Справа № 591/4190/21
Провадження № 2/591/393/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 лютого 2022 року Зарічний районний суд м. Суми в складі:
головуючого - судді Сидоренко А.П.
з участю секретаря судового засідання - Чмуневич М.О.
представника позивача - ОСОБА_1
представника відповідача - Андрющенко Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Суми в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради, Сумської міської ради в особі Сумського міського голови Лисенка Олександра Миколайовича, третя особа: Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради про визнання дій незаконними, стягнення заробітної плати та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні,
в с т а н о в и в:
Позивач ОСОБА_3 звернувся до суду з вказаним позовом та свої вимоги мотивує тим, що 26 лютого 2018 року розпорядженням Сумського міського голови Лисенка О.М. № 66-К від 23 лютого 2018 року він був призначений на посаду директора Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради на підставі Контракту від 23 лютого 2018 року, укладеному між ним та Сумською міською радою в особі міського голови Лисенко О.М. Строк дії Контракту встановлювався з 26 лютого 2018 року по 26 лютого 2019 року, Додатковою угодою № 2 від 25 вересня 2018 року до Контракту внесені зміни до п.6.1 Контракту та викладено в новій редакції: Цей Контракт діє з 26 лютого 2018 року по 26 лютого 2021 року.
05 січня 2021 року позивач надав роботодавцю заяву про продовження трудового договору шляхом переукладання контракту на новий термін з 27 лютого 2021 року.
Однак, 25 лютого 2021 року електронною поштою отримав копію розпорядження міського голови № 71-Р від 24 лютого 2021 року «Про здійснення заходів щодо стабілізації роботи комунального підприємства Центр догляду за тваринами СМР», яким позивачу терміново необхідно було забезпечити передачу основних засобів, нематеріальних активів та оборотних запасів, матеріалів, печатки КП Центр догляду за тваринами СМР до Департаменту інфраструктури міста (Журбі О.І.).
При цьому провести повний розрахунок з працівниками, які підлягали скороченню чи відмовилися від продовження роботи у зв`язку зі змінами істотних умов праці.
Департаменту інфраструктури міста СМР необхідно було створити комісію по передачі матеріальних цінностей від директора ОСОБА_3
25 лютого 2021 року своїм листом позивач відповідно до Розпорядження міського голови від 25 лютого 2021 р. № 71-Р повідомив роботодавця ( Лисенко О.М. ), що станом на 25 лютого 2021 року заборгованість Департаменту інфраструктури міста за надані КП «Центр догляду за тваринами» СМР послуги складає 29879,94 грн. Фінансова підтримка, що не перерахована на даний час складає 24888,00 грн. На рахунку підприємства 6400,00 грн.
Фонд заробітної плати за лютий 2021 року складає 66618,82 грн., в тому числі 37338,81 грн. заробітної плати та компенсації за невикористану відпустку при звільнені керівника.
Виплатити заробітну плату працівникам за лютий 2021 року буде можливо лише після виконання фінансових зобов`язань та погашення заборгованості Департаментом інфраструктури міста СМР. Заборгованості перед звільненими та скороченими працівниками у підприємства немає.
Розпорядженням міського голови № 81-к від 23 лютого 2021 року (з яким позивач фактично був ознайомлений лише 26 лютого 2021 року) ОСОБА_3 було звільнено з посади директора КП Центр догляду за тваринами СМР з 26 березня 2021 р. у зв`язку з закінченням строку трудового договору.
При цьому Розпорядженням міського голови № 87-к від 26 лютого 2021 року було внесено зміни до Розпорядження міського голови № 81-к від 23 лютого 2021 року в частині цифри і слова 26 березня 2021 року змінено на 26 лютого 2021 року.
26 лютого 2021 року, враховуючи наявність коштів на рахунках підприємства та, зважаючи на бездіяльність роботодавця в частині створення належних умов для матеріального забезпечення і організації роботи Керівника (п. 1.1. Контракту) керівнику було виплачено лише 23828 грн. заробітної плати при звільненні.
Таким чином, позовні вимоги мотивовано тим, що 26 лютого 2021 року, у день звільнення керівника з роботи з ним не було проведено виплати всіх сум, що належать йому від підприємства на день звільнення.
19 березня 2021 року о 16:29 на картковий рахунок позивача було перераховано 2822,00 грн. заробітної плати.
Середньоденна заробітна плата позивача складає 974,44 грн, а час затримки розрахунку при звільненні, слід рахувати за період з дня звільнення 26 лютого 2021 р. по 19 березня 2021 року, тобто, по день перерахування 2822 грн. заборгованості по заробітній платі і складає 14 робочих днів. Отже, середній заробіток за весь час затримки належних позивачу виплат по день перерахування на картковий рахунок позивача заробітної плати складає 974,44 грн. х 14 =13642,12 грн.
Під час підготовки позову та аналізу наданих документів встановлено, що керівнику підприємства з 01 грудня 2018 року не виплачувалася заробітна плата в повному обсязі.
30 листопада 2018 року було прийнято Колективний договір КП «Центр догляду за тваринами СМР».
П. 4.1.2. Колективного Договору КП «Центр догляду за тваринами» СМР на 2018-2020 р. було встановлено мінімальну тарифну ставку (оклад) за просту некваліфіковану працю у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, а мінімальну тарифну ставку робітника І розряду в розмірі не менше 120 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
30 листопада 2018 року Додатковою угодою № 3 до Контракту було внесено зміни до абз.1 п.3.2.1. та встановлено розмір посадового окладу 9605,00 грн. згідно з розрахунком посадового окладу Керівника (додаток № 1 до Контракту), який визначено як 1921,00*5=9605 грн.
При цьому не було враховано, що відповідно до Колективного Договору на 2018-2020 р. було встановлено мінімальну тарифну ставку (оклад) за просту некваліфіковану працю у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, а мінімальну тарифну ставку робітника І розряду в розмірі не менше 120% розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто фактично розмір посадового окладу Керівника повинен був розрахований за формулою: 1921,00*1,2*5= 11526 грн.
Враховуючи вищезазначене Керівник не отримав заробітну плату у грудні 2018 року розмірі 11526-9605= 1921грн.
28 грудня 20218 року до Колективного Договору КП «Центр догляду за тваринами» СМР внесено зміни, а саме: п. 4.1.2. розділу IV «Оплата праці» викласти в такій редакції: «4.1.2. Мінімальну тарифну ставку (оклад) за просту некваліфіковану працю у розмірі прожиткового мінімуму, установленого для працездатних осіб, а мінімальну тарифну ставку робітника 1 розряду в розмірі не менше ніж 140 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За умови подальшої зміни законодавчо встановленого розміру прожиткового мінімуму переглядаються мінімальна тарифна ставка (оклад) за просту некваліфіковану працю та мінімальний розмір тарифної ставки робітника 1 розряду з часу його запровадження з дотриманням встановлених цим Колективним договором співвідношень розмірів тарифних ставок і посадових окладів».
Додатковою угодою № 4 до Контракту було встановлено з 01 січня 2019 року посадовий оклад Керівника у розмірі 14792,00 грн. за формулою: 1921*1,4*5,5=14792,00 грн.
Однак при цьому у липні 2019 року не було внесено зміни до Контракту керівника в частині зміни розміру посадового окладу у зв`язку з зміною прожиткового мінімуму з 01 липня 2019 року -2007 грн.
Таким чином керівнику неправомірно з 01 липня 2019 року не було встановлено посадовий оклад у розмірі: 2007*1,4*5,5= 15454 грн.
Тобто з 01 липня 2019 р. по 30 листопада 2019 р. позивач не отримав заробітну плату у розмірі 15454-14792=662 грн * 5 місяців = 3310 грн.
З 01 грудня 2019 року також не було внесено зміни до Контракту керівника в частині зміни розміру посадового окладу у зв`язку з зміною прожиткового мінімуму, а саме прожитковий мінімум було встановлено у розмірі 2102 грн.
Таким чином з 01 грудня 2019 року по 31 грудня 2019 року посадовий оклад керівника повинен був складати 2102*1,4*5,5= 16185,40 грн. Натомість керівник недоотримав заробітну плату у розмірі 16185,40- 14792=1393,40 грн.
Додатковою угодою № 5 до Контракту було встановлено з 01 січня 2020 року посадовий оклад Керівника у розмірі 18497,60 грн. за формулою: 2102*1,6*5,5=18497,60 грн.
Однак при цьому у липні 2020 року знову не було внесено зміни до Контракту керівника в частині зміни розміру посадового окладу у зв`язку з зміною прожиткового мінімуму з 01 липня 2020 р. - 2197 грн.
Таким чином керівнику неправомірно з 01 липня 2020 року не було встановлено посадовий оклад у розмірі: 2197*1,6*5,5= 19333,6 грн.
Тобто з 01 липня 2020 року по 30 листопада 2020 року керівник не отримав заробітну плату у розмірі 19333,60-18497,60=836 грн * 5 місяців = 4180 грн.
З 01 грудня 2020 року також не було внесено зміни до Контракту керівника в частині зміни розміру посадового окладу у зв`язку з зміною прожиткового мінімуму, а саме прожитковий мінімум було встановлено у розмірі 2270 грн.
Таким чином з 01 грудня 2020 року по 31 грудня 2020 року посадовий оклад керівника повинен був складати 2270*1,6*5,5= 19976,00 грн. Натомість керівник недоотримав заробітну плату у розмірі 19976,00-18497,60=1478,40 грн.
Враховуючи вищезазначене в загальному підсумку позивач з вини роботодавця не отримав заробітну плату в сумі 12282 грн. 80 коп.
Посилаючись на вказане, просить стягнути з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь позивача 13642,12 грн. середнього заробітку за час затримки розрахунку по виплаті заробітної плати за період з 26 лютого 2021 року по 19 березня 2021 року; стягнути з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь позивача заробітну плату у розмірі 12282,80 грн.; стягнути з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь позивача середній заробіток за час затримки розрахунку по виплаті заробітної плати за період з 20 березня 2021 року по день вирішення справи по суті.
Ухвалою Зарічного районного суду м. Суми від 29 червня 2021 року позовну заяву залишено без руху, позивачу надано строк для усунення недоліків.
08 липня 2021 року від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог (а.с. 66-72).
В цій заяві позивач вказує про те що, відповідно до п. 1.1 контракту від 23 лютого 2018 року керівник (позивач) зобов`язується безпосередньо і через адміністрацію КП «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради здійснювати поточне управління (керівництво) підприємством, забезпечувати його беззбиткову діяльність, ефективне використання і збереження закріпленого за підприємством комунального майна, а власник (Сумська міська рада в особі Сумського міського голови Лисенко О.М.) зобов`язується створити належні умови для матеріального забезпечення і організації роботи керівника.
Прийняття і звільнення керівника із займаної посади здійснюється на підставі розпорядження міського голови (п. 1.3).
п. 3.1. Контракту передбачено, що оплата праці та соціально-побутове забезпечення керівника підприємства здійснюється згідно з Постановою КМУ від 19 травня 1999 р. № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств», галузевими генеральними угодами, колективними договорами та положенням про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Суми
п. 3.2. Контракту передбачено, що за виконання обов`язків, передбачених контрактом, враховуючи середньооблікову чисельність працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік або чистий дохід від реалізації товарів, за даними останньої річної фінансової звітності у кратності до мінімального посадового окладу(ставки) працівника основної професії, визначеної в колективному договорі, Керівнику встановлюється посадовий оклад.
Пунктом 1.4 рішення Сумської міської ради від 22 лютого 2017 року №1831-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 28 березня 2012 року №1343-МР «Про Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Суми» доповнено новим додатком 4 «Положення про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Суми».
Розділом ІІ вищезазначеного Положення регулюється розмір посадового окладу керівника, зокрема:
п. 2.1 Розмір посадового окладу керівника підприємства, що належить до територіального громади міста Суми (далі - керівник) встановлюється залежно від середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік або чистого доходу від реалізації товарів (робіт, послуг), за даними останньої річної фінансової звітності, у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії, визначеної в Колективному договорі, згідно з додатком №1 до Положення про оплату праці.
Розрахунок посадового окладу керівника комунального підприємства (додаток №2 до Положення) є невід`ємною частиною Контракту.
п. 2.2 У разі наявності можливості застосування двох і більше максимально допустимих розмірів посадового окладу Керівника згідно з додатком № 1 до Положення про оплату праці використовується найвищий із максимально допустимих розмірів посадових окладів.
п. 2.3. Ставка працівника основної професії підприємства враховується відповідно до основної професії, визначеної в Колективному договорі.
п. 2.4. Посадовий оклад Керівника змінюються відповідно до зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб згідно з чинним законодавством.
Враховуючи вищезазначене, відповідач по справі Сумська міська рада в особі міського голови Лисенко О.М. протягом 2018-2020 років не виконувала умови контракту, зокрема, в частині недотримання зобов`язань по оплаті праці в повному обсязі позивача, як керівника комунального підприємства. А саме, розмір посадового окладу керівника комунального підприємства не переглядався відповідно до зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб згідно з чинним законодавством.
Уточнивши позовні вимоги, ОСОБА_3 просить суд визнати незаконними дії Сумської міської ради в особі міського голови Лисенка М.О. в частині невиконання умов п.3.2 Контракту, укладеному між Сумською міською радою в особі Сумського міського голови Лисенка О.М. та ОСОБА_3 23 лютого 2018 року;
стягнути з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь ОСОБА_3 13642,12 грн. середнього заробітку за час затримки розрахунку по виплаті заробітної плати за період з 26 лютого 2021 року по 19 березня 2021 року;
стягнути з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь позивача ОСОБА_3 заробітну плату у розмірі 12282,80 грн.;
стягнути з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь позивача ОСОБА_3 середній заробіток за час затримки розрахунку по виплаті заробітної плати за період з 20 березня 2021 року по день вирішення справи по суті.
Ухвалою Зарічного районного суду м. Суми від 21 липня 2021 року відкрито провадження по справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи, призначено судове засідання на 03 листопада 2021 року о 16 год. 00 хв.
11 серпня 2021 року від представника третьої особи Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради надійшли пояснення по справі, в яких висловлює позицію незгоди з позовом, просить суд відмовити у задоволенні позову з наступних підстав.
По - перше, 23 лютого 2018 року між ОСОБА_3 та Сумською міською радою в особі міського голови Лисенка О.О. укладено контракт (далі - Контракт), відповідно до якого позивач прийнятий на посаду директора «Центр догляду за тваринами».
Відповідно до п.2.1. Рішення Сумської міської ради від 22 лютого 2017 року №1831-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 28 березня 2012 року № 1343 «Про Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Суми» ( далі - Рішення) розмір посадового окладу керівника підприємства, що належить до територіальної громади міста Суми встановлюється залежно від середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік або чистого доходу від реалізації товарів (робіт, за даними останньої річної фінансової звітності, у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії, визначеної в Колективному договорі. Розрахунок посадового окладу керівника комунального підприємства є невід`ємною частиною Контракту.
Розмір посадового окладу директора КП «Центр догляду за тваринами» визначено в контракті, виходячи з відповідних показників, у тому числі розміру мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії.
Згідно п.4.2.1 Колективного договору КП «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради на 2018-2020 роки мінімальна тарифна ставка (оклад) за просту некваліфіковану працю у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, а мінімальну тарифну ставку працівника І розряду в розмірі не менше 120 % розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Звертається увага суду на те, що відповідно до ч. 6 ст. 96 КЗпП мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не менше ніж прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
Додатковими угодами №№1, 3, 4, 5, 6 до контракту позивачу змінювались умови оплати праці у бік збільшення у зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
Таким чином, твердження позивача про те, що посадовий оклад мав змінюватись у зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму з 01 липня та з 01 грудня відповідного року є безпідставним. Крім того, позивач не надав доказів підвищення з 01 липня та з 01 грудня відповідного року мінімальної тарифної ставки (окладу) працівника основної професії.
По-друге, доводи ОСОБА_3 про те, що Сумською міською радою в особі міського голови Лисенка О.М. не дотримувались умови контракту в частині оплати праці не відповідають дійсності. Так, виплата заробітної плати здійснювалась відповідно до розміру визначеного в контракті, а саме, в розрахунках посадового окладу керівника КП «Центр догляду за тваринами», які в силу п. 3.2.1. контракту, є його невід`ємною частиною.
Розмір посадового окладу, що наведений у позовній заяві, і який, на думку позивача, мав бути виплачений, ні у контракті, ні у додаткових угодах не передбачено, відповідно, постає питання, які саме умови контракту не дотримані Сумською міською радою.
Крім того, звертає увагу на те, що при укладанні контракту та додаткових угод жодних нарікань або зауважень про розмір посадового окладу у ОСОБА_3 не виникало. Позивачем підписано контракт, додаткові угоди та всі розрахунки посадового окладу.
По-третє, відповідно п. 1.2 Статуту КП «Центр догляду за тваринами» підприємство має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку, штамп, бланки зі своїм найменуванням тощо. Права і обов`язки юридичної особи Підприємство набуває з дня його державної реєстрації.
Пунктом 4.4 Статуту передбачено, що безпосереднє керівництво Підприємством здійснює директор Підприємства, який призначається та звільняється з посади розпорядженням міського голови. Директор Підприємства за погодженням з Уповноваженим органом визначає організаційну структуру та штатний розпис Підприємства.
ОСОБА_3 у своїй позовній заяві акцентує увагу на своєму праві на певний розмір оплати праці, однак не враховує, що Контрактом (розділ II) передбачено його обов`язки як керівника підприємства, зокрема, щодо:
забезпечення беззбитковості діяльності підприємства, отримання підприємством прибутку, який необхідний, як мінімум для самоокупності підприємства, відновлення основних виробничих фондів та задоволення соціально-побутових потреб трудового колективу;
забезпечувати дотримання законодавства про працю, правил і норм охорони праці, техніки безпеки, соціального захисту відповідно до вимог чинного законодавства;
забезпечувати своєчасну сплату податків, інших обов`язкових платежів до бюджетів всіх рівнів, внесків до пенсійного та страхових фондів та виплату заробітної плати працівникам підприємства чи дотримання графіку погашення відповідної заборгованості. Недопущення заборгованості із заробітної плати працівникам підприємства.
Відповідно до п. 3.6 Контракту виплата нарахувань встановлені даним розділом Контакту, здійснюється виходячи із умов колективного договору та фінансових можливостей підприємства.
Крім того, п. 4.2 Контракту визначено, що керівник несе персональну відповідальність за фінансовий стан підприємства, а також за своєчасність, достовірність ведення бухгалтерського обліку, статистичної та іншої державної звітності.
Звертає увагу суду на те, що пунктом 2.7. Рішення Сумської міської ради від 22 лютого 2017 року №1831-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 28 березня 2012 року №1343 МР «Про Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіально громади міста Суми» передбачено, що відповідальність за достовірність наданої інформації стосовно середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік, чистого доходу від реалізації товарів (робіт, послуг) та посадового окладу (ставки) працівника основної професії несе керівник та головний бухгалтер підприємства.
Оскільки розрахунки посадового окладу керівника КП «Центр догляду з тваринами» формувались керівником та головним бухгалтером комунального підприємства, тому саме останні і є відповідальними за достовірність внесення відомостей стосовно розміру посадового окладу (ставки) працівника основної професії, про що свідчать підписи на розрахунках.
Таким чином, позивач, подаючи позовну заяву та користуючись тим, що вже не є керівником та головним бухгалтером комунального підприємства, хоче перекласти персональну відповідальність на Сумську міську раду та КП «Центр догляду за тваринами» за свої ж дії, які вчинив будучи керівником комунального підприємства.
По-четверте, твердження позивача про бездіяльність роботодавця в частині створення належних умов для матеріального забезпечення і організації роботи керівника ґрунтується лише на одному листі від 25 лютого 2021 року, направленому на ім`я міського голови про заборгованість Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради. Однак, відомості, зазначені у вказаному листі спростовуються наступним.
28 грудня 2020 року між Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради та КП «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради укладено договір № 1050-б на надання послуг з регулювання чисельності тварин у населених пунктах, в тому числі безпритульних (далі - Договір).
Відповідно до п. 4.1, 4.4 Договору розрахунки за надані послуги проводяться шляхом перерахунку коштів на розрахунковий рахунок Виконавця після підписання сторонами актів здачі-приймання наданих послуг у межах відповідних бюджетних призначень на 2021 рік, передбачених графіком фінансування.
Взаєморозрахунки за надані послуги проводяться на підставі акту здачі-приймання наданих послуг, підписаного та завіреного печатками Замовника та Виконавця, які готує Виконавець до 25 числа (при необхідності до 13 числа - за першу половину місяця) кожного місяця після надання послуг, а Замовник оплачує надані послуги.
Акти наданих послуг на загальну суму 29879,94 грн., складені 25 лютого 2021 року. Департаментом інфраструктури міста СМР 26 лютого 2021 року здійснено оплату наданих послуг на суму 29879,94 грн., що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Відповідно до розрахунку до кошторису по КПКВК 1216020 «Забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги» передбачено кошти на загальну суму фінансової підтримки 300 тис. грн. на рік, з розрахунку 25 тис. на місяць.
Так, комунальному підприємству «Центр догляду за тваринами» 11 лютого 2021 року Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради було перераховано кошти в сумі 49800,08 грн. як фінансова підтримка підприємству, тому перерахувати додатково кошти в сумі 24888,00 грн. в лютому 2021 не було законних підстав.
Таким чином, станом на 26 лютого 2021 року (на день звільнення) у Департаменту інфраструктури міста СМР жодних фінансових зобов`язань та заборгованості перед KП «Центр догляду за тваринами» СМР не було. А тому в силу п.4.2 Контракту сума заробітної плати в розмірі 2822,00 грн. не своєчасно виплачена саме з вини ОСОБА_3 , який ніс персональну відповідальність за фінансовий стан підприємства та мав забезпечити беззбитковість діяльності підприємства (а.с.85-87).
13 серпня 2021 року від представника Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради надійшов відзив на позов, в якому зазначає, що позов ОСОБА_3 є необґрунтованим та безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню з таких підстав.
Так вказує на те, що розмір посадового окладу, що наведений у позовній заяві і який на думку позивача мав бути виплачений ні у контракті, ні у додаткових угодах не передбачено, відповідно, постає питання, які саме умови Контракту не дотримані Сумською міською радою.
Крім того, звертає увагу на те, що при укладанні контракту та додаткових угод жодних нарікань або зауважень про розмір посадового окладу у ОСОБА_3 не виникало. Позивачем підписано контракт, додаткові угоди та всі розрахунки посадового окладу.
28 грудня 2020 року між Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради та КП «Центр догляду за тваринами» СМР укладено договір № 1050-6 на надання послуг з регулювання чисельності тварин у населених пунктах, в тому числі безпритульних (далі - Договір).
Відповідно до п. 4.1, 4.4 Договору розрахунки за надані послуги проводяться шляхом перерахунку коштів на розрахунковий рахунок Виконавця після підписання сторонами актів здачі-приймання наданих послуг у межах відповідних бюджетних призначень на 2021 рік. передбачених графіком фінансування.
Взаєморозрахунки за надані послуги проводяться на підставі акту здачі-приймання наданих послуг, підписаного та завіреного печатками Замовника та Виконавця, які готує Виконавець до 25 числа (при необхідності до 13 числа - за першу половину місяця) кожного місяця після надання послуг, а Замовник оплачує надані послуги.
Акти наданих послуг на загальну суму 29879,94 грн. складені 25.02.2021. Департаментом інфраструктури міста СМР 26.02.2021 здійснено оплату наданих послуг на суму 29879,94 грн., що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Відповідно до розрахунку до кошторису по КПКВК 1216020 «Забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги» передбачено кошти на загальну суму фінансової підтримки 300 тис. грн. на рік, з розрахунку 25 тис. на місяць.
Так, комунальному підприємству «Центр догляду за тваринами» 11.02.2021 року Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради було перераховано кошти в сумі 49800,08 грн. як фінансова підтримка підприємству, тому перерахувати додатково кошти в сумі 24888,00 грн. в лютому 2021 не було законних підстав.
Таким чином, станом на 26 лютого 2021 року (на день звільнення) у Департаменту інфраструктури міста СМР жодних фінансових зобов`язань та заборгованості перед КП «Центр догляду за тваринами» СМР не було. А тому в силу п.4.2 Контракту сума заробітної плати в розмірі 2822,00 грн. не своєчасно виплачена саме з вини ОСОБА_3 , який ніс персональну відповідальність за фінансовий стан підприємства та мав забезпечити беззбитковість діяльності підприємства (а.с.117-121).
11 серпня 2021 року від представника Сумської міської ради надійшов відзив на позов, в якому зазначає, що позов ОСОБА_3 є необґрунтованим та безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню. У відзиві вказує на те, що Пунктом 3.1 Контракту передбачено, що оплата праці та соціально-побутове забезпечення керівника підприємства здійснюється згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.05.1999 № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств галузевими генеральними угодами, колективними договорами та Положенням про умови та розміри оплати праці керівників підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Суми.
Постановою Кабінету Міністрів України № 859 від 19.05.1999 надано право керівникам органів місцевого самоврядування встановлювати виключні умови оплати праці, зокрема, розмір посадового окладу керівника підприємства залежно від середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік, вартості активів підприємств або чистого доходу від реалізації товарів (робіт, послуг), за даними останньої річної фінансової звітності, у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) про умови основної професії згідно з додатком 1.
Відповідно до п. 2.1. Рішення Сумської міської ради від 22 лютого 2017 року №1831-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 28 березня 2012 року №1343-МР «Про Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Суми» (далі - Рішення) розмір посадового окладу керівника підприємства, що належить до територіальної громади міста Суми встановлюється залежно від середньооблікової чисельності працівників еквіваленті повної зайнятості за рік або чистого доходу від реалізації товарів, робіт, послуг за даними останньої річної фінансової звітності, у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії, визначеної в Колективному договорі. Розрахунок посадового окладу керівника комунального підприємства є невід`ємною частиною Контракту.
Таким чином, розмір посадового окладу директора КП «Центр догляду за тваринами» визначено в контракті, виходячи з відповідних показників, у тому числі розміру мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії.
Згідно п.4.2.1 Колективного договору КП «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради на 2018-2020 роки мінімальна тарифна ставка (оклад) за просту некваліфіковану працю у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, а мінімальну тарифну ставку працівника І розряду в розмірі не менше 120 % розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Звертає увагу суду на те, що відповідно до ч. 6 ст. 96 КЗпП мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
Відповідними додатковими угодами до контракту позивачу змінювались умови оплати праці у бік збільшення у зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
Таким чином, твердження позивача про те, що посадовий оклад мав змінюватись у зв`язку з підвищенням прожиткового мінімуму з 01 липня та з 01 грудня відповідного року с безпідставним. Крім того, позивач не надав доказів підвищення з 01 липня та з 01 грудня відповідного року мінімальної тарифної ставки (окладу) працівника основної професії.
Доводи ОСОБА_3 про те, що Сумською міською радою в особі міського голови Лисенка О.М. не дотримувались умови контракту в частині оплати праці не відповідають дійсності. Так, виплата заробітної плати здійснювалась відповідно до розміру визначеного в Контракті, а саме, в розрахунках посадового окладу керівника КП «Центр догляду за тваринами», які в силу п. 3.2.1. контракту, є його невід`ємною частиною.
Розмір посадового окладу, що наведений у позовній заяві і який на думку позивача мав бути виплачений ні у контракті ні у додаткових угодах не передбачено, відповідно, постає питання, які саме умови Контракту не дотримані Сумською міською радою.
Крім того звертає увагу на те, що при укладанні контракту та додаткових угод жодних нарікань або зауважень про розмір посадового окладу у ОСОБА_3 не виникало. Позивачем підписано контракт, додаткові угоди та всі розрахунки посадового окладу.
ОСОБА_3 у своїй позовній заяві акцентує увагу на своєму праві на певний розмір оплати праці, однак не враховує, що контрактом (розділ II) передбачено його обов`язки як керівника підприємства..
Відповідно до п. 3.6 Контракту виплата нарахувань встановлені даним розділом контакту, здійснюється виходячи із умов колективного договору та фінансових можливостей підприємства.
Крім того, згідно п. 4.2 Контракту керівник несе персональну відповідальність за фінансовий стан підприємства, а також за своєчасність, достовірність ведення бухгалтерського обліку, статистичної та іншої державної звітності (а.с.155-156).
03 листопада 2021 року протокольною ухвалою суду по справі оголошено перерву до 06 грудня 2021 року в зв`язку з закінченням відведеного процесуального часу.
06 грудня 2021 року розгляд справи відкладено до 22 лютого 2022 року у зв`язку із зайнятістю головуючого у розгляді справи №591/4004/19 .
В зазначеному судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги в повному обсязі, представник відповідача Сумської міської ради позовні вимоги не визнала, просить в задоволенні позову відмовити.
Інші учасники справи до суду не з`явилися, про день та час розгляду справи сповіщені судом належним чином.
Суд, вислухавши думку учасників справи, які з`явилися в судове засідання, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Частина 3 ст. 12 ЦПК України встановлює обов`язок кожної сторони довести ті обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Також згідно ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених ст. 82 цього Кодексу.
Під час судового розгляду встановлено, що на підставі розпорядження Сумського міського голови Лисенка О.М. № 66-К від 23 лютого 2018 року ОСОБА_3 призначений на посаду директора Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради з 26 лютого 2018 року з укладенням контракту (а.с. 10).
23 лютого 2018 року між ОСОБА_3 та Сумською міською радою укладений контракт (далі - Контракт) (а.с. 11-15).
Строк дії Контракту встановлювався з 26 лютого 2018 року по 26 лютого 2019 року (п. 6.1).
Розділом ІІІ вказаного контракту визначено умови матеріального забезпечення керівника.
Згідно п. 3.1. Контракту оплата праці та соціально-побутове забезпечення Керівника підприємства здійснюється згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19 травня 1999 № 859 «Про умови і розмірі оплати праці керівниці підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств (зі змінами) (далі - Постанова), галузевими генеральними угодами, колективними договорами та Положенням про умови і розмірі оплати праці керівників підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Суми.
За п. 3.2. Контракту за виконання обов`язків, передбачених цим Контрактом, враховуючи середньооблікову чисельність працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік або чистий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг), за даними останньої річної фінансової звітності, у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії, визначеної в колективному договору, керівнику встановити розмір посадового окладу згідно з розрахунком посадового окладу Керівника (додаток № 1 до Контракту), який є його невід`ємною частиною.
Заробітна плата підлягає індексації та компенсації згідно з чинним законодавством України.
Посадовий оклад Керівника змінюється відповідно до зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб згідно з чинним законодавством.
Згідно розрахунку посадового окладу керівника КП «Центр догляду за тваринами» СМР, який є додатком № 1 до контракту між Сумською міською радою та ОСОБА_3 , посадовий оклад керівника визначений в розмірі 4933 грн. 60 коп. (а.с. 234).
Додатковою угодою № 2 від 25 вересня 2018 року до Контракту внесено зміни до п.6.1, який викладено в новій редакції: «Цей Контракт діє з 26 лютого 2018 року по 26 лютого 2021 року» (а.с.18).
30 листопада 2018 року укладено Додаткову угоду № 3 до Контракту між Сумською міською радою та ОСОБА_3 від 23 лютого 2018 року, якою внесено зміни до Контракту, а саме: абзац перший пункту 3.2.1 домовились викладено в новій редакції: «3.2.1. Розмір посадового окладу, який складає 9605 грн. 00 коп. згідно з розрахунком посадового окладу керівника (додаток №1 до Контракту), який є його невід`ємною частиною» (а.с. 19).
Додаток №1 до Контракту викладено у новій редакції, відповідно до якого посадовий оклад (ставка) працівника основної професії становить 1921,00 грн. Посадовий оклад керівника складає 9605,00 грн. (а.с. 20).
Вказані зміни до Контракту були внесені за результатами подання керівника уповноваженого органу (а.с. 21).
04 січня 2019 року укладено Додаткову угоду № 4 до Контракту, згідно якої внесено зміни до Контракту, а саме: абзац перший пункту 3.2.1 викладено в новій редакції: «3.2.1. Розмір посадового окладу, який складає 14792 грн. 00 коп. згідно з розрахунком посадового окладу керівника (додаток №1 до Контракту), який є його невід`ємною частиною» (а.с. 22).
Додаток №1 до Контракту викладено у новій редакції, відповідно до якого чистий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) за попередній 2018 рік складає 666,73грн., посадовий оклад (ставка) працівника основної професії становить 2689,40 грн. Посадовий оклад керівника складає 14792,00 грн. (а.с. 23).
02 січня 2020 року укладено Додаткову угоду №5 до Контракту, якою внесено зміни до Контракту, а саме: абзац перший пункту 3.2.1 викладено в новій редакції: «3.2.1. Розмір посадового окладу складає 18497 грн. 60 коп. згідно з розрахунком посадового окладу керівника (додаток №1 до Контракту), який є його невід`ємною частиною» (а.с. 24).
Додаток №1 до Контракту викладено у новій редакції, відповідно до якого чистий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) за попередній 2019 рік складає 739,60 грн., посадовий оклад (ставка) працівника основної професії становить 3363,20 грн. Посадовий оклад керівника складає 18497,60 грн. (а.с. 25).
09 грудня 2020 року укладено Додаткову угоду № 6 до Контракту, якою внесено зміни до Контракту, а саме: абзац перший пункту 3.2.1 викладено в новій редакції: «3.2.1. Розмір посадового окладу складає 19976 грн. 00 коп. згідно з розрахунком посадового окладу керівника (додаток №1 до Контракту), який є його невід`ємною частиною» (а.с. 26).
Додаток №1 до Контракту викладено у новій редакції, відповідно до якого чистий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) за попередній 2018 рік складає 739,60 грн., посадовий оклад (ставка) працівника основної професії становить 3632,00 грн. Посадовий оклад керівника складає 19976,00 грн.(а.с. 27).
Розпорядженням Сумського міського голови Лисенка О.М. № 81-К від 23 лютого 2021 року ОСОБА_3 звільнений з посади директора Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради 26 березня 2021 року у зв`язку із закінченням строку трудового договору (пункт 2 статті 36 КЗпП України) (а.с.16).
Розпорядженням Сумського міського голови Лисенка О.М. № 87-К від 26 лютого 2021 року внесено зміни до розпорядження міського голови від 23 лютого 2021 року №81-к «Про звільнення ОСОБА_3 », а саме: цифри і слова «26 березня 2021 року» замінено на «26 лютого 2021 року» (а.с.17).
Розпорядженням міського голови м. Суми Лисенка О.М. № 71-Р від 25 лютого 2021 року «Про здійснення заходів щодо стабілізації роботи комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» та у зв`язку з закінченням контракту з керівником Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради, директору комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради ( ОСОБА_3 ) терміново забезпечити:
-передачу основних засобів, нематеріальних активів та оборотних запасів, матеріалів та печатки комунального підприємства до Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради (ОСОБА_2),
-погашення заборгованості по заробітній платі працівникам підприємства;
-повний розрахунок працівників, які підлягають скороченню, чи відмовилася від продовження роботи у зв`язку зі зміною істотних умов праці;
-Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради (ОСОБА_2) створити комісію по передачі основних та оборонних засобів, матеріалів та печатки від директора комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» (а.с. 28).
25 лютого 2021 року позивач на адресу міського голови м. Суми Лисенко О.М. надіслав листа, в якому на Розпорядження міського голови від 25 лютого 2021 р. № 71-Р повідомив, що станом на 25 лютого 2021 року заборгованість Департамента інфраструктури міста за надані КП «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради послуги складає 29879,94 грн. Фінансова підтримка, що не перерахована на даний час складає 24888,00 грн. На рахунку підприємства 6400,00 грн.
Фонд заробітної плати за лютий 2021 року складає 66618,82 грн., в тому числі 37338,81 грн. заробітної плати та компенсації за невикористану відпустку при звільнені керівника.
Виплатити заробітну плату працівникам за лютий 2021 року буде можливо лише після виконання фінансових зобов`язань та погашення заборгованості Департаментом інфраструктури міста СМР. Заборгованості перед звільненими та скороченими працівниками у підприємства немає (а.с. 29).
Наказом Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради від 25 лютого 2021 року №16-13 наказано створити комісію для здійснення передачі основних засобів, нематеріальних активів та оборотних запасів, матеріалів та печатки комунального підприємства до Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради (а.с.30).
З виписки АТ «ПриватБанк» вбачається, що 19 березня 2021 року ОСОБА_3 отримав заробітну плату в сумі 2 822,87 грн. (а.с. 52).
Згідно зі статтею 21 КЗпП України трудовий договір - це угода між працiвником та власником пiдприємства, установи, органiзацiї або уповноваженим ним органом чи фiзичною особою. Працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цiєю угодою, та дотримуватись внутрiшнього трудового розпорядку, а власник пiдприємства, установи, органiзацiї або уповноважений ним орган чи фiзична особа зобов`язується виплачувати працiвниковi заробiтну плату й забезпечувати умови працi, передбаченi законодавством про працю, колективним договором i угодою сторiн.
При укладенні з позивачем Контракту, за погодженням сторін було встановлено умови матеріального забезпечення позивача, зокрема щодо розміру посадового окладу, та жодних заперечень проти укладання такого Контракту позивачем не заявлялись та не оспорювались.
У відповідності до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України № 859 від 19 травня 1999 року «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об`єднань державних підприємств» надано керівникам центральних органів виконавчої влади, Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, керівникам місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, наглядовій раді суб`єкта господарювання державного сектору економіки, а також керівнику уповноваженого суб`єкта господарювання з управління об`єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі, які укладають контракти з керівниками підприємств, заснованих на державній власності, у тому числі казенних, та об`єднань державних підприємств, утворених центральними органами виконавчої влади відповідно до законодавства, підприємств, які належать Автономній Республіці Крим, підприємств, заснованих на комунальній власності, право встановлювати такі виключні умови оплати праці:
1) розмір посадового окладу керівника підприємства залежно від середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік, вартості активів підприємства або чистого доходу від реалізації товарів (робіт, послуг), за даними останньої річної фінансової звітності, у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії згідно з додатком 1.
Рішенням Сумської міської ради від 22 лютого 2017 року №1831-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 28 березня 2012 року №1343-МР «Про Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Суми» внесено зміни до вказаного Порядку в частині розділу ІІІ додатку 2 до рішення, що стосується умов матеріального та соціально-побутового забезпечення керівника.
Згідно п. 2.1. Положення про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Суми (далі - Положення), розмір посадового окладу керівника підприємства, що належить до територіальної громади міста Суми (далі - Керівник) встановлюється залежно від середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік або чистого доходу від реалізації товарів (робіт, послуг), за даними останньої річної фінансової звітності, у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії, визначеної в Колективному договорі, згідно з додатком № 1 до Положення про оплату праці.
Розрахунок посадового окладу керівника комунального підприємства (додаток № 2 до Положення) є невід`ємною частиною Контракту.
Відповідно до п. 2.5. Положення посадовий оклад Керівника змінюються відповідно до зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб згідно з чинним законодавством.
У пункті 2.6 Положення вказано, що зміна розміру кратності посадового окладу Керівника здійснюється 1 раз на рік, за результатами річної фінансової звітності (звіт про фінансовий результат (ф.№2) та баланс (ф.№1).
Пункт 2.7 Положення вказує на те, що відповідальність за достовірність наданої інформації стосовно середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості на рік, чистого доходу від реалізації товарів (робіт, послуг) та посадового окладу (ставки) працівника основної професії несе Керівник та головний бухгалтер підприємства (а.с. 235-241).
Під час судового розгляду встановлено, що при укладенні Контракту та подальшим укладенням додаткових угод до нього позивачу встановлено розмір посадового окладу на підставі розрахунку посадового окладу, визначеного у відповідності до п. 3.2. Контракту та вимог Положення про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Суми.
Пунктом 3.2.1. Контракту визначено, що посадовий оклад Керівника змінюється відповідно до зміни розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб згідно з чинним законодавством. Проте визначене сторонами положення Контракту не суперечить п. 3.2. Контракту, що визначає конкретну методику обчислення посадового окладу керівника, що включає складові середньооблікової чисельності працівників в еквіваленті повної зайнятості за рік або від чистого доходу від реалізації товарів за даними останньої річної фінансової звітності у кратності до мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії, визначеної в колективному договорі.
Під час судового розгляду не було встановлено та доведено належними та допустимими доказами обставин невиконання умов п. 3.2. Контракту Сумською міською радою в особі міського голови Лисенко О.М., оскільки за визначеною Контрактом методикою позивачу визначався посадовий оклад за додатковими угодами від 04 січня 2019 року, 02 січня 2020 року, 09 грудня 2020 року, з урахуванням п. 2.6 Положення про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Суми один раз на рік за результатами річної фінансової звітності.
Таким чином відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог в частині визнання незаконними дій Сумської міської ради в особі міського голови Лисенко О.М. в частині невиконання умов п. 3.2 Контракту, укладеному між Сумською міською радою в особі Сумського міського голови Лисенко О.М. та ОСОБА_3 23 лютого 2018 року.
Оскільки під час судового розгляду не було встановлено обставин, які б вказували на невірне визначення розміру посадового окладу позивача, відсутні підстави для задоволення і позовних вимог про стягнення з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь позивача заробітної плати в розмірі 12282 грн. 80 коп.
Відповідно до частини першої власник або уповноважений ним орган зобов`язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу.
Згідно зі статтею 116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум. В разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен в зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану ним суму.
Статтею 117 КЗпП України передбачено, що в разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку. При наявності спору про розміри належних звільненому працівникові сум власник або уповноважений ним орган повинен сплатити зазначене в цій статті відшкодування в тому разі, коли спір вирішено на користь працівника. Якщо спір вирішено на користь працівника частково, то розмір відшкодування за час затримки визначає орган, який виносить рішення по суті спору.
Таким чином, закон покладає на підприємство, установу, організацію обов`язок провести зі звільненим працівником повний розрахунок, виплатити всі суми, що йому належать. У разі невиконання такого обов`язку виникають передбачені статтею 117 КЗпП України правові підстави для застосування матеріальної відповідальності.
Метою такого законодавчого регулювання є захист майнових прав працівника у зв`язку з його звільненням з роботи, зокрема захист права працівника на своєчасне одержання заробітної плати за виконану роботу, яка є основним засобом до існування працівника, необхідним для забезпечення його життя.
Під час судового розгляду встановлено, що в день звільнення позивача 26 лютого 2021 року відповідачем не здійснено повного розрахунку та наявна заборгованість по сплаті заробітної плати в розмірі 2822 грн. 00 коп., яка була виплачена 19 березня 2021 року.
Посилання представників відповідачів на необгрунтованість заявлених вимог з підстав того, що заборгованість по заробітній платі виникла в зв`язку з діями позивача як керівника комунального підприємства, суд не приймає до уваги, оскільки вони не грунтуються на законі, який покладає обов`язок саме на роботодавця провести виплату усіх належних працівникові сум та не містить жодних застережень щодо залежності такої виплати від добросовісності виконання своїх трудових обов`язків працівником.
З розрахунку позивача вбачається, що середньоденна заробітна плата позивача складає 974 грн. 44 коп.
Період, за який необхідно стягнути середній заробіток з 26 лютого 2021 року по 19 березня 2021 року, складає 14 робочих дні, тому розмір середнього заробітку за весь час затримки розрахунку складає 13642 грн. 12 коп.
В той же час, враховуючи те, що під час судового розгляду не було встановлено порушення вимог законодавства при визначенні нарахованої заробітної плати позивача, відсутні підстави для стягнення з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь позивача середнього заробітку за час затримки розрахунку по виплаті заробітної плати за період з 20 березня 2021 року по день вирішення справи по суті, а тому в цій частині позовні вимоги не підлягають задоволенню.
З огляду на вказане, підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь ОСОБА_3 середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні в сумі 13642 грн. 12 коп. В іншій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача з КП «Центр догляду за тваринами» СМР на користь позивача підлягає стягненню судовий збір в розмірі 908 грн. 00 коп.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 13, 81, 141, 264-265 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОСОБА_3 до Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради, Сумської міської ради в особі Сумського міського голови Лисенка Олександра Миколайовича, третя особа: Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради про визнання дій незаконними, стягнення заробітної плати та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні задовольнити частково.
Стягнути з Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради на користь ОСОБА_3 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні в сумі 13642 грн. 12 коп. При виплаті середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні здійснити утримання податків та інших обов`язкових платежів.
Стягнути з Комунального підприємства «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради на користь ОСОБА_3 судовий збір в розмірі 908 грн. 00 коп..
В іншій частині позовних вимог ОСОБА_3 відмовити.
Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Сумського апеляційного суду шляхом подачі в тридцятиденний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. В разі проголошення вступної та резолютивної частини або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, в той же строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач: ОСОБА_3 , місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .
Відповідач: Комунальне підприємство «Центр догляду за тваринами» Сумської міської ради, місцезнаходження: м. Суми, вул. Горького, 2, код ЄДРПОУ 41356825.
Відповідач: Сумська міська рада в особі Сумського міського голови Лисенка Олександра Миколайовича, місцезнаходження: м. Суми, майдан Незалежності, 2, код ЄДРПОУ 23823253.
Третя особа: Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради, місцезнаходження: м. Суми, вул. Горького, 21, код ЄДРПОУ 24013674.
Повне судове рішення виготовлене 07 квітня 2022 року.
Суддя А.П.Сидоренко
Суд | Зарічний районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2022 |
Оприлюднено | 21.06.2022 |
Номер документу | 103881811 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати |
Цивільне
Зарічний районний суд м.Сум
Сидоренко А. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні