Справа № 420/6/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 квітня 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради в особі Управління соціального захисту населення Приморського району м. Одеси про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Болградської районної державної адміністрації, в якому позивач просить:
визнати неправомірними дії Управління соціального захисту населення Приморського району м.Одеси щодо не виплати ОСОБА_1 компенсації послуги «муніципальна няня» з 01 січня 2021 року по 09 грудня 2021 року;
зобов`язати Управління соціального захисту населення Приморського району м.Одеси здійснити нарахування та виплатити ОСОБА_1 компенсацію послуги «муніципальна няня» на ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за період 01.01.2021 року по 08.12.2021 року в розмірі по 1920 грн. за кожен місяць.
Позовні вимоги представник позивача обґрунтовує тим, що Управлінням соціального захисту населення Приморського району м.Одеси прийнято рішення про призначення компенсації послуги «муніципальна няня» від 28.05.2021 року, згідно якого ОСОБА_1 було призначено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №68 від 30.01.2019 року компенсацію послуги «муніципальна няня» на термін 01.01.2021 -08.12.2021 . Однак, до цього часу відповідач не здійснив жодної виплати.
Позивач вважає дії відповідача такими, що не ґрунтуються на нормах закону та є протиправними, у зв`язку із чим звернулась до суду із даним адміністративним позовом.
Відповідачем Департаментом праці і соціальної політики Одеської міської ради надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначає, що 18.05.2021 року, через Е-сервіс підсистеми „Муніципальна няня, управлінням було отримано нову заяву ОСОБА_1 про призначення відшкодування вартості Послуги, в електронному вигляді. Серед документів доданих до заяви був: договір „Про здійснення догляду за дитиною до трьох років від 01.01.2021 року (ТОВ «Дитячий центр Сємєчка») та розрахункові квитанції про сплату послуги за січень, лютий, березень, квітень 2021 року в розмірі 2000,00 грн щомісячно. Компенсацію послуги було призначено з 01.01.2021 року по 30.04.2021 року. Після отримання розрахункових квитанцій про сплату послуг за серпень, жовтень, листопад 2021 року компенсацію Послуги було призначено з 01.08.2021 року по 31.08.2021 року та з 01.10.2021 року по 30.11.2021 року.
Представник відповідача вказує, що кошти призначеної послуги в загальній сумі 13447,00 грн були нараховані на поточний рахунок позивача, відкритий в АТ КБ „ПриватБанк та перераховані до банківської установи 17.01.2022 року, що підтверджується скріншотом з електронної бази призначення державних допомог ASOPT/KOMTEX.
На підставі вищевикладеного, представник відповідача зазначає, що Управлінням було нараховано та сплачено компенсацію послуги «муніципальна няня» за усі надані розрахункові квитанції про сплату послуги від ОСОБА_1 у повному обсязі, тому вважає, що предмет спору відсутній.
Ухвалою суду від 10.01.2022 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді справи, суд встановив наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_3 є батьками ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується свідоцтвом про народження серія НОМЕР_1 .
Між ОСОБА_1 та товариством з обмеженою відповідальністю «Дитячий центр «Сємєчка», ідентифікаційний код юридичної особи 43894966, в особі директора Павленко Валентини Павлівни (виконавець) укладено договір від 01.01.2021 року про здійснення догляду за дитиною до трьох років «Муніципальна няня».
Згідно з п.п. 1.1, 1.2, 2.2 договору виконавець взяв на себе зобов`язання надати послуги няні щодо дитини замовника: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Надання послуг здійснюється за адресою: АДРЕСА_1 . Договір укладено на термін до 09.12.2021 року.
Відповідно до п. 3.1, 4.1 договору замовник взяв на себе зобов`язання оплачувати послуги за цим договором в розмірі 2000 гривень (дві тисячі гривень) на місяць незалежно від фактичної кількості робочих днів виконавця, але не менше встановленого прожиткового мінімуму на дітей віком до 6 років на 1 січня поточного року. Сторони домовились, що виконання обов`язків за цим Договором буде здійснюватися протягом 10 годин на місяць.
Позивачем через Е-сервіс підсистеми „муніципальна няня, подано до управлінням заяву від 06.05.2021 року (№86883) про призначення відшкодування вартості послуги «Муніципальна няня», в електронному вигляді.
До заяви прикріплені скан-копії документів:
Договір „Про здійснення догляду за дитиною до трьох років від 01.01.2021 року (ТОВ «Дитячий центр Сємєчка»);
свідоцтво про народження дитини;
платіжки.
Управлінням соціального захисту населення в Приморському районі м. Одеси 28.05.2021 року прийнято рішення про призначення компенсації послуги «муніципальня няня» та термін її надання.
Відповідно до прийнятого рішення компенсацію послуги «муніципальня няня» призначено терміном з 01.01.2021 року по 08.12.2021 року, щомісячний розмір 1779,00 грн.
Розмір компенсації послуги «муніципальня няня» до виплати:
з 01.01.2021 по 31.01.2021 1779,00 грн;
з 01.02.2021 по 28.02.2021 1779,00 грн;
з 01.03.2021 по 31.03.2021 1779,00 грн;
з 01.04.2021 по 30.04.2021 1779,00 грн.
В подальшому, на підставі отриманих платіжних документів Управлінням соціального захисту населення в Примлрському районі м. Одеси 16.12.2021 року прийнято рішення про призначення компенсації послуги «муніципальня няня» та термін її надання.
Відповідно до прийнятого рішення компенсацію послуги «муніципальня няня» призначено терміном з 01.10.2021 року по 08.12.2021 року, щомісячний розмір 1921,00 грн.
Розмір компенсації послуги «муніципальня няня» до виплати:
з 01.10.2021 по 31.10.2021 1921,00 грн;
з 01.11.2021 по 30.11.2021 1921,00 грн.
Звертаючись до суду з даним адміністративним позовом, представник позивача зазначила, що станом на час звернення відповідачем призначена компенсація послуги «муніципальня няня» позивачу не виплачена.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 3 Конституції України закріплено визнання найвищою соціальною цінністю в України людини, її життя і здоров`я, честі і гідності, недоторканності і безпеки, відповідальність держави перед людиною за свою діяльність та головний обов`язок держави щодо утвердження і забезпечення прав і свобод людини.
Відповідно до ч.1 ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Порядком відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 р. № 68 (надалі - Порядок №68), визначено механізм відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня".
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України № 897 від 30.09.2020, яка набула чинності 02.10.2020, внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 68 від 30.01.2019 року, якою затверджено «Порядок відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня».
Згідно п.2-4 Порядку №68, послуга з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня" (далі - послуга "муніципальна няня") - послуга, що надається для підтримки батьків, опікунів дитини для забезпечення догляду за дитиною до трьох років;
отримувач послуги "муніципальна няня" - батьки, опікуни дитини;
муніципальна няня - будь-яка фізична особа - підприємець (КВЕД 97.00 та / або КВЕД 88.91) / юридична особа (КВЕД 78.20 та/або КВЕД 85.10), яка надає послугу з догляду за дітьми та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років, крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, батьків та опікунів дитини.
Відшкодування вартості послуги "муніципальна няня" є щомісячною адресною компенсаційною виплатою одному з батьків, опікуну дитини до трьох років (далі - компенсація послуги "муніципальна няня").
Призначення та виплата компенсації послуги "муніципальна няня" здійснюються згідно з рішенням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської ради, ради об`єднаної територіальної громади (далі - місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення).
Компенсація послуги "муніципальна няня" виплачується отримувачу послуги "муніципальна няня" у розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, встановленого на 1 січня відповідного року, за кожну дитину, яку доглядає муніципальна няня.
Згідно з положень пункту 5 Порядку № 68, право на отримання компенсації послуги "муніципальна няня" мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років (далі - договір) з муніципальною нянею.
Компенсація послуги "муніципальна няня" надається отримувачам послуги "муніципальна няня" за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України "Про зайнятість населення", за винятком отримувачів послуги "муніципальна няня", які здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також отримувачів послуги "муніципальна няня", у яких одночасно народилося троє і більше дітей.
Компенсація послуги "муніципальна няня" надається у разі, коли один або обидва з батьків, опікунів не зайняті та є особами з інвалідністю I або II групи.
Компенсація послуги "муніципальна няня" не призначається батькам, які є батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства, отримувачам послуги "муніципальна няня", які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Відповідно до п. 9 Порядку №68 в електронній формі заявник послуги муніципальна няня подає такі документи:
електронну заяву про надання компенсації послуги муніципальна няня;
електронну заяву про перерахування коштів для компенсації послуги муніципальна няня із зазначенням рахунка в установі банку, вибраного заявником послуги муніципальна няня відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1803; 2016 р., № 79, ст. 2636);
скановану копію договору між заявником послуги муніципальна няня та муніципальною нянею;
відомості, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні вартості послуги муніципальна няня (виписка з банківського рахунка, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, оформлені відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21 січня 2016 р. № 13, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24 травня 1995 р. № 88, за місяць, в якому подано заяву, в електронній формі.
До заяви додаються:
відомості про свідоцтво про народження дитини (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім`я, по батькові дитини, прізвище, ім`я, по батькові батьків), номер актового запису в книзі державної реєстрації народження. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органами державної реєстрації актів цивільного стану України, - сканована копія виданого компетентним органом країни перебування і легалізованого в установленому порядку документа про народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, з перекладом на українську мову. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;
сканована копія документа, що підтверджує законні підстави проживання на території України (для іноземців та осіб без громадянства);
сканована копія рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу районної у місті, сільської, селищної, міської ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною);
сканована копія довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги (у разі потреби);
сканована копія медичного висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність у дитини інвалідності (для дітей з інвалідністю);
сканована копія довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення групи інвалідності (для осіб з інвалідністю).
Згідно з п. 12 Порядку №68 компенсація послуги муніципальна няня призначається на строк здійснення догляду за дитиною до трьох років, визначений у договорі, укладеному між заявником послуги муніципальна няня та муніципальною нянею. Компенсація послуги муніципальна няня призначається з місяця подання заяви про призначення послуги муніципальна няня, але не раніше дати укладення договору між заявником послуги муніципальна няня та муніципальною нянею.
У разі продовження строку дії цього договору виплата компенсації послуги муніципальна няня продовжується за заявою заявника послуги муніципальна няня з місяця подання заяви.
Виплата компенсації послуги муніципальна няня здійснюється щомісяця на підставі поданих заявником послуги муніципальна няня документів, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги муніципальна няня.
У документі, що підтверджує витрати на оплату послуги муніципальна няня, повинно бути зазначено, зокрема, прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) заявника послуги муніципальна няня, прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) муніципальної няні, місяць, рік та сума платежу.
Судом встановлено, що позивачем до заяви додані платіжки (відповідно до відомостей заяви).
При цьому, відповідачем зазначено, що разом з заявою від 06.05.2021 року додані розрахункові квитанції про сплату послуги за січень, лютий, березень, квітень 2021 року в розмірі 2000,00 грн щомісячно.
Також, відповідачем зазначено, що в подальшому отримано розрахункові квитанції про сплату послуг за серпень, жовтень, листопад 2021 року.
Тобто, загалом позивачем подано до Управління соціального захисту населення в Приморському районі м. Одеси документи, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги муніципальна няня за 7 місяців, копії яких додано до відзиву та досліджено судом.
Таким чином, компенсації підлягають витрати, які підтверджені документально, а отже в даному випадку за 7 місяців, а саме січень, лютий, березень, квітень, серпень, жовтень, листопад 2021 року, відповідно до поданих до Управління соціального захисту населення в Приморському районі м. Одеси платіжних документів, а не за 12 місяців як зазначає позивач.
З огляду не викладене вимоги позивача щодо протиправності дій відповідача та зобов`язання нарахувати та виплатити компенсацію послуги «муніципальна няня» за період з 01.01.2021 року по 09.12.2021 року є необґрунтованими в частині що стосується 5 місяців.
Разом з тим, як вбачається з наданого до суду витягу з електронної бази даних відповідача, у січні 2022 року ОСОБА_4 за особовим рахунком № НОМЕР_2 нараховано та виплачено 13447 грн. (1921,00 * 7).
В свою чергу, доказів того, що позивачем надавались відповідачу документи на підтвердження витрат за травень, червень, липень, вересень та грудень 2021 року до суду не надано.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Частиною 1 ст.72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши докази, які наявні у справі щодо їх належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає що позов задоволенню не підлягає.
Судові витрати розподілити відповідно до вимог ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242, 245, 255, 295 КАС України суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради в особі Управління соціального захисту населення Приморського району м. Одеси про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_2 );
Відповідач: Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 36290160, адреса: вул. Косовська, буд. 2-Д, м. Одеса, 65017).
Управління соціального захисту населення Приморського району м. Одеси (вул. Маршала Говорова, 7, м. Одеса, 65058).
Суддя П.П. Марин
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 103940973 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні