КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-941/10/2370 Головуючий у 1-й інстанції: Чала А.С.
Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.
У Х В А Л А
Іменем України
"24" травня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Вівдиченко Т.Р.
Суддів: Бабенка К.А.
Мельничука В.П.
За участю секретаря Козійчук О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Катеринопільському районі Черкаської області на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 03 червня 2010 року за адміністративним позовом Комунального підприємства «Аптека №127 смт. Єрки» до Державної податкової інспекції у Катеринопільському районі Черкаської області про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач -Комунальне підприємство «Аптека №127 смт. Єрки»звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Катеринопільському районі Черкаської області про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 03 червня 2010 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідачем проведено перевірку Комунального підприємства «Аптека №127 смт. Єрки» з питань дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій, про що складено Акт від 12 листопада 2009 року № 1511/23/23/23/25205364 (далі - Акт).
Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п.п. 1,2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі -Закон № 265/95-ВР), а саме, фіскальні звітні чеки не містять обов'язкового реквізиту - назви господарської одиниці «аптека».
В зв'язку з вищезазначеним, відповідачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 04 грудня 2009 року № 0000332301, яким застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції у сумі 8 687,15 грн.
Надаючи правову оцінку висновкам суду першої інстанції, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Пунктами 1, 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР, передбачено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/ або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Згідно ст. 2 Закону № 265, розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
Відповідно до ст. 8 Закону № 265, форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.
Згідно п.п. 3.1, 3.2 Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 року № 614, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 року за № 105/5296 (далі - Положення № 614), фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - касовий чек) -це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Касовий чек повинен містити певні обов'язкові реквізити, зокрема, назву господарської одиниці.
Відповідно до п. 2.1 статті 2 Положення № 614, у разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Тобто, відповідним розрахунковим документом, відповідальність за нездрукування якого несе платник податку, є саме фіскальних касовий чек.
Статтею 2 Закону № 265 встановлено, що фіскальний звітний чек - документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час друкування якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься до фіскальної пам'яті. Денний звіт - документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить інформацію про денні підсумки розрахункових операцій, проведених з його застосуванням.
Згідно із Порядком реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 року № 614, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 року за № 107/5298 (далі - Порядок № 614), Z-звіт - денний звіт з обнуленням інформації в оперативній пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті РРО.
Проте, при визначенні суми штрафних (фінансових) санкцій відповідачем оглянуто денні звіти (Z-звіти) за 09.11.2009 року, 10.11.2009 року, 11.11.2009 року та 12.11.2009 року, із фіскальної пам'яті РРО, які не є розрахунковими документами і містять лише інформацію про обсяг виконаних розрахункових операцій.
Крім того, відповідно до абзаців 4-6 ст. 1 Положення № 614, господарська одиниця - стаціонарний або пересувний об'єкт, у т. ч. транспортний засіб, де реалізуються товари чи надаються послуги та здійснюються розрахункові операції. Назва господарської одиниці - назва, яка зазначена в дозволі на розміщення господарської одиниці (договорі оренди, іншому документі на право власності або користування господарською одиницею). Адреса господарської одиниці - адреса, яка зазначена в дозволі на розміщення господарської одиниці (договорі оренди, іншому документі на право власності чи користування господарською одиницею).
Як вбачається з Договору на закріплення майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ району на праві господарського відання від 26 лютого 2007 року, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 33-34), «Аптека № 127»це назва господарської одиниці, приміщення, якої знаходиться за адресою смт. Єрки, вул. Свердлова, 2, в зв'язку з чим, позивачем дотримано вимог податкового законодавства, тому, як смт. Єрки є назвою населеного пункту, розташування господарської одиниці, а не частиною її назви.
Відповідно до частини 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, вимоги якої відповідачем не виконано.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, прийняв рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 195, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Катеринопільському районі Черкаської області залишити без задоволення.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 03 червня 2010 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Вівдиченко Т.Р.
Судді: Бабенко К.А
Мельничук В.П.
Повний текст ухвали виготовлено -30 травня 2012 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2012 |
Оприлюднено | 18.06.2012 |
Номер документу | 24678334 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Т.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні