Рішення
від 06.04.2022 по справі 160/2224/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 квітня 2022 року Справа № 160/2224/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Коренева А.О.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ АГРО НТ" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ АГРО НТ" з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому позивач просить суд:

визнати протиправними дії ГУ ДПС у Дніпропетровській області як відокремленого підрозділу ДПС щодо включення ТОВ «НТ АГРО НТ» до Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік;

визнати протиправними дії ДПС України щодо включення ТОВ «НТ АГРО НТ» до Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік, затвердженого в.о. Голови ДПС України 24.12.2021 року та зобов`язати ДПС України виключити ТОВ «НТ АГРО НТ» з Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що критерії ризику високого ступеня, які були відображені в ІТС «Електронний кабінет платника» Позивача станом 05.07.2021 року не стали підставою для включення його до плану-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 року. При цьому, на дату подання цього адміністративного позову, в ІТС «Електронний кабінет платника» ТОВ «НТ АГРО НТ» наявні виключно відомості щодо критеріїв ризику високого ступень розрахованого контролюючим органом станом на 05.03.2021, серед переліку яких такий критерій ризику високого ступеня як «Наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операції з придбання з сумою податку н додану вартість понад 1 млн грн. або понад 5 відсотків загального обсяг податкового кредиту, але не менше 100 тис, грн.» (за яким Позивач включений План-графік на 2022 рік) через ІТС «Електронний кабінет платника» відсутній та жодним чином до відома ТОВ «НТ АГРО НТ» через ІТС «Електронний кабінет платника» ані Відповідачем - 1, ані Відповідачем -2 не доводилися. Натомість, ТОВ «НТ АГРО НТ» включено до Плану-графіка на 2022 рік з критерієм ризику високого ступеня, який є відмінним від критеріїв ризику високого ступеня розрахованих станом на 05.03.2021 (доведених до відома Позивача в ІТС «Електронний кабінет платника»), а саме «Наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операції з придбання з сумою податку ні додану вартість понад 1 млн грн. або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн.» про наявність цього критерію ризику високого ступеня Позивач дізнався лише після отримання листа ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 04.01.2022 № 86/6/04-36-07-13-08. Вказані обставини, свідчать про протиправність дій ГУ ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України у частині визначення критерію ризику високого ступеня «Наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операції з придбання з сумою податку на додану вартість понад 1 млн грн. або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис, грн.», який не був відображений контролюючими органами ні в ІТС «Електронний кабінет платника» ТОВ «НТ АГРО НТ» станом на 05.03.2021 року, ні в службовій записці підрозділу з питань виявлення та опрацювання податкових ризи Відповідача 1 від 03.11.2021 № 24552/04-36-18-04-16, що свідчить про протиправність дій Відповідачів 1 та 2 щодо включення ТОВ « АГРО НТ» до Плану-графіка на 2022 рік.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2022 року відкрито провадження у справі за цим позовом та ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Крім того, зобов`язано відповідачів надати в строк до 28 лютого 2022 року до суду докази, а саме: документи на підставі, яких протягом 2021 року відбулись зміни розрахунку критеріїв ризику високого ступеню для платника податків - ТОВ «НТ АГРО НТ», відповідно до якого його було включено до Плану-графіка на 2022 рік; документи на підставі, яких включено ТОВ «НТ АГРО НТ» до Плану-графіку на 2022 рік; відомості про контрагентів ТОВ «НТ АГРО НТ», взаємовідносини з якими стали підставою для застосування зазначеного критерію ризику високого ступеня.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2022 року відмовлено у задоволенні заяви ТОВ «НТ АГРО НТ» про забезпечення позову.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14 березня 2022 року продовжено Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області, Державній податковій службі України процесуальний строк, встановлений ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2022 року для подання письмового відзиву на позовну заяву та визначенні ухвалою докази терміном на 15 днів, з дня отримання вказаної ухвали.

29 березня 2022 року до суду надійшов відзив від Головного управлінню ДПС у Дніпропетровській області в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції зазначили, що до підрозділу податкового аудиту ГУ ДПС від підрозділу з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків надійшли обґрунтовані пропозиції для врахування при складанні плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік, у тому числі щодо ТОВ «НТ АГРО НТ». Пропозиції містять інформацію, що за результатами 2020 року ТОВ «НТ АГРО НТ» задекларований дохід у розмірі 100 913,1 тис. грн. ефективність нарахувань 0,2 відс, що нижче ніж середньогалузевий показник (0,58%) на 0,38 пункти. В дод. РІ підприємство відображає суму витрат на формування резерву сумнівних боргів р. 2.1.2 дод. РІ у розмірі 1368,0 тис. грн. У 2020 році підприємство здійснювало імпортні операції з нерезидентом зареєстрованим у державі (Республіка Узбекистан) включеної до переліку територій Постановою КМУ від 27.12.2017 № 1045 відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу І ПК України. Підприємством надана уточнююча декларація за 2020 рік зменшено суму витрат на формування резерву сумнівних боргів на 388,9 тис. грн. та відображено суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг, придбаних у нерезидентів зареєстрованих у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Постановою KM України від 27.12.2017 №1045 відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу І Податкового кодексу України (підпункт 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Податкового кодексу України) у сумі 388,9 тис. грн. Об`єкт оподаткування залишився незмінний. Отже, ТОВ «НТ АГРО НТ» включено до плану - графіка документальних перевірок платників податків на лютий 2022 року до розділу І «документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб» підрозділ Б. «Інші платники податків» І група - «основні підприємства» (код 1201). ТОВ «НТ АГРО НТ» включено до плану - графіка документальних перевірок платників податків у зв`язку з наявністю одного ризику високого ступеня, а саме: наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операції з придбання з сумою податку на додану вартість понад 1 млн. грн. або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн. Враховуючи вищевикладене та зазначені норми чинного законодавства, право визначати перелік платників податків, які повинні бути включені до графіку перевірок та підлягають такій, має саме територіальний податковий орган, проте після чого такий план-графік підлягає обов`язковому затвердженню вищестоящим органом головою ДПС і є обов`язковим до виконання. Отже, власником та розпорядником затвердженого плану-графіка та алгоритму розрахунку критеріїв ризиків несплати податків с ДПС України.

06 квітня 2022 року до суду надійшов відзив від Державної податковій службі України, доводи якого повністю кореспондуються з доводами викладеними у відзиві Головного управлінню ДПС у Дніпропетровській області.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що ТОВ «НТ АГРО НТ» включено до плану - графіка документальних перевірок платників податків у зв`язку з наявністю одного ризику високого ступеня, а саме: наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операції з придбання з сумою податку на додану вартість понад 1 млн. грн. або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн.

Позивач вважаючи протиправними дії ГУ ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України щодо включення ТОВ «НТ АГРО НТ» до плану - графіка документальних перевірок на 2022 рік, звернувся до суду із вказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. п. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, як: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків.

Відповідно до пп. 20.1.1. п. 20.1. ст. 20 ПК України контролюючі органи визначені пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного ба України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або мита оформлення.

Згідно із п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проведення камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та факті перевірки.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої своєчасність, Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. (п. 75.1.2 ст. 75 ПК України).

Порядок проведення документальних планових перевірок врегульований ст. ПК України.

Так, пунктами 77.1 та 77.2 ст. 77 ПК України визначено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування, затвердження плану-графіка та внесення змін до нього, а також перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого року, крім випадків коли зміни пов`язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок.

Пунктом 77.4 ст. 77 ПК України визначено, що про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Згідно із пп. 14.1.164 п. 14.1 ст. 14 ПК України план - графік документальних виїзних перевірок - перелік платників податків, що підлягають плановій перевірці контролюючими органами у відповідний період календарного року

Водночас, з метою забезпечення єдиного підходу до формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків розроблено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.06.2015 за № 751/27196 (далі - Порядок № 524).

Річний план-графік складається відповідно до вимог статті 77 розділу II ПК України.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування.

Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу у першому та одного разу у другому кварталах такого року, крім випадків, коли зміни пов`язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, ТЕ виправлення технічних помилок (п. 1 Розділу І Порядку № 524).

Відповідно до п. 2 Розділу І Порядку № 524 формування (коригування) ПЛІ графіків територіальних органів Державної податкової служби України (ДЕ територіальні органи ДПС) здійснюється у порядку, встановленому у розділах І цього Порядку.

Формування (коригування) планів-графіків здійснюється засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.

Пунктами 3 та 4 Розділу І Порядку № 524 визначено, що проекти річних планів- графіків складаються територіальними органами ДПС не пізніше 01 грудня року передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.

Разом з проектом плану-графіка (коригування плану-графіка) формую інформаційно-аналітичні довідки за кожним платником податків з використай інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.

При відборі платника податків до плану-графіка відповідно до вимог статті розділу II Кодексу необхідним є врахування також вимог пункту 102.1 статті розділу II Кодексу в частині граничних термінів проведення перевірки та визначення податкового зобов`язання платника податків, вимог пункту 77.3 статті 77 розділ Кодексу в частині заборони проведення документальної планової перевірка окремими видами зобов`язань перед бюджетами, крім правильності обчисли повноти і своєчасності сплати податків, зборів та єдиного внеску при вип. (нарахуванні) доходів фізичним особам, податку на доходи фізичних осіб зобов`язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетні коштами.

Згідно із п. 5 Розділу І Порядку № 524 план-графік складається з планів графіків територіальних органів ДПС та затверджується Головою Держав податкової служби України (далі - Голова ДПС).

Після затвердження Головою ДПС плану-графіка (коригування плану-графі територіальними органами ДПС надаються підрозділам, до функцій яких входить здійснення контрольно-перевірочної роботи щодо податків і зборів юридичних фізичних осіб, засобами автоматизованої інформаційної системи «Управління документами» плани-графіки (коригування планів-графіків) з відповідними додатками та обґрунтування підстав включення платника податків до плану-граф (коригування плану-графіка).

Затверджений план-графік є обов`язковим для виконання всіма підрозділами територіальних органів ДПС.

До плану-графіка в першу чергу включаються платники податків, які за результатами господарської діяльності мають найбільші ризики несплати до бюджету податків та зборів, обов`язкових платежів.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, аналізуючи норми податкового законодавства в частині, що стосується періодичності проведення перевірок, вбачається, що платник податків включається до плану графіку проведення перевірок залежно від ступеня ризику в діяльності такого платника податків. Проте, із урахуванням п. 4 Порядку N 524 та пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України періодичність визначається також із урахуванням строку у 1095 дні (строк можливого визначення суму грошових зобов`язань платника податків), оскільки перевірка поза межами вказаного строку хоча і може бути проведена, проте у випадку спливу строків давності, втрачається можливість у реалізації її результатів та визначення сум грошових зобов`язань за наявності для цього підстав. Крім того, до плану-графіка в першу чергу включаються саме платники податків, які за результатами господарської діяльності мають найбільші ризики несплати до бюджету податків та зборів, обов`язкових платежів.

Отже з аналізу наведених вище норм вбачається необхідність дотримання таких умов: по-перше, періодичність проведення документальної планової перевірки та включення платника податків до плану-графіка проведення документальних планових перевірок здійснюється залежно від ступеня ризику в діяльності такого платника податків; по-друге, періодичність проведення документальної планової перевірки платника податків має здійснюватися з урахуванням строків давності у 1095 д (встановлені п. 102.1 ст. 102 ПК України), які є граничними для визначені грошового зобов`язання платнику податків.

Враховуючи вищезазначене, відповідачами не надано інформації з приводу процедури та підстав включення Позивача до Плану - графік на 2022 рік (з наданої Інформаційної - аналітичної довідки не вбачається за який: період було проаналізовано діяльність товариства та яким чином вираховувався розрахунок високого ступеня ризику щодо цього платника), що свідчить про протиправність дій ГУ ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України як щодо безпідставного визначення самого критерію ризику, порушення строку порядку складання Плану-графіку на 2022 рік, так і безпідставного включенні ТОВ «НТ АГРО НТ» до Плану - графіку на 2022 рік.

Аналогічну правову позицію висловив Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у постанові від 23.01.2018 по справі № 813/1946/17.

Судом встановлено, що на підставі інформаційно-аналітичної довідки щодо діяльності підприємств, яке включається до плану-графіку перевірок, ТОВ «НТ АГРО НТ» було включено до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік у зв`язку з наявністю 1 ризику високого ступеня, а саме: наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операції з придбання з сумою податку на додану вартість понад 1 млн. грн. або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн. (а. с. 13).

Відповідно до пропозиції щодо плану-графіку на 2022 рік, що за результатами 2020 року ТОВ «НТ АГРО НТ» задекларований дохід у розмірі 100 913,1 тис. грн. ефективність нарахувань 0,2 відс, що нижче ніж середньогалузевий показник (0,58%) на 0,38 пункти. В дод. РІ підприємство відображає суму витрат на формування резерву сумнівних боргів р. 2.1.2 дод. РІ у розмірі 1368,0 тис. Зокрема, відповідно до Порядку № 524 у платника наявні критерії високого та середнього ступеня ризику, а саме рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю, - інші операційні витрати більше інших операційних доходів.

В свою чергу, відповідачем не надано до суду доказів, які б підтверджували відповідність підприємства позивача зазначеному вище критерію високого ступеня ризику, з урахуванням тих чи інших показників за результатами діяльності платника податків (позивача) за 2020 рік. Також, відповідачами не надано документів, які би містили фактичні числові дані про не підтвердження реального здійснення операції та якої саме операції, та з яким саме контрагентом позивача.

На підставі цього, суд зазначає, що відповідачами не надано документальних підтверджень наявності відповідної інформації, яка стала підставою для визначення критерію високого ступеня ризику щодо відбору ТОВ «НТ АГРО НТ» та включення його до вказаного Плану-графіку.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

В порушення вказаної норми відповідачем не подано суду доказів на підтвердження правомірності включення позивача до Плану-графіку на 2022 рік .

Пунктом 5 Розділу III Порядку № 524 закріплені критерії відбору платників-юридичних осіб для включення до плану-графіка за відповідними ступенями ризику, а саме: 1)високого ступеня ризику, зокрема, наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операцій з продажу із сумою податку на додану вартість понад 1 млн. грн. або понад 5 відсотків загального обсягу продажу, але не менше ніж 100 тис. грн. за яким ТОВ «НТ АГРО НТ» безпідставно було включено до Плану-графіка на 2022 рік.

Суд не приймає доводи позивача про недотримання Відповідачем - 2 Порядку № 524 щодо формування Плану-графіку на 2022 рік за формою, встановленою додатком 1 до Порядку № 524, а саме у наданому Витягу з Плану-графіку на 2022 відсутня колонка з назвою «Розділ, підрозділ, група» до якого включається ТОВ «НТ АГРО НТ» за відповідним критерієм, оскільки вказані обставини спростованні вказаними Витягом.

Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Суд наголошує, що Європейський суд з прав людини у рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (далі - Конвенція) зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення. У справі "Трофимчук проти України" ЄСПЛ також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не можна розуміти як вимогу детально відповідати на кожен довід. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

Відповідно до пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду. Деякі аргументи не можуть бути підставою для надання детальної відповіді на такі доводи.

Усі інші аргументи сторін вивчені судом, у тому числі і аргументи учасників справи щодо процедури включення позивач до Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік, однак є такими, що не потребують детального аналізу у судовому рішенні, оскільки вищенаведених висновків суду не спростовують.

За сукупності викладених обставин, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ АГРО НТ", підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Статтею 143 КАС України передбачено, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Під час звернення з позовом до суду позивачем було сплачено судовий збір в розмірі 4962,00 грн., що підтверджується Квитанцією № 2994603 від 26.01.2022 року.

Сплачений позивачем судовий збір підлягає відшкодуванню йому у повному обсязі за рахунок відповідачів у відповідності до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст. ст. 9, 73-78, 90, 139, 243, 246, 250 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ АГРО НТ" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області як відокремленого підрозділу ДПС щодо включення ТОВ «НТ АГРО НТ» до Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік.

Визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо включення ТОВ «НТ АГРО НТ» до Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік, затвердженого в.о. Голови ДПС України 24.12.2021 року та зобов`язати ДПС України виключити ТОВ «НТ АГРО НТ» з Плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2022 рік.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ АГРО НТ" (код ЄДРПОУ-42736524) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ- 44118658) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2481,00 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НТ АГРО НТ" (код ЄДРПОУ 42736524) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ- 43005393) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2481,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.О. Коренев

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103882049
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/2224/22

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 24.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 08.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 31.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 06.04.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні