Рішення
від 12.04.2022 по справі 279/280/22
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Справа № 279/280/22

Провадження № 2-а/279/34/22

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 квітня 2022 року

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області в складі судді Шульги О.М., з секретарем Башинською Н.М., розглянувши в приміщенні суду в м.Коростені адміністративну справу №279/280/22 за позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспортіпро скасування постанови серії ВМ №00003592 від 15.12.2022 року по справі про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване в автоматичному режимі стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання / перебування на території України, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом в обґрунтування якого зазначив, що 15.12.2021 року відносно нього головним спеціалістом відділу провадження систем автоматичної фікcації порушень Департаменту державного контролю на транспорті Дмитренко Максимом Олександровичем, була винесена постанова серії ВМ №00003592 про накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 34 000, 00 грн. за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 132-1 КУПАП Відповідно до винесеної постанови, 22.10.2021 року о 11 год. 18 хв., за адресою М-06 Київ-Чоп, км.24+100 зафіксовано транспортний засіб SINOTRUK НОМЕР_2, ДНЗ НОМЕР_1 . Згідно даної постанови Позивач, як відповідальна особа, допустив рух транспортного засобу із перевищення нормативних параметрів зазначених пунктом 22.5 ПДР України,- навантаження на здвоєні осі транспортного засобу 25,2% (7,86 тон).

Вважає вказану постанову такою, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.

Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу SINOTRUK НОМЕР_2 , ДНЗ НОМЕР_1 (вантажний спеціалізований самоскид) повна маса - 35 000, маса без навантаження 15 200 належить на праві приватної власності ТОВ «ТДТ Стоун», код ЄДРПОУ 41497748, директор - ОСОБА_1 .

22.10.2021 року, в процесі виконання своєї господарської діяльності, ТОВ «ТДТ Стоун» за керуванням водія ОСОБА_2 , здійснювало поставку товару відсів граніт фракція 0-5 мм загальною вагою 18,35 т контрагенту-покупцю нашого товариства - ТОВ «СЕРДЮК ІНДІКАТІВ», код ЄДРПОУ - 44177624, м. Київ, Харківське шосе , 164.

Зазначене підтверджується змістом товаро-транспортної накладної № 3103 від 22.10.2021 року. Відповідно до відомостей, зазначених у вказаній товаро-транспортній накладній маса вантажу складала 18,35 т. Окрім того, інформація підтверджується видатковою накладною №895 від 22.10.2021, відповідно до якої ТОВ «ТДТ Стоун» відвантажив вказаний у ТТН товар контрагенту-покупцю ТОВ «ТДТ Стоун» - ТОВ «СЕРДЮК ІНДІКАТІВ».

Вага прийнятого та поставленого товару(відсів граніт фракція 0-5 мм) у цей день за ТТН № 3103 від 22.10.2021 року складала 18 350 кг, а загальна маса транспортного засобу SINOTRUK НОМЕР_2, ДНЗ НОМЕР_1, відповідно до свідоцтва Т3 - 15 200 кг, тобто включаючи вантаж маси транспортного засобу дорівнює - 33 5500 кг (15 200 кг +18 350 кг = 33 550 кг), що не перевищувало нормативні параметри, встановлені п.22.5 розділу 22 ПДР, що знайшло відображення та підтвердження в товаро-транспортній накладній, видаткових накладних на товар та свідоцтву про реєстрацію транспортного засобу.

Транспортний засіб SINOTRUK НОМЕР_2, ДНЗ НОМЕР_1 , відповідно товаро-транспортній накладній № 3103 від 22.10.2021 року, здійснював перевезення продукції: відсів граніт фракція 0-5 мм загальною вагою 18,35 т, яка за своїм змістом є сипучим вантажем та за своїми характеристиками є подільним, тобто може при завантаженні бути поділеним на окремі частки без втрати або пошкодження її властивостей.

Згідно п. 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМУ від 10.10.2021 №1306 вбачається, що рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні оci - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Проведення зважування у русі сипучого вантажу не може дати однозначних та достовірних результатів навантажень на здвоєну вісь транспортного засобу, адже це не дозволяє врахувати перерозподіл тиску на осі та зсув центру ваги під час нахилу тягача при заїзді на платформу ваг, тоді як вантаж, у силу своїх властивостей, легко деформується під дією мінімальних сил.

Єдиною методикою виконання вимірювань по осьових навантажень на маси вантажних транспортних засобів у русі в України є лише методика виконання вимірювань по осьових навантажень та маси вантажних транспортних засобів у русі, яка не розповсюджується на транспортні засоби з рідким та сипучим вантажем або вантажем, що змінює розподіл навантажень на вісі транспортного засобу у русі. Тобто, на даний час, методики вимірювання транспортних засобів з рідким та/або сипучим вантажем автоматично у русі відсутня.

Вказаний розмір перевищення навантаження в оскаржуваних постановах визначений у відсотках, а саме за змістом постанови: серії ВМ №00003592 від 15.12.2021 року - навантаження на здвоєні осі транспортного засобу на 25,2% що складає - 7,86 тон, що є для позивача незрозумілим та хибним. Процентне перевищення нормативного навантаження, не відповідає зазначеному розміру перевищення навантаження визначеному в тонах, якщо припустити загальних математичних дій із зазначеними в оскаржуваній постанові цифрами, то виходить, що транспортний засіб повинен був перевозить вантаж за постановою серії ВМ №00003592 від 15.12.2021 року - масою 31,19 т(тобто без перевищення норми), щоб можна було зафіксувати таке перевантаження, адже, якщо 31,19 тони *25,2% =7,86 тони.

Постанова містить масу перевищення вагової норми та її відсоток, тобто величину, що підлягає обчисленню шляхом порівняння граничнoї допустимої фактичної маси типу транспортного засобу з інформацією про фактичну масу транспортного засобу в момент зважування, однак позивач зазначає, що відповідачем не обґрунтовано відповідність розміру процентного перевищення нормативного навантаження, зазначеному розміру перевищення навантаження визначеному в тоннах.

Оскаржувана постанова не містить інформації про результати зважування (загальної маси автомобіля), а також нормативні габаритно-вагові параметри транспортних засобів на даній ділянці автомобільної дороги, тобто не зрозуміло від яких показників маси відштовхувалася уповноважена особа під час винесення оскаржуваних постанов. Відсутня інформація про тип транспортного засобу, від якого залежить граничний розмір фактичної маси транспортного засобу, рух якого автомобільними дорогами забороняється, ні інформації про фактичну масу (вагу) вказаних в постановах транспортногo засобу, ні інформації про вагу (масу) перевищення встановлених законодавством вагових норм для даного типу транспортного засобу під час руху автомобільними дорогами. Натомість оскаржувана постанова містить лише масу перевищення вагової норми та її відсоток, тобто величину, що підлягає обчисленню шляхом порівняння граничної допустимої фактичної маси типу транспортного засобу з інформацією про фактичну масу транспортного засобу в момент зважування.

Всупереч вимогам Інструкції з оформлення уповноваженою посадовою особою Державної служби України з безпеки на транспорті матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті затвердженої Наказом Мінінфраструктури № 512 від 27.09.2021 року, який набрав чинності 01.10.2021року, в оскаржуваній постанові не міститься наступна інформація у розділі «установив», а саме: місце вчинення адміністративного правопорушення, дата і час фіксації здійснення вимірювання, смуга руху, напрямок руху, максимальне дозволене навантаження на вісь; дата, час та місце вчинення адміністративного правопорушення, категорія транспортного засобу, тип транспортного засобу, повна маса транспортного засобу, ширина, висота, довжина, розподіл навантаження за вісями транспортного засобу (номер вісі, фактичне навантаження на вісь, сумарне фактичне навантаження на осі, сукупність осей), фактична міжосьова відстань, фактична шинність (кількість коліс) на вісі); суть адміністративного правопорушення, допустимі габаритно-вагові параметри транспортних засобів для проїзду на даній ділянці автомобільної дороги; у розділі «Інформація про технічний засіб»: тип обладнання, серійний номер, а також марка, модель, державний номерний знак транспортного засобу, причепу, напівпричепу та інших причіпних пристрої(у разі використання такого та/або заднього державного номерного знаку транспортного засобу).

Натомість оскаржувана постанова містять лише масу перевищення вагової норми та її відсоток, тобто величину, що підлягає обчисленню шляхом порівняння граничної допустимої фактичної маси типу транспортного засобу з інформацією про фактичну масу транспортного засобу момент зважування.

Крім цього, при винесені оскаржуваної постанови відповідачем залишено поза увагою вимоги п.4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001року № 30 про допустиме перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд, зі змісту постанов не вбачається можливість з`ясувати на основі чого уповноважена особа прийшла до висновку про перевищення навантаження на здвоєні осі транспортного засобу.

Згідно Інструкції з оформлення уповноваженими посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті матерiалів про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті затверджена Наказом Mінінфраструктури №312 від 27.09.2021 року , постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване в автоматичному режимі стосовно особи, яка має реєстрацію місця проживання/перебування (місцезнаходження юридичної особи) на території України, оформлюється відповідно до додатка 1 до цієї Інструкції.

Відповідно до абзацу 3 п.8. Розділу II Інструкції, постанова та бланк квитанції про сплату адміністративного штрафу, що є невід`ємною частиною цієї постанови, оформлені згідно з додатком 1 до цієї Інструкції, друкуються на паперовому бланку разом із повідомленням про вручення поштового відправлення (рекомендованого листа з постановою) та вкладаються у паперовий конверт. Отже, форма постанови про адміністративне правопорушення повинна відповідати формі згідно Додатку №1 Iнструкції. Так, згідно Додатку 1, у розділі «Інформація про технічний засіб», у постанові, зокрема, зазначаються: назва технічного засобу, код, тип обладнання, серійний номер.

Натомість в оскаржуваній постанові у розділі «Інформація про технічний засіб» зазначено «WIM 1. 1» (постанова серії ВМ №00003592 від 15.12.2021 року). Тобто, у постанові в порушення Інструкції, не зазначено як мінімум дві ідентифікуючі ознаки вимірювального технічного засобу. Відтак, у постановах не зазначено повної обов`язкової інформацiї про технічний заcіб.

Зі змісту постанови слідує, що у ній містяться «посилання в мережі Інтернет на веб-сайт, на якому особа може ознайомитись із зображенням чи відеозаписом (за наявності) транспортного засобу у момент вчинення правопорушення та постановою в електронній формі», але при переході за електронною адресою вказаних у постановах здійснюється вхід до системи «Сервіс перевірки адміністративних правопорушень в галузі безпеки на транспорті зафіксованих в автоматичному режимі», відсутні постанови в електронній формі.

Згідно пункту 22.5 Правил дорожнього руху за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сiльськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3.75м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах -4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєнні осі - 16 т. строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т. строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2.5 м.

Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні оci - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Відповідно до абзацу 4 п.4. Правил допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.

Вчинення адміністративного правопорушення , передбаченого ч.2 ст.132-1 КУпАП, за яке його притягнуто до адміністративної відповідальності, зафіксоване лише у постанові серії ВМ №00003592 від 15.12.2021 року та не підтверджується жодним іншим доказом.

Вважає, що оскаржувана постанова є необґрунтованою та такою, що не відповідає нормам КУпАП. Правопорушення передбачене ст. 132-1 ч. 2 КУпАП ним не вчинялося.

Просить скасувати постанову по справі про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксоване в автоматичному режимі серії ВМ №00003592 від 15.12.2021 року.

Одночасно просить стягнути на користь ОСОБА_1 з Державної служби України з безпеки на транспорті суму сплаченого судового боргу.

Сторони в судове засідання не з`явились.

Позивач надав заяву в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує.

Представник відповідача, подав письмову заяву у якій виклав свою позицію щодо не визнання позову та просив розгляд справи провести без його участі.

Дослідивши матеріалами справи суд дійшов висновку про наступне.

Судом встановлено, що 15.12.2021 року відносно ОСОБА_1 винесено постанову серії ВМ №00003592 про накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 34 000, 00 грн. за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 132-1 КУПАП. Особою, яка винесла вказану постанову зазначено головного спеціаліста відділу провадження систем автоматичної фікcації порушень Департаменту державного контролю на транспорті Дмитренка Максима Олександровича.

Зі змісту у постанови слідує, що адміністративне стягнення накладено за те, що ОСОБА_1 , 22.10.2021 року о 11 годині 18 хвилини за адресою М-06 Київ-Чоп, км.24+100 допустив рух транспортного засобу SINOTRUK НОМЕР_2, ДНЗ НОМЕР_1 , із перевищенням нормативних параметрів зазначених п.22.5 ПДР України; навантаження на здвоєні осі транспортного засобу на 25, 2%(7,86 тон).

Так, диспозицією ст. 132-1 ч.2 КУпАП передбачена відповідальність за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм під час руху великогабаритними і великоваговими транспортними засобами автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами.

Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Згідно ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

Отже, притягненню до адміністративної відповідальності особи обов`язково повинна передувати належна та вчинена у відповідності до вимог чинного законодавства поведінка суб`єкта владних повноважень, зокрема, поліцейського, а також встановлення останнім факту вчинення особою адміністративного правопорушення, відповідальність за вчення якого передбачена чинним законодавством.

Суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки регулюються Законом України «Про дорожній рух», яким визначено права, обов`язки і відповідальність суб`єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об`єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання.

Учасники дорожнього руху зобов`язані, у тому числі, знати і неухильно дотримувати вимог вказаного Закону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху.

Загальні положення організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом України "Про автомобільний транспорт".

Правила дорожнього руху України затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року №1306.

Так, пунктом 1.10 Правил дорожнього руху визначено, що габаритно-ваговий контроль - це перевірка габаритних і вагових параметрів транспортного засобу (в тому числі механічного транспортного засобу), причепу і вантажу на предмет відповідності встановленим нормам щодо габаритів (ширина, висота від поверхні дороги, довжина транспортного засобу) та щодо навантаження (фактична маса, осьове навантаження), яка проводиться відповідно до встановленого порядку на стаціонарних або пересувних пунктах габаритно-вагового контролю.

Пунктом 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30 визначено, що рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Порядок здійснення габаритно-вагового контролю затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 "Про заходи збереження автомобільних доріг загального користування"(далі Порядок № 879).

Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції (пункт 3 Порядку № 879).

Габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів (пункт 6 Порядку № 879).

У пунктах 12 та 13 Порядку № 879 зазначено, що вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачою відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології.

Під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.

Особливості габаритно-вагового контролю та вимоги до нього закріплені у пунктах 15-25 зазначеного Порядку.

Зокрема, в п. 18 цього Порядку вказано, що за результатами точного габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка результатів здійснення контролю із зазначенням часу і місця.

Пунктом 22.5 ПДР України визначено порядок та параметри вантажу, що перевозиться.

Зокрема визначено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Повноваження щодо реалізації державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, зокрема з метою забезпечення виконання покладених на неї законодавством завдань щодо здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів , відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт», постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», положення про Державну службу України з безпеки на транспорті покладені на Державну службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеку).

Порядок фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 року № 1174 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16.06.2021 року № 623).

Під час вимірювання габаритно-вагових параметрів транспортних засобів застосовуються засоби вимірювальної техніки, які відповідають вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність. Інформація від автоматичних пунктів передається до інформаційно-телекомунікаційної системи у вигляді метаданих. Метадані повинні містити дані про засоби вимірювальної техніки - назва засобу вимірювальної техніки та його умовне позначення, серійний номер, найменування виробника, рік виготовлення, метрологічні характеристики, найменування власника засобу вимірювальної техніки, документи про відповідність та/або результати повірки (дата повірки, строк дії повірки); місце фіксації (кілометр + метр, географічні координати); найменування автомобільної дороги загального користування, вулиць і доріг міст та інших населених пунктів; дату і час фіксації здійснення вимірювання, смугу руху, напрямок руху, максимальне дозволене навантаження на вісь, державний номерний знак транспортного засобу, причепу, напівпричепу та інших причіпних пристроїв (у разі використання такого та/або заднього державного номерного знака транспортного засобу), категорію транспортного засобу, тип транспортного засобу згідно з пунктом Г.2 додатка Г ДСТУ 8824:2019 «Автомобільні дороги. Визначення інтенсивності руху та складу транспортного потоку», повну масу транспортного засобу, ширину, висоту, довжину, розподіл навантаження за вісями транспортного засобу (номер вісі, фактичне навантаження на вісь, сумарне фактичне навантаження на осі, сукупність осей, фактичну міжосьову відстань, фактичну шинність (кількість коліс) на вісі); фотографії транспортного засобу - фронтальна, фотографія державного номерного знака транспортного засобу, фотографія державного номерного знака причепу, напівпричепу та інших причіпних пристроїв (у разі використання такого та/або заднього державного номерного знака транспортного засобу), оглядова фотографія із зображенням розпізнаного державного номерного знака; відеозапис руху транспортного засобу через автоматичний пункт (за наявності).

У постанові про накладення адміністративного стягнення за правопорушення, зафіксоване в автоматичному режимі, зазначаються виміряні з урахуванням похибки вагові та габаритні параметри транспортного засобу, які перевищили нормативні вагові та/або габаритні параметри транспортних засобів на ділянці автомобільної дороги, а також нормативні габаритно-вагові параметри транспортних засобів на даній ділянці автомобільної дороги.

В оскаржуваній постанові не зазначено повні дані про транспортний засіб, зокрема : повну масу транспортного засобу, ширину, висоту, довжину, розподіл навантаження за вісями транспортного засобу (номер вісі, фактичне навантаження на вісь, сумарне фактичне навантаження на осі, сукупність осей, фактичну міжосьову відстань, фактичну шинність (кількість коліс) на вісі), тобто тих даних, на підставі яких становлено перевищення загальної маси транспортного засобу25,2% (7,86 тон).

Відповідно до 2.4-2 ПДР України у разі виявлення під час здійснення габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових та/або габаритних параметрів установленим нормам і правилам рух такого транспортного засобу та/або причепу забороняється до отримання в установленому порядку дозволу на проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, про що складається відповідний акт.

Отже, доказом того, що транспортний засіб належить чи не належить до категорії великогабаритних, є відповідний документ, який видають посадові особи Укртрансбезпеки: акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів, акт про відмову водія від проходження габаритно-вагового контролю, журнал обліку великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів.

Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Доказами у справі про адміністративне правопорушення, відповідно до ст. 251 КУпАП, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Частиною 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Надані відповідачем до заяви/клопотання щодо позову документи не спростовують доводів позивача, а також вищенаведеного судом.

Згідно зі ст.62 Конституції України вина особи, яка притягається до відповідальності, має бути доведена належними доказами, а не ґрунтуватись на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Враховуючи, що стороною відповідача не надано доказів на підтвердження правомірності притягнення позивача до адміністративної відповідальності, тому оскаржувана позивачем постанова є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки матеріали справи не містять доказів вчинення позивачем правопорушення, передбаченого ст.132-1 ч.2 КУпАП.

Понесені позивачем у справі судові витрати підлягають стягненню на користь останнього за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті.

З урахуванням вищенаведеного позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.73-77, 243-246,286, 295 КАС України, Законами України " Про дорожній рух", Про автомобільний транспорт", Правилами дорожнього руху (Затв. постановою КМУ від 10.10.2001 року №1306) зі змінами, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Постанову головного спеціаліста відділу провадження систем автоматичної фікcації порушень Департаменту державного контролю на транспорті Дмитренко Максима Олександровича серії ВМ №00003592 від 15.12.2021 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст.132 -1 ч.2 КУпАП скасувати.

Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені судові витрати по сплаті судового збору в сумі 496, 20 гривень за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення через Коростенський міськрайонний суд Житомирської області.

Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: ОСОБА_1 : АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 .

Відповідач: Державна служба України з безпеки на транспорті в особі Департаменту державного контролю на транспорті, місце знаходження: 02135, м.Київ, проспект Перемоги, 14, ЄДРПОУ 39816845.

Суддя: Шульга О.М.

СудКоростенський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення12.04.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу103950527
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —279/280/22

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 09.06.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 12.04.2022

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Шульга О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні