Постанова
від 05.09.2022 по справі 300/8102/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2022 рокуЛьвівСправа № 300/8102/21 пров. № А/857/9461/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача:Гінди О.М.,

суддів:Ніколіна В.В., Пліша М.А.,

за участю секретаря судових засідань Юрченко М.М.,

розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Тлумацької міської ради Івано-Франківської області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2022 року (головуючий суддя: Главач І.А., місце ухвалення - м. Івано-Франківськ) у справі за адміністративним позовом Селянського (Фермерського) господарства «Ровеньки» до Тлумацької міської ради Івано-Франківської області про визнання незаконним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Селянське (Фермерське) господарство «Ровеньки», 10.12.2021 звернулося до суду з позовом, в якому, просило:

- визнати незаконним та скасувати рішення № 1446-11/2021 Тлумацької міської ради від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки»;

- зобов`язати надати дозвіл на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур № 461,463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04 для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами).

Обґрунтовує позов тим, що клопотання від 03.08.2021 Селянського (Фермерського) господарства «Ровеньки» про надання дозволу на складання проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур № 461, 463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04 для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами) відповідачем необґрунтовано та протиправно відмовлено у наданні дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, в порушення норм Земельного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2022 року позов задоволено.

Із цим рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач та оскаржив в апеляційному порядку. Вважає його необґрунтованим, таким, що прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати рішення та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги, посилається на те, що дозвіл на спеціальне водокористування від Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської ОДА від 06.07.2016 № Укр-1031-А-Ів-Фр наданий СФГ «Ровеньки», не дає право на отримання земельної ділянки, зазначеної у графічному матеріалі доданому до заяви, площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур 461,463) на підставі частини 2 статті 134, тобто без передачі на конкурентних засадах у порядку передбаченому статті 123 Земельного кодексу України. У рішенні Тлумацької міської ради «Про відмову у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» від 30.09.2021 № 1446-11/2021 зазначено про те, що поданий графічний матеріал, де зазначена площа 4,4126 га не відповідає площі зазначеній у спеціальному дозволі на водокористування, що, відповідно, не дає право отримати дозвіл на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку статті 123 Земельного кодексу України. До того ж, у позовній заяві не зазначено жодних підстав, що підтверджуються доказами, доданими до заяви, які б надавали право СФГ «Ровеньки» на отримання у оренду земельної ділянки площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок (контур 461,463), за межами населеного пункту с. Грушка на території якої знаходиться водний об`єкт ставок площею 2,0485 га на підставі частини 2 статті 134 Земельного кодексу України в порядку, передбаченому статтею 123 ЗК України як такі, що не піддягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах). Відповідно вимога СФГ «Ровеньки» зобов`язати Тлумацьку міську раду надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення цієї земельної ділянки не підлягає задоволенню.

Позивач, 03.08.2022 подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив, апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Представник позивача 06.09.2022 подав повторне клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з участю в іншому судовому засіданні. Однак, суд апеляційної інстанції відмовив у задоволенні цього клопотання, а повідомлені причини неявки визнано судом не поважними, оскільки судом уже відкладався розгляд цієї справи з наведених у клопотанні причин. Крім цього, участь представника позивача в судовому засіданні обов`язковою не визнавалась, відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України його неявка не перешкоджає апеляційному розгляду справи.

Сторони в судове засідання не з`явилися, хоча належним чином були повідомлені про його дату, час та місце.

У відповідності до ч. 4 ст. 229 і ч. 2 ст. 313 КАС України неявка сторін належним чином повідомлених про дату, час, місце розгляду справи не перешкоджає апеляційному розгляду справи і такий проведено у їх відсутності без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційних скарг, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з таких мотивів.

Судом першої інстанції встановлено, що Селянське (фермерське) господарство «Ровеньки» (код ЄДРПОУ 22176981) зареєстроване з 18.11.1993, як фермерське господарство недержавної форми власності та здійснює господарську діяльність в селі Грушка Івано-Франківського району Івано-Франківської області. Вид діяльності: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний), 01.24 вирощування зерняткових і кісточкових фруктів.

Керівник СФГ «Ровеньки» 03.08.2021 подав клопотання до Тлумацької міської ради «Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», де просив надати дозвіл на складання проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур № 461, 463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04. для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами) (а. с. 142).

До клопотання додано: викопіювання з кадастрової карти місця розташування земельної ділянки; паспорт водного об`єкта; дозвіл на спеціальне водокористування (а. с. 143-147, 148-49, 150-151).

Рішенням Тлумацької міської ради за № 1446-11/2021 від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» вирішено відмовити у наданні дозволу СФГ «Ровеньки» на виготовлення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами код згідно КВЦПЗ (10.04.), за межами населеного пункту с. Грушка урочище «Западне Фільварок» (контур № 461-463) площею 4,4126 га, на території Тлумацької міської ради Івано-Франківського району, Івано-Франківської області, у зв`язку з невідповідністю пункту 2 статті 123 Земельного кодексу України, а саме невідповідністю поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі у наданому спеціальному дозволі на водокористування.

У зв`язку із цим, до Тлумацької міської ради направлено адвокатський запит з проханням надати копію рішення одинадцятої сесії Тлумацької міської ради восьмого скликання № 1446-11/2021 від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» з усіма документами, що стали підставою для прийняття такого рішення, а саме:

- копію висновків постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури, на основі яких було прийняте вищевказане рішення;

- копію протоколу засідання сесії Тлумацької міської ради, в частині ухвалення рішення № 1446-11/2021 від 30.09.2021 р. «Про відмову у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки»;

- копію протоколу засідання постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури

Тлумацька міська рада 09.11.2021 надала відповідь та всі затребувані документи, в тому числі копію Витягу з протоколу засідання постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури, де зазначено наступне: «Відмовити у наданні дозволу СФГ «Ровеньки» на виготовлення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами, за межами населеного пункту с. Грушка, урочище «Западне-Фільварок» (контур № 461-463), площею 4.4126 га, у зв`язку з невідповідністю поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі у наданому спеціальному дозволі на водокористування».

Також, надано висновок постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури, де зазначено наступне: «Заслухавши та обговоривши проєкт рішення міської ради «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», поданий відділом комунальної власності та земельних відносин виконавчого комітету міської ради, постійна комісія міської ради з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва та архітектури вважає за доцільне погодити запропонований проєкт рішення і внести його на розгляд сесії міської ради для обговорення та прийняття».

Позивач, вважаючи незаконним рішення Тлумацької міської ради «Про відмову у наданні дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки» № 1446-111/2021 від 30.09.2021, звернувся в суд за захистом свого порушеного права.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що рішення Тлумацької міської ради № 1446-11/2021 від 30.09.2021 не містить жодних обґрунтованих підстав для відмови у наданні позивачу дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, відтак відмова не відповідає приписам частини 3 статті 123 Земельного кодексу України.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частиною 2 ст. 2 Закону № 280/97-ВР визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

У відповідності до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно ч. 1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 134 ЗК України, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб

Згідно з ч. 1 ст. 123 ЗК України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

За правилами ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до ч. 3 ст. 123 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Аналіз наведених вище правових норм, надає суду апеляційної інстанції підстави для висновку, що передача земельних ділянок у користування передбачає виготовлення проєкту землеустрою, його погодження компетентними органами, а відтак, прийняття відповідного рішення органом місцевого самоврядування щодо надання земельної ділянки у користування. За результатами розгляду заяви громадянина, відповідач у місячний строк повинен або надати дозвіл на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки, або надати відмову у наданні такого дозволу.

Разом з цим, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що така відмова повинна бути мотивована, оформлена належним чином та прийнята виключно з підстав, встановлених ч. 3 ст. 123 ЗК України, а саме: невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Тобто, перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою визначений ч. 3 ст. 123 ЗК України є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що оскаржуваним рішенням Тлумацької міської ради за № 1446-11/2021 від 30.09.2021 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» позивачу відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в користування на умовах оренди, для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами код згідно КВЦПЗ (10.04.), за межами населеного пункту с. Грушка урочище «Западне-Фільварок» (контур № 461-463) площею 4,4126 га на території Тлумацької міської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області, у зв`язку «з невідповідністю поданого графічного матеріалу з визначенням площі та площі у наданому спеціальному дозволі на водокористування».

Суд апеляційної інстанції зауважує, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний обґрунтовувати рішення, які він приймає, зобов`язаний навести/вказати його належне обґрунтування. Таке рішення має бути належно визначеним та зрозумілим, а його мотивування (обґрунтування) у письмовій формі повинно давати можливість особі правильно його зрозуміти та реалізувати право на оскарження.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 08 грудня 2021 року у справі № 200/2260/19-а.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, про те, що оскаржуване рішення є немотивованими, не обґрунтованими, а тому підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача зобов`язати Тлумацьку міську раду надати дозвіл на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Згідно з Рекомендаціями Комітету Міністрів Ради Європи №(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом, проектом нормативно-правового акта.

У разі наявності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту є втручанням у дискреційні повноваження.

Дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи бездіяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. При реалізації дискреційного повноваження суб`єкт владних повноважень зобов`язаний поважати основоположні права особи, додержуватися: конституційних принципів; принципів реалізації відповідної владної управлінської функції; принципів здійснення дискреційних повноважень; змісту публічного інтересу; положень власної компетенції; вказівок, викладених у інтерпретаційних актах; фахових правил, закріплених у нормативних актах; адміністративної практики; судової практики; процедурних вимог.

Відповідно до п. п. 2, 4 та 10 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення; визнати бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати вчинити певні дії; визначити інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Згідно з ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Суд апеляційної інстанції, при вирішення позовної вимоги про зобов`язання надати дозвіл на виготовлення проєкту землеустрою, враховує правову позицію викладену в постанові Верховного Суду від 13.01.2021 у справі № 1340/5638/1, згідно якої зобов`язання надати дозвіл на виготовлення проєкту землеустрою для відведення земельної ділянки, перебуває поза компетенцією адміністративного суду. Оскільки, до юрисдикції суду в широкому розумінні не входить зобов`язання відповідача приймати на сесії будь-яке конкретне рішення, так як відповідно до чинного законодавства суд не має права перебирати на себе повноваження, віднесені до компетенції, зокрема, органів місцевого самоврядування. Суд може за наявності достатніх правових підстав визнати рішення неправомірним та скасувати його, а також зобов`язати відповідача з урахуванням висновків суду повторно розглянути відповідне питання та прийняти за наслідками розгляду вмотивоване та обґрунтоване нормами законодавства рішення, при цьому суд не може перебирати на себе функцію дозвільного органу, яка не покладена на суд законом.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що у цій частині позов необхідно задовольнити шляхом зобов`язання Тлумацьку міську раду Івано-Франківської області, з урахуванням висновків суду, розглянути заяву Селянського (Фермерського) господарство «Ровеньки» від 03.08.2021 щодо надання дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур № 461,463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04 для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами).

Щодо стягнення витрат на правничу допомогу на користь позивача, то суд апеляційної інстанції зазначає, що в апеляційній скарзі не наведено доводів стосовно того, що сума витрат в розмірі 6000 грн, яку судом першої інстанції стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, підлягає зменшенню або така є не співмірною, враховуючи предмет розглядуваного спору.

Отже, суд апеляційної інстанції вважає, що на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень з урахуванням принципів справедливості, обґрунтованості, співмірності та пропорційності, необхідно стягнути витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 6000 грн.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції допустив невідповідність своїх висновків обставинам справи в частині зобов`язання надати дозвіл на виготовлення проєкту землеустрою, що відповідно до приписів ст. 317 КАС України є підставою для скасування судового рішення в цій частині та прийняття нової постанови, а у решті рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Керуючись ст. ст. 313, 317, 321, 322, 325, 328, КАС України, суд

постановив:

апеляційну скаргу Тлумацької міської ради Івано-Франківської області задовольнити частково.

Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2022 року у справі № 300/8102/21 скасувати в частині зобов`язання надати дозвіл на розробку проєкту землеустрою та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити частково.

Зобов`язати Тлумацьку міську раду Івано-Франківської області з урахуванням висновків суду розглянути заяву Селянського (Фермерського) господарство «Ровеньки» від 03.08.2021 щодо надання дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 4,4126 га, що знаходиться в урочищі «Западне-Фільварок» (контур № 461,463), за межами населеного пункту с. Грушка в оренду для обслуговування ставка (накопичувального резервуару) та прибережної смуги (код згідно УКЦВЗ 10.04 для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами).

У решті рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11 квітня 2022 року у справі № 300/8102/21 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. М. Гінда судді В. В. Ніколін М. А. Пліш Повне судове рішення складено 13.09.2022.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2022
Оприлюднено15.09.2022
Номер документу106214193
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —300/8102/21

Постанова від 05.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 23.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 10.04.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні