Рішення
від 10.04.2022 по справі 300/8102/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" квітня 2022 р. справа № 300/8102/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Главача І.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Селянського (фермерського) господарства «Ровеньки» до Тлумацької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення №1446-11/2021 Тлумацької міської ради від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» та зобов`язання до вчинення дій,

В С Т А Н О В И В:

Селянське (фермерське) господарство «Ровеньки» (надалі, також позивач, СФГ «Ровеньки»), в інтересах якого діє адвокат Тинів Ігор Дмитрович АО «Лекс консалтинг», 10.12.2021 звернулося до суду з позовною заявою до Тлумацької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області (надалі, також відповідач) про визнання незаконним та скасування рішення №1446-11/2021 Тлумацької міської ради від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» та зобов`язання надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур №461,463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04 для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами).

Заявлені позовні вимоги щодо предмету спору обґрунтовані тим, що на клопотання від 03.08.2021 Селянського (фермерського) господарства «Ровеньки» про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур №461,463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04 для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами) відповідачем необґрунтовано та протиправно відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порушення норм Земельного кодексу України (надалі, також ЗК України), Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.02.2022 відкрито провадження за вказаним позовом, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також КАС України).

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву від 10.03.2022, реєстрацію якого в канцелярії суду здійснено 14.03.2022 (а.с.137-141). У відзиві на позов та письмових поясненнях відповідач не погоджується з позовними вимогами і доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає, що у клопотанні позивач посилається на частину 2 статті 134 Земельного кодексу України та зазначає, що не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі використання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів і надає копії сторінок із документації щодо оформлення дозволу на спеціальне водокористування від Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської ОДА від 06.07.2016 №Укр-1031-А-Ів-Фр. У цьому документі мова йде про надання дозволу на спеціальне водокористування джерелом якого є існуючий струмок Млинівка (притока р. Тлумач, що впадає в р. Дністер) та накопичувальний резервуар 2816,0 куб.м. Де саме розміщений цей резервуар та його площа у дозволі не зазначалася. У дозволі відсутня інформація про те, що для спеціального водокористування якимсь чином використовується земельна ділянка площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур №461,463). Схеми розміщення даного резервуару чи земельної ділянки для його обслуговування відповідачу не було надано разом з клопотанням. Крім того, у висновку щодо можливості видачі дозволу на спеціальне водокористування Державного агентства водних ресурсів України від 30.06.2016 №4371/іф/30-16, що міститься у матеріалах Дозволу на спеціальне водокористування, який, відповідно до частини 7 статті 49 Водного кодексу (у редакції, що діяла на той час) обов`язково враховується при видачі дозволу, як джерело водопостачання вказаний лише струмок Млинівка притока р. Тлумач басейну р. Дністер, і не згадано жодного резервуару. Таким чином, дозвіл на спеціальне водокористування від Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської ОДА від 06.07.2016 №Укр-1031-А-Ів-Фр наданий СФГ «Ровеньки» не дає право на отримання земельної ділянки, зазначеної у графічному матеріалі доданому до заяви, площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур 461,463) на підставі частини 2 статті 134, тобто без передачі на конкурентних засадах в порядку передбаченому статті 123 Земельного кодексу України. У рішенні Тлумацької міської ради «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» від 30.09.2021 №1446-11/2021 зазначено про те, що поданий графічний матеріал, де зазначена площа 4,4126 га не відповідає площі зазначеній у спеціальному дозволі на водокористування, що, відповідно, не дає право отримати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку статті 123 Земельного кодексу України. До того ж, у позовній заяві не зазначено жодних підстав, що підтверджуються доказами, доданими до заяви, які б надавали право СФГ «Ровеньки» на отримання у оренду земельної ділянки площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок (контур 461,463), за межами населеного пункту с. Грушка на території якої знаходиться водний об`єкт ставок площею 2,0485 га на підставі частини 2 статті 134 Земельного кодексу України в порядку, передбаченому статтею 123 ЗК України як такі, що не піддягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах). Відповідно вимога СФГ «Ровеньки» зобов`язати Тлумацьку міську раду надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок (контур 461,463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04. Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами не підлягає задоволенню.

Одночасно з відзивом на позовну заяву відповідачем подано клопотання, в якому просить на підставі частини 4 статті 260 КАС України, у зв`язку із значним обсягом документів, доданих до позовної заяви та необхідністю з`ясування багатьох питань, що стосується цих доказів, проводити розгляд справи за правилами загального позовного провадження та замінити засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням (а.с.134).

Ухвалою суду від 16.03.2022 клопотання представника відповідача про розгляд справи №300/8102/21 за правилами загального позовного провадження залишено без задоволення.

Розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими статтею 262 КАС України дану адміністративну справу, вивчивши адміністративний позов, зміст відзиву на позов та письмових пояснень, відповіді на відзив, дослідивши і оцінивши в сукупності зібрані по справі докази, якими сторони обґрунтовують свої вимоги та заперечення проти них, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.

Селянське (фермерське) господарство «Ровеньки» (код ЄДРПОУ 22176981) зареєстроване з 18.11.1993 як фермерське господарство недержавної форми власності та здійснює господарську діяльність в селі Грушка Івано-Франківського району Івано-Франківської області. Вид діяльності: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний), 01.24 вирощування зерняткових і кісточкових фруктів.

Грушківська сільська Рада 25.01.2008 прийняла рішення про надання в оренду СФГ «Ровеньки» земельної ділянки в розмірі 5 га, яка знаходилась в урочищі «Западне» в селі Грушка Івано-Франківського району, Івано-Франківської області.

Відтак, 01.02.2008 між Грушківською сільською радою та СФГ «Ровеньки» укладений договір оренди земельної ділянки в розмірі 5 га, яка знаходиться в Урочищі «Западне» в селі Грушка строком на 1 рік.

Через рік, 20.01.2009 між Грушківською сільською радою та СФГ «Ровеньки» було укладений договір про оренду земельної ділянки в розмірі 5 га, яка знаходиться в урочищі «Западне» села Грушки (був продовжений попередній договір від 01.02.2008) строком на 1 рік.

Цього ж року, керівник СФГ, ОСОБА_1 звернувся до Архітектурно-планувального бюро і згідно договору № 01/02-5-09 виготовлено Проект будівництва резервуару для забору води на полив саду СФГ в урочищі «Западне» в селі Грушка.

17.01.2010 між Грушківською сільською радою та СФГ «Ровеньки» укладено договір про оренду земельної ділянки в розмірі 5 га, яка знаходиться в урочищі «Западне» в селі Грушка (продовжили попередній договір від 01.02.2009) строком на 1 рік.

Згодом, 18.02.2010 керівник СФГ ОСОБА_1 уклав договір з Архітектурно- планувальним бюро про виготовлення «Містобудівного обґрунтування земельної ділянки під забудову господарського двору СФГ «Ровеньки» з відокремленою садибою урочища «Западне» в селі Грушка.

Відповідно розроблено Проект будівництва резервуару для забору води на полив саду СФГ «Ровеньки» в урочищі «Западне» села Грушки Тлумацького району, разом із Висновком у справі погодження робочого проекту «Будівництво резервуару для забору води на полив саду СФГ «Ровеньки» в урочищі «Западне» села Грушки Тлумацького району».

Згідно розпорядження Тлумацькою районної державної адміністрації (надалі, також Тлумацька РДА) 03.03.2010 надано дозвіл СФГ «Ровеньки» на розроблення містобудівного обгрунтування щодо розташування господарського двору на земельній ділянці площею 5 га яка знаходиться в урочищі «Западне» в селі Грушка.

15.03.2010 управлінням містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації було зроблено Експертний висновок державної експертизи № 43 від 15.03.2010.

19.04.2010 Тлумацькою РДА було затверджено містобудівне обґрунтування щодо розташування господарського двору СФГ «Ровеньки» з відокремленою садибою урочища «Западне» в селі Грушка.

Також, 22.12.2010 Комісією було видано Акт вибору земельної ділянки, на якій передбачено створення багаторічних насаджень за інтенсивною технологією вирощування при краплинному зрошенні та для будівництва резервуару для збору води на полив саду СФГ' «Ровеньки» в урочищі «Западне» за рахунок земель сільськогосподарського призначення, що перебувають в запасі Грушківської сільської ради а саме 5,0 га.

СФГ «Ровеньки» 09.02.2010 надано дозвіл на спеціальне водокористування для водопостачання на краплинне зрошення саду на площі 27,78 га на термін до 20.10.2013.

Відповідно, виникла необхідність виготовлення системи краплинного зрошення та, як наслідок, Грушківська сільська рада 24.04.2011 надає дозвіл на проектування та будівництво системи краплинного зрошення саду СФГ «Ровеньки» на площі 27,72 га.

Керівник СФГ ОСОБА_1 звернувся до Приватного підприємства «Полив», внаслідок чого розроблено проект «Система краплинного зрошення плодових насаджень на площі 27,78 га в СФГ «Ровеньки», який був погоджений із органами Державного агентства водних ресурсів України.

Також, Українською державною помологічно-ампелографічною інспекцією зроблено висновок експертизи робочого проекту «Система краплинного зрошення» яким даний проект був визнаний виконаним у відповідності з діючими Національними стандартами та Державними будівельними нормами.

Тлумацька РДА Розпорядженням №215 від 28.03.2012 надала дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди СФГ «Ровеньки» для ведення фермерського господарства.

Згідно даного Розпорядження, ОСОБА_1 надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення в користування на умовах оренди земельної ділянки для ведення фермерського господарства загальною площею 6 (шість) га на ріллі, за рахунок земель сільськогосподарського призначення, що перебувають у запасі Грушківської сільської ради, яка розташована за межами села Грушка Тлумацького району Івано-Франківської області. Розроблений та погоджений проект землеустрою повинен бути представлений на розгляд та затвердження у встановленому порядку.

СФГ «Ровеньки» отримало дозвіл на спеціальне водокористування від Управління екології та природніх ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 06.07.2016 № Укр-1031-А-Ів-Фр терміном до 30.06.2026.

У 2016 році СФГ «Ровеньки» уклало Договір № 54/16 на проектно-вишукувальні роботи та виготовлення паспорта Ставка №1 площею 2,0485 га розташованих на землях Грушківської сільської ради, загальна сума якого була визначена 4 994,40 грн.

09.11.2016 виготовлено паспорт водного об`єкта, а саме Ставок №1 площею 2,0485 га розташований на землях Грушківської сільської ради Тлумацького району Івано-Франківської області.

Призначенням даного ставка є резервуар для забору води на полив саду СФГ, з відомчою приналежністю ставка - Грушківська сільська рада Тлумацького району Івано- Франківської області (СФГ «Ровеньки»).

Також в паспорті водного об`єкта зазначено, що СФГ «Ровеньки» є користувачами, якими здійснюється забір води із ставка.

Керівник СФГ «Ровеньки» ОСОБА_1 у 2019 році звернувся до товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» і через рік було виготовлено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду СФГ «Ровеньки» за межами села Грушка.

Після виготовлення даного проекту, керівник СФГ ОСОБА_1 27.08.2020 звернувся із заявою до Грушківської сільської ради про виділення в оренду СФГ «Ровеньки» для ведення фермерського господарства земельну ділянку площею 5 га в урочищі «Западне-Фільварок».

Проте, сільській голова села Грушка відмовився здійснювати погодження меж земельної ділянки, що відводиться в оренду СФГ «Ровеньки» для ведення фермерського господарства, оскільки за його словами, земельна ділянка знаходиться за межами села Грушка і відповідно перебуває у віданні Головного управління Держгеокадастру, а отже Грушківська сільська рада немає повноважень для виділення земельної ділянки в оренду.

Дане твердження не відповідає дійсності, оскільки згідно з розпорядженням Івано- Франківської ОДА за № 813 від 12.11.2012, земельні ділянки за межами населеного пункту села Грушка було передано у комунальну власність Грушківської сільської ради.

Це також підтверджує Довідка Відділу у Тлумацькому районі Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області №97-9-0.30-117/171-19 від 28.02.2019.

Також від ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» було подано клопотання, де зазначалося, що сільський голова села Грушка Худицький І.І. відмовляється здійснити погодження меж земельної ділянки, посилаючись на те, що вони знаходяться у віданні Головного управління Держгеокадастру в Івано- Франківській області.

При цьому сільський голова не бере до уваги Розпорядження Івано-Франківської ОДА №813 від 12.11.2012, яким передано Грушківській сільській раді у комунальну власність земельні ділянки за межами населених пунктів села Грушка та села Мельники Грушківської сільської ради загальною площею 234,0694 га, в тому числі земельні ділянки по яких ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства.

03.08.2021 керівник СФГ ОСОБА_1 подав клопотання до Тлумацької міської ради «Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», де просив дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур № 461, 463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04. для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами) (а.с.142).

До клопотання додано: викопіювання з кадастрової карти місця розташування земельної ділянки; паспорт водного об`єкта; дозвіл на спеціальне водокористування (а.с.143-147, 148-49, 150-151).

Рішенням Тлумацької міської ради за № 1446-11/2021 від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» вирішено відмовити у наданні дозволу СФГ «Ровеньки» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами код згідно КВЦПЗ (10.04.), за межами населеного пункту с. Грушка урочище «Западне Фільварок» (контур №461-463) площею 4,4126 га, на території Тлумацької міської ради Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, у зв`язку з невідповідністю пункту 2 статті 123 Земельного кодексу України, а саме невідповідністю поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі у наданому спеціальному дозволу на водокористування (а.с.9).

У зв`язку із цим, до Тлумацької міської ради направлено адвокатський запит з проханням надати копію рішення одинадцятої сесії Тлумацької міської ради восьмого скликання № 1446-11/2021 від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» з усіма документами, що стали підставою для прийняття такого рішення, а саме:

- копію висновків постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури, на основі яких було прийняте вищевказане рішення;

- копію протоколу засідання сесії Тлумацької міської ради, в частині ухвалення рішення № 1446-11/2021 від 30.09.2021 р. «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки»;

- копію протоколу засідання постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури

09.11.2021 Тлумацька міська рада надала відповідь та всі затребувані документи, в тому числі копію Витягу з протоколу засідання постійної засідання постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури, де зазначено наступне: «Відмовити у наданні дозволу СФГ «Ровеньки» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами, за межами населеного пункту с. Грушка, урочище «Западне-Фільварок» (контур № 461-463), площею 4.4126 га, у зв 'язку з невідповідністю поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі г наданому спеціальному дозволі на водокористування».

Також, надано висновок постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури, де зазначено наступне: «Заслухавши та обговоривши проект рішення міської ради «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», поданий відділом комунальної власності та земельних відносин виконавчого комітету міської ради, постійна комісія міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури вважає за доцільне погодити запропонований проект рішення і внести його на розгляд сесії міської ради для обговорення та прийняття».

Позивач, вважаючи незаконним рішення Тлумацької міської ради «Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки» №1446-111/2021 від 30.09.2021, що суперечить нормам Земельного кодексу України, звернувся в суд за захистом свого порушеного права.

Надаючи правову оцінку публічно-правовим відносинам, суд виходить із наступних підстав та мотивів.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.

Статтею 13 Конституції України встановлено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.

Згідно з частиною першою статті 50 Закону України "Про землеустрій" проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом. Проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки також можуть передбачати поділ, об`єднання земельних ділянок, які перебувають у власності однієї особи. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок може передбачати формування та/або зміну цільового призначення декількох земельних ділянок, за умови що розпорядником земельних ділянок буде один орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, або власником земельної ділянки приватної власності є одна особа.

Положеннями статті 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Частиною 1 статті 51 Водного кодексу України передбачено, що у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, лікувальних, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт можуть надаватися водосховища (крім водосховищ комплексного призначення), ставки, озера та замкнені природні водойми. Водні об`єкти надаються у користування за договором оренди землі в комплексі розташованим на нійводним об`єктом у порядку, визначеному Земельним законодавством України. Право оренди земельної ділянки під водним об`єктом поширюється на такий водний об`єкт. Водні об`єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства. Надання водних об`єктів у користування на умовах оренди здійснюється за наявності паспорта водного об`єкта. Порядок розроблення та форма паспорта затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища (частини 3, 4, 5 Водного кодексу України).

Відповідно до частини першої статті 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

Згідно з частиною другою статті 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають: усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Положеннями статті 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Частиною першою статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

У відповідності до частини другої статті 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Частиною першою статті 134 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Перелік земельних ділянок (та прав на них), що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) встановлено частиною другою статті 134 Земельного кодексу України.

Пунктом другим частини другої статті 134 Земельного кодексу України визначено, що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі використання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів.

Законом України "Про місце самоврядування в Україні" від 21.05.1997 за №280/97-ВР (надалі, також Закон №280/97-ВР) визначено систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Статтею 10 Закону №280/97-ВР визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є, серед іншого, земля, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради (частини 3 та 5 статті 16 Закону №280/97-ВР).

Згідно вимог частини 1 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

В силу вимог пункту 34 частини 1 статті 26 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Також повноваження саме сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодексу України

З матеріалів справи вбачається, що рішенням Тлумацької міської ради за №1446-11/2021 від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» відмовлено у наданні дозволу СФГ «Ровеньки» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами код згідно КВЦПЗ (10.04.), за межами населеного пункту с. Грушка урочище «Западне-Фільварок» (контур №461-463) площею 4,4126 га на території Тлумацької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області, у зв`язку з невідповідністю поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі у наданому спеціальному дозволі на водокористування (а.с.9).

В той же час, приписами статті 123 ЗК України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Аналогічна правова позиція зазначена в ухвалі Вищого адміністративного суду від 16.04.2013 справа №К/9991/46493/12, в якій зазначено, що відмов в наданні дозволу допускається виключно з підстав, визначених у частині третій статті 123 Земельного кодексу України.

Отже, Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування. При цьому, у випадку ухвалення рішення про відмову в наданні такого дозволу відповідний орган державної влади або місцевого самоврядування зобов`язаний належним чином мотивувати причини відмови.

З оскаржуваного рішення слідує, що його прийнято з підстав невідповідності поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі у наданому дозволі на спеціальне водокористування.

Так, надання водних об`єктів у користування на умовах оренди здійснюється за наявності паспорта водного об`єкта. Порядок розроблення та форма паспорта затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища (стаття 51 Земельного кодексу України).

Порядок розроблення паспорта водного об`єкту затверджений наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 №99 (надалі, також - Порядок №99), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.05.2013 за № 775/23307.

Відповідно до пункту 7 Порядку №99, паспорт водного об`єкта підлягає коригуванню кожні 15 років, а також у разі змін технічних параметрів водного об`єкта і гідротехнічних споруд.

Класифікація видів цільового призначення земель затверджена наказом Держкомзему України від 23.07.2010 №548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306, згідно якого землі водного фонду (землі, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів) поділяються на такі види цільового призначення: 10.01 - Для експлуатації та догляду за водними об`єктами; 10.02 - Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами; 10.03 - Для експлуатації та догляду за смугами відведення; 10.04 - Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами; 10.05 - Для догляду за береговими смугами водних шляхів; 10.06 - Для сінокосіння; 10.07 - Для рибогосподарських потреб; 10.08 - Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей; 10.09 - Для проведення науково-дослідних робіт; 10.10 - Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд; 10.11 - Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів; 10.12 - Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем подано паспорт водного об`єкта від 19.11.2019 щодо ставка №1 площею 2,0485 га розташований на землях Грушківської сільської ради. Призначення ставка резервуар для забору води на полив саду (відповідно до статті 88 Водного кодексу України ширина прибережної захисної смуги має дорівнювати 25 м від урізу води при НПР) (а.с.143-147).

Окрім того, додано дозвіл на спеціальне водокористування за №Укр-1031-А-Ів-Фр від 06.07.2016, терміном дії до 30.06.2021 (а.с.148-149). Згідно пункту п`ятого, водокористування здійснюється з джерела забазпечення водою існуючий струмок Млтнівка (притока р. Тлумач, що впадає через Дністер) та накопичувальний резервуар (в спірному випадку виступає ставок згідно паспорта водного об`єкта від 19.11.2019) 2816 м3 20/ЧЕР/Дністер/1071. Також деталізовано схему водоподачі для краплиного зрошення саду 9 раз/рік: існуючий струмок Млинівка (притока р. Тлумач) накопичувальний резервуар насосна станція вузол фільтрації зрошувальна мережа. Подачу води в поливну мережу забезпечує насосна станція. Підготовка води заданої якості буде здійснюватись на вузлі фільтрації, який включає фільтри з піщано-гравійним завантаженням та сітчасті запобіжні фільтри та вузол внесення розчинниих добрив з поливною водою. Транспортування та розподіл води передбачається розподільним (РТ) та ділянковими (Кр) трубопроводами з запірною арматурою. Поливна мережа краплинного зрошення саду передбачається з надземним розміщенням поливних трубопроводів Eurodrip PC2 16 мм з інтегрованими краплинними водовипусками витратою 1,3 л/год., розташованим на відстані 1,0 модин від одного. Розподіл зрошувальної води проводиться вручну.

При цьому, суд акцентує увагу, що перелік документів, подання яких є необхідним для отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, подано та містить своє відображення у клопотанні від 03.08.2021 з додатками (а.с.142-149).

Судом досліджено, що згідно викопіювання з кадастрової карти Грушківської сільської ради та населеного пункту с. Грушка земельної ділянки площею 4,4126 га, що пропонується для відведення СФГ «Ровеньки» для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами (код УКЦВЗ 10.04.) в урочищі «Западне-Фільварок» (контур №461, 463), що знаходиться за межами населеного пункту с. Грушка, кадастровий квартал 2625682501:11:002 (а.с.151), тобто відповідає меті, зазначеній в клопотанні позивача від 03.08.2021 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

У зв`язку з вищенаведеним, враховуючи те, що рішення Тлумацької міської ради №1446-11/2021 від 30.09.2021 не містить жодних обґрунтованих підстав для відмови у наданні позивачу дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, відтак відмова не відповідає приписам частини 3 статті 123 Земельного кодексу України, а позовні вимоги визнати незаконним та скасувати рішення Тлумацької міської ради №1446-11/2021 від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки».

Щодо зобов`язання Тлумацької міської ради надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур №461, 463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04. для експлуатації та догляду за гідротоехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами), суд зазначає таке.

Згідно частини 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Тобто, законодавець передбачив обов`язок суду змусити суб`єкт владних повноважень до правомірної поведінки, а не вирішувати питання, які належать до функцій і виключної компетенції останнього (дискреційні повноваження), тому втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.

Як слідує зі змісту Рекомендації №К(80)2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980 під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції.

При цьому, відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

Тобто, дискреційними є повноваження суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Прикладом таких повноважень є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова «може».

Натомість, у даному випадку суд не вважає повноваження відповідача, як дискреційними, оскільки відповідач не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти не за законом, а на власний розсуд.

Згідно судової практики Європейського суду з прав людини (рішення по справі «Олссон проти Швеції» від 24 березня 1988 року) запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.

Суд зазначає, що відповідно до статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» практика ЄСПЛ підлягає застосуванню судами як джерело права.

Отже, дискреційним повноваженням є повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийняті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) обрати один з кількох варінатів рішення.

З урахувнням тієї обставини, що дії відповідача в даному випадку не грунтуються на дискреційних повноваженнях, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача надати дозвіл на розробку землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (частина 5 статті 242 КАС України).

Надання будь-яким особам дозволів на розроблення відповідних проектів землеустрою є лише первісним етапом процедури відведення земельних ділянок і не означає, що такі проекти землеустрою в наступному будуть затверджені компетентним суб`єктом владних повноважень, а земельні ділянки - передані заявникам (аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 27.02.2018 у справі №545/808/17).

Інші доводи та міркування відповідача, викладені в обґрунтування правомірності своїх дій, не змінюють коментованого висновку суду.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Згідно частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Проаналізувавши наведені норми та встановлені судом обставини, суд приходить до висновку про підставність заявлених позивачем вимог, а позов вважає таким, що підлягає до задоволення.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із вказаним, підлягають стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача понесені ним судові витрати по оплаті судового збору в розмірі 2270,00 гривень, сплаченого згідно квитанції від 08.12.2021 за №0.0.2369545627.1 (а.с.1).

Щодо стягнення з відповідача на користь СФГ «Ровеньки» понесених ним витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 12000,00 грн суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб?єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Згідно частиною 3 статті 134 цього Кодексу для цілей витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов?язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою (пункт 1); розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (пункт 2).

Відповідно до частини 4 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (надання послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Так, на підтвердження понесених відповідачем витрат на професійну правничу допомогу суду надано: ордер на надання правничої (правової) допомоги серії ІФ №011733, копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю №482 від 07.05.2012, розрахунок-опис робіт (надання послуг) та витрат на надання правової допомоги №299 від 11.10.2021 СФГ «Ровеньки», квитанції про оплату витрат на правову допомогу №0.0.2369540965.1 від 08.12.2021 на суму 12000,00 грн.

Згідно розрахунку-опису робіт (надання послуг) та витрат на надання правової допомоги розмір винагороди становить 12000,00 грн. Розрахунок розміру винагороди за надані послуги адвоката складено на підставі наступного обсягу наданих послуг з визначеною вартістю, а саме: 1000,00 грн надання усної консультації (0,5 год.); 4000,00 грн ознайомлення та вивчення матеріалів справи (2 год.); 1000,00 грн підготовка запиту щодо надання документів від 01.11.2021 (0,5 год.); 6000,00 грн підготовка позовної заяви від 07.12.2021, формування матеріалів позову (3 год.) (а.с.125).

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини щодо присудження судових витрат на підставі статті 41 Конвенції, заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їхній розмір обґрунтованим (рішення у справі East/West Alliance Limited проти України від 23.01.2014, заява №19336/04, пункт 268). У рішенні Європейського суду з прав людини від 28.11.2002 у справі Лавентс проти Латвії зазначено, що відшкодовуються лише витрати, які мають розумний розмір.

Оцінивши наявні в матеріалах справи докази складу та розміру витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, перевіривши їх розумну необхідність для цієї справи, а також враховуючи предмет спору, значення справи для сторін та конкретні обставини справи, суті виконаних послуг, суд вважає, що сума, заявлена до відшкодування у розмірі 12000,00 грн є неспівмірною із складністю цієї справи та надмірною з фактичним обсягом наданих адвокатом послуг та затраченим ним часом на надання таких послуг.

Отже, беручи до уваги принцип співмірності, а також виходячи із критеріїв, визначених частинами 3, 5 статті 134, частиною 9 статті 139 КАС України, суд вважає, що співмірними і обґрунтованими є витрати на правову допомогу у розмірі 6000,00 грн.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що за наслідками розгляду справи №300/8102/21 позов СФГ «Ровеньки» задоволено, суд дійшов висновку про необхідність стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрати на правову допомогу адвоката в сумі 6000,00 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасування рішення №1446-11/2021 Тлумацької міської ради від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки».

Зобов`язати Тлумацьку міську раду (код ЄДРПОУ 04054234, вул. Макуха, буд. 12, м. Тлумач, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 78001) надати Селянському (фермерському) господарству «Ровеньки» (код ЄДРПОУ 22176981, с. Грушка, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 78043) дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур №461, 463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04. для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Тлумацької міської ради (код ЄДРПОУ 04054234, вул. Макуха, буд. 12, м. Тлумач, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 78001) на користь Селянського (фермерського) господарству «Ровеньки» (код ЄДРПОУ 22176981, с. Грушка, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 78043) сплачений судовий збір в розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень 00 копійок.

Стягнути з Тлумацької міської ради (код ЄДРПОУ 04054234, вул. Макуха, буд. 12, м. Тлумач, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 78001) на користь Селянського (фермерського) господарства «Ровеньки» (код ЄДРПОУ 22176981, с. Грушка, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 78043) витрати на правову допомогу адвоката в розмірі 6000 (шість тисяч) гривень 00 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач Селянське (фермерське) господарство «Ровеньки» (код ЄДРПОУ 22176981, с. Грушка, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 78043);

відповідач Тлумацька міська рада (код ЄДРПОУ 04054234, вул. Макуха, буд. 12, м. Тлумач, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 78001).

Суддя Главач І.А.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103925184
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —300/8102/21

Постанова від 05.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 23.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 10.04.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні