Постанова
від 03.06.2010 по справі 2а-941/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-941/10/2370

03.06.2010 р. м. Черкаси

Черкаський окружний ад міністративний суд в складі:

головуючого - судді Чалої А .С.,

при секретарі - Журавлі В.В .,

за участю: адвоката - ОСО БА_1, представника позивача Бершадської Т.А. - згідно наказу, представника відпов ідача Романець О.І. - за дов іреністю,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Черкас и адміністративну справу за позовом комунального підпри ємства «Аптека № 127 смт. Єрки»д о державної податкової інспе кції у Катеринопільському ра йоні Черкаської області про скасування рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій,

В С Т А Н О В И В:

Комунальне підприємство « Аптека № 127 смт. Єрки»звернуло сь до суду з адміністративни м позовом, в якому просить ска сувати рішення державної под аткової інспекції в Катерино пільському районі Черкасько ї області про застосування ш трафних (фінансових) санкцій № 0000332301 від 04.12.2009 року на суму 86 87 грн. 15 коп.

Свій позов позивач обґрунт овує тим, що працівниками дер жавної податкової адмініст рації в Черкаській області 12.1 1.2009 року проведено перевірку з а дотриманням суб' єктами го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій. Дан а перевірка не може вважатис я законною, оскільки порушен ий механізм проведення перев ірок, визначений нормами Зак ону України «Про державну по даткову службу України».

Виявлені в ході перевірки п орушення вимог Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»місц я не мали, оскільки, по-перше - факт роздрукування відповід ного розрахункового докумен та відбувся, а по-друге - пози вач не може нести відповідал ьність за невідповідність ро зрахункового документа певн им реквізитам, так як позивач не створював умов для виникн ення порушень, а дане порушен ня сформоване безпосередньо діями відповідача шляхом не дотримання ним норм правовог о поля наданого законом.

В судовому засіданні предс тавники позивача Бершадсь ка Т.А. та ОСОБА_1, уточнив ши позовні вимоги, просили ск асувати рішення державної по даткової інспекції в Катерин опільському районі Черкаськ ої області про застосування штрафних (фінансових) санкці й № 0000332301 від 04.12.2009 року в части ні визначення в сумі санкцій в розмірі 8655 грн. 90 коп., в частин і визначення суми штрафних (ф інансових) санкцій в розмірі 31 грн. 25 коп. просили залишити д ане рішення без змін.

Представник відповідача з аперечувала проти позовних в имог на підставах, викладени х у письмових запереченнях т а зазначила, що фіскальні кас ові чеки, які видавалися госп одарською одиницею позивача споживачам, всупереч вимога м п. .3.2 Положення про форму та з міст розрахункових документ ів, затвердженого наказом Де ржавної податкової адмініст рації України від 01.12.2000 р. № 614, не м істять обов' язкового рекві зиту - назви господарської од иниці «аптека»; за період з 09-12 листопада 2009 року, а саме згідн о Z-звітів, було видано невідпо відних розрахункових докуме нтів на загальну суму 1731 грн. 18 к оп., у зв' язку з чим на підста ві п.1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг»контролюю чим органом застосовано штра фну санкцію у п' ятикратному розмірі вартості наданих по слуг.

Вислухавши доводи предст авників сторін, пояснення св ідків допитаних у судовому з асіданні, дослідивши письмов і докази, суд встановив насту пне.

Згідно із статтями 15 та 16 За кону України № 265/95, контроль за додержанням суб'єктами підп риємницької діяльності поря дку проведення розрахунків з а товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють орг ани державної податкової слу жби України шляхом проведенн я планових або позапланових перевірок згідно із законода вством України.

Відповідач згідно свідоц тва про державну реєстрацію юридичної особи зареєстрова ний Катеринопільською район ною державною адміністраціє ю Черкаської області 09 жовтня 2001 року, номер запису 1 008 120 0000 000059, ід ентифікаційний код 25205364, а тако ж перебуває на обліку як плат ник податків в державній под атковій інспекції Катерино пільського району Черкасько ї області.

Згідно плану проведення п еревірок застосування реєст раторів розрахункових опера цій, торгових патентів та пра вил реалізації і зберігання алкогольних напоїв та тютюно вих виробів на листопад 2009 рок у працівниками державної под аткової адміністрації в Черк аській області Калюжним В.М . та Тарасенком О.А. 12 лист опада 2009 року, за участю касира ОСОБА_6, проведена переві рка за дотриманням суб' єкта ми господарювання порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), вимог з регулюван ня готівки, наявності торгов их патентів і ліцензій в апте ці, розташованій за адресою: Ч еркаська область, Катеринопі льській район, смт. Єрки, вул. С вердлова, 2, де здійснює свою г осподарську діяльність пози вач.

Перевіркою встановлено фа кт реалізації товару на зага льну суму 6 грн. 25 коп., а саме кас ир отримала готівку, видала т овар (1 пакет «Фервекс»(для дор ослих) вартістю 5 грн. 25 коп. та о дин шприц вартістю 1 грн.) та зд ачу, проте розрахункову опер ацію через реєстратор розрах ункових операцій не провела та не видала відповідний роз рахунковий документ (чек).

Також, проведеною перевірк ою встановлено порушення вим ог пп. 3.2 Положення про форму та зміст розрахункових докумен тів, який визначає обов' язк ові реквізити розрахункови х документів, а саме не вказан о назву господарської одиниц і, яка зазначена в договорі на закріплення майна. За період з 09 -12 листопада 2009 року проведе ні операції за продані товар и через РРО на суму 1731 грн. 18 коп.

За результатами перевірки складено акт № 1511/23/23/23/25205364 від 12.11.2009 р оку, в якому зафіксовані зазн ачені порушення.

На підставі вказаного акта перевірки, відповідачем 04 гру дня 2009 року прийнято рішення № 000033230 про застосування до відпо відача штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 3687 гр н. 15 коп.

Суму штрафних (фінансових) с анкцій в розмірі 3687 грн. 15 коп. ві дповідач визначив наступним чином: 6 грн. 25 коп. х 5 = 31 грн. 25 коп.( де 6 грн. 25 коп. - вартість прода ного товару, операція з придб ання якого 12 листопада 2009 року не проведена через РРО) та 1731 гр н. 18 коп. х 5 = 8655 грн. 90 коп. (де 1731 грн. 18 коп. - сума, зазначена у денни х звітах за 09.11.2009 року, 10.11.2009 року, 11. 11.2009 року та 12.11.2009 року, на яку було видано розрахункові докумен ти, які не відповідають вимог ам Положення про форму та змі ст розрахункових документів , а саме не зазначена назва гос подарської одиниці - слово « аптека»).

Факт реалізації товару на з агальну суму 6 грн. 25 коп. без пр оведення розрахункової опер ації через реєстратор розрах ункових операцій та не видач у відповідного розрахунково го документу (чека) позивачем не заперечується, а рішення, з урахуванням зміни позовних вимог, в частині визначення с уми штрафних (фінансових) сан кцій в розмірі 31 грн. 25 коп. не ос каржується.

Суд вважає визначення відп овідачем суми штрафних (фіна нсових) санкцій в розмірі 8655 гр н. 90 коп. помилковим, з огляду на наступне.

Згідно вимог статті 3 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій в сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг»№ 265/95 (далі - Закон України № 2 65/95), суб'єкти підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції в готівк овій та/або в безготівковій ф ормі (із застосуванням платі жних карток, платіжних чеків , жетонів тощо) при продажу тов арів (наданні послуг) у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг зобов'язані, зо крема:

1) проводити розрахункові о перації на повну суму покупк и (надання послуги) через заре єстровані, опломбовані у вст ановленому порядку та переве дені у фіскальний режим робо ти реєстратори розрахункови х операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових д окументів, що підтверджують виконання розрахункових опе рацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок;

2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції.

Відповідальність за поруш ення Закону України № 265/95 встан овлюється статтею 17, зокрема, за порушення вимог цього Зак ону до суб'єктів підприємниц ької діяльності, які здійсню ють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у таких розмірах:

- у п'ятикратному розмірі ва ртості проданих товарів (над аних послуг), на які виявлено н евідповідність, - у разі прове дення розрахункових операці й на неповну суму вартості пр оданих товарів (наданих - посл уг), у разі непроведення роз рахункових операцій через ре єстратори розрахункових опе рацій, у разі нероздруку вання відповідного розрахун кового документа, що підтвер джує виконання розрахунково ї операції.

Згідно статті 2 Закону Украї ни № 265 розрахункова операція - приймання від покупця готів кових коштів, платіжних карт ок, платіжних чеків, жетонів т ощо за місцем реалізації тов арів (послуг), видача готівков их коштів за повернутий поку пцем товар (ненадану послугу ), а у разі застосування банків ської платіжної картки - офор млення відповідного розраху нкового документа щодо оплат и в безготівковій формі това ру (послуги) банком покупця аб о, у разі повернення товару (ві дмови від послуги), оформленн я розрахункових документів щ одо перерахування коштів у б анк покупця.

Розрахунковий документ - до кумент встановленої форми та змісту (касовий чек, товарн ий чек, розрахункова квитанц ія, проїзний документ тощо ), що підтверджує факт прод ажу (повернення) товарів, н адання послуг, отримання (пов ернення) коштів, купівлі-прод ажу іноземної валюти, надрук ований у випадках, передбаче них цим Законом, і зареєстров аним у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вру чну.

Статтею 8 Закону України № 265 визначено, що форма, зміст роз рахункових документів, поряд ок реєстрації та ведення роз рахункових книжок, книг облі ку розрахункових операцій, а також форма та порядок подан ня звітності, пов'язаної із за стосуванням реєстраторів ро зрахункових операцій або вик ористанням розрахункових кн ижок, встановлюються Державн ою податковою адміністраціє ю України.

Вимоги до форми і змісту роз рахункових документів, які п овинні видаватися при здійсн енні розрахунків суб' єктам и підприємницької діяльност і для підтвердження факту пр одажу (повернення) товарів, на дання послуг, отримання (пове рнення) коштів у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг визначені у Положе нні про форму та зміст розрах ункових документів, затвердж еного Наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 01.12.2000 року № 614, зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 05.02.01р. за № 105/5296, (далі - По ложення № 614).

Пунктами 3.1 та 3.2 статті 3 Полож ення № 614 визначено, що фіска льний касовий чек на товари (п ослуги) (далі - касовий чек) - це розрахунковий докумен т, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за пр одані товари (надані послуги ).

Касовий чек повинен містит и певні обов'язкові реквізит и, зокрема: назву господарськ ої одиниці.

Згідно з пунктом 2.1 статті 2 П оложення № 614 у разі відсутнос ті хоча б одного з обов'язкови х реквізитів, а також недотри мання сфери призначення, док умент не є розрахунковим.

Аналізуючи наведене вище, с уд приходить до висновку, що в ідповідальність за нероздру кування відповідного розрах ункового документу настає за нероздрукування саме фіскал ьних касових чеків.

Однак, як встановлено судом , при визначенні суми штрафни х (фінансових) санкцій в розмі рі 8655 грн. 90 коп. відповідач вих одив з п' ятикратного розмір у суми зазначеної у денних зв ітах (Z-звітах) за 09.11.2009 року, 10.11.2009 ро ку, 11.11.2009 року та 12.11.2009 року, які бул и оглянуті перевіряючими при проведенні перевірки. Дані о бставини підтверджуються по ясненнями допитаного в якост і свідка головного державног о податкового ревізора-інспе ктора Калюжного В.М., який проводив перевірку позивача 12 листопада 2009 року.

Відповідно до статті 2 Закон у України № 265 фіскальний звіт ний чек - документ встановлен ої форми, надрукований реєст ратором розрахункових опера цій, що містить дані денного з віту, під час друкування яког о інформація про обсяг викон аних розрахункових операцій заноситься до фіскальної па м'яті.

Денний звіт - документ встан овленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить інформа цію про денні підсумки розра хункових операцій, проведени х з його застосуванням.

Згідно Порядку реєстрації , опломбування та застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій за товари (послуг и), затвердженого Наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 01.12.2000 року № 614, Z-звіт - денний звіт з обнул енням інформації в оперативн ій пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті РРО.

Тобто, фактично відповідач ем застосовано штрафну санкц ію за видачу невідповідних р озрахункових документів на в казану суму тільки на підста ві Z- звітів із фіскально ї пам' яті РРО, які не є розрах унковими документами, а є лиш е надрукованими на РРО денни ми звітами, що містять лише ін формацію про обсяг виконаних розрахункових операцій.

При перевірці мав місце фак т покупки товару на суму 6 грн. 25 коп. та непроведення розрах ункової операції через РРО т а нероздукування відповідно го розрахункового документа на вказану суму, проте відпов ідачем за дане порушення зас тосовано штрафну санкцію у в ідповідності пункту 1 статті 17 Закону України в розмірі 31 гр н. 25 коп.

Окрім того, суд зазначає, що в Положенні № 614 термін «назва господарської одиниці»вжив ається у такому значенні: наз ва господарської одиниці - на зва, яка зазначена в дозволі н а розміщення господарської о диниці (договорі оренди, іншо му документі на право власно сті або користування господа рською одиницею).

Як встановлено судом та під тверджується матеріалами сп рави, позивачу на підставі до говору на закріплення майна, що перебуває у спільній влас ності територіальних громад сіл, селищ району на праві гос подарського відання від 26.02.2007 р оку, передано приміщення апт еки, яке знаходиться за адрес ою: смт. Єрки, вул. Свердлова, 2.

Як вбачається з пояснень ст орін та допитаного в якості с відка директора ЦСО ОСОБА_7 реквізити, зазначені в перш ій графі та які запрограмова ні в РРО позивача мають насту пний вигляд: КП. Аптека 127.

Судом встановлено, що позив ач зареєстрований та здійсню є свою діяльність лише за адр есою: Черкаська область, смт. Є рки, вул. Свердлова, 2. Інших гос подарських одиниць, філій, ві докремлених підрозділів поз ивач не має.

Дані обставини дозволяють суду зробити висновок про на явність у споживачів, в разі н еобхідності, змоги ідентифік увати господарську одиницю п озивача, яка здійснює продаж товарів.

З огляду на викладене, суд п риходить до висновку про неп равомірність рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій № 0000332301 від 04.12.2009 року в частині застосуванн я штрафних санкцій в сумі 8655 грн. 90 коп., в зв' язку з чим р ішення державної податкової інспекції в Катеринопільськ ому районі Черкаської област і підлягає частковому скасув анню, а позов - задоволенню в повному об' ємі.

Керуючись ст.ст.11,14,70,71,89,94,159 - 163 КА С України,

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Скасувати рішення держав ної податкової інспекції у К атеринопільському районі Че ркаської області про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій № 0000332301 від 04.12.2009 року в частині застосування суми ш трафних (фінансових) санкцій в розмірі 8655 грн. 90 коп.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння заяви про апеляційне оск арження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду пер шої інстанції подається прот ягом двадцяти днів після под ання заяви про апеляційне ос карження.

Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя А.С. Чала

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу10391653
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-941/10/2370

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

Ухвала від 20.05.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

Ухвала від 16.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.С. Чала

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Чала А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні