відповідно до ч.2 ст.56 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за період часу з 03 серпня 2010 року до теперішнього часу, тобто до 08 червня 2011 року включно.

Зобов`язати управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області здійснити нарахування і виплату ОСОБА_1 підвищення пенсії відповідно до ст.39 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законами України про Державний бюджет України на відповідний рік, за період часу з 03 серпня 2010 року до теперішнього часу, тобто до 08 червня 2011 року включно.

В іншій частині позовних вимог ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області про виплату додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, підвищення пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, проживаючому в зоні посиленого радіоекологічного контролю, і збільшення пенсії в майбутньому та про перерахунок і виплату щомісячної грошової допомоги у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування - відмовити в задоволенні за їх безпідставністю.

Постанова суду в частині присудження ОСОБА_1 суми пенсійних виплат у межах суми стягнення за один місяць підлягає негайному виконанню.

Управлінню Пенсійного фонду України в м.Кузнецовськ Рівненської області подати до Кузнецовського міського суду Рівненської області звіт про виконання даної постанови в місячний строк в частині негайного виконання -з дня одержання її копії, а в іншій частині постанови -з дня набрання законної сили.

На постанову суду до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Кузнецовський міський суд Рівненської області може бути подана апеляційна скарга з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Головуючий суддя О.І.Горегляд

СудКузнецовський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення07.06.2011
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу103863282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-337/11

Постанова від 03.06.2011

Адміністративне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Мичка І. М.

Ухвала від 19.05.2011

Адміністративне

Здолбунівський районний суд Рівненської області

Мичка І. М.

Постанова від 07.06.2011

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Горегляд О.І.

Ухвала від 17.02.2011

Адміністративне

Кузнецовський міський суд Рівненської області

Горегляд О.І.

Ухвала від 02.02.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Ляшко С. М.

Ухвала від 27.01.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Ляшко С. М.

Ухвала від 30.03.2011

Адміністративне

Володарський районний суд Донецької області

Подліпенець Є. О.

Ухвала від 12.08.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Куценко О. В.

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Куликівський районний суд Чернігівської області

Морозов О. Б.

Ухвала від 09.12.2010

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Левицька Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні