РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
06 квітня 2022 року м. Рівне№460/8290/22Рівненський окружний адміністративний суд в особі судді Борискіна С.А., перевіривши виконання вимог статті 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України за позовною заявою
Фермерського господарства "БЕНЕФІТ-АГРО"
до Головного управління ДФС у Рівненській області , Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій,-
В С Т А Н О В И В:
Фермерське господарство "БЕНЕФІТ-АГРО" звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області , Державної податкової служби України, в якому просило:
-визнати протиправними та скасувати рішення №97594/44148298/2 від 21.02.2022 та рішення №10085-44148298-2 від 22.02.2022 за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №5 від 27.10.2021 та податкову накладну №6 від 30.11.2021.
Згідно з п.3 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Перевіривши відповідність позовної заяви ст.160, 161 КАС України суддя встановив наступне.
Відповідно до п.2 ч.5 ст.160 КАС України, в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Позивач у позовній заяві визначив відповідачем, зокрема, Головне управління ДФС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 39394217), відносно якого згідно з інформацією в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, внесено запис про перебування в стані припинення.
Також позивач визначив відповідачем Державну податкову службу України (ідентифікаційний код такої юридичної особи: "43005393").
Разом з тим, позивач вказав ідентифікаційний код юридичної особи даного відповідача: "39292197", який відповідає коду ЄДРПОУ Державної фіскальної служби України, що також перебуває у стані припинення.
Суд зауважує, що відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності (абз.4 п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200).
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу в України", затверджено Положення про Державну податкову службу України та Положення про Державну митну службу України.
Пунктом 7 Положення про Державну податкову службу України встановлено, що Державна податкова служба України здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (органами доходів і зборів).
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2; установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.
Наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 №14 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Рівненській області, відповідно до п.1 якого, Головне управління ДПС у Рівненській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Рівненській області.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 17.05.2019 зареєстровано юридичну особу - Державну податкову службу України, а 31.07.2019 - Головне управління ДПС у Рівненській області.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби", наказу ДПС від 30.09.2020 №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено Головне управління ДПС у Рівненській області як територіальний орган ДПС на правах відокремленого підрозділу.
Наказом ДПС України від 24.12.2020 № 755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" з 01.01.2021 розпочато здійснення повноважень та функцій територіальними органами ДПС повноважень та функцій територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремленими підрозділами згідно наказу ДПС від 30.09.2020 № 529.
Отже, функціональні обов`язки Головного управління ДПС у Рівненській області передані до Головного управління ДПС у Рівненській області як територіального органу ДПС на правах відокремленого підрозділу (код ЄДРПОУ ВП 44070166).
Відтак, позовна заява не відповідає вимогам п.2 ч.5 ст.160 КАС України.
Згідно з до ч.3 ст.161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Пунктом 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою встановлюється ставка судового збору в розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" від 02.12.2021 №1928-IX прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2022 установлено в розмірі 2481,00 грн.
Як встановлено судом, позивач оскаржує рішення №97594/44148298/2 від 21.02.2022 та рішення №10085-44148298-2 від 22.02.2022 за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №5 від 27.10.2021 та податкову накладну №6 від 30.11.2021, вважаючи їх похідними від оскаржуваних рішень.
Суд враховує, що вимога про визнання протиправними акта, дії чи бездіяльності як передумова для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов`язати прийняти рішення, вчинити дії або утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акта, дії чи бездіяльності є однією вимогою.
Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 12.11.2019 у справі №640/21330/18 (№К/9901/28031/19), які є обов`язковими для врахування судом в силу вимог ч.5 ст.242 КАС України.
Проте, в даному випадку, визнання протиправними та скасування рішень податкового органу за результатами розгляду скарг позивача щодо рішень про відмову у реєстрації податкових накладних не є передумовою для зобов`язання суб`єкта владних повноважень зареєструвати такі податкові накладні, так як відповідні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних залишаться чинними.
Отже, даний адміністративний позов містить чотири самостійні позовні вимоги немайнового характеру, за які належало сплатити 9924,00 грн.
Позивачем до матеріалів позову долучено платіжне доручення від 30.03.2022 №108 про сплату судового збору в сумі 2481,00 грн., тобто не у повному розмірі.
Відповідно до ч.1, 2 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
За таких обставин позовну заяву слід залишити без руху.
Позивачу недоліки позовної заяви слід усунути шляхом подання до суду: позову, форма та зміст якого відповідає вимогам ст.160 КАС України; документу про сплату судового збору у розмірі 7443,00 грн.
Питання про залишення позову без руху вирішується судом з урахуванням часу участі головуючого судді в підготовці голів та заступників голів місцевих загальних, господарських та адміністративних судів (в онлайн режимі).
Керуючись ст.169 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В :
Позовну заяву Фермерського господарства "БЕНЕФІТ-АГРО" до Головного управління ДФС у Рівненській області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю не більше 10 днів з дня вручення даної ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується.
Суддя С.А. Борискін
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 103869760 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
С.А. Борискін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні